Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ja, de 100 km/h na Blijdorp verspringt al naar 70 voordat de metro die snelheid bereikt heeft.
Richting Nieuwland kan ik trouwens de snelheidsindicatie door het tegenlicht niet lezen.
Bemined schreef: ↑vr 29 mar 2024, 23:09
De anderekant op is het wel 100km/u, maar te kort om die snelheid te halen (zeker tussen Blijdorp en Rotterdam Centraal, bij Nieuwland lukt het in theorie nog wel maar of je nog op tijd kan remmen is dan een tweede).
Krijgen de metro's niet bij elk station een remcurve?
Alleen onder ZUB, onder LZB houd je gewoon de plaatselijke snelheid. Als je te vroeg bent en er een automatisch vertreksverbod ingesteld wordt valt de snelheid terug naar 50km/u een paar seconden nadat je in de perronsectie zit. Op de Hoekse Lijn krijg je wel afbouw als er na het station een overweg zit, waarschijnlijk krijg je dat binnenkort ook op de sneltram want bij alle overwegen zijn onlangs S-borden geplaatst.
Vertrekverbod staat uitgelegd op pagina 74. Hoewel de ATB dus nog wel 35/50 km/u toestaat (eventuele rijwegen zijn dus ingesteld) moet het wel als stoptonend sein beschouwd worden en mag er niet vertrokken worden vanaf het station. S-bord staat op pagina 96, is in feite een stopmarkeerbord dat niet voorbij gereden mag worden met een geel cabinesein. Op de vrije baan staan verder geen blokmarkeringen, behalve dus bij overwegen.
Super. Thanks! Ik ga het later 's uitvoerig doornemen. ZUB en CBTC weet ik wel wat meer van maar van LZB (met vaste blokken) weet ik eigenlijk vrij weinig
Over een week gaat de nieuwe dienstregeling voor de lijnen 32, 33, 44, 67, 72, 72 en 567 in, maar de dienstregelingen zijn nog steeds niet te vinden.
De RET mag wel snel opschieten.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
MetroRET schreef: ↑ma 01 apr 2024, 11:36
Ze staan toch op de OVinfoapp oa?
Bij lijn 71 zie je alleen de vertrektijden vanaf de beginhaltes, maar ontbreken alle tussengelegen haltes. Ook bij de meeste andere genoemde lijnen lijken nog wat tussenhaltes te ontbreken. Op de site van de RET is het helemaal een zooitje: bij lijn 44 heeft alleen Rotterdam Centraal vertrektijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
rooddolfijn schreef: ↑vr 29 mar 2024, 22:52
In dit bestand staan de km waardes van de metrostations, het is dan mogelijk om de afstand tot het volgende station berekenen.
Dank voor de link . Bestand is inmiddels gedownload.
Binnenkort zelf even een tabel maken van het stukje wat ik zoek.
Ook de reisinformatie in Schollevaar is weer een zooitje. Inmiddels staat de dienstregeling van pendelbusje 34 er wel bij, maar deze staat ingevoerd als Heksendans - Schollevaar terwijl halte Heksendans nog opgebroken is. Het busje lijkt in werkelijkheid bij halte Sara Burgerhart Erf te beginnen, daar zag ik eerder vandaag in ieder geval een RMC busje staan om de vertrektijd af te wachten. Ondertussen zijn er ook tijdelijke halteborden verschenen op de kruising Reidans/Vrijheidsdans, hier kan ik in de reisinformatie echter niets over terugvinden, volgens de omleidingsinformatie zou lijn 30 alleen bij de 300 meter verderop gelegen buurtbushalte Vrijheidsdans halteren en niet bij een tijdelijke halte.
Vanochtend zag ik bij Keizerswaard een dienstregeling van 183 dat aangeeft dat ‘ie alleen zaterdagen rijdt. Het is niet iets oud, er staat vanaf 8 januari 2023 of 2024.
Trams zijn geweldig, waarom bouwen we er niet meer van?
Komende maandag gaat de nieuwe dienstregeling voor de lijnen 32, 33, 44, 67, 72, 72 en 567 in, maar de dienstregelingen zijn nog steeds niet te vinden.
De RET mag wel snel opschieten.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Ik heb gebeld en toen ik na 3 wachtenden aan de beurt was, bleek dat men dit bij de Klantenservice inmiddels ook had gemerkt dat de dienstregeling nog niet te vinden is, maar dat een andere afdeling het nog moet aanpassen. Het was al wel intern doorgegeven.
Hopelijk doen ze de aanpassingen dan wel voor aankomende maandag.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Had het idee al wat dagen en vandaag bewust naar gekeken: het lijkt erop dat op alle metrostations geen reguliere reclame meer te zien is. Alleen advertenties voor RET-gerelateerde zaken. Van de bus en tram weet ik het niet.
MarkNL schreef: ↑vr 05 apr 2024, 20:52Had het idee al wat dagen en vandaag bewust naar gekeken: het lijkt erop dat op alle metrostations geen reguliere reclame meer te zien is. Alleen advertenties voor RET-gerelateerde zaken. Van de bus en tram weet ik het niet.
Is in ieder geval in de gemeente Rotterdam ook aan de hand op alle tram- en bushaltes. Het viel mij dinsdag voor het eerst op.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Meltrain schreef: ↑vr 05 apr 2024, 13:22
Dat heb ik al gedaan. Helaas heb ik nog geen reactie ontvangen.
Maar mogelijk zijn er nog forummers die directe lijntjes met de RET hebben.
Ik ken iemand die bij de RET werkt, alleen die werkt voor de afdeling tram…
Trams zijn geweldig, waarom bouwen we er niet meer van?