Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1548
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ovVeluwe »

Daar gaan de Iveco's al naartoe zoals in dat topic al gemeld is.
omaylie
Berichten: 817
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door omaylie »

Meltrain schreef: za 18 nov 2023, 13:41
omaylie schreef: vr 17 nov 2023, 20:17 Op de lijnnetkaarten die ik nu op de RRReis site zie lijkt het er niet op dat ze het lijnnummer van de Kampense lijn 510 veranderen naar lijn 520. Zijn ze dat vergeten door te voeren of gaat die wijziging überhaupt niet gebeuren?
Zijn er ook al aanklikbare lijnennetkaarten te vinden? De afbeeldingen die er nu staan, zijn te klein om goed te kunnen bekijken.
Nog niet, maar hier lijken ze de afbeeldingen vergroot te hebben.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1548
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ovVeluwe »

Op de nieuwe kaarten wordt lijn 231 ook nog weergegeven als lijn 371 :')
Petert87
Berichten: 36
Lid geworden op: di 05 feb 2019, 13:02

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Petert87 »

Nickipedia schreef: za 18 nov 2023, 09:14
ovVeluwe schreef: za 18 nov 2023, 01:19 Citea's zullen wel her en der verdeeld worden.
Logistiek lijkt me dat niet handig, aangezien er geen stallingen meer zijn waar je diesel kan tanken. Ik heb gehoord dat stalling Nagele alleen dieselbussen krijgt.
In Nagele komen ook BYD's. In Zwartsluis (op de stalling) komen GEEN diesels.
Herjanuitoverijssel
Berichten: 368
Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
Locatie: Omgeving Hardenberg

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Herjanuitoverijssel »

Gaat ebs zelf op lijn 150 (nu 160) tussen Zeewolde en almere rijden, Of blijft een onderaannemer dat doen?
Dit onderschrift heeft 5 minuten vertraging.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10202
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Milco »

Deze vraag is al vaker voorbijgekomen hier en op Facebook. Ik heb geen idee, al verwacht ik een onderaannemer gezien de omlopen blijven starten en eindigen in Almere.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
flipje
Berichten: 1306
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door flipje »

Wordt door een onderaannemer gereden, net zoals alle scholierenlijnen. Uitgezonderd lijn 609 en 646 welke door EBS zelf gereden gaan worden.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1548
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ovVeluwe »

Dat ze de 609 hebben behouden in Zwolle blijf ik zo'n dom idee vinden. Hij is nu gelijk aan lijn 9, dan hadden ze net zo goed extra ritten daar aan kunnen toevoegen en met 12m rijden. Konden ze het lijnnummer gebruiken voor Eerbeek - De Maten ipv lijn 619.
jensvdkroft
Berichten: 384
Lid geworden op: di 21 feb 2017, 21:32
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door jensvdkroft »

flipje schreef: zo 19 nov 2023, 12:09 Wordt door een onderaannemer gereden, net zoals alle scholierenlijnen. Uitgezonderd lijn 609 en 646 welke door EBS zelf gereden gaan worden.
Lijn 675 wordt straks ook door EBS zelf gereden.
Buschauffeur bij Connexxion/OV Regio IJsselmond.
SuperGhost
Berichten: 4179
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door SuperGhost »

ovVeluwe schreef: zo 19 nov 2023, 14:22 Dat ze de 609 hebben behouden in Zwolle blijf ik zo'n dom idee vinden. Hij is nu gelijk aan lijn 9, dan hadden ze net zo goed extra ritten daar aan kunnen toevoegen en met 12m rijden. Konden ze het lijnnummer gebruiken voor Eerbeek - De Maten ipv lijn 619.
Voor Eerbeek - De Maten was wellicht 643 een logischer nummer geweest?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10202
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Milco »

Ik gok dat het verschil tussen lijn 9 en 609 het materieel is. Lijn 609 zal met 12m gereden worden terwijl lijn 9 samen met lijn 7 met 21m rijdt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10202
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Milco »

Weet iemand eigenlijk of het verbod op lokaal vervoer in Almere Stad bij de overgang van lijn 159 naar lijn 216 behouden blijft?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
flipje
Berichten: 1306
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door flipje »

Ja dat blijft ook op lijn 216 van kracht.
Herjanuitoverijssel
Berichten: 368
Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
Locatie: Omgeving Hardenberg

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Herjanuitoverijssel »

De wiki is deels aangepast, De ebs stadslijnen voor kampen en lelystad staan erop, Materiaal is Byd k7u en Citea LLE 120
Dit onderschrift heeft 5 minuten vertraging.
dezl
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 15 jan 2023, 13:28

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door dezl »

Weet iemand de reden waarom het lokaal vervoer daar niet is toegestaan?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9516
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door regenmaker »

hschlepe schreef: zo 19 nov 2023, 23:11 De wiki is deels aangepast, De ebs stadslijnen voor kampen en lelystad staan erop, Materiaal is Byd k7u en Citea LLE 120
Ik ben nog bezig met de wiki bij te werken en ik zou het materieel dat ik er neer heb gezet met een korreltje zout nemen. Ik zal het aanpassen als ik meer informatie heb.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1548
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ovVeluwe »

Milco schreef: zo 19 nov 2023, 20:46 Weet iemand eigenlijk of het verbod op lokaal vervoer in Almere Stad bij de overgang van lijn 159 naar lijn 216 behouden blijft?
Jazeker, het wordt nu zelfs elke keer op de dienstkaarten vermeld.
dezl schreef: zo 19 nov 2023, 23:32 Weet iemand de reden waarom het lokaal vervoer daar niet is toegestaan?
Dat heeft te maken met concessie afspraken. EBS mag niet als stadsbus door Almere heen rijden.
CamilleKreemers
Berichten: 4581
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door CamilleKreemers »

Mag je wel naar Almere-Hout vanuit Almere? En vice-versa?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10202
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Milco »

Ja, want het verbod op lokaal vervoer geldt zoals gezegd in Almere Stad.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
gkw1969
Berichten: 2365
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Arnhem

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door gkw1969 »

Hey verbod op stadsvervoer komt bijna niet mee voor. Dit werd vroeger bij grotere steden ingesteld om te voorkomen dat ze inkomsten mis zouden lopen. Mensen mochten stad inwaarts wel uitstappen maar niet instappen en staduitwaarts wel instappen maar niet uitstappen.
In de grote steden zag je dat vroeger ook dat het streekvervoer linea recta door reed naar CS.
Vanuit het verleden weet ik dat buurtbus 90 van de OAD (nu 590 van EBS) dat ook had in Deventer. Dit was het geval tot aan de aanbesteding in 2004 toen alles onder een vervoerder ging vallen.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22809
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Meltrain »

Milco schreef: ma 20 nov 2023, 07:46 Ja, want het verbod op lokaal vervoer geldt zoals gezegd in Almere Stad.
Almere is qua naamgeving een beetje verwarrend, dus ik snap best dat het onderscheid niet iedereen voor iedereen helder is. ;)
ovVeluwe schreef: ma 20 nov 2023, 01:14
dezl schreef: zo 19 nov 2023, 23:32 Weet iemand de reden waarom het lokaal vervoer daar niet is toegestaan?
Dat heeft te maken met concessie afspraken. EBS mag niet als stadsbus door Almere heen rijden.
Geldt dat verbod dan ook op lijn 160 150?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3208
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door nvdw »

Nee, die mag 'gewoon' reizigers binnen Almere-Stad vervoeren.
Feed the childrens
Philip
Berichten: 561
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Philip »

De buschauffeur van lijn 101 Harderwijk - Amersfoort is gewoon omgekeerd in Nijkerk, Tinbergenlaan, om vervolgens 18 minuten voor op dienst terug naar Harderwijk te rijden. Omdat het natuurlijk op zou vallen als hij veel te vroeg in Harderwijk aankwam, is hij steeds vijf minuten gestopt bij een aantal haltes. -0-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Philip op do 23 nov 2023, 19:30, 8 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40633
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Daniel »

Heb je daadwerkelijk gezien dat 'ie daar gekeerd is of was de GPS van de bus gewoon stuk? (Je plaatjes doen het overigens ook niet)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Philip
Berichten: 561
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Philip »

Ik heb het niet gezien, maar kon het op OVInfo live volgen, inclusief het tijd afwachten bij diverse haltes (en dan precies de haltes die daarvoor geschikt zijn/gewoonlijk daarvoor gebruikt worden). En ik probeer de plaatjes bij te voegen via Flickr, maar het lukt me niet.

Ik stond overigens wel bij de halte Nijkerk, Station, van vijf minuten voor tijd tot 30 minuten na tijd (volgende bus)

Edit: er zijn nu in ieder geval links naar plaatjes.
Edit 2: nu de plaatjes nog verkleinen.
Edit 3: dat lukt me niet. Als iemand me kan vertellen hoe, zou dat fijn zijn. Als het beheer het zelf doet, is dat natuurlijk ook prima.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 47 gasten