Korte vragen
Re: Korte vragen
Lijn 582 rijdt op werkdagen overdag 1x/uur. 's Avonds en in het weekend rijdt deze (buurt)buslijn niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
Bestaat er een mogelijkheid om speciale treinen, bij voorbeeld de TUI-Ski-Express of de Dinnertrein, op treinposities.nl te volgen? Of worden dergelijke treinen daar überhaupt getoond?
Re: Korte vragen
Helaas niet. Treinposities werkt via de GPS-trackers in de treinen van NSR, en materieel dat niet zo'n tracker heeft (waaronder dus ook het materieel van NS International) kan niet accuraat gevolgd worden.
Re: Korte vragen
Abcoude en Amsterdam Holendrecht worden dit weekend maar in één richting bediend (en Breukelen wordt niet vanuit Utrecht bediend).
Is het wel eens vaker voorgekomen dat stations maar in één richting bediend werden?
Is het wel eens vaker voorgekomen dat stations maar in één richting bediend werden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
Onze Lieve Vrouwe ter Nood. Maar dat had maar 1 perron. Heen kon je rechtstreeks, terug via Heiloo of Alkmaar
Re: Korte vragen
De Benelux stopt momenteel tijdens geplande omleidingen via Roosendaal alleen richting België in Roosendaal.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
De 4900 heeft een tijdje Utrecht Overvecht overgeslagen, totdat men ruimte vond om er enkel richting Utrecht Centraal wel te gaan stoppen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Vroeger toen de Hemtunnel nog niet bestond reed de IC Amsterdam - Alkmaar tot Zaandam gecombineerd met de stoptrein waarna in Zaandam werd gesplitst. Terug gebeurde dit niet en werd Zaandam door de IC overgeslagen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
De oude 3500 (tot 2005) had alleen richting Amsterdam één trein die vanuit Weert als stoptrein reed en bediende Geldrop en Heeze dus maar in één richting.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
De stoptrein Groningen-Roodeschool stopte vroeger enkele keren per dag te Swd, maar alleen in 1 richting. Helaas kan ik geen treinnummer(s) achterhalen, maar ik kan het me wel nog goed herinneren uit de spoorboekjes.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: Korte vragen
Volgens mij was dat alleen met de laatste treinen van de dag omdat je anders niet meer via Groningen Noord kon.
Re: Korte vragen
Maar, op Onze Lieve Vrouwe ter Nood na, gaat dat over treinseries die slechts in één richting op een bepaald station stoppen. Andere treinseries stopten wel in beide richtingen op het station.
Abcoude en Amsterdam Holendrecht worden dit weekend echt maar in één richting bediend.
Ik ken overigens ook nog een voormalig voorbeeld uit Noord-Ierland: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Knockmo ... ay_station
Abcoude en Amsterdam Holendrecht worden dit weekend echt maar in één richting bediend.
Ik ken overigens ook nog een voormalig voorbeeld uit Noord-Ierland: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Knockmo ... ay_station
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
Deze treinen rijden onder private vlag en hebben dus geen 'verplichting' open data te leveren zoals bij de gebruikelijke vervoerders. GPS posities ga je dus niet terugvinden. Tot een jaar of twee geleden waren de meeste treinen van TCS of RXP bijvoorbeeld wel te vinden in de dienstregeling datastromen van NS. Na klachten is deze data helaas afgeschermd.
De treinen van European Sleeper hebben overigens wel een publieke dienstregeling.
Re: Korte vragen
Een vraag die vast al vaker is gesteld: ik zie dat Dal Vrij 119,95 per maand kost. Maar wat kost een Dal Vrij 1e klasse? Of zou ik dan elke dag moeten switchen van 2 naar 1?
Re: Korte vragen
Wanneer je op "Bestel nu" klikt op de site van NS, kun je zien dat 1e klas in de Daluren 40 euro per maand extra kost. In totaal reis je dan gratis in de daluren voor 159,95 euro per maand.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: Korte vragen
Ik ben mijn Duitse treinreis aan het voorbereiden en in reisplanner van de DB vond ik de RE1 van Gottingen naar Glauchau. Volgens de website rijdt deze trein alleen maar om 6 uur 's morgens rechtstreeks vanaf Gottingen. Google map kent deze trein helemaal niet en ik kan de dienstregeling niet vinden. Is er iemand die de huidige dienstregeling kan vinden en me vertellen of deze trein echt bestaat.
Re: Korte vragen
De trein bestaat echt, deze rijdt 1x/2 uur. Door werkzaamheden rijden de meeste ritten momenteel echter naar Eichenberg ipv Göttingen.
-
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Korte vragen
En hier de dienstregelingstabellen, welke gesplitst zijn: 1 voor vóór 1 maart, 1 voor 1 maart en later (en dat dan in beide richtingen).
Re: Korte vragen
Er zijn werkzaamheden zo te zien waardoor er geen rechtstreekse treinen zijn als ik bahn.de moet geloven.
Re: Korte vragen
Ik heb de DB website geraadpleegd. Volgens de website rijdt er om 6.04 een rechtstreekse trein. Deze staat ook in de dienstregeling. Er wordt trouwens geadviseerd in de dienstregeling om met IC/ICE naar Eichenberg te gaan als de RE1 niet rijdt maar of het Duitsland abonnement geaccepteerd wordt, staat er vervolgens niet bij.
Re: Korte vragen
Als je niet aanvinkt dat je alleen met regionaal verkeer wilt reizen, toont de planner ook IC en ICE. Het Deutschland Ticket is niet geldig op de IC en ICE.
-
- Berichten: 810
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Korte vragen
Waarom is er in de tunnel van de Loevensteinse Randweg onder een van de landingsbanen van Schiphol geen aparte buis voor alleen het busverkeer? Nu moeten de bussen namelijk aan beide zijdes van de tunnel een rijbaan van het autoverkeer kruisen...
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Korte vragen
Die was er, maar tweerichtingsverkeer in tunnels is niet gewenst ivm de veiligheid.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten