Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
umbusko schreef: ↑vr 19 jan 2024, 11:52
We wachten met smacht op TffpaA's kaartje van het Delftse sneeuwspoornetwerk. Snel, voordat het gesmolten is!
Wat jij doet moet je zelf weten, maar ik wacht met smart. Of ik smacht ergens naar. En misschien is dat in de praktijk ook nog wel te combineren, maar niet op deze manier.
SuperGhost schreef: ↑di 23 jan 2024, 15:47
Ik denk dat het net een slagje mooier was geweest als hij bij paars was gestopt en de voorkeur dus paars was geweest. Maar dat is wellicht mijn smaak.
Of is het je voorkeur?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Selivio schreef: ↑wo 24 jan 2024, 07:37
De gemeenteraad van Wetsland zal echt niet de enige gemeente zijn die hele grote bezwaren heeft tegen de spreidingswet, ze zijn wel de eerste die er zo stevig inzitten naar de buitenwereld.
Het zou wel heel ironisch zijn als ze zo hadden geheten
TffpaA rapporteert: tante Suus is niet zo goed in dikke vingers op kleine toetsenbordjes en afsluiten met een punt en dat baart TffpaA zorgen:
Suus schreef: ↑do 25 jan 2024, 20:28
De Televaag rapporteert: BBB is niet zo goed in overheidsfinanciën en dat paart de andere potentiële coalitiepartijen zorgen
TffpaA schreef: ↑ma 29 jan 2024, 21:33
Ik denk dat dat omgekeerde dakje op die n anders wel heel goed mierenneukt
Allereerst is zo'n "omgekeerd dakje op de n" een háček genaamd, ten tweede is het niet Plzeň wat van de tap komt (want hoe wil je een hele stad in een fust van 50L proppen hahaha) maar Plzeňský Prazdroj (ook wel Pilsner Urquell) en ten derde zou ik zeggen dat het voltooid deelwoord van "mierenneuken" "gemierenneukt"
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
En deze redenering gaat manco, want er komt naar analogie ook geen Plzeňský Prazdroj uit de tap (want hoe wil je een hele oerbron in een fust van 50 liter proppen).
Even serieus: "Plzeň" is wel degelijk wat men gebruikt als meest gangbare aanduiding voor dit specifieke bier. Net zoals wij een Brand(je) of een Hertog Jan bestellen en daarmee ook niet meneer Brand of meneer de hertog bedoelen. Pils als soortnaam komt in Tsjechië niet voor: een Plzeň is een glas Pilsner Urquell en niets anders. Je zou hoogstens nog kunnen zeggen dat het met een kleine letter moet, zoals bijvoorbeeld hier. Dus: 1 plzeň, 2/3/4 plzně, 5/6/etc. plzní. Zeg 'dobrý den' ervoor en 'prosím' erna en je hebt je eerste Tsjechische bestelling gedaan.
TffpaA schreef: ↑ma 29 jan 2024, 21:33
Ik denk dat dat omgekeerde dakje op die n anders wel heel goed mierenneukt
Allereerst is zo'n "omgekeerd dakje op de n" een háček genaamd, ten tweede is het niet Plzeň wat van de tap komt (want hoe wil je een hele stad in een fust van 50L proppen hahaha) maar Plzeňský Prazdroj (ook wel Pilsner Urquell) en ten derde zou ik zeggen dat het voltooid deelwoord van "mierenneuken" "gemierenneukt"
Volgens mij ben je het woord "is" vergeten.
Maar afgezien daarvan snap ik niet waarom je het over het voltooid deelwoord hebt, terwijl het woord "mierenneukt" in de zin van TffpaA de persoonsvorm is.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Meltrain schreef: ↑di 30 jan 2024, 23:12
Volgens mij ben je het woord "is" vergeten.
Maar afgezien daarvan snap ik niet waarom je het over het voltooid deelwoord hebt, terwijl het woord "mierenneukt" in de zin van TffpaA de persoonsvorm is.
Laten we het erop houden dat ik blind ben - natuurlijk niet echt - en dat ik een hulpwerkwoord er zelf bij had verzonnen omdat ik nie aandachtig zat te lezen
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.