Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het gaat vooral om de ruimte op het perron. De huidige rolbandmaat (Roltrap) neemt een enorme hoeveelheid ruimte in op het drukste deel van het perron van Schiphol. Om verdere groei van reizigers aan te kunnen moet er op het drukste deel van het perron meer ruimte (lees capaciteit) gecreëerd worden. Dat gaat het makkelijkst door de Rollenbaan te vervangen door een normale trap die 3-4× minder ruimte in beslag neemt als die zelfde rollenbaan.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9399
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Op andere stations zoals Amsterdam Centraal zijn mensen met koffers ook aangewezen op liften en roltrappen, dus zo bijzonder is dat niet. Het is vervelend als het druk is, maar dat heb je dus niet alleen op Schiphol.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
31-10-2024 --> 62 foto's uit Nederland en Duitsland NIEUW
19-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
06-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
31-10-2024 --> 62 foto's uit Nederland en Duitsland NIEUW
19-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
06-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Maar het aantal reizigers met koffer is op Schiphol wel wat hoger dan op de andere stations.
Is het anders ook geen optie om de nooduitgangen aan de zuidzijde open te stellen voor reizigers?
De perrons op Schiphol zijn superlang. Kan er met een betere spreiding van reizigers niet voldoende capaciteit gecreëerd worden?cassie127 schreef: ↑za 13 jan 2024, 15:06 Het gaat vooral om de ruimte op het perron. De huidige rolbandmaat (Roltrap) neemt een enorme hoeveelheid ruimte in op het drukste deel van het perron van Schiphol. Om verdere groei van reizigers aan te kunnen moet er op het drukste deel van het perron meer ruimte (lees capaciteit) gecreëerd worden. Dat gaat het makkelijkst door de Rollenbaan te vervangen door een normale trap die 3-4× minder ruimte in beslag neemt als die zelfde rollenbaan.
Is het anders ook geen optie om de nooduitgangen aan de zuidzijde open te stellen voor reizigers?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat zou zeker wel kunnen. Mijn ervaring is dat mensen op bepaalde plekken blijven staan en zich niet verspreiden. Volgens mij zijn daarvoor perronschreeuwers aangenomen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als die hetzelfde effect sorteren als Damschreeuwers verspreidt die massa zich wel hoor
(wel allemaal in paniek dezelfde kant op, maar vooruit: details.)
Spoor En Kaart. Nu ook op Bsky.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er komen nieuwe trappen/roltrappen ten zuiden van de huidige trappen/roltrappen. Die komen direct uit op het nieuw te bouwen eilandbusperron. Overstappers tussen bus en trein komen daardoor veel zuidelijker het perron op dan nu het geval is. Luchtvaartreizigers blijven de huidige trappen en liften gebruiken. Hierdoor ontstaat van nature een betere spreiding. Daarnaast gaat NS vanaf 2025 met alleen maar sprinters rijden tussen Hfd en Asd, die allemaal van spoor 3 vertrekken op Shl. Dat is een veel breder perron dan 1-2 waar nu de treinen naar Asd vertrekken. Je krijgt daardoor de drukte op het perron dat de drukte het beste aankan.
Ja, Shl heeft meer reizigers met koffers dan andere stations, maar onderschat niet hoeveel reizigers zonder koffer reizen (forenzen, medewerkers van Schiphol, reizigers met alleen rugzakken, enzovoorts). Als je doel is om het perron zo snel mogelijk leeg te krijgen na aankomst van een trein, hebben die reizigers meer aan een vaste trap, waar de volle breedte benut kan worden. Kijk maar eens op een willekeurig druk station, zoals Utrecht. Daar stroopt het altijd op voor de roltrap als een drukke trein binnenstroomt. Bij de trap stoopt het nooit op. Ja, het is vervelend voor wie met koffers reist, maar die kan met de lift. Ja, dat duurt even, maar wie daar niet op wil wachten, kan met de trap en moet het sjouwen voor lief nemen. Het mooiste is natuurlijk als je veel roltrappen naast elkaar hebt, maar daar is simpelweg de ruimte niet voor. Wat ze nu doen op Shl met een nieuw stijgpunt, betere spreiding, meer trappen, zal uiteindelijk voor de reiziger toch het beste zijn.
Ja, Shl heeft meer reizigers met koffers dan andere stations, maar onderschat niet hoeveel reizigers zonder koffer reizen (forenzen, medewerkers van Schiphol, reizigers met alleen rugzakken, enzovoorts). Als je doel is om het perron zo snel mogelijk leeg te krijgen na aankomst van een trein, hebben die reizigers meer aan een vaste trap, waar de volle breedte benut kan worden. Kijk maar eens op een willekeurig druk station, zoals Utrecht. Daar stroopt het altijd op voor de roltrap als een drukke trein binnenstroomt. Bij de trap stoopt het nooit op. Ja, het is vervelend voor wie met koffers reist, maar die kan met de lift. Ja, dat duurt even, maar wie daar niet op wil wachten, kan met de trap en moet het sjouwen voor lief nemen. Het mooiste is natuurlijk als je veel roltrappen naast elkaar hebt, maar daar is simpelweg de ruimte niet voor. Wat ze nu doen op Shl met een nieuw stijgpunt, betere spreiding, meer trappen, zal uiteindelijk voor de reiziger toch het beste zijn.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
IN ieder geval weer een paar weken rotzooi om naar uit te kijken bij Schiphol. De vorige keer dat ze daar een paar weken gingen klussen, was het een continu sneeuwbaleffect aan vertragingen.
Wie is Truus?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De gecomputeriseerde stationsafroepstem waarvan ik de gangbare bijnaam vergeten ben.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nee. Anders wil de omroep altijd met je manager spreken als je moppert.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Moet ik nu alweer Gouda Goverwelle afroepen? Ja mooi niet dus. Wouter, doe er eens wat aan! Wouter!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zit in een IC 3170 (Arnhem-)Utereg-Bijlemer-Almere Centraal.
Grappig dat de IC naar Shl afgebogen wordt naar Almere.
Was dat bij de verige serie werkzaamheden ook al zo?
Grappig dat de IC naar Shl afgebogen wordt naar Almere.
Was dat bij de verige serie werkzaamheden ook al zo?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat gebeurt wel vaker tijdens werkzaamheden op de Zuidas of bij Schiphol. Dan rijden de treinen vanaf Bijlmer Arena of de goederenboog richting Diemen Zuid e.v.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Meestal wordt dan 'gewoon' tot Asdz gereden. Nu waren er ook werkzaamheden op de Hanzelijn, waardoor de normale IC van Alm naar Shl niet kon rijden (die reed via Amf naar Asd). Om toch iets van een IC te hebben tussen Alm en de zuidkant van Amsterdam, is de 3100 naar Alm gestuurd. Vandaag rijdt de 3100 weer 'gewoon' tot Asdz.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De eerste doordeweekse dag van de Schipholwerkzaamheden! Mijn 722 rijdt door een vertraagde trein op de zuidtak nu met +7. In Den Haag moet hij keren op de 733, die al met +4 staat aangekondigd.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zag vanochtend tijdens de kaartcontrole iets aan het uniform van een conductrice bevestigd zitten waarvan ik niet kon plaatsen wat het precies was, maar dat blijkt dus een bodycam te zijn, als ik het radionieuws zo hoor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
NS is een proef gestart met bodycams voor hoofdconducteurs en servicemedewerkers: https://nieuws.ns.nl/ns-start-proef-met ... dewerkers/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Voor mij nieuwe niet-rijden reden: 3960 rijdt niet vanwege "een noodzakelijke aanpassing in de drgl"
1060 krijgt tussen Rtd en a te Bd +18 (en v Bd +30) wegens "Diverted train". De 9382 krijgt er ook last van, met +44 te Antwerpen. De HSL-Zuid zal er wel uit liggen.
Te Asd op spoor 7 denk ik: "ICE Frankdurt (251) does not depart from this station. Take other IC to Utrecht"
1060 krijgt tussen Rtd en a te Bd +18 (en v Bd +30) wegens "Diverted train". De 9382 krijgt er ook last van, met +44 te Antwerpen. De HSL-Zuid zal er wel uit liggen.
Te Asd op spoor 7 denk ik: "ICE Frankdurt (251) does not depart from this station. Take other IC to Utrecht"
-
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er stond een trein defect, waarvoor er geschakeld moest worden. Daarbij is er echter wat mis gegaan, waardoor opeens alles helemaal spanningsloos was. Beide oorzaken klopten dus.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er is op dit moment op meerdere plekken sprake van een wisselstoring, waaronder tussen Leiden en Schiphol.
Ik ben daarom vanaf Delft naar Rotterdam Centraal gegaan en zit nu in de 1000 richting Schiphol, alwaar ik wil overstappen op de 4300.
Edit: de genoemde 4300 reed met een losse SLT-IV en was dus een ietsiepietsie propvol. Hierdoor (?) ontstond er een storing aan een deur, waardoor de trein een kwartier na de oorspronkelijke vertrektijd nog steeds op spoor 2 van Schiphol stond. Ik heb nu zelf de 1800 (met +10) gepakt die gelukkig met 10 bakken DDZ rijdt.
Ik ben daarom vanaf Delft naar Rotterdam Centraal gegaan en zit nu in de 1000 richting Schiphol, alwaar ik wil overstappen op de 4300.
Edit: de genoemde 4300 reed met een losse SLT-IV en was dus een ietsiepietsie propvol. Hierdoor (?) ontstond er een storing aan een deur, waardoor de trein een kwartier na de oorspronkelijke vertrektijd nog steeds op spoor 2 van Schiphol stond. Ik heb nu zelf de 1800 (met +10) gepakt die gelukkig met 10 bakken DDZ rijdt.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Op Dmnz op de CTA een groot "Niet Instappen" voor de goederentrein die langs kwam.
Dit wordt niet aangegeven bij doorgaande IC's. Is dit omdat goederentreinen te dmnz een drgl-punt hebben?
Overigens gaf de CTA aan "volgende trein SPR 10:46Den Haag C". Er kwam een engelssprekende man die me vroeg wat dat betekende, en liet op Google de spr van 10:31 +6 zien, maar die leek geslachtofferd voor deze goederentrein. Het is trouwens pet op de spr's vanuit Almere, ik zie nu +44 en +13 staan.
Dit wordt niet aangegeven bij doorgaande IC's. Is dit omdat goederentreinen te dmnz een drgl-punt hebben?
Overigens gaf de CTA aan "volgende trein SPR 10:46Den Haag C". Er kwam een engelssprekende man die me vroeg wat dat betekende, en liet op Google de spr van 10:31 +6 zien, maar die leek geslachtofferd voor deze goederentrein. Het is trouwens pet op de spr's vanuit Almere, ik zie nu +44 en +13 staan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
"Niet instappen" zou alleen moeten verschijnen als die trein er daadwerkelijk stilstaat.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9399
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanwege de te verwachten sneeuw morgen minder intercity’s tussen Utrecht en Sittard, zo valt te lezen op de website van NS.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
31-10-2024 --> 62 foto's uit Nederland en Duitsland NIEUW
19-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
06-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
31-10-2024 --> 62 foto's uit Nederland en Duitsland NIEUW
19-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
06-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten