Overslaan van Almere Buiten en Duivendrecht. En de 4300 gaat dan Almere Parkwijk, Muziekwijk en Poort en waarschijnlijk Amsterdam Rai overslaan. Dit alles vanaf ergens tussen 2030 en 2033.
Korte vragen
Re: Korte vragen
Re: Korte vragen
Hoe laat gaat lijn 162 vanaf Lisse vandaag?
Bericht aangepast door beheer: emailadres verwijderd en vraagstelling toegevoegd
Bericht aangepast door beheer: emailadres verwijderd en vraagstelling toegevoegd
Re: Korte vragen
Lijn 162 rijdt tijdens de zondagsdienstregeling niet naar Lisse. Op eerste en tweede kerstdag en op nieuwjaarsdag wordt volgens de zondagsdienstregeling gereden.
De dienstregeling is te vinden op de website van Connexxion: https://www.connexxion.nl/nl/resultaten ... ectionId=0
De dienstregeling is te vinden op de website van Connexxion: https://www.connexxion.nl/nl/resultaten ... ectionId=0
Re: Korte vragen
Maar dat is met spoorverkeer toch exact hetzelfde? En hoe zorgt het luisteren naar een radio ervoor dat je aandacht meer bij de weg is, ik zie het verband niet.hauptbahnhof schreef: ↑zo 24 dec 2023, 15:54Spreek je uit ervaring of meer omdat je denkt dat…?MaartenD schreef: ↑zo 24 dec 2023, 08:42 Haha. En dat terwijl bij het spoorvervoer het juist uit den boze is om een radio aan te hebben omdat dat afleiding veroorzaakt.
En een bus rijden saai of slaapverwekkend? Je moet bij elke halte opletten of er iemand in- of uit wil stappen. Als busrijden slaapverwekkend zou zijn dan zeg je eigenlijk dat iedereen die privé onderweg is verplicht de radio aan moet hebben omdat hij anders in slaap sukkelt. Je moet er niet aan denken dat je een uur lang zonder radio over de autosnelweg rijdt zeg! Die mensen slapen toch volledig in?
Het is namelijk zo dat als je elke dag hetzelfde rondje rijdt, dat kan gaan vervelen. Je kunt op een gegeven moment elke drempel of werking van verkeerslichten dromen. Dan wordt het toch op automatische piloot rijden.
Je zegt het overigens ook zelf… een buschauffeur moet bij elke halte opletten of er mensen in en uit willen stappen. Als je aandacht daarvoor verslapt dan rij je zo haltes voorbij.
En in mijn tijd werd er niet met radio gereden en de buschauffeurs stopten ook netjes bij elke halte. En ook nu rijdt het gros niet met radio. Rijden die dan aantoonbaar slechter dan degenen die wel de radio aan hebben? Als dat zo is, moet de radio dan niet verplicht worden?
Nee, sorry, ik zie het verband echt niet.
En de reiziger zit met zo'n sik in de bus omdat hij de muziekkeuze van de chauffeur moet aanhoren en kiest er voor toch maar weer een auto te kopen. Voor wie rij je eigenlijk, chauffeur? Voor je eigen salaris of voor de reiziger die je salaris betaalt.Tel daarbij op de werkdruk die bij alle stakingen de laatste tijd is genoemd met weinig rust tussen de ritten de diensten. Nou ik zou het wel weten. Laat die chauffeur lekker zn radiootje luisteren. Is hij blijer en meer gefocussed en is het dus voor mij en eigenlijk iedereen veiliger.
Re: Korte vragen
Die laatste vraag is zeer makkelijk te beantwoorden. Zeker 90% rijdt in de basis zeker voor het eigen salaris. Het is in eerste plaats hun werk, en lang niet altijd hun hobby. En dat ze met hun werk reizigers vervoeren is een hele fijne plus, maar ook als ze lege bussen rijden, krijgen ze uiteraard nog steeds hun salaris.
Grt. Stefan
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Ik wou voor mijn reis naar Noord-Italië medio maart 2024 een stoel reserveren bij Deutsche Bahn voor heenweg de ICE103 en terugweg de ICE204, maar dit is schijnbaar niet mogelijk, terwijl voor andere ICE’s reserveringen wel mogelijk zijn. Weet iemand wat er aan de hand is?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
Vast iets met werkzaamheden.
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Ik heb een redelijk krappe aansluiting in Basel SBB van ongeveer een kwartier op de IC naar Lugano. Is het voor de Zwitsers een probleem dat ik waarschijnlijk de aansluiting in Basel SBB niet kan halen en met de trein van een uur later moet? Terugweg heb ik wel een uur en een kwartier overstaptijd in Basel SBB.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
Lijkt mij dat je een latere trein kan nemen als jij de oorspronkelijke trein niet haalt door vertraging.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Mits je een doorgaand ticket hebt dan wel natuurlijk. Zou Nitein Repart een los Sparbillet voor het stuk binnen Zwitserland hebben dan zit daar wel treinbinding op en vervalt die aannemelijk niet automatisch bij vertraging.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Bij twee losse tickets wordt het inderdaad een ander verhaal.
Re: Korte vragen
Dan gaan Railteam-regels gelden, en mag je alsnog de volgende trein pakken.
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Heb een ticket Emmerich -> Chiasso en een ticket Chiasso -> Emmerich met een uur overstap in Basel. Ik overnacht in Como, maar voor Chiasso-Como kun je een kaartje uit de automaat trekken.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
In dat geval vervalt je treinbinding automatisch bij teveel vertraging om je overstap te kunnen halen. Overigens: op de oneven uren is er ook nog een reismogelijkheid naar Chiasso een half uur na de directe IC (met overstap in Zürich HB).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Ik heb nog wel een aantal overstappen in Zwitserland van 4 minuten, namelijk in Arth-Goldau en Lugano. Zijn deze overstappen normaal gesproken te halen? Het gaat hier om de overstap van de IR Basel-Locarno op de IC Zürich-Lugano en van de IC Zürich-Lugano op de RE Locarno-Milano.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
Ja, en die worden ook afgewacht bij kleine vertragingen.
Re: Korte vragen
Over het buitenland gesproken... Ik dacht om in mei of juni een ronde Hoge Noorden te doen. In een kortingsactie heb ik een interrailticket gekocht. Via Hamburg naar Stockholm en dan uiteindelijk in Narvik belanden, via Noorwegen terug.
Hebben jullie nog tips welke plaats je moet zien? Stockholm en Göteborg zijn leuk, heb ik wel al meerdere keren bezocht.
In de planning van SJ zie ik nog geen nachttreinen staan, bijvoorbeeld vanaf Hamburg naar Stockholm of vanaf Stockholm. Weet iemand wanneer deze beschikbaar zijn?
Nog andere trein tips?
Hebben jullie nog tips welke plaats je moet zien? Stockholm en Göteborg zijn leuk, heb ik wel al meerdere keren bezocht.
In de planning van SJ zie ik nog geen nachttreinen staan, bijvoorbeeld vanaf Hamburg naar Stockholm of vanaf Stockholm. Weet iemand wanneer deze beschikbaar zijn?
Nog andere trein tips?
Het is een spectrum.
Re: Korte vragen
Geen ervaring mee maar Lund en Uppsala schijnen best de moeite waard te zijn. Over de nachttrein Hamburg-Stockholm lees ik verhalen dat er veel geheimzinnigheid is omtrent reserveringen.
Re: Korte vragen
Kiruna is niet zozeer mooi maar wel indrukwekkend, de grootste ijzerertsmijn van Europa en een stad die vanwege die mijn nu aan het verhuizen is. En wat je ook doet, reis via de Lofoten en spendeer daar ten minste twee nachten.
Re: Korte vragen
Houd deze pagina in de gaten en ook de reisplanner zelf (mochten ze vergeten deze te updaten). Het is in Zweden altijd beetje afwachten de laatste jaren wanneer de vervoerders tickets kunnen vrijgeven. Trafikverket heeft nog wel eens problemen een sluitende dienstregeling te maken wegens werkzaamheden etc. Onderbuikgevoel zegt dat het ergens in maart zal zijn, maar kan er ook finaal naast zitten. Nieuwswebsite Järnvägar.nu wil er ook wel eens over schrijven (navigeren met Google Translate is aan te raden) als er problemen zijn.
Houd er rekening mee dat nachttreinen populair zijn in en van/naar Zweden en dus snel volgeboekt raken. Met name Nattåg 93/94 (van/naar Narvik) zijn erg populair.
- AppleMoose
- Berichten: 6054
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Korte vragen
Ligt een beetje aan de route hoe je terug wilt gaan, maar Bergen (NO) is ook leuk om te bezoeken (sowieso is de Bergensbanen een aan te bevelen route). Verder zijn het in zowel Zweden als Noorwegen vooral wat kleinere plaatsjes waar je in een uurtje of zo wel weer klaar bent met alles te 'zien'. Het ligt er ook een beetje aan wát je precies leuk vindt en wat bereikbaar is op jouw route. Als je van wandelen houdt, heb je daar genoeg opties, ook in en rondom de grotere steden.
Goh.
Re: Korte vragen
1600 gaat uiteindelijk Enschede - Eindhoven via de HSL worden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Yup. Alleen is de exploitatie dan een stuk duurder, zal de concessieverlener minder bussen willen laten rijden en zit er ook geen salarisverhoging meer in. Dus hoe graag een buschauffeur ook met lege bussen wil rondrijden, dat is geen basis voor een gezond OV en daarmee geen basis voor een stabiel dienstverband.Selivio schreef: ↑ma 25 dec 2023, 12:23 Die laatste vraag is zeer makkelijk te beantwoorden. Zeker 90% rijdt in de basis zeker voor het eigen salaris. Het is in eerste plaats hun werk, en lang niet altijd hun hobby. En dat ze met hun werk reizigers vervoeren is een hele fijne plus, maar ook als ze lege bussen rijden, krijgen ze uiteraard nog steeds hun salaris.
Maar goed, ik heb het al vaker gezegd, maar altijd op NS van toepassing gedacht, de reiziger is fnuikend voor de dienstuitvoering. Geldt dus ook voor bussen. Klantvriendelijkheid? De tiefus kun je krijgen. Dat is een beetje de houding van dienstverlenend Nederland.
Re: Korte vragen
Goeiemorgen zeg, wat een woordkeuze weer
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten