Spoordienstregeling Duitsland 2024
-
- Berichten: 7255
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Ook niet alle seizoensverbdiningen staan er op. Zo mis ik o.a. de Wendelstein bahn
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 67
- Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 11:28
- Locatie: Karlsruhe, voormalig Ruhrgebied
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Verbeteringen of correcties voor de Duitsland-kaart kunnen hier worden geplaatst: https://forms.gle/7EbZqZYQqXwooJrQA
Groetjes uit Duitsland
-
- Berichten: 8478
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
-
- Donateur
- Berichten: 5051
- Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat dat erg leuk is. Tegelijkertijd ook dat naarmate het project zijn voltooiing nadert het gevoel van een gapend gat steeds sterker wordt - wat te doen als dit eenmaal klaar is...?
-
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Een kaart van Tsjechië/Zwitserland/ander land?
-
- Berichten: 3773
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Een tijdpad bedenken voor een doorgetrokken stoptrein Amersfoort-Arnhem? Of misschien eentje voor een intercitystop op Hoogeveen?
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Amsterdam / Bilthoven
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Een ontwerp van de stationsomgeving Berghem Piekenhoef?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
- ThatPCDude
- Donateur
- Berichten: 1235
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Daarvoor moet je echt geen leven hebben met al die kleine lijntjes en stukken spoor waar al jaren niets meer rijdt maar die nog steeds in alle systemen staan als zijnde spoor wat in dienst is



Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- Donateur
- Berichten: 5051
- Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37
-
- Berichten: 1131
- Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Wel heel erg gesimplificeerd met alleen hoofdlijnen.
Eindhoven is een eindpunt maar verder is er niets in het gebied tussen Rotterdam, Utrecht, Keulen en Brussel.
Dan is de interrail kaart nog gedetailleerder.
Eindhoven is een eindpunt maar verder is er niets in het gebied tussen Rotterdam, Utrecht, Keulen en Brussel.
Dan is de interrail kaart nog gedetailleerder.
-
- Berichten: 109
- Lid geworden op: ma 30 okt 2023, 14:38
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Kan dat, een ICE 3neo vanaf juni?tjoektjoek schreef: ↑za 30 sep 2023, 14:14 https://www.deutschebahn.com/de/presse/ ... n-11892750
Persbericht, wat voor mij nieuw is, is dat ICE 3neo gaat rijden naar Nederland en België zodra de toelating gereed is. Ben benieuwd naar de voortgang. Ik dacht dat deze treinen pas in 2025 naar Nederland ging rijden.
Als je kijkt op https://int.bahn.de/nl
dan zie je daar bij het kiezen van een zitplaats bijvoorbeeld op 15 juni 2024 een mij onbekend plannetje van een trein, met fietsplaatsen in het eerste rijtuig...
ICE 121 Amsterdam Centraal - Frankfurt.
Maar reserveren van fietsplaatsen lukt blijkbaar pas vanaf zondag 18 augustus.
-
- Berichten: 663
- Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Als alles goed gaat moet inderdaad in juni de ICE3neo gaan rijden, als ik het goed heb onthouden. Maar uiteraard is dat onder voorbehoud van toelating en andere dingen.
Ik hoop heel erg dat het wat verlichting gaat brengen in de uitval.
Ik hoop heel erg dat het wat verlichting gaat brengen in de uitval.
-
- Berichten: 669
- Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
- Locatie: Tilburg
-
- Donateur
- Berichten: 6005
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
- Locatie: Maastricht/Berlin
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Sinds gisteren rijdt er een nieuwe 2-uurlijkse RE50 tussen Rostock en Neustrelitz, met aansluiting op de RE5 (uit Stralsund) naar Berlijn. Samen met de andere RE5 (Rostock - Berlijn) is er daarmee nu een uurdienst. De RE50 wordt gereden met Talenten van de S-Bahn Rostock. Persbericht DB.
-
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Ik zat gisteren even te puzzelen met Vagonweb in de hoop dat de korte overstap in Cheb van de RE33 uit Marktredwitz (Nürnberg) op de Sneltrein naar Karlovy Vary weer hersteld wordt, maar waarschijnlijk komt de korte overstap van de RE33 uit Marktredwitz (Nürnberg) op de Sneltrein naar Karlovy Vary niet meer terug, aangezien Ceske Drahy de vertrektijd van de Sneltrein naar Karlovy Vary in Cheb heeft vervroegd van .29 enkele jaren terug naar .24 nu. Voor non-stop Marktredwitz-Cheb heb je al 20 minuten nodig, dus als er gestopt wordt in Arzberg en Schirnding is deze aansluiting sowieso al niet meer te halen, met dank aan Ceske Drahy.Nitein-Repart schreef: ↑wo 11 okt 2023, 08:44 Nog even volhouden tot de ICE-L in dienst komt. Sowieso is het vanaf december zowat gedaan met de klassieke DB-Intercity. Ze rijden enkel nog maar op trajecten waarbij er een deel met een diesellok gereden moet worden en naar Amsterdam en Kopenhagen en wellicht daarnaast wat versterkingsritten. Op alle hoofdlijnen gaan vanaf december ICE's rijden en op de nevenlijnen gaat Stadler Kiss en IC Dosto rijden.
Wat nu wel een negatieve verrassing is, is dat voor de verbindingen via Cheb (met name Nürnberg-Praag) nu niet alleen in Cheb, maar ook in Marktredwitz moet worden overgestapt door het omklappen van de dienstregeling in Noordoost-Bayern. De korte overstap in Cheb op de Sneltrein naar Karlovy Vary verdwijnt, vanaf december moet je bijna een uur wachten in Cheb als je van Bayern naar Noord-Bohemen wilt.
-
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten