Dienstregeling 2025
Re: Dienstregeling 2025
Op de foto van OOG TV staat een trein die inderdaad voor Limburg bedoeld lijkt.
Re: Dienstregeling 2025
De foto is van een stel van de drielandentrein.
Re: Dienstregeling 2025
Is dat dan niet een tijdelijke oplossing? Die stellen zijn dan nodig als de Maaslijn is geëlektrificeerd.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Dienstregeling 2025
Gezien dat nogwel even duurt voordat het afgerond is is dat natuurlijk een mooie kans om zo'n open access avontuur te proberen, lukt het niet dan stop je er stilletjes mee en verschuif je je materiaal zoals gepland naar de maaslijn. Als het daarentegen een groot succes blijkt schaf je gauw extra materieel aan en heb je er een nieuwe route bij.
Laatst gewijzigd door Mdk op di 23 apr 2024, 07:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij twijfel altijd klagen
Re: Dienstregeling 2025
Volgens mij zit Arriva in het noorden vrij ruim in het.materieel, dus ze zouden ook nog met WINK's kunnen rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2025
Deze week heeft de gemeenteraad van Lelystad ingestemd met een bijdrage van 100.000 euro voor de komende twee jaar voor een nachttrein naar Amsterdam via Almere in het weekend. Uit het artikel maak ik op dat het nog niet zeker is of NS of ARriva de trein gaat rijden.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Dienstregeling 2025
Arriva agaat een open-toegang trein rijden daarvoor hoeft de gemeente niet te betalen. NS gaat deze trein rijden.
Re: Dienstregeling 2025
Je eerste zin gaat mank en lijkt me strijdig met de tweede zin, Gydo.
-
- Berichten: 666
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Dienstregeling 2025
Arriva heeft een melding open toegang gedaan voor 1 nachttrein heen en weer Zl-Lls-Alm-Asd-Shl. Deze komt bovenop de al rijdende nachttrein uit Groningen.
Los daarvan wordt er in opdracht van de gemeentes Almere en Lelystad door NS een nachttrein voorbereid. Ik lees wel dat Arriva tegen gemeente Almere heeft gezegd dat ze ook een bod willen doen, maar vooralsnog lijkt de ontwikkeling bij NS te blijven.
Los daarvan wordt er in opdracht van de gemeentes Almere en Lelystad door NS een nachttrein voorbereid. Ik lees wel dat Arriva tegen gemeente Almere heeft gezegd dat ze ook een bod willen doen, maar vooralsnog lijkt de ontwikkeling bij NS te blijven.
Re: Dienstregeling 2025
Arriva heeft inderdaad rond dit tijdstip een trein als opentoegangsdienst aangekondigd bij de ACM, maar dat zou toch niet automatisch hoeven te betekenen dat ze de trein op eigen kosten rijden? Zo'n melding verplicht Arriva niet tot het daadwerkelijk rijden van de treinen, en onder open toegang zijn ze ook niet verplicht bepaalde tarieven te hanteren. Dus het lijkt me dat men dan gewoon nog kan onderhandelen met gemeentes over het daadwerkelijk laten rijden van de trein en tegen welk tarief.
Re: Dienstregeling 2025
Mooi verwoord! Dat bedoelde ik, maar het kwam er niet uit en er kwam een rare zinsopbouw enz uit, WaldoDionysusnu schreef: ↑vr 26 apr 2024, 18:13 Arriva heeft een melding open toegang gedaan voor 1 nachttrein heen en weer Zl-Lls-Alm-Asd-Shl. Deze komt bovenop de al rijdende nachttrein uit Groningen.
Los daarvan wordt er in opdracht van de gemeentes Almere en Lelystad door NS een nachttrein voorbereid. Ik lees wel dat Arriva tegen gemeente Almere heeft gezegd dat ze ook een bod willen doen, maar vooralsnog lijkt de ontwikkeling bij NS te blijven.
Re: Dienstregeling 2025
Thx voor het verduidelijken.
Re: Dienstregeling 2025
Dus Almere profiteert hiervan op kosten van Lelystad?VIRM schreef: ↑vr 26 apr 2024, 15:04 Deze week heeft de gemeenteraad van Lelystad ingestemd met een bijdrage van 100.000 euro voor de komende twee jaar voor een nachttrein naar Amsterdam via Almere in het weekend. Uit het artikel maak ik op dat het nog niet zeker is of NS of ARriva de trein gaat rijden.
-
- Berichten: 666
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Dienstregeling 2025
Volgens mij is die 100K een extra bijdrage om door te rijden naar Lelystad. Anders zou de trein, met subsidie van de gemeente Almere, alleen maar tot Almere rijden.
Re: Dienstregeling 2025
In Almere zijn geen opstelsporen, grote kans dat de trein dan alsnog naar Lelystad door had gereden maar dan leeg en rechtstreeks naar het opstelterrein.
Re: Dienstregeling 2025
Volgens mij moet Arriva de kosten voor hun open-acces treinen zelf betalen.
Laatst gewijzigd door Gydo op vr 26 apr 2024, 21:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Dienstregeling 2025
De trein wordt gereden met elektrische GTW-stellen van de concessie Vechdallijnen, de laatste trein uit Emmen komt om 01:15 aan in Zl, de nachttrein vertrekkt om 01.22. 1+1=.....? Daarmee krijgt Emmen 'soort' van een verbinding met SchipholDionysusnu schreef: ↑vr 26 apr 2024, 18:13 Arriva heeft een melding open toegang gedaan voor 1 nachttrein heen en weer Zl-Lls-Alm-Asd-Shl. Deze komt bovenop de al rijdende nachttrein uit Groningen.
Los daarvan wordt er in opdracht van de gemeentes Almere en Lelystad door NS een nachttrein voorbereid. Ik lees wel dat Arriva tegen gemeente Almere heeft gezegd dat ze ook een bod willen doen, maar vooralsnog lijkt de ontwikkeling bij NS te blijven.
Re: Dienstregeling 2025
Nou nog een late trein van Bentheim naar Coevorden en we hebben een extra late internationale verbinding. :-) Helaas houdt de trein naar Nordhorn en Neuenhaus er nu al vrij vroeg mee op, dus weinig kans.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Dienstregeling 2025
Dat dus. Wat mij wel opvalt, is dat je een houtje-touwtje nachtnet krijgt buiten het reguliere rondje Randstad om. Haarlem en Hilversum hebben al eerder geld neergelegd. Alkmaar en Almere doen het ook, waardoor Zaanstad en Lelystad ook wakker worden.Dionysusnu schreef: ↑vr 26 apr 2024, 20:42 Volgens mij is die 100K een extra bijdrage om door te rijden naar Lelystad. Anders zou de trein, met subsidie van de gemeente Almere, alleen maar tot Almere rijden.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Dienstregeling 2025
Ik ben benieuwd wat het doorrijden van Bijlmer naar Leiden (via Schiphol) doet met de dienstregeling van de sprinters tussen Leiden en Schiphol. De stations op dit traject worden weliswaar 4x per uur bediend, maar sinds twee jaar rijden de treinen in beiden richtingen met 10 min achter elkaar aan ivm de tien minuten intercity op dit traject. Ik vond dat destijds wel een achteruitgang, maar ik snapte wel dat het een groter voordeel oplevert.
Ik merk dat reizigers op de stations Sassenheim en Nieuw-Vennep wel de dupe worden van vertraagde intercity treinen. Deze worden vaak voorgelaten, waardoor sprinters flink vertraging oplopen. Ik haal ontzettend vaak mijn aansluiting niet op dit traject. Wat gaat er gebeuren als hier straks nog meer treinen rijden? Hoe denken anderen hierover?
Ik merk dat reizigers op de stations Sassenheim en Nieuw-Vennep wel de dupe worden van vertraagde intercity treinen. Deze worden vaak voorgelaten, waardoor sprinters flink vertraging oplopen. Ik haal ontzettend vaak mijn aansluiting niet op dit traject. Wat gaat er gebeuren als hier straks nog meer treinen rijden? Hoe denken anderen hierover?
Re: Dienstregeling 2025
De 10/20 ligging zal voorlopig zo blijven, pas als de IC frequentie ooit van 6 naar 8x per uur gaat kunnen de sprinters weer in een 15/15 ligging gaan rijden, maar dan heb je het over na 2030. Tot die tijd zullen de sprinters vanaf Amsterdam Zuid tot Leiden achter de IC's aan hobbelen en dus in een 10/20 ligging rijden, in het gat van 20 minuten zit dan de IC Groningen/Leeuwarden - Hoofddorp Opstel.
Re: Dienstregeling 2025
Je ziet dat ETMET leidend wordt/is. Op de Zaanlijn gingen de 4000 en 7400 ook in een dergelijk interval rijden toen de 800 de 7400 kon inhalen bij Wormerveer.jens schreef: ↑vr 03 mei 2024, 15:54 Ik ben benieuwd wat het doorrijden van Bijlmer naar Leiden (via Schiphol) doet met de dienstregeling van de sprinters tussen Leiden en Schiphol. De stations op dit traject worden weliswaar 4x per uur bediend, maar sinds twee jaar rijden de treinen in beiden richtingen met 10 min achter elkaar aan ivm de tien minuten intercity op dit traject. Ik vond dat destijds wel een achteruitgang, maar ik snapte wel dat het een groter voordeel oplevert.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Dienstregeling 2025
NS heeft een besluit over de drg-2025 genomen n.a.v. het Locov-advies:
https://locov.nl/publicaties+en+adviezen/2724385.aspx
https://locov.nl/publicaties+en+adviezen/2724385.aspx
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 80
- Lid geworden op: di 27 mei 2008, 16:14
Re: Dienstregeling 2025
Geen woord over het feit dat de 7400 in de spits weer naar Veenendaal C. rijdt.
Dat gaat ook niet (meer) gebeuren neem ik aan?
Dat gaat ook niet (meer) gebeuren neem ik aan?
Re: Dienstregeling 2025
Die stond niet in de plannen voor 2025 waar NS om advies heeft gevraagd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten