Niet inchecken in dezelfde bus

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Plaats reactie
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Re: Niet inchecken in dezelfde bus

Bericht door Daniel »

Ik heb bij Syntus wel eens gehad dat ik door een bug op Driebergen-Zeist incheckte (ergens eerder in de omloop van de bus) en toen bij het uitchecken een rood scherm "uitchecken niet mogelijk" kreeg.

Maar doorgaans gaan direct aan elkaar gekoppelde ritten gewoon goed, bijvoorbeeld op lijn 6 in Amersfoort die aan het begin van Liendert van ritnummer wisselt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bjarte

Bericht door Bjarte »

Thanks voor de antwoorden. Bijzonder dan. Of de reizigers zijn niet goed op de hoogte, of Connexxion heeft de systemen niet goed op orde.
JothamvW

Bericht door JothamvW »

Reizigers zijn niet goed op de hoogte. Ik moest laatst van huis naar mijn kapper; ingestapt in lijn 2, die werd bij de rotonde De Laar lijn 1, en vervolgens werd die op Arnhem CS weer lijn 6. Geen enkel probleem...
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
gpvos

Bericht door gpvos »

Ik trek uit het bovenstaande de conclusie dat Connexxion duidelijk hun zaken niet op orde heeft.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

In Arnhem gaat het echter wel goed en dat is Hermes en dus Connexxion.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
gkw1969

Bericht door gkw1969 »

Ik denk dat het een lokaal probleem is. Zoals Jotham al zei hoeven reizigers in Arnhem bij wisseling van lijn 1 naar 2 en andersom niet uit- en in te checken. In Arnhem zit er ook een lijnkoppeling tussen 27 en 9 waar een vaste passagier gebruik van maakt en ook wisseling van lijn 3 naar lijn 2 in de avond gaat gewoon zonder uit en inchecken.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
huibf
Donateur

Bericht door huibf »

Bjarte schreef: ma 03 jun 2024, 07:57 Even een flinke schop voor dit lemma, maar ik heb hier een vervolgvraag over. Het viel mij vandaag op dat meerdere reizigers moesten uitchecken en weer inchecken toen dezelfde bus waar ze in zaten weer doorging als andere lijn. Lijn 199 is in Amstelveen op sommige momenten gekoppeld aan 186 waardoor reizigers simpelweg blijven zitten. Maar ik begreep van reizigers dat niet uit- en inchecken voor betalingsproblemen zorgt. Zou dit het geval kunnen zijn? Of blijft je incheck gewoon geldig op het nieuwe lijnnummer? Zo nee, dan mag Connexxion daar weleens wat scherper over communiceren met passagiers. Maar ik kan het me niet voorstellen, want dit is toch een vrij vaak voorkomend fenomeen in heel het land.
Moeten uitchecken? Of deden dat als kudde gedrag? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat bij een lijnnummerwisseling met dezelfde bus,, dat dat misgaat, ook niet bij OVpay.

Bij Hermes in Eindhoven gaat het ook goed. Daar zijn in principe geen doorgekoppelde lijnen in de dienstregeling maar ook hier is in en uitchecken niet nodig als de bus een doorkoppeling maakt.
Bjarte

Bericht door Bjarte »

Ik vermoed dan inderdaad kuddegedrag naar aanleiding van de melding van de chauffeur. De chauffeur leek het ook allemaal niet helemaal te snappen. Die lijnkoppeling komt ook maar een paar keer per dag voor, dus misschien dat de chauffeur zelf niet helemaal door had dat de reizigers bewust bleven zitten.
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

Bjarte schreef: ma 03 jun 2024, 07:57 Even een flinke schop voor dit lemma, maar ik heb hier een vervolgvraag over. Het viel mij vandaag op dat meerdere reizigers moesten uitchecken en weer inchecken toen dezelfde bus waar ze in zaten weer doorging als andere lijn. Lijn 199 is in Amstelveen op sommige momenten gekoppeld aan 186 waardoor reizigers simpelweg blijven zitten. Maar ik begreep van reizigers dat niet uit- en inchecken voor betalingsproblemen zorgt. Zou dit het geval kunnen zijn? Of blijft je incheck gewoon geldig op het nieuwe lijnnummer? Zo nee, dan mag Connexxion daar weleens wat scherper over communiceren met passagiers. Maar ik kan het me niet voorstellen, want dit is toch een vrij vaak voorkomend fenomeen in heel het land.
Dit komt zeerwaarschijnlijk door het reisproduct Jaar Abonnement Schiphol (JAS). Daarbij hebben Schipholwerkers onder bepaalde voorwaarden vrij vervoer op het luchthaventerrein. Daarbuiten moet betaald worden en dat kan mis gaan. Info is te vinden op https://www.connexxion.nl/nl/vervoerbew ... t-schiphol.

Gr BasG
Gr BasG
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Bjarte schreef: ma 03 jun 2024, 07:57 Of blijft je incheck gewoon geldig op het nieuwe lijnnummer? Zo nee, dan mag Connexxion daar weleens wat scherper over communiceren met passagiers.
In de bus wordt voor de betreffende grenshaltes omgeroepen: "Reist u met JAS, dan moet u hier uit- en weer inchecken" (en nee, dat heeft dus niets te maken of je voorbereid bent op een zomerse bui). Ik weet alleen niet of dat ook op Amstelveen Busstation omgeroepen wordt op de laatste halve van lijn 186 (JAS hele lijn geldig) als deze doorkoppelt naar 199 (JAS niet geldig, tenminste niet in Amstelveen, Wel tussen Schiphol Knooppunt Oost en P30) of vv.
Plaats reactie