Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
En laat 8 treinen nou net het aantal zijn dat Brussel reeds met Londen verbindt.
Ik denk dat men straks gewoon per Eurostar "red" naar Brussel gaat en dat dat nou mooi precies aansluit voor de paspoortcontrole op de "blue" naar Londen. En zo gaat je Eurostar toch gewoon naar Londen, en nog dubbel zoveel ook!
Er staat dat Londen -> Amsterdam wel blijft rijden. Dus die paar Eurostars zullen wel als Eurostar Blue teruggaan naar Brussel; voor de overige treinen wordt het dan inderdaad een overstap Eurostar Red -> Eurostar Blue.
En de 'frequentieverlaging' wordt positief geframed natuurlijk: 3x/dag wordt de verbinding beter (namelijk rechtstreeks), en de overige 5 verbindingen blijft Eurostar ook aanbieden.
Het is eigenlijk heel eenvoudig. In de vorige aangekondigde situatie konden reizigers vanuit Londen rechtstreeks naar Rotterdam en Amsterdam. De trein zou dan leeg terug rijden naar Brussel waar de trein weer gevild zou worden en naar Londen zou rijden.
De nu aangekondigde situatie kunnen reizigers ook vanuit Londen rechtstreeks naar Rotterdam en Amsterdam. Maar nu kunnen reizigers vanuit Amsterdam en Rotterdam wel mee reizen tot Brussel, daar door de controle straat en in waarschijnlijk een andere eurostar trein, zoals de situatie waarmee de Eurostar in Nederland begon.
Het grote voordeel? In de eerdere aangekondigde situatie moesten reizigers met een IC Belgie of Eurostar Red naar Brussel, daar door de controle straat en vervolgens met Eurostar Blue naar Londen. Door de nu aangekondigde situatie rijden de lege Eurostar Blue vanuit Nederland naar België. Wat betekend dat er meer stoelen verkocht kunnen worden van Nederland naar Brussel, dit zorgt er voor dat niet alle reizigers naar Londen een stoel bezet te hoeven houden in een Eurostar Red. Dus beter voor de reizigers die met de voormalige Thalys reizen en wellicht een kortere overstap te regelen afhankelijk van de dienstregeling) voor de reizigers naar Londen.
Het was al het idee dat de Eurostar e320 met reizigers van Amsterdam naar Brussel zou rijden. Feitelijk gaan we namelijk een halfjaar lang terug in de tijd, met een e320 die London-Amsterdam, dan Amsterdam-Brussel, en daarna Brussel-Londen rijdt.
Z2N schreef: ↑wo 24 jan 2024, 18:06
Het was al het idee dat de Eurostar e320 met reizigers van Amsterdam naar Brussel zou rijden. Feitelijk gaan we namelijk een halfjaar lang terug in de tijd, met een e320 die London-Amsterdam, dan Amsterdam-Brussel, en daarna Brussel-Londen rijdt.
Dat klopt, zoals je kan lezen ontkende ik dat ook niet. En ja voor reizen vanuit Nederland gaan we terug naar de begin situatie. Maar vergeleken met de vorige aankondiging dat men wel naar Nederland kond, maar niet vanuit Nederland met een Eurostar Blue is dit een stap vooruit, namelijk meer reismogelijkheden richting Brussel om daar over te stappen. Dus reizigers naar Londen hoeven niet eerst met een Eurostar Red, zoals eerst het plan was voor tijdens de werkzaamheden.
Er is ook nooit aangekondigd met welke trein reizigers met bestemming Londen van Amsterdam naar Brussel gaan reizen. Dat kan nog steeds 'Red' of 'Blue' zijn. Dat onderscheid wordt sowieso minder duidelijk, er is aangekondigd dat de e320 ook tussen Amsterdam en Parijs ingezet gaat worden, vanaf juni.
In de opzet van de terminal is geen rekening gehouden met
voorzieningen voor aankomende reizigers; het uitgangspunt is dat, in het kader van aanvullende
afspraken in het kader van Brexit, benodigde voorzieningen gerealiseerd worden op de locatie van
vertrek, in dit geval in Londen.
voorzieningen voor reizigers is iets heel anders dan veiligheidsmaatregelen. Ook voor aankomst van een trein is namelijk een volledig afgesloten perron nodig.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Ik vroeg mij 2 dingen af.
●Is het al bekend vanaf wanneer tot wanneer de directe treinreis Amsterdam - Londen gesplitst wordt in Brussel (ivm de werkzaamheden aan Asd)?
●NS adverteert met een minimale retourprijs van €100 (enkel €55). Eurostar zelf met €44 enkele reis dus retour voor maar €88. Waar zit het verschil in?
hauptbahnhof schreef: ↑wo 20 mar 2024, 15:31●Is het al bekend vanaf wanneer tot wanneer de directe treinreis Amsterdam - Londen gesplitst wordt in Brussel (ivm de werkzaamheden aan Asd)?
Aha! Beetje jammer. Maar ben dan benieuwd hoe de hele reis weer gaat straks.
Zal het gewoon zoals voorheen: Thalys naar Brussel Zuid en dan door de controle gaan, zijn? Of gaan ze op enkele punten afwijken?
BadBert schreef: ↑do 21 mar 2024, 21:14
NS wil graag ook geld verdienen
Nou, ik boek sowieso zelden via NS International met hun basic boekingssysteem. Ik vind het toch erg fijn om zelf mijn stoelen te kiezen en dat is iets wat ze nog steeds niet voor mekaar krijgen. Vroeger kon je dat omzeilen door te bellen of naar de balie te gaan maar dat kost ook extra.
Het artikel gaat alleen niet over crowdfunding, maar over investeren. Wat dat betreft is de vergelijking met Italo best logisch, wat ontstond door de investering van bijna een milajrd euro door een paar schatrijke Italianen.