Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Is er trouwens nog een presentatie geweest van deze bus zoals bij die van de eCitaroG in GD? Of moet die nog komen? Ik kan er verder niks over vinden namelijk. Ook geen nieuwsbericht en zo.
Zoet er goed uit! Maar ik vind het wel een gemiste kans dat het deel onder de vooruit in een zwarte uitvoering is gekozen. Een rood front had mooier geweest, zo heeft Qbuzz niet voor een zwart front gekozen. Wat naar mijn mening veel beter oogt.
Die witte strook boven de ramen vind ik dan wel weer goed gekozen. Heel benieuwd naar de rest van de bus en hoe het rijd.
Milco schreef: ↑do 30 mei 2024, 11:55
Voor de liefhebbers: er rijden komende zondag gratis PCC-trams mee op lijn 11:
Het is 75 jaar geleden dat de eerste PCC tram in Den Haag aankwam. De tram wordt dit jaar meerdere keren in het zonnetje gezet door het Haags Openbaar Vervoer Museum.
Op 2 juni tussen 10.00 en 18.00 uur rijden er historische PCC voertuigen op de route van tram 11 tussen de dienstregeling voertuigen in. De PCC voertuigen hebben geen OV-chipkaart apparatuur, daarom zijn de ritten gratis voor de reizigers die met de PCC trams rijden. Er zijn geen vertrektijden beschikbaar voor de PCC trams, ze rijden tussen de vertrektijden van de reguliere trams 11 in.
...aldus het bericht bij de dienstregeling van lijn 11.
Er schijnen veel problemen zijn met de elektrische bussen in Delft waardoor de gas bussen nodig zijn op de stadsdienst. Mogelijk is er daarom een omloop tijdelijk met geleed materieel. Kan natuurlijk ook meespelen dat er weer diverse diensten stilstaan .
Yes; gisteren bijvoorbeeld vielen 4 ritten achter elkaar op lijn 62 uit. Met lijn 455 kon ik ook mijn bestemming komen, maar moest dan wel een stuk verder lopen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Dat heeft dan helaas weer met personeelstekort te maken. Waar eerder vooral Den Haag en Zoetermeer een tekort hadden ligt het zwaartepunt nu bij Den Hoorn. Voor de reiziger vervelend dat er niet wordt gekeken naar de gevolgen. Ook de laatste rit op 33 en 455 vervallen vandaag.
Een latere rit rijden kan niet altijd ivm de dienstlengte van de chauffeur, de dienst voor de volgende dag (minimale rust) en bovendien mag het geen verplichting zijn richting de chauffeur. Hoe het met taxi kosten zit weet ik niet maar actieve communicatie is er in ieder geval niet over.
Maar bij een (mogelijk) te kort aan chauffeur mag je van de vervoerder verwachten dat er een rooster/dienstindeling is waarbij in ieder geval de eerste en laatste ritten zijn gewaarborgd. En als het voor de flexibiliteit (op laatste moment nog iets schuiven) nodig is zonodig op de dag een rit schrappen.
Van Qbuzz weet ik dat die zoveel mogelijk de diensten die na 22:00 eindigen invullen, juist om te voorkomen dat laatste ritten/reismogelijkheden uitvallen.
Bij Arriva hetzelfde verhaal. Daar word zoveel mogelijk geprobeerd om in ieder geval de laatste ritten te rijden. 2 weken geleden had ik bijvoorbeeld een late dienst van 15:10 tot 23:40 maar vanwege een ziekmelding was er een dienst van 17:30 tot 1:30 open komen te staan. ik werd om 14:30 gebeld of ik de dienst van 17:30 tot 1:30 kon rijden. Die dienst van 15:10 tot 23:40 is toen in zijn geheel komen te vervallen.
Het ligt heel erg aan het bedrijf inderdaad. Ik heb het idee dat Keolis ook niet altijd de laatste ritten intact houdt. Afgelopen zaterdagavond kwamen in Almere veel ritten te vervallen en in de nacht kwamen op enkele lijnen zelfs (bijna) alle ritten te vervallen, vooral op de lijnen M1, M2 en N22...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
DPDelft schreef: ↑ma 03 jun 2024, 08:39
Een latere rit rijden kan niet altijd ivm de dienstlengte van de chauffeur, de dienst voor de volgende dag (minimale rust) en bovendien mag het geen verplichting zijn richting de chauffeur.
Verplichten kan inderdaad niet, maar je kunt de chauffeur natuurlijk wel een bonus geven als hij een latere rit rijdt.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.