Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5829
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Toch nog maar een zak popcorn over de tafel gespreid.
Man, man, wat een feest, terwijl de feestdagen nog moeten beginnen. _O-
https://nos.nl/artikel/2501591-tweede-k ... te-stellen
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50997
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Eerste stemronde Tweede Kamervoorzitter: 148 leden hebben gestemd, 73 stemmen waren benodigd om voorzitter te worden. 71 stemmen gingen naar Bosma. Geen absolute meerderheid, er wordt opnieuw gestemd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5829
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

De Tweede Kamer heeft Martin Bosma gekozen tot nieuwe voorzitter. Het PVV-Kamerlid Bosma kreeg 75 van de geldige stemmen. Hij versloeg daarmee zijn tegenkandidaat Tom van der Lee van GroenLinks-PvdA, die 66 stemmen kreeg.
Bron: NOS

https://nos.nl/artikel/2501602-pvv-kame ... eede-kamer
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
TffpaA
Berichten: 3448
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Nóg meer popcornmomentjes *O*
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
rooddolfijn
Berichten: 801
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door rooddolfijn »

Waar komen trouwens vijf stemmen voor een VVD’er die niet kandidaat was vandaan?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
TffpaA
Berichten: 3448
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Vast van die vijf overgebleven CDA'ers. Maar omdat de stemming geheim was, zullen we het wel nooit zeker weten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50997
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Zeer representatief ook voor ons land, een Kamervoorzitter die andere kamerleden in hun bijzijn belachelijk maakt en het parlement nep heeft genoemd. We zien gewoon voor onze ogen het bestuurlijk stelsel verrotten en zijn het normaal gaan vinden dat extreemrechts zonder weerwoord “centrumrechts” wordt genoemd. Er wordt hier bruine drek door een ventilator geduwd en over ons land verspreid en we zullen lang nodig hebben om deze rotzooi op te ruimen. Hopelijk is dat dan niet net zoals in Polen een periode van acht jaar lang waarin de inwoners de rechtsstaat verkracht zien worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21485
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Aangezien de PVV ooit heeft ingestemd met een motie die ervoor pleit dat de Kamervoorzitter van een oppositiepartij is, ga ik ervan uit dat Bosma weer opstapt als de PVV daadwerkelijk in de regering komt. (A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10649
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Suus schreef: do 14 dec 2023, 20:08 Zeer representatief ook voor ons land, een Kamervoorzitter die andere kamerleden in hun bijzijn belachelijk maakt en het parlement nep heeft genoemd. We zien gewoon voor onze ogen het bestuurlijk stelsel verrotten en zijn het normaal gaan vinden dat extreemrechts zonder weerwoord “centrumrechts” wordt genoemd. Er wordt hier bruine drek door een ventilator geduwd en over ons land verspreid en we zullen lang nodig hebben om deze rotzooi op te ruimen. Hopelijk is dat dan niet net zoals in Polen een periode van acht jaar lang waarin de inwoners de rechtsstaat verkracht zien worden.
Dat help ik je hopen, maar ik heb er een hard hoofd in.
Meltrain schreef: do 14 dec 2023, 20:44 Aangezien de PVV ooit heeft ingestemd met een motie die ervoor pleit dat de Kamervoorzitter van een oppositiepartij is, ga ik ervan uit dat Bosma weer opstapt als de PVV daadwerkelijk in de regering komt. (A)
Welnee joh, dat is alleen als de PVV niet regeert.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
waldo79
Berichten: 7688
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Bosma mag het waar gaan maken. Ik sta daar neutraal in.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10649
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Jij misschien wel. Hijzelf niet, want hij zit nu een democratisch orgaan voor waarvan hij het bestaansrecht en de legitimiteit openlijk betwist. Dat in zichzelf zegt veel over het opportunisme cq. cynisme van de man zelf en over het gebrek aan zelfrespect van de kamer.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
TffpaA
Berichten: 3448
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Extreemrechts is één front aan het vormen, met Yesilgöz als voorganger met haar 'signaal' ten aanzien van de Spreidingswet.

Ook wij zullen de fase gaan hebben die men in vele andere Europese landen al heeft of heeft gehad. Sla veel popcorn in - goedlachs cynisme is de enige manier om de shitshow die we de komende jaren zullen moeten ondergaan heelhuids door te komen.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
TffpaA
Berichten: 3448
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Van der Lee heeft al verloren, dus waarom wordt er nu nog met modder naar de beste man gegooid? :|
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
TffpaA
Berichten: 3448
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Dat zal dan wel, maar qua timing lijkt hem dat nog eens aansmeren me nu een beetje mosterd na de maaltijd. Je favoriet heeft de voorzittershamer al in handen.

Het valt slechts te hopen voor hem dat het een echte hamer is, en niet zo'n neppe.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5829
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Hamers, ventilatoren, stront en popcorn............Kerst 2023. (A)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
en-es
Berichten: 4560
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

TffpaA schreef: vr 15 dec 2023, 09:10 Van der Lee heeft al verloren, dus waarom wordt er nu nog met modder naar de beste man gegooid? :|
Omdat er ook met modder naar de andere kandidaat wordt gegooid? Wie kaatst kan de bal verwachten?
TffpaA
Berichten: 3448
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Die andere kandidaat heeft de verkiezing gewonnen, en gaat daarmee een centrale rol spelen in het reilen en zeilen van de Tweede Kamer - ons parlement. Daarnaast denk ik dat het feit dat Bosma nooit eerder afstand nam van de uitspraak van zijn chef over dat 'nepparlement' niet iets is waar lichtzinnig aan voorbij moet worden getreden, ook al komt hij nu op die woorden terug. Zijn chef is de laatste tijd ook veel milder aan het doen, maar op Xwitter gaat hij nog als vanouds tekeer.

Het voorspelt al met al weinig goeds voor de komende jaren - maar goed, ik noemde al het goedlachs cynisme als panacee.
en-es
Berichten: 4560
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Ik vind ze allebei ongeschikt. Jammer dat er geen betere kandidaten waren.
TffpaA
Berichten: 3448
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Bosma sloot gisteren overigens af met een gedicht van Reve. Een Volkskrantlezer heeft nog wel een andere goeie tip voor 'm:
Misschien kan Bosma de volgende vergadering beginnen met Getuigenis, een gedicht van Reve dat wat meer op z’n lijf lijkt geschreven. Het hart van dat gedicht bestaat uit de volgende regels:

Ik moet de wijken van het volk in
en mijn oor te luisteren leggen:
zo hoor je nog eens wat.
Wat wil het volk?
Niet veel goeds, dat is zeker.
TffpaA
Berichten: 3448
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Maar Jarl van der Ploeg heeft in diezelfde krant nog wel een goed woord over voor de beste Bosma:
Verder wel een heel vriendelijke en neutrale man, overigens, die Bosma.
TffpaA
Berichten: 3448
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

En dat het oppassen geblazen is met die extreemrechtse rakkers inzake inmenging door onfrisse buitenlandse mogendheden, blijkt uit de casus Frank Creyelman bij het Vlaams Belang van onze zuiderburen. De beste man zou tegen betaling jarenlang informant voor de Chinezen zijn geweest:

https://nos.nl/artikel/2501666-belgisch ... ime-dienst

Ik hou alvast een bakje popcorn klaar voor als straks een PVV'er uit de kast valt als informant van Poetin...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten