Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Lijn 45 schreef: ↑wo 29 nov 2023, 10:12
Ik denk dat ze met die Volvo's iets vergelijkbaars gaan doen als met de Dordtse Volvo's: overnemen, doorverkopen en vervangen voor andere bussen (in dit geval de 12m e-Way).
Milco schreef: ↑zo 03 dec 2023, 21:35
Momenteel heeft Leiden 23 stadswagens en Alphen en Gouda hebben slechts enkele stadslijnen dus dat kost niet zo heel veel bussen. Gericht gaat dat Arriva de E-Volvo’s zelf houdt.
Zoals al gezegd is. Qbuzz neemt de E-Volvo's over. Plannen zijn daarin al bekend.
In mijn oog licht dit aan wat qbuzz er mee van plan is, als ze voor de nieuwe concessie blijven dan gaan ze in de nieuwe kleuren, maar als het tijdelijk materiaal is dat na een half jaar uit dienst is dan wordt het een tijdelijke qbuzz logo op de huidige bus
Nog even over die vijftiem 10 meter bussen. Dat is ook een uutbreiding tov de tien 10 meter bussen nu. Waarschijnlijk komen ze ook naar Alphen, maar met de sterm StadsBuzz verwacht je die dingen toch niet op lijnen zoals de 178. Dan zijn vijftien er veel voor beide stadsdiensten
Zou niet onlogisch zijn, wordt al voor gd besteld maar hier zijn we er nog niet aan toe gezien de infra er nog niet helemaal is om er ‘nu’ goed mee te rijden
Ze gaan er wel mee rijden maar waarschijnlijk later dan gehoopt, maar we zien het wel, als het van hool is dan durf ik wel zekerder te zijn in het feit dat dit dus is omdat het dus volgens de huidige plannen niet zo snel kan als gepland. We Zullen het zien, want kan wel in de onzekerheid gokken, maar zeker weten doen we wanneer Qbuzz het ons verteld en dan zullen ze natuurlijk niet zeggen of het wel of niet is omdat de instroom voor gd lastiger zou zijn
Gartlin9 schreef: ↑wo 06 dec 2023, 06:47
Zou niet onlogisch zijn, wordt al voor gd besteld maar hier zijn we er nog niet aan toe gezien de infra er nog niet helemaal is om er ‘nu’ goed mee te rijden
Waarom denk je dat de infra er niet geschikt voor is?
Gartlin9 schreef: ↑wo 06 dec 2023, 06:47
Zou niet onlogisch zijn, wordt al voor gd besteld maar hier zijn we er nog niet aan toe gezien de infra er nog niet helemaal is om er ‘nu’ goed mee te rijden
"hier" = Zuid-Holland Noord?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Gartlin9 schreef: ↑wo 06 dec 2023, 06:47
Zou niet onlogisch zijn, wordt al voor gd besteld maar hier zijn we er nog niet aan toe gezien de infra er nog niet helemaal is om er ‘nu’ goed mee te rijden
Waarom denk je dat de infra er niet geschikt voor is?
De nieuwe VanHools voor GD kunnen pas optimaal gebruikt worden als het nieuwe busstation in Groningen met laadvoorzieningen af zijn. In de tussentijd gaan ze laden op de Peizerweg, waardoor er dus vrij veel lege kilometers gereden gaan worden. Maar goed, dat terzijde en terug naar ZHN
Inmiddels is de pagina https://www.qbuzz.nl/zhnbussen
Bijgewerkt, en mag officieel naar buiten worden gebracht dat er ook met VanHool gereden gaat worden
Als ik goed lees zijn het 56 Qliners en 56 R-NET wagens. Dat het VanHool is is op zich sowieso best logisch. Zij zijn voor zover ik weet de enige die elektrische 15m lage vloer (snelweg)bussen in het gamma hebben (die ook nog eens speciaal voor Qbuzz ontwikkeld worden).
UtrechtOV schreef: ↑vr 08 dec 2023, 11:35
...
Is 366 ook een nieuwe lijn op dat plaatje?
Ja, klopt.
Enige wat ik kan bedenken is dat de huidige lijn 56 een snelbuzz-lijn gaat worden. Lijn 356 kan niet, die rijdt al in AML bij Connexxion. Dan is 366 logisch.
De huidige lijn 365 in deze concessie gaat de zelfde richting op vanaf leiden centraal, mogelijk krijgen deze lijnen dan de zelfde route voor het eerste deel.
Het kan ook gewoon voor de foto zijn. Er is nog niks bekend of dit daadwerkelijk een nieuw lijnnummer gaat zijn. Dat is voor nu alleen nog maar speculeren. Net als de afwijkende bestemming die werd weergeven toen de Iveco's bekend gemaakt werden.
Maar ze hoeven voor de render natuurlijk geen lijnnummers en bestemmingen op de display te zetten. 'Qbuzz', 'Snelbuzz' of een van de lijnen van Arriva had evengoed gekund. Dat ze voor deze lijnen/bestemmingen hebben gekozen betekent op zijn minst dat Qbuzz heeft overwogen om ze te gaan gebruiken in deze concessie.
Overigens hebben de renders allemaal kenteken 80-BND-7, die zit in het echt op de Arriva 4808. Ook hier geldt dat ze net zo goed een fantasiekenteken of geen kenteken er op hadden kunnen zetten.
En zie hier de onzin van formules als R-net. Een rode en een blauwe bus die identiek zijn.
En de Iveco's krijgen een elektrisch uitschuifbare rolstoelplank. Dat wordt nog wat. Bij de MAN's van HTM zijn die dingen constant defect.
En dan de braille op de stopknoppen. Meer gebakken lucht was niet voorhanden zeker.