De RET-trams kennende... Die rijden volgens mij best door wanneer het kan. De dienstregeling is best krap. Dus als de gemiddelde snelheid omhoog moet, moeten er aanpassingen komen aan de infrastructuur.jesse-cruzu schreef: ↑ma 05 feb 2024, 09:18 Het zou ook wat schelen als de gemiddelde snelheid van de trams sneller worden om zo rijtijden en dus DRU's te besparen.
Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 3960
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Kunnen legio redenen hebben.
Bus wordt gebruikt voor tik tok filmpjes. of een chauffeur heeft zitten spelen met de EBS van de bus.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik wist niet dat je een EBS van de bus op iets kan zetten van wat jij wilt?
Il s'agit d'un RER E direction Nanterre-La Folie
Le prochain arrêt est:
La Défense (Grande Arche)
Il s'agit de: La Défense (Grande Arche)
Transfert vers Transilien L, U, RER A, métro 1 et tram T2
Le prochain arrêt est:
La Défense (Grande Arche)
Il s'agit de: La Défense (Grande Arche)
Transfert vers Transilien L, U, RER A, métro 1 et tram T2
-
- Berichten: 3960
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dit is niet echt EBS maar gewoon de bestemmingsdisplays.dylanwild94 schreef: ↑ma 05 feb 2024, 17:53 Bus wordt gebruikt voor tik tok filmpjes. of een chauffeur heeft zitten spelen met de EBS van de bus.
-
- Berichten: 325
- Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
- Locatie: Vleuten
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
De MRDH is hier inderdaad niet akkoord mee gegaan. De RET zet desondanks door, dus alle geschrapte ritten worden in mindering gebracht op de subsidie. Ook heeft de MRDH een extern onderzoek ingesteld naar de aanhoudende tekorten.jesse-cruzu schreef: ↑ma 05 feb 2024, 09:18 Details over welke lijnen een verlaagde frequentie krijgen worden later bekend gemaakt, tenzij de MRDH er een stokje voor steekt want die zijn het er niet mee eens en zouden hierover met de RET in gesprek gaan.
(Link met paywall, kon geen andere bron vinden) https://www.ovpro.nl/bus/2024/02/05/con ... sdiensten/
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
En nog een ander bericht van ovpro.nl:
https://www.ovpro.nl/metro/2024/02/06/r ... vb-en-htm/
"Dat blijkt uit een analyse door de Autoriteit Consument en Markt (ACM). Die concludeert dat de RET met 11,75 euro de minste kosten per dienstregelingskilometer maakt. HTM maakt met 11,83 euro per dienstregelingskilometer vergelijkbare kosten als RET, maar krijgt meer subsidie. Het GVB maakt met 14,36 euro de meeste kosten per dienstregelingskilometer, maar is in staat om meer opbrengsten te genereren en heeft de minste subsidie nodig (...)"
Dat de RET per rkm de laagste kosten heeft, komt wellicht door de metrolijnen naar Spijkenisse, Hoek van Holland en Den Haag. Die maken veel rkm's tegen relatief lage exploitatiekosten. In Amsterdam wordt de metro veel meer voor kortere ritten genomen.
https://www.ovpro.nl/metro/2024/02/06/r ... vb-en-htm/
"Dat blijkt uit een analyse door de Autoriteit Consument en Markt (ACM). Die concludeert dat de RET met 11,75 euro de minste kosten per dienstregelingskilometer maakt. HTM maakt met 11,83 euro per dienstregelingskilometer vergelijkbare kosten als RET, maar krijgt meer subsidie. Het GVB maakt met 14,36 euro de meeste kosten per dienstregelingskilometer, maar is in staat om meer opbrengsten te genereren en heeft de minste subsidie nodig (...)"
Dat de RET per rkm de laagste kosten heeft, komt wellicht door de metrolijnen naar Spijkenisse, Hoek van Holland en Den Haag. Die maken veel rkm's tegen relatief lage exploitatiekosten. In Amsterdam wordt de metro veel meer voor kortere ritten genomen.
-
- Berichten: 966
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Lijn 143 lijkt vanaf volgende niet meer te rijden. Staat nog wel in de planners maar als je op de website van RET lijn 143 aan klikt en dan bijv. dinsdag 13 februari zijn alle ritten verdwenen... welke lijnen volgen nog meer?
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
De gemiddelde snelheid is slechts 18 km/h. Dat is vrij traag te noemen. En het ligt niet alleen aan het infrastructuur. Er spelen wel meerdere factoren mee waardoor de tram in Rotterdam langzamer is dan de gemiddelde tramnetwerk in Europa.hauptbahnhof schreef: ↑ma 05 feb 2024, 15:10De RET-trams kennende... Die rijden volgens mij best door wanneer het kan. De dienstregeling is best krap. Dus als de gemiddelde snelheid omhoog moet, moeten er aanpassingen komen aan de infrastructuur.jesse-cruzu schreef: ↑ma 05 feb 2024, 09:18 Het zou ook wat schelen als de gemiddelde snelheid van de trams sneller worden om zo rijtijden en dus DRU's te besparen.
-
- Berichten: 3960
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Jazeker dat de tram traag is. Maar bedoel dat ik wel het idee heb dat ze wel zo snel mogelijk gaan.
Alleen wat zijn dan die factoren waar jij het over hebt?
Alleen wat zijn dan die factoren waar jij het over hebt?
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Wat ook niet helpt is dat de trams maar langzaam de scherpe bochten kunnen nemen. De Citadis heeft zo zijn beperkingen.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
^^^^^^^^
Daardoor krijg je ook erg oncomfortabele ritten. En we hebben ook veel bochten.
Maar Rotterdam is ook gebouwd voor de auto tussen 1950 en 1970-80
Daardoor krijg je ook erg oncomfortabele ritten. En we hebben ook veel bochten.
Dan hebben we wel de grootste netwerk van Nederland. Maar ik snap ook niet waarom Den Haag meer subsidie krijgt, misschien omdat de tramnet groter is?Roeland schreef: ↑di 06 feb 2024, 12:56 En nog een ander bericht van ovpro.nl:
https://www.ovpro.nl/metro/2024/02/06/r ... vb-en-htm/
"Dat blijkt uit een analyse door de Autoriteit Consument en Markt (ACM). Die concludeert dat de RET met 11,75 euro de minste kosten per dienstregelingskilometer maakt. HTM maakt met 11,83 euro per dienstregelingskilometer vergelijkbare kosten als RET, maar krijgt meer subsidie. Het GVB maakt met 14,36 euro de meeste kosten per dienstregelingskilometer, maar is in staat om meer opbrengsten te genereren en heeft de minste subsidie nodig (...)"
Dat de RET per rkm de laagste kosten heeft, komt wellicht door de metrolijnen naar Spijkenisse, Hoek van Holland en Den Haag. Die maken veel rkm's tegen relatief lage exploitatiekosten. In Amsterdam wordt de metro veel meer voor kortere ritten genomen.
In de centrum heb je erg weinig plek voor een tramspoor, vooral West (Denk aan Kruiskade of lijn 4 bijvoorbeeld).jesse-cruzu schreef: ↑di 06 feb 2024, 13:20De gemiddelde snelheid is slechts 18 km/h. Dat is vrij traag te noemen. En het ligt niet alleen aan het infrastructuur. Er spelen wel meerdere factoren mee waardoor de tram in Rotterdam langzamer is dan de gemiddelde tramnetwerk in Europa.hauptbahnhof schreef: ↑ma 05 feb 2024, 15:10De RET-trams kennende... Die rijden volgens mij best door wanneer het kan. De dienstregeling is best krap. Dus als de gemiddelde snelheid omhoog moet, moeten er aanpassingen komen aan de infrastructuur.jesse-cruzu schreef: ↑ma 05 feb 2024, 09:18 Het zou ook wat schelen als de gemiddelde snelheid van de trams sneller worden om zo rijtijden en dus DRU's te besparen.
