Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ligt er al sneeuw en/of ijs op de perrons dan?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Daarom: zout
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik had de IC van Zwolle naar Den Haag Centraal die om iets voor half twaalf vertrok vanuit Schiphol. Vertrek vanuit Amsterdam Zuid was op tijd, uit Schiphol met +6 en aankomst in Leiden met +3.en-es schreef: ↑za 18 nov 2023, 12:56 Groeten uit de IC van 12.45 van Schiphol naar Venlo die met 7 minuten vertraging is vertrokken. Mijn aansluiting in Utrecht haal ik waarschijnlijk niet. Er zijn zoals gewoonlijk weer werkzaamheden aan het spoor. Ben met de vliegtuig uit Boston aangekomen en merk dat het erg chaotisch is op Schiphol. Plotselinge spoorveranderingen zijn heel normaal en de perronschreeuwers doen hun werk.
Spoor 6 werd gebruikt voor treinen richting Hoofddorp, 4 richting Amsterdam en 5 voor beide richtingen. En bij een minimale vertraging krijg je bij deze werkzaamheden een sneeuwbaleffect.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Treinen hadden vandaag bijzonder veel moeite om af te remmen voor Veenendaal-De Klomp.
Verder werd in Utrecht Centraal de t544 naar Rotterdam tien minuten na vertrektijd opgeheven vanwege een niet nader gespecificeerde storing. Gelukkig rijdt de 2800 vandaag, zodat ik nog alsnog mooi op tijd was in Rotterdam voor het passeren van de 1700 excursietrein
Verder werd in Utrecht Centraal de t544 naar Rotterdam tien minuten na vertrektijd opgeheven vanwege een niet nader gespecificeerde storing. Gelukkig rijdt de 2800 vandaag, zodat ik nog alsnog mooi op tijd was in Rotterdam voor het passeren van de 1700 excursietrein
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Niet alleen vandaag overigens, dat is al een paar weken zo door alle bladval en neerslag. De trein waarmee ik vanaf Driebergen-Zeist m'n rit huiswaarts begon vanmiddag had meer weg van een heistelling dan een trein bij binnenkomst Zo extreem heb ik vierkante wielen nog niet eerder gehoord.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Waarom rijdt die vandaag (en gisteren trouwens ook)?
Vanwege de werkzaamheden tussen Rotterdam en Den Haag?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Op Lage Zwaluwe rijden de komende uren alle sprinters naar Roosendaal vanaf spoor 3 ipv spoor 1.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wat is daar nu weer kapot gegaan?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En vandaag weer de Schiphol sneeuwbal: de 1863 kwam door het filerijden met +3 aan op Schiphol, en dit liep op de Zuidtak en Flevolijn op tot +8 bij Almere. Die vertraging werd tot en met Zwolle niet meer ingehaald. Dag aansluiting!
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat wordt nog wat over een paar jaar als er niet een paar weken maar iets van een half jaar twee sporen buiten dienst gaan op die corridor...
-
- Berichten: 630
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De Eurostar 9126 die om 16:13 te Asd zou moeten aankomen, vertrok, ondanks enige minuten stilstand te Noorderkempen (op het doorgaande spoor) op tijd te Rtd. Na Rijpwetering is er niet meer dan geboemeld, we hebben nog een minuut of 5 langs Hfd perron 4 stilgestaan en ik heb het idee dat we daarna niet meer boven de 60 uit zijn gekomen. Uiteindelijk was het +30 te Asd.
Overigend stopte deze trein te Lille (en stapten er mensen uit en ik geloof ook in), waar vrijdag ri Londen (9157, v Asd 16:47) ook Lille als halte aangekondigd is, maar we daar niet gestopt zijn.
Overigend stopte deze trein te Lille (en stapten er mensen uit en ik geloof ook in), waar vrijdag ri Londen (9157, v Asd 16:47) ook Lille als halte aangekondigd is, maar we daar niet gestopt zijn.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Volgens mij is dat beter behapbaar dan drie sporen buiten dienst. Nu heb je één spoor per richting, en spoor 5 dat voor beide richtingen dient. Vier sporen is misschien wat makkelijker qua spoorwijzigingen.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik doelde op Amsterdam Zuid waar langdurig twee sporen buiten dienst gaan over een paar jaar, alle intercity's moeten dan over 1 perronspoor per richting en de sprinters keren in RAI via het tijdelijke kruiswissel wat er al een tijdje ligt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Stoppen de Intercity’s dan ook extra te RAI?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er is de afgelopen twee dagen weer sprake van (veel) te korte treinen. Gisteren reed de 2416 met een propvolle VIRM-IV en stonden de gangpaden in de 725 (met 7 bakken ICM) ook goed vol.
Vandaag lijkt het nog erger te zijn met een VIRM-IVin de 2418 en een ICM-III in de 1827. Dat laatste kun je bijna poging tot doodslag noemen.
Komt het door de werkzaamheden bij Rotterdam en Schiphol dat de materieelplanning nu totaal niet klopt?
Vandaag lijkt het nog erger te zijn met een VIRM-IVin de 2418 en een ICM-III in de 1827. Dat laatste kun je bijna poging tot doodslag noemen.
Komt het door de werkzaamheden bij Rotterdam en Schiphol dat de materieelplanning nu totaal niet klopt?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 1863 vertrok gisteravond met +12 uit Den Haag Centraal, omdat deze pas na de vertrektijd binnen kwam rijden. Nu snap ik dat de gebruikelijke kering van 37 minuten wat aan de ruime kant is, maar 7 minuten is gewoon vragen om problemen bij lange ritten. Vroeger keerde deze op de 2100... De vertraging bij aankomst in Zwolle was opgelopen tot +22 door het gebruikelijke filerijden bij Schiphol (werkzaamheden) en de storing bij Weesp.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Tot de nieuwe dienstregeling vertrekken blijkbaar de treinen van 8u53 en 16u53 8 minuten eerder uit Almelo om dan 9 minuten in Wierden te wachten. Is daar een reden voor? Al vind ik dat niet erg, lekker in warme trein zitten
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik vermoed dat dit te maken heeft met de lengte van spoor 4b: de 7000 rijdt nu immers met dubbele stellen, en ik denk dat dit hier niet past. Daarom nu een spoorwijziging naar 4a, maar hier moet IC 17900 naar Zwolle staan op deze tijdstippen. Enige oplossing is dan vertrekken voor aankomst daarvan, en in Wierden de tijd afwachten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Op 4b passen maximaal 6 bakken SNG, treinen die met SNG7 rijden moeten dus naar 4a.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Maar Keolis rijdt in de spits planmatig vaak al 7 tot 8 bakken op de IC
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Alleen de 17966 rijdt planmatig dubbel zo te zien de rest solo. Maar dat maakt in deze situatie niet uit want de 17900 moet alsnog via 4a vertrekken, vanaf 4b kan je niet (meer) via 5a vertrekken omdat iemand die wissels heeft weggehaald. Dus moet de 7000 indien deze op 4a staat alsnog eerder weg.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Trein 6657 kwam vanmiddag met een vrij bruuske remactie tot stilstand in station Tilburg Reeshof en ging daarna defect. Ik rook al een branderige lucht toen de deuren open gingen, dus de storing leek iets met de ATB of de remmen te maken te hebben. Gelukkig was het relatief snel opgelost met de welbekende harde reset.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten