Korte vragen
-
- Berichten: 827
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Korte vragen
Op de https://sv.wikipedia.org/wiki/A32_(spår ... wikipedia staat (vertaald) dit:
Zes van deze wagens werden voorheen gebruikt op de RijnGouweLijn in Zuid-Holland en werden in 2010 door SL aangekocht. Deze wagens zijn gebouwd in 2002-2003 en zijn in Brommadepån omgebouwd naar de standaard van SL.
Hier maak ik uit op dat de trams direct bij Bombardier zijn gekocht en later zijn overgekocht door SL.
Zes van deze wagens werden voorheen gebruikt op de RijnGouweLijn in Zuid-Holland en werden in 2010 door SL aangekocht. Deze wagens zijn gebouwd in 2002-2003 en zijn in Brommadepån omgebouwd naar de standaard van SL.
Hier maak ik uit op dat de trams direct bij Bombardier zijn gekocht en later zijn overgekocht door SL.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Korte vragen
Vroeger stond in DB-Navigator naast het RE of RB-nummer ook het treinnummer. Nu niet meer. Is het treinnummer nog ergens te achterhalen?
Re: Korte vragen
Ja, op het knopje Zuginformationen drukken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Ik zit nu in de RB27 maar nergens op deze rit staat zuginformation.
Re: Korte vragen
Via bahn.expert bijvoorbeeld.
Re: Korte vragen
Via Bahn.expert kun je het ritnummer vinden als je een station onderweg opzoekt bij de vertrektijden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Dat werkt wel. Thanks
Re: Korte vragen
Vervolgvraag: via bahn.expert lijkt het alsof de BR425 die op de RB27 rijden enkel tweede klasse hebben. Zijn deze stellen omgebouwd waardoor ze geen eerste klasse meer voeren?
Re: Korte vragen
Het knopje Zuginformationen verschijnt alleen als je een reis plant, niet als je via Abfahrten kijkt bijvoorbeeld, en zelfs dan moet ik doorklikken naar Wagenreihung. Voor een trein die morgen rijdt bijvoorbeeld vind ik wel Zuginformationen, maar geen treinnummer. (Dit ter aanvulling.)
Re: Korte vragen
Dan moet je even wat instellingen aanpassen. Dan kun je ook voertuignummers e.d. zien.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Staat er in Maastricht nog steeds een kaartautomaat van de NMBS?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
In Maastricht staan er zelfs twee: één in de stationshal bij de deur naar buiten en één op het pleintje t.h.v. spoor 1 en 2. En dan staat er ook nog een in Maastricht Randwyck, bij de toegang tot spoor 1.
Re: Korte vragen
Wat is nu precies de bedoeling met de 9200 volgende week zondag? Ik zie in de richting Brussel een stop in Roosendaal, in de andere richting niet, en dat voor de gehele dag en niet alleen voor de periode tot 11:45 dat Breda dicht is. Is dat correct, want er is echt nergens een bericht over deze werkzaamheden waarin dit zo staat uitgelegd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Dat is correct, de dienstregeling toont ook de aangepaste tijden op de momenten dat een Eurostar-pad in de weg zit (oa voor 9260 op zondag).
Re: Korte vragen
Waarmee reizigers naar Noord-Brabant dus veel mee reistijd hebben dan reizigers uit Noord-Brabant. Slordig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Wordt de busgarage in Heijen nog steeds gedeeld door Arriva en Hermes? Volgens het “Overzicht van stallingen” op de wiki is alleen Arriva nog in die garage te vinden, maar dan heeft een chauffeur van Hermes wel een heel lange slag op lijn 83 van Nijmegen naar Venlo en terug naar Nijmegen…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Net geen 2 uur enkele reis is toch niet zo heel overdreven lang toch? Toen wij nog lijn 90 tussen Rotterdam en Utrecht reden, was een enkele reis tot wel 2 uur en 25 minuten.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Korte vragen
Hermes stalt geen bussen meer in Heijen. En beide vervoerders rijden van die lange slagen, past prima in 4 uur.
Re: Korte vragen
Heeft NS binnenkort plannen om de keringen van de 700/1800 in Den Haag aan te passen?
- Wat jaren geleden keerden de 2100 en de 700/1800 op elkaar in Den Haag. Alle drie de series reden toen met VIRM.
- Toen DDZ ging worden onderhouden in noordoost Nederland, werden deze series van elkaar losgekoppeld. De 700/1800 keerden in maar liefst 37 minuten op elkaar in Den Haag Centraal en gingen met ICM en DDZ rijden.
- Sinds enkele maanden keren de 700 en 1800 op zichzelf in Den Haag Centraal in zeven minuten. voor treinseries die half Nederland doorkruisen, is dit best kwetsbaar: komt een trein binnen met +4 of meer, dan vertrekt deze ook weer met vertraging.
De huidige kering op zichzelf in Den Haag bespaart een perronspoor en wat treinstellen, maar het is niet altijd goed voor de punctualiteit.
- Wat jaren geleden keerden de 2100 en de 700/1800 op elkaar in Den Haag. Alle drie de series reden toen met VIRM.
- Toen DDZ ging worden onderhouden in noordoost Nederland, werden deze series van elkaar losgekoppeld. De 700/1800 keerden in maar liefst 37 minuten op elkaar in Den Haag Centraal en gingen met ICM en DDZ rijden.
- Sinds enkele maanden keren de 700 en 1800 op zichzelf in Den Haag Centraal in zeven minuten. voor treinseries die half Nederland doorkruisen, is dit best kwetsbaar: komt een trein binnen met +4 of meer, dan vertrekt deze ook weer met vertraging.
De huidige kering op zichzelf in Den Haag bespaart een perronspoor en wat treinstellen, maar het is niet altijd goed voor de punctualiteit.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Korte vragen
Mijn collega moet voor het werk van Berlijn op en neer naar Amsterdam, midden tijdens de staking. Woensdag heen, vrijdag terug. Ze wil/kan niet morgen reizen. Misschien kan ik haar nog op andere gedachten brengen, maar ja, dat kost een extra overnachting.
Heeft iemand ideeën over wat er wél zou kunnen rijden, gebaseerd op eerdere ervaringen? Het lijkt mij eerlijk gezegd een lastige missie, zo niet kansloos.
Heeft iemand ideeën over wat er wél zou kunnen rijden, gebaseerd op eerdere ervaringen? Het lijkt mij eerlijk gezegd een lastige missie, zo niet kansloos.
Re: Korte vragen
Mijn ervaring is dat er heel veel wel gewoon rijdt, zeker van andere vervoerders. Kom je vanaf Berlijn tot Braunschweig of Hannover dan kun je de RE 60/70 (WFB) en RB 61 (ERB) naar Hengelo nemen. Maar als er een treindienstleider meestaakt (een heel enkele doet dat) dan moet je een stuk omreizen...
Gekke is ook dat NS Int gewoon helemaal niets rijdt, terwijl je makkelijk de ICE tot Düsseldorf/Köln en de IC Berlijn tot Rheine had kunnen rijden. SBB zet juist extra treinen in naar Freiburg, zo kan het ook
Gekke is ook dat NS Int gewoon helemaal niets rijdt, terwijl je makkelijk de ICE tot Düsseldorf/Köln en de IC Berlijn tot Rheine had kunnen rijden. SBB zet juist extra treinen in naar Freiburg, zo kan het ook
Re: Korte vragen
Dat soort korte keringen zijn al jaren de norm in Venlo (5 min zelfs maar) in de spits levert dat eigenlijk gegarandeerd vertraging op, dat is ook een van de redenen dat de overstap richting Den Haag in Eindhoven zo kwetsbaar is.
Re: Korte vragen
Is er een website waar ik vertragingen van al gereden Franse treinen kan bijhouden? De SNCF app laat mij niet terug in de tijd kijken en dus kan ik de vertragingen van treinen die bijvoorbeeld vanochtend reden niet zien.
zij/haar/hen/hun
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten