Mag ik even kwijt
-
Re: Mag ik even kwijt
Ardan: Ik zou het aan iemand van het treinpersoneel geven.
-
- Donateur
Hmm... als het om een Duitse bankrekening gaat heb je ook weinig aan de truc om €0,01 over te maken met contactgegevens, want dat staat dan pas de volgende dag op de rekening. En een willekeurige Duitser vragen om dat te doen lijkt ook riskant, voor je het weet vertrouwen ze je niet.
Op zich kun je het met dat adres wel proberen: jij hebt nu immers het voordeel dat je de naam van de persoon weet (en dingen die niet iedereen zomaar paraat heeft, zoals geboortedatum, geboorteplaats...). Dus voorzichtig informeren of die persoon daar woont, zorgen dat je niet alle info weggeeft zodat je kunt verifiëren dat het echt om die persoon gaat, stel het is een huisgenoot dan die persoon laten bellen - daarna pas melden dat je pasjes gevonden hebt. In 99% van de gevallen zul je dan wel door hebben of je goed zit. Wel eng, geef ik toe, maar ook een heldendaad.
Edit: anderzijds, in de ICE naar Hamburg heb je grote kans dat die persoon zich nog in de trein bevindt. Dus dan zou ik toch ook de conducteur in het verhaal betrekken.

Op zich kun je het met dat adres wel proberen: jij hebt nu immers het voordeel dat je de naam van de persoon weet (en dingen die niet iedereen zomaar paraat heeft, zoals geboortedatum, geboorteplaats...). Dus voorzichtig informeren of die persoon daar woont, zorgen dat je niet alle info weggeeft zodat je kunt verifiëren dat het echt om die persoon gaat, stel het is een huisgenoot dan die persoon laten bellen - daarna pas melden dat je pasjes gevonden hebt. In 99% van de gevallen zul je dan wel door hebben of je goed zit. Wel eng, geef ik toe, maar ook een heldendaad.

Edit: anderzijds, in de ICE naar Hamburg heb je grote kans dat die persoon zich nog in de trein bevindt. Dus dan zou ik toch ook de conducteur in het verhaal betrekken.
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Ik zat er al ruim een half uur toen ik hem vond, dus als die persoon op deze plek zat, dan was ie inmiddels wel teruggekomen. Kan me ook haast niet voorstellen dat zo'n portemonnee een retourtje Basel heeft gemaakt intussen xD
Ik heb hem nu toch maar aan de HC afgegeven. Het personeel gaat toch naar Hamburg dus dan is het in ieder geval in de buurt. En ik moet na Hamburg nog door, dus dan zou dan alleen maar van mijn tijd af gaan als het druk moest zijn bij de balie..
Ik heb hem nu toch maar aan de HC afgegeven. Het personeel gaat toch naar Hamburg dus dan is het in ieder geval in de buurt. En ik moet na Hamburg nog door, dus dan zou dan alleen maar van mijn tijd af gaan als het druk moest zijn bij de balie..
Gediplomeerd ongeluksmagneet
-
- Donateur
Misschien staat hij nu af te wassen in de BordBistro... bij gebrek aan portemonnee. 

- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Zijn naam wordt nu omgeroepen in de trein, hoor ik. "Als u dit hoort, meldt u zich in het Dienstabteil" 

- isadora
Dat ik veilig, gezond en voldaan ben teruggekeerd van een reisje Griekenland/Noord-Macedonië/Albanië/Montenegro/Kosovo. 

I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
Zo te lezen was het een fijne vakantie!
-
- Donateur
Duitse inflexibiliteit, deel zoveel.
Mijn Amerikaanse collega wilde graag zijn Amerikaanse rijbewijs omzetten naar een Duits rijbewijs. Dat gaat op zich zonder problemen en zonder nieuw rijexamen, als het je tenminste lukt een afspraak te maken bij het Bürgeramt. (Over de onmogelijkheid daarvan schreef ik eerder al eens.) Maar goed, dat was dus gelukt, alleen kwam hij er 4 dagen van tevoren achter dat hij een EHBO-cursus moest doen omdat dat in Duitsland blijkbaar verplicht is om een rijbewijs te kunnen krijgen.
Dus snel een cursus gezocht en aangemeld, die dan 3 dagen later zou plaatsvinden, 1 dag voor de afspraak. En dus kwam hij vandaag bij die cursus, die de hele dag duurt en dan afgesloten wordt met een examen, maar door omstandigheden was hij 2 minuten te laat. Vervolgens stond er wel een bordje dat die cursus daar plaatsvond, maar was er geen verdere informatie (ook niet in zijn e-mailbevestiging) en heeft hij er 13 minuten over gedaan om dat hele gebouw te doorzoeken en de zaal te vinden. En vervolgens zei de vriendelijke (!) instructrice: sorry, na 15 minuten mag ik je niet meer toelaten. Wat overigens nergens van tevoren benadrukt was.
Conclusie: nieuwe EHBO-cursus (dat gaat vandaag niet meer lukken), dus nieuwe afspraak proberen te maken bij het Bürgeramt, iedereen ongelukkig, en waarom eigenlijk? Omdat onduidelijke instructies. Omdat regeltjes. Omdat Duitsland.
Mijn Amerikaanse collega wilde graag zijn Amerikaanse rijbewijs omzetten naar een Duits rijbewijs. Dat gaat op zich zonder problemen en zonder nieuw rijexamen, als het je tenminste lukt een afspraak te maken bij het Bürgeramt. (Over de onmogelijkheid daarvan schreef ik eerder al eens.) Maar goed, dat was dus gelukt, alleen kwam hij er 4 dagen van tevoren achter dat hij een EHBO-cursus moest doen omdat dat in Duitsland blijkbaar verplicht is om een rijbewijs te kunnen krijgen.
Dus snel een cursus gezocht en aangemeld, die dan 3 dagen later zou plaatsvinden, 1 dag voor de afspraak. En dus kwam hij vandaag bij die cursus, die de hele dag duurt en dan afgesloten wordt met een examen, maar door omstandigheden was hij 2 minuten te laat. Vervolgens stond er wel een bordje dat die cursus daar plaatsvond, maar was er geen verdere informatie (ook niet in zijn e-mailbevestiging) en heeft hij er 13 minuten over gedaan om dat hele gebouw te doorzoeken en de zaal te vinden. En vervolgens zei de vriendelijke (!) instructrice: sorry, na 15 minuten mag ik je niet meer toelaten. Wat overigens nergens van tevoren benadrukt was.

Conclusie: nieuwe EHBO-cursus (dat gaat vandaag niet meer lukken), dus nieuwe afspraak proberen te maken bij het Bürgeramt, iedereen ongelukkig, en waarom eigenlijk? Omdat onduidelijke instructies. Omdat regeltjes. Omdat Duitsland.

Laatst gewijzigd door umbusko op wo 29 mei 2024, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- ODRAIL
Duitser zijn inderdaad zo flexibel als een loden deur
.
Nederlanders trouwens ook.

Nederlanders trouwens ook.
-
Verhuis even naar Duitsland en je komt er achter dat het hier in Nederland allemaal wel meevalt
.

Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
- ODRAIL
Lief dagboek.
Het was vandaag de aller aller laatste dag in Rotterdam Nesselande.
Het was vandaag de aller aller laatste dag in Rotterdam Nesselande.
-
Dus welk OV-bedrijf neemt het stokje over van de RET en is straks de klos?
-
- Suus
- Contacteer:
Als Nesselanders daardoor eindelijk eens stoppen met hun onophoudelijke geklaag in het Rotterdams Dagblad: PRIMA!
Straatraces, afvaltoerisme, aanhangerkerkhof, woningen voor statushouders, het is allemaal maar irritant.
Straatraces, afvaltoerisme, aanhangerkerkhof, woningen voor statushouders, het is allemaal maar irritant.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Hainje
Klinkt alsof het een extreemrechts PVV-dorp is. 
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
Ik dacht eerder aan extreem links 

- Hainje
Extreem links klaagt niet over woningen voor statushouders.

♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Hoe spreek je Deens - een spoedcursus.
Staat er een A, spreek het dan uit als een E.
Staat er een E, spreek het dan uit als een A.
Slik de D in of maak er een L van. Mag je zelf weten.
Slik alle letters trouwens maar zo veel mogelijk in.
Ik wil het heel graag leren maar het is een lastig te spreken taaltje
Morgen door naar Zweden, waar ze juist alle medeklinkers verbouwen.
Staat er een A, spreek het dan uit als een E.
Staat er een E, spreek het dan uit als een A.
Slik de D in of maak er een L van. Mag je zelf weten.
Slik alle letters trouwens maar zo veel mogelijk in.
Ik wil het heel graag leren maar het is een lastig te spreken taaltje

Morgen door naar Zweden, waar ze juist alle medeklinkers verbouwen.
- ThatPCDude
- Donateur
M'n interrail pas voor het VK voor komende zomer is binnen

Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
Veel plezier.
Maar moet je voor volgend jaar, als je het Verenigd Koninkrijk wil inreizen naast een paspoort ook nog een soort van ESTA-formulier invullen? En hetzelfde geldt ook voor diegenen die van het Verenigd Koninkrijk de Schengenzone willen inreizen (ETIAS)?
Maar moet je voor volgend jaar, als je het Verenigd Koninkrijk wil inreizen naast een paspoort ook nog een soort van ESTA-formulier invullen? En hetzelfde geldt ook voor diegenen die van het Verenigd Koninkrijk de Schengenzone willen inreizen (ETIAS)?
-
-
Ik dacht het wel. Compleet met vingerafdrukken toch? Of alleen voor reizigers buiten EU?
- trolly
De vraag van Nitein-Repart ging toevallig net over "reizigers buiten EU", namelijk van/naar VK.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- ODRAIL
Zo ... ik ben weer online na mijn verhuizing naar Gouda
.

- trolly
Gefeliciteerd
.

Non oltrepassare la linea gialla