Maar Rotterdam is ook gebouwd voor de auto tussen 1950 en 1970-80
Il s'agit d'un RER E direction Nanterre-La Folie
Le prochain arrêt est:
La Défense (Grande Arche)
Il s'agit de: La Défense (Grande Arche)
Transfert vers Transilien L, U, RER A, métro 1 et tram T2
Le prochain arrêt est:
La Défense (Grande Arche)
Il s'agit de: La Défense (Grande Arche)
Transfert vers Transilien L, U, RER A, métro 1 et tram T2
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
De nieuwe diesellocomotief de 6301 is gearriveerd op remise 's-Gravenweg
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Zijn er ergens foto's van?
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Alleen de Citadis 1. Ik zit in een Citadis 2 dat keihard door bochten gaat.
Il s'agit d'un RER E direction Nanterre-La Folie
Le prochain arrêt est:
La Défense (Grande Arche)
Il s'agit de: La Défense (Grande Arche)
Transfert vers Transilien L, U, RER A, métro 1 et tram T2
Le prochain arrêt est:
La Défense (Grande Arche)
Il s'agit de: La Défense (Grande Arche)
Transfert vers Transilien L, U, RER A, métro 1 et tram T2
-
- Berichten: 3960
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
De Citadis 2 is wat korter dan de 1, waardoor hij bochten wat sneller kan nemen en ook op niet-Trampluslijnen kan rijden.
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dat van dat de tweede generatie Citadis sneller de bochten kan nemen is niet waar...
Vrijwel bijna dezelfde slechte rijeigenschappen als z'n oudere broertje. Dat ze korter zijn klopt maar dat heeft meer te maken zodat ze niet te veel uitstek hebben en tegemoet komende trams in bogen kunnen passeren. Echter moesten zo hier en daar alsnog bogen verder uitelkaar gezet worden voordat deze trams konden rijden op de klassieke lijnen.
Vrijwel bijna dezelfde slechte rijeigenschappen als z'n oudere broertje. Dat ze korter zijn klopt maar dat heeft meer te maken zodat ze niet te veel uitstek hebben en tegemoet komende trams in bogen kunnen passeren. Echter moesten zo hier en daar alsnog bogen verder uitelkaar gezet worden voordat deze trams konden rijden op de klassieke lijnen.
Laatst gewijzigd door jesse-cruzu op wo 07 feb 2024, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
En inmiddels kunnen alle trams toch op alle lijnen rijden? Citadis 1 trams zijn nu immers ook actief op de lijnen 4, 7 en 8.
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
^^ Ja daarvoor hadden ze dus een aantal bogen moeten aanpassen waardoor ze tegenwoordig op alle lijnen ingezet kunnen worden.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik dacht dat er een stoplicht werd geplaats en dat stukje bocht maar 1 tram kon rijden.
Kan niet wachten wanneer we te weten komen welke type tram RET gaat kopen.
Zelf neem ik de gok op weer 1richting tram, maar 2 lijkt me zelf handiger....al best duur.
Kan niet wachten wanneer we te weten komen welke type tram RET gaat kopen.
Zelf neem ik de gok op weer 1richting tram, maar 2 lijkt me zelf handiger....al best duur.
Met vriendelijke groet,
Gideon.
Gideon.
-
- Berichten: 3960
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dit dus. De uitsteek is overigens nog steeds enorm want er zit een dubbele deur nog tussen de cabine en de wielen. Daardoor zal vooral de bestuurder (of mensen die helemaal achterin staan) het harder voelen. Maar idd, het ligt allemaal aan de starre assen waardoor deze tram niet echt geschikt is voor klassieke tramnetten. Volgens mij bood Alstom deze trams op een gegeven moment ook niet meer aan bij aanbestedingen bij bestaande klassieke tramnetten, maar vooral bij nieuwe tramnetten (i.c.m. met helpen om het tramnet op te zetten, zoals bijvoorbeeld in Barcelona).jesse-cruzu schreef: ↑wo 07 feb 2024, 14:47Dat van dat de tweede generatie Citadis sneller de bochten kan nemen is niet waar...
Vrijwel bijna dezelfde slechte rijeigenschappen als z'n oudere broertje. Dat ze korter zijn klopt maar dat heeft meer te maken zodat ze niet te veel uitstek hebben en tegemoet komende trams in bogen kunnen passeren. Echter moesten zo hier en daar alsnog bogen verder uitelkaar gezet worden voordat deze trams konden rijden op de klassieke lijnen.
Ik heb ook in enkele andere steden Citadis-trams gehad en overal rijden ze net zo slecht. Het is dat het vaak wel mooi ontworpen trams zijn met een superergenomische cabine...
De infra is totaal niet gericht op tweerichtingstram. Met andere woorden, ze kunnen er rijden maar is geen enkele noodzaak of voordeel. In tegenstelling tot het tramnet van Amsterdam en Den Haag.Ik dacht dat er een stoplicht werd geplaats en dat stukje bocht maar 1 tram kon rijden.
Kan niet wachten wanneer we te weten komen welke type tram RET gaat kopen.
Zelf neem ik de gok op weer 1richting tram, maar 2 lijkt me zelf handiger....al best duur.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Oef.... Ik snap dat het een werktrein is en functie over vorm, maar die kleuren zijn wel heel lelijk samen
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Wel een lekker vintage 'vormgegeven' website.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
In Rotterdam kan je wel spookrijden. Maar de enige plek waar je achteruitmoet is Holysingel, dus het wordt vast een eenrichtingstram.hauptbahnhof schreef: ↑wo 07 feb 2024, 17:42De infra is totaal niet gericht op tweerichtingstram. Met andere woorden, ze kunnen er rijden maar is geen enkele noodzaak of voordeel. In tegenstelling tot het tramnet van Amsterdam en Den Haag.Ik dacht dat er een stoplicht werd geplaats en dat stukje bocht maar 1 tram kon rijden.
Kan niet wachten wanneer we te weten komen welke type tram RET gaat kopen.
Zelf neem ik de gok op weer 1richting tram, maar 2 lijkt me zelf handiger....al best duur.
O. Ik dacht van wel. Komt dan waarschijnlijk van dat sommige trams geen ronde wielen hebben omdat er vaak op de noodrem werd getrokken.jesse-cruzu schreef: ↑wo 07 feb 2024, 14:47 Dat van dat de tweede generatie Citadis sneller de bochten kan nemen is niet waar...
Vrijwel bijna dezelfde slechte rijeigenschappen als z'n oudere broertje. Dat ze korter zijn klopt maar dat heeft meer te maken zodat ze niet te veel uitstek hebben en tegemoet komende trams in bogen kunnen passeren. Echter moesten zo hier en daar alsnog bogen verder uitelkaar gezet worden voordat deze trams konden rijden op de klassieke lijnen.
Toevallig was die tram op lijn 23.
—————
Ik zag bij Kralingse Zoom een enkeltje SG2/1 (of MG2/1) die niet stopte. Was dit een late voertuig of iets anders?
Il s'agit d'un RER E direction Nanterre-La Folie
Le prochain arrêt est:
La Défense (Grande Arche)
Il s'agit de: La Défense (Grande Arche)
Transfert vers Transilien L, U, RER A, métro 1 et tram T2
Le prochain arrêt est:
La Défense (Grande Arche)
Il s'agit de: La Défense (Grande Arche)
Transfert vers Transilien L, U, RER A, métro 1 et tram T2
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 32 gasten