*Dat is een app voor OV-lijnen rond het Muiderpoortstation

Het STOMP-principe zegt niet dat als er wordt voorgesteld meer voor lopen en fietsen te kiezen, het openbaar vervoer dan moet ontbreken of ingeperkt. Dat is een denkfout. Immers, als je vanuit een buitenwijk naar de stad wilt kan je niet lopen en soms ook niet fietsen. Dan moet je dus met OV. Dan begint je reis in een buitenwijk, maar moet je wel op de plaats van bestemming kunnen komen. De optie “ga dan maar lopen vanaf de
binnenring” is niet persé het STOMP-principe en sluit ook niet aan bij fijnmazigheid en inclusiviteit.
Uit de evaluatie van de NZ-lijn is bovendien gebleken dat de overstap van tram- en bus, m.u.v. de stations Noord en Zuid, op de metro zeer gering is. Kennelijk is er nog steeds een grote behoefte aan de bediening van het centrum met directe bus- en tramlijnen, naast de rol van de metro.
Als 800 meter loopafstand van de rand van de ingang van het centrum acceptabel zou zijn, dan kunnen metrostations Rokin, Vijzelgracht en Nieuwmarkt ook wel dicht, want de meeste winkels zijn dan op loopafstand van CS, Waterlooplein en De Pijp.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 101 gasten