Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Waarom rijden er geen metro's tussen De Tochten en Nesselande?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 809
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met het feit dat daar geen bovenleiding hangt, maar 3e rail ligt.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Maar daar kunnen de metro's prima mee overweg normaliter. Ik kreeg de indruk dat de storing in de beveiliging zat, bij Alexander en De Tochten kwamen de metro's heel langzaam aanrijden en bij vertrek van Alexander leek het ook alsof de overweg pas sloot nadat de metro de middensectie inreed. In eerste instantie werd ook alleen tussen Graskruid en Ambachtsland gereden, Alexander en De Tochten werden pas later toegevoegd maar dus niet op normale snelheid.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Bij Kralingse Zoom leek een metro daar te draaien, het was een lijn A. Wat betekent dit?
Il s'agit d'un RER E direction Nanterre-La Folie
Le prochain arrêt est:
La Défense (Grande Arche)
Il s'agit de: La Défense (Grande Arche)
Transfert vers Transilien L, U, RER A, métro 1 et tram T2
Le prochain arrêt est:
La Défense (Grande Arche)
Il s'agit de: La Défense (Grande Arche)
Transfert vers Transilien L, U, RER A, métro 1 et tram T2
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Is dat de grap dat het een sneltram is of volgens die borden een treinrooddolfijn schreef: ↑zo 25 feb 2024, 18:19 Ik vermoed dat het iets te maken heeft met het feit dat daar geen bovenleiding hangt, maar 3e rail ligt.
Met vriendelijke groet,
Gideon.
Gideon.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
De oorzaak van de storing zondag lag bij een defecte glasvezelinstallatie bij De Tochten. Hierdoor ontstond er een storing in de spoorbeveiliging.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
ReFleet gaat de RET begeleiden bij de aanschaf van de SG5/5800-serie:
Wij zijn blij en trots te melden dat ReFleet een aanbesteding heeft gewonnen waarin wij de RET gaan begeleiden bij de aanschaf van de nieuwe metrovoertuigen!
De aanschaf van de nieuwe metrovoertuigen is onderdeel van het programma Metronet. Dit programma draagt bij aan het OV van de toekomst. In de regio Rotterdam spelen diverse maatschappelijke ontwikkelingen die invloed hebben op het OV, zoals de bouw van 70.000 woningen direct aan de metrolijn en zelfs 400.000 woningen in de directe omgeving. Voor deze toekomstige bewoners wordt het OV gezien als een alternatief voor het reizen met de auto en het vastgelopen verkeer over de weg.
Deze nieuwe metrovoertuigen krijgen een lengte van 90 meter, al dan niet als gecombineerd samenstel. Daarnaast bereiken een groot aantal voertuigen bij de RET het einde van de economische levensduur. Daarom ligt het advies om deze voertuigen te vervangen en de extra benodigde voertuigen door het programma Metronet mee te nemen in de aanbesteding. De eerste voertuigen zullen vanaf 2029 moeten gaan rijden.
Samen met haar partners René van Marrewijk en Dirk Boezeman verzorgt en ontzorgt ReFleet de RET, door de komende maanden in gezamenlijkheid een volledig aanbestedingsdossier op te leveren, zodat de aanbesteding voor de nieuwe voertuigen kan worden gestart.
Bron: LinkedIn https://www.linkedin.com/posts/refleet_ ... er_desktop
Wij zijn blij en trots te melden dat ReFleet een aanbesteding heeft gewonnen waarin wij de RET gaan begeleiden bij de aanschaf van de nieuwe metrovoertuigen!
De aanschaf van de nieuwe metrovoertuigen is onderdeel van het programma Metronet. Dit programma draagt bij aan het OV van de toekomst. In de regio Rotterdam spelen diverse maatschappelijke ontwikkelingen die invloed hebben op het OV, zoals de bouw van 70.000 woningen direct aan de metrolijn en zelfs 400.000 woningen in de directe omgeving. Voor deze toekomstige bewoners wordt het OV gezien als een alternatief voor het reizen met de auto en het vastgelopen verkeer over de weg.
Deze nieuwe metrovoertuigen krijgen een lengte van 90 meter, al dan niet als gecombineerd samenstel. Daarnaast bereiken een groot aantal voertuigen bij de RET het einde van de economische levensduur. Daarom ligt het advies om deze voertuigen te vervangen en de extra benodigde voertuigen door het programma Metronet mee te nemen in de aanbesteding. De eerste voertuigen zullen vanaf 2029 moeten gaan rijden.
Samen met haar partners René van Marrewijk en Dirk Boezeman verzorgt en ontzorgt ReFleet de RET, door de komende maanden in gezamenlijkheid een volledig aanbestedingsdossier op te leveren, zodat de aanbesteding voor de nieuwe voertuigen kan worden gestart.
Bron: LinkedIn https://www.linkedin.com/posts/refleet_ ... er_desktop
Laatst gewijzigd door SLH op di 27 feb 2024, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ben benieuwd!
Is een stapje verder gegaan.SLH schreef: ↑zo 16 jul 2023, 13:55 De 5800-serie metrorijtuigen zal waarschijnlijk bestaan uit vijf bakken, met twee draaistellen per bak (dus geen draaistellen meer onder de geleding). Iedere bak zal 18 meter lang worden, waardoor de SG5 90 meter lang wordt. Hij zal net als de SG3 overal inzetbaar worden, dus ook voorzien van ZUB.
Bovenstaande is nog slechts een plan.
Il s'agit d'un RER E direction Nanterre-La Folie
Le prochain arrêt est:
La Défense (Grande Arche)
Il s'agit de: La Défense (Grande Arche)
Transfert vers Transilien L, U, RER A, métro 1 et tram T2
Le prochain arrêt est:
La Défense (Grande Arche)
Il s'agit de: La Défense (Grande Arche)
Transfert vers Transilien L, U, RER A, métro 1 et tram T2
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dan pas!?! Kan dat niet iets naar voren worden gehaald!!!Deze nieuwe metrovoertuigen krijgen een lengte van 90 meter, al dan niet als gecombineerd samenstel. Daarnaast bereiken een groot aantal voertuigen bij de RET het einde van de economische levensduur. Daarom ligt het advies om deze voertuigen te vervangen en de extra benodigde voertuigen door het programma Metronet mee te nemen in de aanbesteding. De eerste voertuigen zullen vanaf 2029 moeten gaan rijden.
Samen met haar partners René van Marrewijk en Dirk Boezeman verzorgt en ontzorgt ReFleet de RET, door de komende maanden in gezamenlijkheid een volledig aanbestedingsdossier op te leveren, zodat de aanbesteding voor de nieuwe voertuigen kan worden gestart.
Er wordt de komende jaren op veel geduld van de reiziger gerekend dus, voorlopig vallen er dagelijks ritten uit wegens defect metromaterieel en het einde van deze ellende is nog niet in zicht en dan krijgen we ook weer een leuke renovatiezomer op lijn D, de drukke stranddagen etc...
Ergens ben ik wel benieuwd hoe lang de ellende door moet blijven woekeren totdat het lijntje breekt bij de reiziger en die het dan dus niet meer accepteert
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Als de huidige materieeltekorten door onvoldoende onderhoudspersoneel komt helpen extra metro's daar niet tegen, die zouden dan net zo goed aan de kant staan. Daarnaast kost aanbeteden + bouwen al snel 5 jaar, en er zullen ook opstelsporen bij moeten komen. Dus veel sneller zal niet gaan.
Vandaag overigens twee tweewagentreinen SG2/1 op lijn A als verandering.
Vandaag overigens twee tweewagentreinen SG2/1 op lijn A als verandering.
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Daar heb je ook wel een punt.Bemined schreef: ↑wo 28 feb 2024, 16:50 Als de huidige materieeltekorten door onvoldoende onderhoudspersoneel komt helpen extra metro's daar niet tegen, die zouden dan net zo goed aan de kant staan. Daarnaast kost aanbeteden + bouwen al snel 5 jaar, en er zullen ook opstelsporen bij moeten komen. Dus veel sneller zal niet gaan.
Vandaag overigens twee tweewagentreinen SG2/1 op lijn A als verandering.
Wat onderhoudspersoneel betreft: Dit moet ik eerst ff kwijt, Ik ben 9 jaar schoonmaker en ben gespecialiseerd in onderhoud van VvE's
Ik was eerst 14 jaar lang tankcontainermonteur geweest, wegens een reorganisatie en verandering van de bedrijfscultuur gingen de wegen uit elkaar. Het was toen moeilijk om aan werk te komen en na 2 jaar ww belande ik haast in een bijstand situatie en toen ben ik via via in de schoonmaak terecht gekomen wat ik in het begin nog leuk vond. Ik had eerst ook de mede taak voor klein kluswerk zoals het vervangen van lampen enzo en had een eigen kantoor, dit in het hartje van de stad. Helaas viel die klant om een zakelijk conflict weg en het werk dat ik daarna kreeg was een stuk minder leuk.
Ik ben momenteel ernstig ziek, ik zit met een bore-out. Een bore-out is de tegenhanger van een burn-out en wordt veroorzaakt door jarenlange structurele onderbelasting van mijn brein door te eenvoudig, te eenzijdig en te eenzaam werk en het ontbreken van uitdagingen.
Ik ben technisch opgeleid, LTS Mechanische techniek en een SOM opleiding pijpfitter industriële montage + flensmonteur. Dat werk, pijpfitter is fysiek een te zwaar beroep gebleken en ik werd toen tankcontainermonteur.
Tevens ben ik gespecialiseerd in computers zowel qua hard als qua software (Windows, Linux, Android en meer systemen), ik kan er mee lezen en schrijven en niks is mij vreemd , netwerken, aansluiten internet en streaming diensten. Tevens ben ik gespecialiseerd in hifi apparatuur, ik ben net een wandelende encyclopedie en onderhoud en repareer dit ook. Evenals het repareren van fietsen en vroeger brommers/scooters ook tot mijn hobby's behoort. Verder ben ik ruim in het openbaar vervoer geïnteresseerd en andere vormen van infrastructuur.
Als de mogelijkheid zich aan zou dienen, ben ik zodra ik ben hersteld zeker wel bereid om een omscholing te volgen en als ze nog een 47 jarige techniekmaniak kunnen gebruiken zou ik best graag metromonteur willen worden in de werkplaats , dit lijkt een interessant beroep wat zeker wel wat voor mij zou zijn. Ik ga zeker de mogelijkheden uitzoeken na herstel en hou ik alle opties open.
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Succes met je herstel
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Succes, op werkenbijderet.nl staan vacatures.
Vandaag reed er op lijn A in ieder geval minstens één drietje SG2/1 en een tweetje SG2/1.
Vandaag reed er op lijn A in ieder geval minstens één drietje SG2/1 en een tweetje SG2/1.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Lijn 33 was een aardige bende vandaag door verkeersdrukte ergens op de route. Vanaf het vliegveld reed alles met +15 naar Meijersplein dus dat probleem lostte zichzelf gelukkig aardig op.
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Zodra er iets gaande is op de Ring kan je erop rekenen dat diverse buslijnen vertraging oplopen of zelfs ritten vervallen omdat hele omlopen in de soep lopen. Zag ook bussen op lijnen 35, 42 en 53 vast staan op de Molenlaan, Matlingeweg en 's-Gravenlandseweg. Het frappante was ook omdat lijn 53 een directe route heeft vanuit Wouhoek naar Schiedam Centrum maar zelfs tram 21 in dit geval sneller was.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Vanmorgen rond 11:00 zijn de 5622 en 5614 defect geraakt op De Tochten spoor 2. Er werd enkelspoor gereden tussen Ambachtsland en Nesselande via spoor 1.
-
- Berichten: 963
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Eind van dit jaar gaat RET testen met een automatisch rijdende bus tussen Meijersplein en Rotterdam Airport op het trajectdeel van lijn 33.
https://corporate.ret.nl/nieuws/voorber ... -van-start
https://corporate.ret.nl/nieuws/voorber ... -van-start
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Leuk! Ik vraag me af wat er gaat gebeuren met lijn 33. Ik denk dat het wordt opgesplitst.
Il s'agit d'un RER E direction Nanterre-La Folie
Le prochain arrêt est:
La Défense (Grande Arche)
Il s'agit de: La Défense (Grande Arche)
Transfert vers Transilien L, U, RER A, métro 1 et tram T2
Le prochain arrêt est:
La Défense (Grande Arche)
Il s'agit de: La Défense (Grande Arche)
Transfert vers Transilien L, U, RER A, métro 1 et tram T2
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
^^Antwoord op uw vraag staat in de tekst: "De twee voertuigen rijden in aanvulling op de bestaande dienstregeling van buslijn 33"
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Vandaag maar één solo SG3 en twee duo's SG2/1 op lijn A, de rest rijdt op de normale lengte (2xSG3 of 3xSG2/1).
In Schollevaar is de herinrichting van de Vrijheidsdans zo goed als voltooid, de bushalte van lijn 605 is met de herinrichting zo'n 100 meter verplaatst en ligt nu tegenover de halte van lijn 606. Beide haltes hebben een verhoogd perron, maar de inham is verdwenen en de bussen halteren nu op de doorgaande weg. De haltes zijn overigens nog niet in gebruik omdat de Reidans nog wel opgebroken is, de haltepaal van de verplaatste halte ligt ook nog plat in de berm.
In Schollevaar is de herinrichting van de Vrijheidsdans zo goed als voltooid, de bushalte van lijn 605 is met de herinrichting zo'n 100 meter verplaatst en ligt nu tegenover de halte van lijn 606. Beide haltes hebben een verhoogd perron, maar de inham is verdwenen en de bussen halteren nu op de doorgaande weg. De haltes zijn overigens nog niet in gebruik omdat de Reidans nog wel opgebroken is, de haltepaal van de verplaatste halte ligt ook nog plat in de berm.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Wat zijn die stoplichten op de Weena ruk afgesteld zeg. Van Bentinckplein naar Rotterdam Centraal verlies ik heel vaak 6-7 minuten met bus 33, genoeg om mijn trein te missen. Het lijkt ook alsof de bus helemaal geen voorrang krijgt.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Hangt dat niet samen met de huidige werkzaamheden aan de Maastunneltraverse?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
De bus heeft volgens mij nergens in Rotterdam absolute prioriteit meer. Toen ik nog vaak gebruik maakte van de 33 (pre-corona) stond je vaak wel even in het tunneltje te wachten (1 tot 2 cycli) maar 6/7 minuten heb ik nooit meegemaakt voor zover ik me kan herinneren.
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
OV prioriteit geven in autostad Rotterdam... Daar kunnen we alleen van dromen nu nog de VVD aan de macht is
Bussen staan bijna dagelijks vast in het verkeer. Al moet ik wel erbij vermelden dat de werkzaamheden hier ook een factor meespeelt. Maar over het algemeen hoeft er ergens iets te gebeuren, met name op de ring, en de boel slibt dicht. En dan nog claimt Karremans dat bussen DE oplossing zijn tegen files
Bussen staan bijna dagelijks vast in het verkeer. Al moet ik wel erbij vermelden dat de werkzaamheden hier ook een factor meespeelt. Maar over het algemeen hoeft er ergens iets te gebeuren, met name op de ring, en de boel slibt dicht. En dan nog claimt Karremans dat bussen DE oplossing zijn tegen files
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten