Korte vragen
Re: Korte vragen
Heb een discussie met me collega over de aantal banden van een normaal stadsbus, zelf zeg ik 6 en zij 4.
Alleen kunnen we dat nergens vinden of een goede foto, kan iemans ons helpen?
Alleen kunnen we dat nergens vinden of een goede foto, kan iemans ons helpen?
Met vriendelijke groet,
Gideon.
Gideon.
-
- Berichten: 641
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Korte vragen
Volgens mij komt het tegenwoordig allebei voor, vooral vanwege het lichte gewicht van nieuwe bussen. Ik herinner mij dit gesprek over de nieuwe VDLs voor Hermes, die er dus 4 hebben. viewtopic.php?p=803939#p803939
Re: Korte vragen
De meeste bussen tegenwoordig hebben er nog 6 (2 voorbanden en 2 dubbele (dus 4) achterbanden). Alleen met de nieuwe bussen bieden steeds meer fabrikanten ook de optie aan (of worden standaard geleverd met) 2 enkele banden achter. Dit zijn alleen niet standaard banden, maar zogenoemde supersingles. Extra brede standaardbanden in feite welke lichter moeten zijn en minder weerstand schijnen te geven. Ik geloof dat de Ebusco 3.0 standaard op zulke banden wordt gezet, maar dat weet ik niet zeker.
Grt. Stefan
Re: Korte vragen
bedankt voor de uitleg, maar ze blijft bij 4 hangen
wel jammer dat ik deels verloren hebt, maar heb wel deels gewonnen
wel jammer dat ik deels verloren hebt, maar heb wel deels gewonnen
Met vriendelijke groet,
Gideon.
Gideon.
Re: Korte vragen
Grote voordeel van dubbel lucht achter is dat bij een lekke band (wat zeker achter nog wel eens voorkomt door stoepjes meepakken en zo) de bus zelfstandig door kan rijden tot de eerstvolgende plek waar een andere bus gebracht kan worden. Heb je maar 1 band dan sta je stil.
Re: Korte vragen
Waar kan ik bij NS een geval van graffiti op een TB7 melden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
Als je niet via de social media wil melden: in de NS-app, onder Meer > Hoe is je reis? > Reinheid. Als je het TB7-nummer noemt (staat er onderin) werkt dat extra makkelijk voor de mensen aan de overkant.
Re: Korte vragen
Ik heb ook de NS-app niet (omdat ik altijd Rijden de Treinen gebruik). Is er nog een andere optie?
(Het nummer heb ik overigens genoteerd; ik heb wel iets van Mikos geleerd. )
(Het nummer heb ik overigens genoteerd; ik heb wel iets van Mikos geleerd. )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
NS app is gratis. Simpel ff downloaden, altijd handig voor dit soort dingen.
Ik heb ook meerdere plan apps op de telefoon.
Ik heb ook meerdere plan apps op de telefoon.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Korte vragen
Ik doe dat soort dingen meestal via Facebook Messenger of Twitter privebericht melden.
🍉
Re: Korte vragen
Ik kwam vanmiddag om 17.00 een volledig witte 12 meter eCitaro(met duits kenteken) op een oplegger tegen bij de vrachtwagenparking in Rogat. Iemand een vermoeden waar die naartoe zou kunnen gaan?
Grt. Stefan
Re: Korte vragen
Misschien instructie o.i.d. voor de eCitaro's die Qbuzz in Groningen-Drenthe krijgt of een demobus afkomstig van Busworld?
Re: Korte vragen
Vraagje over de Ligne des Causses (spoorlijn Neussargues - Béziers). Weet iemand of er plannen zijn om de baanvaksnelheid tussen Saint-Flour-Chaudes-Aigues en Saint-Chély-d'Apcher op te krikken? Op een SNCF-kaart kan ik wel zien dat de sporen deze zomer 17 weken lang zouden zijn verbouwd voor 2,9 miljoen euro, maar wat daar precies is gebeurd kan ik niet achterhalen.
Context: Ik begin met de eerste schetsen voor een klokvaste dienstregeling in Frankrijk en dit is het enige elektrische traject waar een uursdienst niet op past. De rijtijd tussen deze twee kruisingsstations is namelijk circa 35 minuten als ik het zelf bereken (handmatig of met een tool), en 39 minuten volgens de dienstregeling van de Aubrac, de enige reizigerstrein die daar momenteel overheen rijdt. Ik hoop dus vurig dat die rijtijd omlaag kan naar 30 minuten
En mocht er met de baanvaksnelheid niks kunnen, is het dan qua seinen mogelijk om van twee kanten te keren in het gesloten station van Loubaresse halverwege? Wellicht met gebruik van het korte kopspoortje aldaar?
Context: Ik begin met de eerste schetsen voor een klokvaste dienstregeling in Frankrijk en dit is het enige elektrische traject waar een uursdienst niet op past. De rijtijd tussen deze twee kruisingsstations is namelijk circa 35 minuten als ik het zelf bereken (handmatig of met een tool), en 39 minuten volgens de dienstregeling van de Aubrac, de enige reizigerstrein die daar momenteel overheen rijdt. Ik hoop dus vurig dat die rijtijd omlaag kan naar 30 minuten
En mocht er met de baanvaksnelheid niks kunnen, is het dan qua seinen mogelijk om van twee kanten te keren in het gesloten station van Loubaresse halverwege? Wellicht met gebruik van het korte kopspoortje aldaar?
Re: Korte vragen
Er is 2,5 kilometer spoor vernieuwd en er zijn 4 bruggen vervangen. De lijn loopt door een zeer leeg gebied en heeft dan ook weinig prioriteit bij alle betrokken partijen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Als je voor mij een schermnummer, station en spooraanduiding (en evt. een foto) hebt zet ik hem via de interne kanalen voor je door
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Ik was een beetje aan surfen en ik kwam Lyon tegen als wel een leuke stad voor misschien een stedentrip per trein (bereikbaar via Duitsland en Zwitserland). Nu zit te kijken hoe duur het is om van Lyon dagtripjes naar Grenoble en Annecy te maken, maar een enkeltje Lyon-Grenoble kost bijna € 26 met de TER (regionale trein). Lyon-Annecy is nog duurder. Is er geen mogelijkheid voor een dagkaart voor die regio of dat je voor een enkeltje Lyon-Grenoble met de TER minder dan € 26 betaald?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
Is trein een must?
Voor EUR 5 kun je met de BlaBlaCar bus of Flixbus naar Grenoble en voor EUR 13 naar Annecy.
Voor EUR 5 kun je met de BlaBlaCar bus of Flixbus naar Grenoble en voor EUR 13 naar Annecy.
Re: Korte vragen
Op zaterdagen krijg je 40% korting op treinkaartjes als je met minstens twee personen reist, met het tarief Illico Promo Samedi. In de schoolvakanties van zone A heb je voor de 6 andere dagen in de week ook nog de Illico Promo Vacances, die geeft eveneens 40% korting op treinkaartjes voor groepen vanaf 2 personen. Beide te koop via de speciale menu-optie op de regionale website.
Daarnaast is er de kortingskaart Illico Liberté Promo voor Auverge-Rhône-Alpes is € 30, een jaar geldig en geeft op werkdagen 25% korting en in het weekend 50% korting, en in het weekend eveneens 50% voor 3 medereizigers. Niet online te koop, alleen bij het loket in de regio. Ook geldig voor reizen van/naar Gèneve via Bellegarde, maar dan niet voor medereizigers.
Daarnaast is er de kortingskaart Illico Liberté Promo voor Auverge-Rhône-Alpes is € 30, een jaar geldig en geeft op werkdagen 25% korting en in het weekend 50% korting, en in het weekend eveneens 50% voor 3 medereizigers. Niet online te koop, alleen bij het loket in de regio. Ook geldig voor reizen van/naar Gèneve via Bellegarde, maar dan niet voor medereizigers.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Ik heb mijn abbonement recent ook naar basis omgezet maar geen reclame gekregen. Misschien heb je de reclame aangevinkt toen je het abonnement hebt omgezet op Mijn NS?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
NS is recent de weg kwijt qua reclames. Ik kreeg er eentje over "de voordelen van uw flex abonnement", maar dat heb ik niet (nog een ouderwetse WeekendVrij op saldo hier).
En op een zeker moment ook een mailing over werkzaamheden rond Alphen aan den Rijn, waar ik redelijk zelden kom, maar dan weer niet over de recente werkzaamheden in Amersfoort waar ik veel vaker op het station kom.
En op een zeker moment ook een mailing over werkzaamheden rond Alphen aan den Rijn, waar ik redelijk zelden kom, maar dan weer niet over de recente werkzaamheden in Amersfoort waar ik veel vaker op het station kom.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Ik heb Weekend Vrij en ben om 17:30 ingecheckt. Stel dat ik nu uitcheck en gelijk weer incheck, kan ik dan “gratis” reizen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
Nee, pas na 35 minuten wachttijd geldt opnieuw inchecken als een nieuwe reis. De oplossing hiervoor is de volgende keer een e-ticket of een tweede OV-chipkaart.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten