Nou ja het gaat over vliegtuigreizigers, in de zomer, sorry maar ik ga niet vaker op vakantie dan dat. ;)
Er zijn gelukkig meer mensen op deze aardkloot.
Twente wil ook nachttreinen
Re: Twente wil ook nachttreinen
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Twente wil ook nachttreinen
Waarom niet gewoon een bus die om 2 uur snachts daar vertrekt?
De Public express tussen Groningen en Bremen Airport die hier om 02.15u vertrekt schijnt een succes te zijn.
Een bus lijkt me ook wat flexibeler inzetbaar (bij drukte bv 2 bussen), geen last van werkzaamheden, en snachts toch geen files. Een bus lijkt me ook stukken goedkoper.
Een beetje goede touringcar heeft tegenwoordig meer beenruimte en zitcomfort als een Virm ofzo.
De Public express tussen Groningen en Bremen Airport die hier om 02.15u vertrekt schijnt een succes te zijn.
Een bus lijkt me ook wat flexibeler inzetbaar (bij drukte bv 2 bussen), geen last van werkzaamheden, en snachts toch geen files. Een bus lijkt me ook stukken goedkoper.
Een beetje goede touringcar heeft tegenwoordig meer beenruimte en zitcomfort als een Virm ofzo.
Re: Twente wil ook nachttreinen
Inderdaad, daar was ik laatst ook over aan het denken.
's Nachts staan de touringcars/Interlinerbussen toch in de stalling, als NS die huurt dan kost de NS dat minder dan een trein, maar bieden ze toch een aanvullende dienst. Concessietechnisch moet het ook wel kunnen: als vervangend treinverkeer, ProRail moet immers een nachtslot hebben.
's Nachts staan de touringcars/Interlinerbussen toch in de stalling, als NS die huurt dan kost de NS dat minder dan een trein, maar bieden ze toch een aanvullende dienst. Concessietechnisch moet het ook wel kunnen: als vervangend treinverkeer, ProRail moet immers een nachtslot hebben.
Het is een spectrum.
Re: Twente wil ook nachttreinen
701.703 potentiele reizigers. Als die allemaal 0,75 keer per jaar de nachttrein naar Schiphol nemen, dan zijn dat 526.277,25 reizigers per jaar. Dat moet toch wel rendabel genoeg zijn?Fles schreef:Kijk, dan heb je het over serieuze vraag naar een product ;)NS-Reiziger schreef: Als ik voor mezelf spreek dan had ik deze trein al 2-3x genomen in de afgelopen 5 jaar,
Oh en Hilversum zit daar niet bij ingeteld. Enschede+Hengelo+Almelo+Deventer+Apeldoorn+Amersfoort.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Twente wil ook nachttreinen
Maar iemand die zich NS-Reiziger noemt, zal toch een factor 10 zo vaak met de trein reizen als de gemiddelde Twent. Dat zijn dus nog 526 reizigers per jaar, of 1-2 per trein. Zullenwehetmaarnietdoen?deadlock schreef: 701.703 potentiele reizigers. Als die allemaal 0,75 keer per jaar de nachttrein naar Schiphol nemen, dan zijn dat 526.277,25 reizigers per jaar. Dat moet toch wel rendabel genoeg zijn?
Oh en Hilversum zit daar niet bij ingeteld. Enschede+Hengelo+Almelo+Deventer+Apeldoorn+Amersfoort.
Re: Twente wil ook nachttreinen
Het was ook meer bedoeld als lolletje. Maar geloof me, er is meer dan genoeg potentie voor. Alleen al het aantal stappers in de stedenband Twente zelf zal in ieder geval tussen Almelo en Enschede vv genoeg reizigers trekken.Jurjen schreef:Maar iemand die zich NS-Reiziger noemt, zal toch een factor 10 zo vaak met de trein reizen als de gemiddelde Twent. Dat zijn dus nog 526 reizigers per jaar, of 1-2 per trein. Zullenwehetmaarnietdoen?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Twente wil ook nachttreinen
Het is een proef voor 10 weken. Ik denk dat er best potentie is voor een dergelijke trein. Als het inderdaad te weinig reizigers oplevert, Ok dan weten we dat. Als er nooit iets geprobeerd wordt, dan is er ook nooit vooruitgang natuurlijk. Daarnaast is het natuurlijk niet de enige lijn waar belastingsgeld ingaat hJurjen schreef:Maar iemand die zich NS-Reiziger noemt, zal toch een factor 10 zo vaak met de trein reizen als de gemiddelde Twent. Dat zijn dus nog 526 reizigers per jaar, of 1-2 per trein. Zullenwehetmaarnietdoen?
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6502
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Twente wil ook nachttreinen
Wanneer gaan ze die proef uitvoeren? In de zomer of rond bijvoorbeeld de meivakantie zal die proef eerder slagen dan in een andere tijd van het jaar lijkt me. Ik denk dat tien weken nogal kort is om een duidelijke indicatie te geven of er vraag naar is of niet.
Re: Twente wil ook nachttreinen
Daantje schreef:Wanneer gaan ze die proef uitvoeren? In de zomer of rond bijvoorbeeld de meivakantie zal die proef eerder slagen dan in een andere tijd van het jaar lijkt me. (...)
Dus.Trein-O-Fiel schreef:Proef met nachttrein naar Schiphol
DEVENTER/APELDOORN - Deventer en Apeldoorn krijgen een nachtelijke treinverbinding met Schiphol. Dat heeft de NS vandaag bekend gemaakt. Het vervoersbedrijf houdt volgend jaar zomer een proef met een nachttrein tussen Enschede en de luchthaven. (...)
Bron: http://www.destentor.nl/regio/deventer/ ... hiphol.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is een spectrum.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten