
Daarnaast gaat bij het eerstvolgende wijzigingsblad de 28300 al met stop te Uto rijden, dus die zal dat in 2025 waarschijnlijk ook wel doen.
Mooi werkje weer zeg.TffpaA schreef: ↑vr 02 feb 2024, 16:53 Met de kleine stukjes informatie die er al over beschikbaar zijn heb ik alvast een begin gemaakt met de spoorkaart voor 2025. Die zal natuurlijk nog niet correct en volledig zijn, maar het ging me vooral om het leggen van een basis nu de lijnenloop rond Schiphol zo op de schop gaat - of althans gepland is op de schop te gaan. Verwacht dus nog de nodige wijzigingen in de loop van het jaar.
Ook heb ik de legenda wat aangepast: onder het kaartbeeld geplaatst zodat ik ook ruimte overhield om de kleurgroepen uit te leggen, en de titel staat er nu direct boven in plaats van in de Noordzee.
![]()
Ik heb al wel gekeken of ze minder flets kunnen, maar dan worden ze al snel minder goed te onderscheiden van de NS-lijnen. En dat onderscheid wilde ik er toch wel in houden. Het lijkt verder ook wel een beetje samen te hangen met waarop je ernaar kijkt: op mijn telefoonscherm is het onderscheid ook minder goed te maken dan op mijn computermonitor.Ardan schreef: ↑za 03 feb 2024, 00:49 Weer een fraai stukje werk, maar ik vind de regionale lijnen op zo'n grote witte kaart wel heel flets overkomen. Zeker als er wat lijnen samen gaan lopen en er dunne uursdienstlijntjes zijn moet je heel goed kijken hoe het nou zit. Gelukkig zijn de bolletjes wel duidelijk genoeg dat je wel ziet dat er *iets* loopt.
Dank!
Check. Wat ik me nog wel afvroeg is of ik die interpretatie van de sprinters naar Leiden en Den Haag Centraal wel correct heb. Ik heb ze nu gekoppeld weergegeven aan de sprinters uit de richting Weesp. Vind ik op zich het meest logisch, gelet op het idee dat die Airportsprinter zoveel mogelijk een 'losse' lijn moet worden. Maar het zou me ook niks verbazen als er toch een paar treinen van door gaan rijden richting Leiden/Den Haag Centraal, en de sprinters uit Weesp op Hoofddorp blijven eindigen.
Klopt - maar ik heb begrepen dat dat wel de beginsituatie gaat zijn, vandaar de huidige weergave. Ik hoop ook wel dat dat heel tijdelijk is, of liever nog helemaal niet doorgaat, want het leidt tot een onontwarbare knoop bij Weesp.MetroRET schreef: ↑za 03 feb 2024, 03:35 Dat de IC uit Lw/Gn naar Asd gaat en Bd-Alm, staat nog niet officieel vast, dat is slechts een tijdelijke maatregel mocht ICNG nog niet voldoende zijn.
De IC uit Amfs/Es gaat enkel in de avonduren van/naar Rtd rijden, daarbuiten zal deze nogsteeds, zoals nu, naar Gvc rijden.
Ik heb wel begrepen dat de vijfde en zesde sprinter naar Den Haag Centraal daarvan afhingen, want geld. Enfin, we moeten maar zien hoe het in de praktijk gaat uitpakken.
Het idee is ook minder dat individuele series te volgen zijn (daar volstaat de officiële NS-kaart eigenlijk al voor) en meer dat de onderliggende organisatie van series in bundels inzichtelijk wordt gemaakt. In eerste instantie zat ik zelfs met het idee te spelen de gebundelde lijnen gewoon als één lijn weer te geven - wel met een dikte die overeenkomt met de frequentie - waarmee individuele series helemaal niet te volgen zouden zijn geweest. Maar dat ging toch wat ver, vandaar dit compromis.
Maakt instemmende geluidenMetroRET schreef: ↑za 03 feb 2024, 03:35 Mooi werkje weer zeg.
Zou dat dan een doorkoppeling met de 900 zijn?Dionysusnu schreef: ↑za 03 feb 2024, 16:17 En als laatste, ProRail zegt nog steeds dat eind 2024 een extra IC Eindhoven-Breda gaat rijden.
Volgens Bemined op Somda is dat pas in 2027 voorzien. Wel is er een optie om in 2025 & 2026 een aparte pendel-IC Ehv-Bd te rijden, maar de nieuwe HRN-concessie verplicht het niet. Die zou dan wel het nieuwe perron in Tilburg nodig hebben, dus met de vertraging van de NG-seinen lijkt het me een goede kans dat die pendel nog even op zich laat wachten.TffpaA schreef: ↑zo 04 feb 2024, 09:55Zou dat dan een doorkoppeling met de 900 zijn?Dionysusnu schreef: ↑za 03 feb 2024, 16:17 En als laatste, ProRail zegt nog steeds dat eind 2024 een extra IC Eindhoven-Breda gaat rijden.
Ik heb de kaart er in ieder geval op voorbereid - de 900 kan probleemloos naar Eindhoven doorgetrokken worden.Dionysusnu schreef: ↑di 06 feb 2024, 08:13 Volgens Bemined op Somda is dat pas in 2027 voorzien. Wel is er een optie om in 2025 & 2026 een aparte pendel-IC Ehv-Bd te rijden, maar de nieuwe HRN-concessie verplicht het niet. Die zou dan wel het nieuwe perron in Tilburg nodig hebben, dus met de vertraging van de NG-seinen lijkt het me een goede kans dat die pendel nog even op zich laat wachten.
Zolang de boog bij Meteren niet klaar is kan je de goederentreinen op Breda-Tilburg ook lastig kwijtspelen. Opening daarvan is tegen 2030 voorzien.Dionysusnu schreef: ↑di 06 feb 2024, 08:13Volgens Bemined op Somda is dat pas in 2027 voorzien. Wel is er een optie om in 2025 & 2026 een aparte pendel-IC Ehv-Bd te rijden, maar de nieuwe HRN-concessie verplicht het niet. Die zou dan wel het nieuwe perron in Tilburg nodig hebben, dus met de vertraging van de NG-seinen lijkt het me een goede kans dat die pendel nog even op zich laat wachten.TffpaA schreef: ↑zo 04 feb 2024, 09:55Zou dat dan een doorkoppeling met de 900 zijn?Dionysusnu schreef: ↑za 03 feb 2024, 16:17 En als laatste, ProRail zegt nog steeds dat eind 2024 een extra IC Eindhoven-Breda gaat rijden.
Volgens mij klopt Zwolle-Emmen nog niet helemaal, Gramsbergen en Dalen worden namelijk in de spitsrichting 2x per uur bediend
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten