Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
-
- Donateur
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nee, moet een LM-rit zijn geweest.
De 9054 reed gewoon met SNG en was helemaal op tijd.
De 9054 reed gewoon met SNG en was helemaal op tijd.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
Grappig dat die dan in Dron aan de kant moet. Tenzij er iets mis mee is en er een lagere vmax op zit.
-
Trein 80158/80159 Zwolle - Lelystad - Lelystad Opstel, maakt dus kop en zal daarom de 754 voor laten.
-
- Donateur
- Contacteer:
Grappig hoe snel zaken veranderen.
Toen ik vanochtend m'n appartement uitstapte was er nog niks aan de hand en was het mijn bedoeling om met de 2829 naar Utrecht te gaan vanwege een softwaredag. Tussen de 5 minuten van mijn flat en het station was er inmiddels een aanrijding gebeurd tussen Gouda en Nieuwerkerk a/d IJssel en buiten stond een flinke hoeveelheid mensen, alsmede op perron 8/10 zag het zwart van de mensen. De 6920 vertrok dan ook met propvolle gangen en balkons. Ook de 629 was achter die aanrijding komen te staan, maar met de aankomende 520 had men inmiddels een nieuwe 629 gemaakt, dus was ik nog alsnog op tijd in Utrecht.
Toen ik vanochtend m'n appartement uitstapte was er nog niks aan de hand en was het mijn bedoeling om met de 2829 naar Utrecht te gaan vanwege een softwaredag. Tussen de 5 minuten van mijn flat en het station was er inmiddels een aanrijding gebeurd tussen Gouda en Nieuwerkerk a/d IJssel en buiten stond een flinke hoeveelheid mensen, alsmede op perron 8/10 zag het zwart van de mensen. De 6920 vertrok dan ook met propvolle gangen en balkons. Ook de 629 was achter die aanrijding komen te staan, maar met de aankomende 520 had men inmiddels een nieuwe 629 gemaakt, dus was ik nog alsnog op tijd in Utrecht.
- Suus
- Contacteer:
De bovenleiding tussen Lage Zwaluwe en Breda is weer kapot. Eens kijken hoe groot de chaos dit keer wordt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-beheerder
NJ402 uit Zürich heeft volgens de digitale bronnen ruim drie uur in Freiburg gestaan en heeft nu zo'n vier uur vertraging. Reizigers kunnen in ieder geval lekker uitslapen. 

-
- OVNL-beheerder
Toch triest dat die verbinding zo onbetrouwbaar blijft.
-
Ze hadden tenminste nog de mazzel dat die reed.
-
Het is weer Grote Systeemstoringsdag
Benieuwd hoe laat ik thuis zal komen van kantoor vanavond, ik moet uit Bilthoven zien te ontsnappen

Benieuwd hoe laat ik thuis zal komen van kantoor vanavond, ik moet uit Bilthoven zien te ontsnappen

-
Verstoring verholfen zoals het er nu naaruit ziet. Betrof alleen postgebieden Utrecht en Amersfoort.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
Het is toch bar en boos hoor, laatstelijk. Het zag er al naar uit dat de randstad de pineut was, vanochtend, maar Utrecht wist met een verrassingsdemarrage iedereen rechts in te halen en de pestpleuris schuift naar het midden. Een kaartje als dit heb ik nog niet eerder gezien.

-
- Donateur
-
- Contacteer:
Systeemstoring is dus nog niet verholpen. Duurt nog tot 16:00 volgens de NS app
-
- Donateur
Aber der Cassie hatte gesagt es sei verholfen... 

-
Er is natuurlijk wel een verschil tussen het weer kunnen bedienen van de seinen en de dienstregeling weer op orde hebben, zeker in Utrecht. Op treinposities.nl is in ieder geval weer beweging te zien bij Utrecht.
-
Er rijdt wel iets meer dan niets, maar dat iets is bijna niets. Mijn voorspelling is dat het vandaag niets meer wordt, op dat iets na.
-
Ik heb eieren voor mijn geld gekozen en lijn 320 van Hilversum naar 020 genomen. Die met +5 vertrokken is omdat allerlei mensen de chf uitgebreide reisadviezen voor Den Haag CS gaan vragen. Er staan mensen (maar de plek naast mij is leeg - ik heb toch echt deo opgedaan
)
Een Spaans-klinkende medereiziger rolt met zijn ogen als 'ie vraagt hoelang het nog duurt naar Amsterdam en ik zeg "Een uur".

Een Spaans-klinkende medereiziger rolt met zijn ogen als 'ie vraagt hoelang het nog duurt naar Amsterdam en ik zeg "Een uur".
- Lijn 45
- Contacteer:
Ik zag in Amersfoort ruin een uur na de start van de storing geen vervangend vervoer van RRReis, terwijl de hele Valleilijn er uit lag.
Een van de weinige reizigerstreinen die ondanks de storing wel reed was de Spoorwensdag Express. Deze trok bijna een extra lading reizigers nadat Karin had omgeroepen dat de 2454 CREW naar Utrecht CS over enkele minuten vertrok. Kennelijk had men het eerste deel van de omroep niet gehoord.
Een van de weinige reizigerstreinen die ondanks de storing wel reed was de Spoorwensdag Express. Deze trok bijna een extra lading reizigers nadat Karin had omgeroepen dat de 2454 CREW naar Utrecht CS over enkele minuten vertrok. Kennelijk had men het eerste deel van de omroep niet gehoord.

-
Waarschijnlijk de enige trein waarvan het personeel niet eerst met de bijsturing moest bellen voor een nieuw dienstrooster.
-
- Donateur
- Contacteer:
Nog een geluk dat het woensdag was; de 661 die ik vanmiddag terug had naar Gouda was weliswaar zitvol, maar dat is eigenlijk niet anders als anders. f
-
-
Station Baarn is klaar voor 150 jaar Oosterspoorlijn. Overal mooie afbeeldingen en bordjes met tekst Let op uw eigen veiligheid! Op spoor 4 een bejaarde op jacht naar statiegeldflessen. Sprinter van 6.39 op tijd vertrokken.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Heerlijk nostalgisch hoor zo'n ritje per Oosterspoorweg-Express. Alleen niet echt een Express op de terugweg, want na vertrek vanaf Utrecht Maliebaan kwam 'ie voor het wissel tot stilstand om de trein naar Utrecht Centraal voor te laten. Dus met zowat een kwartier vertraging in Amersfoort teruggekeerd.
Oud en nieuw deed het wel leuk voor de foto...

Oud en nieuw deed het wel leuk voor de foto...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Contacteer:
Viel me vandaag vanaf de A10 (foei!) op dat er een Buffel op emplacement Watergraafsmeer staat.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
-
- OVNL-beheerder
Zondagochtend losse viertjes op de ETMET-route.