Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Kun je gewoon terugvragen via OVpay. Even inloggen met transactienummer (NLOV......) en bedrag, en vervolgens vul je als uitstapstation het station in waar je per ongeluk ingecheckt hebt.
dennistd schreef: ↑za 16 dec 2023, 15:13
Kun je gewoon terugvragen via OVpay. Even inloggen met transactienummer (NLOV......) en bedrag, en vervolgens vul je als uitstapstation het station in waar je per ongeluk ingecheckt hebt.
Ja, duurt wel 120 uur voordat je het kan doen, en daarna moet je nog 15 dagen wachten op je geld tenzij je in die periode weer met dezelfde pas in het OV reist.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ik merk een verschil tussen Apple Pay en een fysieke bankpas. Apple Pay wordt bij mij direct na het uitchecken afgeschreven. Als ik een fysieke bankpas gebruikt volgt de afschrijving in de loop van de nacht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ben zelf onderhand met ovpay gestopt, het hele zaakje is zo storingsgevoelig. En ovpay zelfs schuift alles op de vervoerder af.
Bij GVB is mijn smartwatch "onleesbaar" geworden. En registreert hij bij mijn bankpas een "foute" incheck meestal toch als incheck. Het mooiste is nog een keer waar ik gewoon ingecheckt en uitgecheckt had bij de bus van Connexxion en alleen maar de uitcheck geregistreerd had. Bij ovpay is het blijkbaar ook mogelijk in de bus om een gemiste incheck te hebben.
Suus schreef: ↑do 08 feb 2024, 21:14
Ik merk een verschil tussen Apple Pay en een fysieke bankpas. Apple Pay wordt bij mij direct na het uitchecken afgeschreven. Als ik een fysieke bankpas gebruikt volgt de afschrijving in de loop van de nacht.
Dat verschilt dan per bank lijkt me, bij mij (ASN) wordt het om 4 uur ‘s nachts afgeschreven, ook met Apple Pay.
In december ging ik met bus, metro en trein (+toeslag ICDirect). Toen had ik zes afschrijvingen:
1. Heenreis bus + metro
2. Heenreis toeslag ICDirect
3. Heenreis trein
4. Terugreis toeslag ICDirect
5. Terugreis trein
6. Terugreis metro + bus
Dat kan efficiënter, zou ik denken... Verder heel handig hoor, dat OVpay! En ja, dat meen ik serieus.
Suus schreef: ↑do 08 feb 2024, 21:14
Ik merk een verschil tussen Apple Pay en een fysieke bankpas. Apple Pay wordt bij mij direct na het uitchecken afgeschreven. Als ik een fysieke bankpas gebruikt volgt de afschrijving in de loop van de nacht.
Dat verschilt dan per bank lijkt me, bij mij (ASN) wordt het om 4 uur ‘s nachts afgeschreven, ook met Apple Pay.
Interessant. Ik gebruik de Mastercard van Bunq vanwege de cashback en bij elkaar optellen zou voor de afronding soms gunstiger kunnen zijn. Maar ik vind het net teveel moeite om van te voren steeds uit te rekenen of Apple Pay of de fysieke kaart nu meer cashback oplevert
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Is de bedoeling van de OVpas dat de huidige abonnementen daarop kunnen komen? Sinds de invoering van NS Flex is er helaas nog weinig gebeurd met abonnementen van bus, tram en metro, daardoor maakt het NS Flex weer net iets inflexibel. Ik snap natuurlijk NS Flex alleen de functies levert voor NS, maar het zou fijn zijn dat alles op een kaart/account kan. Nu moet je of reizen op rekening BTM uitzetten of een tweede ov-chipkaart nemen...
Weet iemand hier toevallig of de Waterbus OVpay accepteert? De Waterbus wordt namelijk wel genoemd in de algemene voorwaarden van OVpay, maar op de site van Waterbus en Aqualiner zelf is nergens te vinden of OVpay geaccepteerd wordt.
Hainje schreef: ↑zo 12 mei 2024, 11:20Nee, contactloos betalen op de pinautomaat staat los van OVPay.
Incorrect. Met mijn vorige (ING-)pas kon ik niet contactloos betalen, en de pas werkte ook niet met OVPay, terwijl ik dat eerste wel uitgeschakeld had, maar het laatste niet (althans, ik had daar geen aparte actie voor ondernomen). Dus er is wel enige connectie tussen. (De pas was er wel fysiek geschikt voor.)
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
Oh dat is tegenstrijdig met de informatie die ik eerder had gehoord, dan hou ik dat in het achterhoofd als ik een passagier tref waarbij het inchecken met bankpas niet lukt.
Aan het begin van OVpay was dat ook nog niet het geval en kon je dus "gewoon" inchecken met een pas waarvan contactloos betalen uitgeschakeld was. Daar zijn toen ook meerdere berichten over in de media geweest. Vermoedelijk is op basis daarvan dus e.e.a. veranderd.
Mooie manier om onbetaald te reizen.. vandaar de aanscherping van de regels maar kennelijk hebben ze het dan ook technisch verlegd zodat het bij de start al niet meer lukt.
trolly schreef: ↑ma 13 mei 2024, 22:45
Als je denkt dat de reiskosten niet werden afgeschreven als contactloos betalen was uitgeschakeld dan vergis je je.
En dat zal vast de reden zijn. Het is wel heel erg consumenthatend als je van een bankpas met uitgeschakelde contactloze opties toch nog contactloos geld gaat afschrijven.
Gisteren rond 18.45 werd een medepassagier die op zijn bankpas reisde gecontroleerd, maar de conducteur kon niet zien dat hij had ingecheckt. Ik stapte uit en heb het vervolg gemist. Later zag ik op teletekst dat er tussen 18 en 21 uur een pinstoring was, dus wellicht was er een verband daartussen.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
Ik ben net met een internationaal ticket op mijn telefoon vertrokken uit Deventer. Toen ik daarmee wilde inchecken bij de poortjes pakte die óók mijn bankpas voor OVpay. Even aan de servicemedewerker die er naast stond gevraagd wat te doen en het was zo simpel dat ik er zelf niet op kwam: uitchecken om de betaling te annuleren en weglopen naar het perron
Ik ben net met een internationaal ticket op mijn telefoon vertrokken uit Deventer. Toen ik daarmee wilde inchecken bij de poortjes pakte die óók mijn bankpas voor OVpay.
Met een PDF of barcode (op je telefoon of afgedrukt) kun je niet inchecken. Je kunt er alleen poortjes mee openen. Vanwege het slechte poortjesonwerp in Nederland (NFC en barcodelezer op dezelfde plaats) heeft NS daarom in de voorwaarden gezet dat je een PDF niet op je telefoon mag aanbieden. Het is ofwel afdrukken, ofwel in de app, want de app onderdrukt de NFC-functie op je telefoon.