Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Wees er maar blij mee. Op veel delen van het metronetwerk wordt er in de vakantieperiode maar 4 x per uur gereden i.p.v. 6 x per uur.
Een verslechtering dus.
Qua routes verandert er zo te zien niks, maar een aantal buslijnen gaat gelukkig weer vaker rijden.
De frequentieverlaging bij de tramlijnen is natuurlijk wel erg jammer, maar hopelijk van tijdelijke aard. Ik denk wel dat met name voor lijn 2 een kwartierdienst echt te weinig capaciteit biedt.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
De lijst is naar goed gebruik niet helemaal compleet. De buurtbussen in Capelle stoppen een uur eerder met rijden, en bus 668 krijgt een iets grotere tussenpauze tussen de ochtend en middagdienstregeling. Wel komt doorgaande rit van lijn 668 naar de RDM Campus weer terug, al staat deze niet vermeld in de dienstregeling op de RET website. Via de reisplanner is deze wel terug te vinden.
Nog meer missers: buurtbus lijn 608 rijdt niet meer via Waterschap en Handelsweg II (neemt 603 over, lijkt het), buurtbus lijn 609 heeft een gewijzigde vertrektijd op de laatste rit van de dag doordeweeks, buurtbus lijn 602 gaat niet meer via haltes Zwaardijk, Kruisvaarder en Nachtwaker (over Groene Kruisweg?) en buurtbus lijn 612 begint op zondag uurtje later 10:15 uur ipv 09:15 uur.
Ik zit nog met een vraag. De helft van de ritten van lijn 70 rijden in het weekend niet tussen Paasweide en Keizerswaard. Er staat wel erbij dat de frequentie Zaterdagmiddag omhoog gaat, maar er staat geen informatie of deze wel volledig door gaat rijden naar Keizerswaard in het weekend. Misschien heb ik iets over het hoofd gezien dat het definitief is.
Bemined schreef: ↑di 02 jan 2024, 11:20
De lijst is naar goed gebruik niet helemaal compleet. De buurtbussen in Capelle stoppen een uur eerder met rijden, en bus 668 krijgt een iets grotere tussenpauze tussen de ochtend en middagdienstregeling. Wel komt doorgaande rit van lijn 668 naar de RDM Campus weer terug, al staat deze niet vermeld in de dienstregeling op de RET website. Via de reisplanner is deze wel terug te vinden.
Daelea schreef: ↑di 02 jan 2024, 11:28
Nog een misser: buurtbus 603 krijgt een verlengde route in Barendrecht, na het station verder naar het Waterschap.
BusFreakRotterdam schreef: ↑di 02 jan 2024, 15:31
Nog meer missers: buurtbus lijn 608 rijdt niet meer via Waterschap en Handelsweg II (neemt 603 over, lijkt het), buurtbus lijn 609 heeft een gewijzigde vertrektijd op de laatste rit van de dag doordeweeks, buurtbus lijn 602 gaat niet meer via haltes Zwaardijk, Kruisvaarder en Nachtwaker (over Groene Kruisweg?) en buurtbus lijn 612 begint op zondag uurtje later 10:15 uur ipv 09:15 uur.
Zouden jullie dit ook willen verwerken op de Wiki?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Bemined schreef: ↑di 02 jan 2024, 11:20
De lijst is naar goed gebruik niet helemaal compleet. De buurtbussen in Capelle stoppen een uur eerder met rijden, en bus 668 krijgt een iets grotere tussenpauze tussen de ochtend en middagdienstregeling. Wel komt doorgaande rit van lijn 668 naar de RDM Campus weer terug, al staat deze niet vermeld in de dienstregeling op de RET website. Via de reisplanner is deze wel terug te vinden.
Daelea schreef: ↑di 02 jan 2024, 11:28
Nog een misser: buurtbus 603 krijgt een verlengde route in Barendrecht, na het station verder naar het Waterschap.
BusFreakRotterdam schreef: ↑di 02 jan 2024, 15:31
Nog meer missers: buurtbus lijn 608 rijdt niet meer via Waterschap en Handelsweg II (neemt 603 over, lijkt het), buurtbus lijn 609 heeft een gewijzigde vertrektijd op de laatste rit van de dag doordeweeks, buurtbus lijn 602 gaat niet meer via haltes Zwaardijk, Kruisvaarder en Nachtwaker (over Groene Kruisweg?) en buurtbus lijn 612 begint op zondag uurtje later 10:15 uur ipv 09:15 uur.
Zouden jullie dit ook willen verwerken op de Wiki?
Ik dacht dat jij had ingeschreven voor die concessie?
Trams zijn geweldig, waarom bouwen we er niet meer van?
Vanmiddag kwam ik in Barendrecht op lijn 603 de voormalige Twents-buurtbus 325 tegen van Syntus.
Wel netjes met een RET-logo op de flanken, maar in de lijnfilm nog de tekst 'Twente bedankt'.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Is er een reden dat bijna de hele SG3-serie zo vies rondrijdt? In vergelijking met de HSG3 hebben de SG3’s een soort goudbruine tint, terwijl de HSG3, en zelfs de MG2/1 en SG2/1 gewoon zilverkleurig zijn. De R-NET stickers en de blauw/rode strepen op de SG3’s hebben bijvoorbeeld wel gewoon een zilverkleurige achtergrond, maar de rest is nogal vies.
Vorige week zat een stuk of vijf keer op 1 halte gehoord omdat er iemand met de fiets in de metro was gestapt in de spits (en uiteraard is iedereen die dat doet spontaan doof).
Ik maak inderdaad maar weinig mee dat bestuurders wachten met vertrekken totdat die fiets weer buiten staat. Meestal is het dat riedeltje afspelen en vervolgens alsnog vertrekken (en dus met de fiets aan boord).
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
En dat weten die mensen ook op een gegeven moment, dat de dove spelen loont.
Ze zijn vaak doof, maar als de metro met de deuren open blijft staan, gaan de andere reizigers zich mee bemoeien want zij hebben dan ook met de vertraging te maken of zitten in de kou (bij bovengrondse stations).