
Intercity Berlijn
-
- Berichten: 953
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Intercity Berlijn
Haha, niet opeens hoor
Dat is gewoon zo gepland vanaf vandaag. Vanaf het moment dat de treinen van vandaag e.v. te boeken waren stond er al in. Geen idee waarom overigens.

-
- Donateur
- Berichten: 238
- Lid geworden op: ma 19 jan 2015, 17:42
Re: Intercity Berlijn
In de IC Berlijn werden vandaag snackzakjes uitgedeeld ter ere van het 30 minuten versnellen van de trein. Een paar kleine pretsels en een mini stroopwafel.
-
- Berichten: 7253
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Intercity Berlijn
Volgens mij was dat alleen in de 145.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- trolly
- Berichten: 11426
- Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43
- Locatie: Golf van Mexico
Re: Intercity Berlijn
Mag hopen van wel. Het moet niet al te woest worden natuurlijk 

Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Donateur
- Berichten: 238
- Lid geworden op: ma 19 jan 2015, 17:42
Re: Intercity Berlijn
Ik zat in de 147
- trolly
- Berichten: 11426
- Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43
- Locatie: Golf van Mexico
Re: Intercity Berlijn

Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 448
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Intercity Berlijn
Enig idee met hoeveel de reistijd Amsterdam-Berlijn omlaag gaat wanneer de Talgo-rijtuigen en de locomotief ingestroomd zijn?
-
- Berichten: 1131
- Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31
-
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Intercity Berlijn
De nieuwe ICE L zorgt niet voor reistijdverkorting omdat de maximumsnelheid van de ICE L met NS Vectron 200 km/h blijft, net als de maximumsnelheid van de Intercity1 met NS Vectron. De ICE L zorgt enkel voor een comfortverbetering ten opzichte van de Intercity1. De dienstregeling blijft met de ICE L hetzelfde als nu met de Intercity1.tjoektjoek schreef: ↑zo 10 dec 2023, 19:36 Enig idee met hoeveel de reistijd Amsterdam-Berlijn omlaag gaat wanneer de Talgo-rijtuigen en de locomotief ingestroomd zijn?
-
-
- Berichten: 4089
- Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14
Re: Intercity Berlijn
De BR105 gaat wél een reistijdverkorting geven, want die kunnen wél de beoogde 230 km/u rijden.
-
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Intercity Berlijn
De Baureihe 105 wordt toch niet naar Nederland ingezet? Tussen Amsterdam en Berlin blijft de NS Vectron rijden.
Maar is de Baureihe 105 niet de locomotief die ook op diesel kan rijden, zodat de ICE L ook naar Sylt en Oberstdorf ingezet kan worden, of is dat weer een andere locomotief die Deutsche Bahn heeft besteld?
Maar is de Baureihe 105 niet de locomotief die ook op diesel kan rijden, zodat de ICE L ook naar Sylt en Oberstdorf ingezet kan worden, of is dat weer een andere locomotief die Deutsche Bahn heeft besteld?
Laatst gewijzigd door Nitein-Repart op di 12 dec 2023, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
-
- Berichten: 1131
- Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31
Re: Intercity Berlijn
Voor de dieseltrajecten wordt de lok gewisseld, de 105 wordt zeker geen multimode lok.
-
- Berichten: 448
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Intercity Berlijn
Volgens mij is de NS Vectron een tijdelijke oplossing omdat de Talgo-locomotieven vertraagd zijn met de leveringen. Dat meen ik me te herinneren.Nitein-Repart schreef: ↑di 12 dec 2023, 08:42 De Baureihe 105 wordt toch niet naar Nederland ingezet? Tussen Amsterdam en Berlin blijft de NS Vectron rijden.
Maar is de Baureihe 105 niet de locomotief die ook op diesel kan rijden, zodat de ICE L ook naar Sylt en Oberstdorf ingezet kan worden, of is dat weer een andere locomotief die Deutsche Bahn heeft besteld?
-
- Berichten: 551
- Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02
Re: Intercity Berlijn
Áls de planning gehaald wordt, dan worden de huidige rijtuigen in 2024 omgewisseld door de Talgo stammen, in eerste instantie nog met de NS-vectrons. Op een later moment, zodra de BR105 volledig in Duitsland en Nederland zijn toegelaten, worden de NS-vectrons omgeruild voor die locs. DB heeft zelf voor binnenlandse dieseltrajecten wel nog 21 (geloof ik) Vectron Dual Mode besteld, maar die zijn niet voor inzet naar hier.
Grt. Stefan
-
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Intercity Berlijn
Wat gaat er met de NS Vectron gebeuren als de Baureihe 105 ingezet gaat worden tussen Amsterdam en Berlin? De NS Vectron is nog hagelnieuw namelijk.
En hoeveel Baureihe 105 heeft Deutsche Bahn überhaupt besteld eigenlijk?
En vinden voor de ICE's naar Sylt en Oberstdorf straks nog steeds locomotiefwissels plaats in Stuttgart, Augsburg en Itzehoe? 21 Vectrons DM is wel een redelijk beperkt aantal voor alle lange lijnen naar Sylt en Oberstdorf en kunnen de Vectrons DM wel 200 km/h? Dat lijkt mij wel noodzakelijk als je de locomotiefwissels in Stuttgart, Augsburg en Itzehoe wil afschaffen.
En hoeveel Baureihe 105 heeft Deutsche Bahn überhaupt besteld eigenlijk?
En vinden voor de ICE's naar Sylt en Oberstdorf straks nog steeds locomotiefwissels plaats in Stuttgart, Augsburg en Itzehoe? 21 Vectrons DM is wel een redelijk beperkt aantal voor alle lange lijnen naar Sylt en Oberstdorf en kunnen de Vectrons DM wel 200 km/h? Dat lijkt mij wel noodzakelijk als je de locomotiefwissels in Stuttgart, Augsburg en Itzehoe wil afschaffen.
-
- ArrivaBas
- Berichten: 9512
- Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Intercity Berlijn
NS leaset alle Vectrons die zij inzet van ELL. Als NS ze niet meer nodig heeft zijn er vast goederenvervoerders met interesse in die locomotieven.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 448
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Intercity Berlijn
NS Vectrons kunnen dan weer terug naar de leasemaatschappij.
-
- Berichten: 448
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Intercity Berlijn
https://www.treinenweb.nl/nieuws/10603/ ... -2025.htmlDe ingebruikname van de nieuwe ICE-L, die onder meer tussen Amsterdam en Berlijn moet gaan rijden, zal niet eerder gaan rijden dan halverwege 2025. Aanvankelijk werd gehoopt dat dit in de herfst 2024 zou gebeuren.
Erg jammer, ik vind berichten met het woord 'medio' altijd zo vervelend.
-
- Berichten: 448
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Intercity Berlijn
Volgens de website van NS international gaan de nieuwe treinen pas in 2026 rijden:
https://www.nsinternational.com/nl/vrag ... sland-2025
https://www.nsinternational.com/nl/vrag ... sland-2025
-
- Berichten: 404
- Lid geworden op: ma 18 sep 2017, 00:06
- Locatie: Randstad
Re: Intercity Berlijn
Erg jammer, maar het was ook wel weer te verwachten. 

-
- Berichten: 7253
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Intercity Berlijn
De Talgo is uitgesteld, toch is er een relatief grote kans aanwezig dat in het tweede kwartaal vqn 2025 de materieelinzet (tijdelijk) gaat wijzigen.tjoektjoek schreef: ↑wo 11 dec 2024, 17:56 Volgens de website van NS international gaan de nieuwe treinen pas in 2026 rijden:
https://www.nsinternational.com/nl/vrag ... sland-2025
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 448
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Intercity Berlijn
De ICE 3neo's gaan ook naar Berlijn rijden?
-
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Intercity Berlijn
Dan moet Siemens eerst flink wat meer treinstellen worden afgeleverd bij Deutsche Bahn. Momenteel zijn er volgens Wikipedia (kan geen betere bron vinden) 30 ICE3Neo-stellen in dienst. Als je al 8 stellen nodig hebt voor Amsterdam-Berlin dan moet Siemens binnen een half jaar toch wel flink wat treinstellen afleveren bij Deutsche Bahn.
-
-
- Berichten: 7253
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Intercity Berlijn
Dan moet je Wikipedia toch iets beter lezen, want er zijn er momenteel 24 in dienst en dat staat ook op die pagina.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Intercity Berlijn
Ja, ik zie het. Volgens mij heeft Siemens ondertussen al 34 ICE3Neo-stellen afgeleverd en zijn er dus 24 ICE3Neo-stellen in bedrijf bij Deutsche Bahn.
Volgens Drehscheibe (https://www.drehscheibe-online.de/foren ... g-10990884) kan Siemens iedere 3 weken een ICE3Neo-stel afleveren, dus dan zou rond de zomer circa 43 ICE3Neo-stellen zijn afgeleverd door Siemens. Voor de treindienst Amsterdam-Berlin heb je 8 stellen nodig, dus 35 stellen zijn dan hopelijk beschikbaar voor de overige treindiensten. Ik heb geen idee of Deutsche Bahn dat voldoende zou vinden of dat er meer ICE3Neo-stellen door Siemens moeten worden afgeleverd om de treindienst Amsterdam-Berlin om te zetten in ICE3Neo. De BR406 (ICE3M) gaat er ook op 17 april 2025 uit dienst.
Volgens Drehscheibe (https://www.drehscheibe-online.de/foren ... g-10990884) kan Siemens iedere 3 weken een ICE3Neo-stel afleveren, dus dan zou rond de zomer circa 43 ICE3Neo-stellen zijn afgeleverd door Siemens. Voor de treindienst Amsterdam-Berlin heb je 8 stellen nodig, dus 35 stellen zijn dan hopelijk beschikbaar voor de overige treindiensten. Ik heb geen idee of Deutsche Bahn dat voldoende zou vinden of dat er meer ICE3Neo-stellen door Siemens moeten worden afgeleverd om de treindienst Amsterdam-Berlin om te zetten in ICE3Neo. De BR406 (ICE3M) gaat er ook op 17 april 2025 uit dienst.
-
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten