Schoolzones hebben net als fietsstraten geen enkele juridische betekenis in Nederland.
Mag ik even kwijt
-
Re: Mag ik even kwijt
Juridisch geen betekenis, de weginrichting is wel vaak (sterk) afwijkend van ervoor en erna en meestal ook wat smaller.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
Dat klopt.
De verbodstijden zijn dat wel.. maar handhaving daarop heb ik nog nooit gezien/ervaren.
https://www.google.nl/maps/@52.1493291, ... &entry=ttu
~~~~~~~~~~~~~~~
Men zal toch wel een GPS tracker in de camera's hebben geplaatst?erjeebee schreef: ↑do 06 jun 2024, 07:44 Goed punt.
Doorstrepen dan maar:
- Bad user: de software die de camera aanstuurt en/of de resultaten verwerkt heeft WEL de mogelijkheid om lokale feestdagen te definieren en ze zijn ook correct gedefinieerd, maar degene die de camera in een kast in Ipswich heeft geplaatst is nadat ie ergens in Brisbane in een kast heeft gezeten is vergeten de lokatie van de camera aan te passen in het systeem.
Automatische locatie bepaling, lijkt mij toch aannemelijk en ook wel handig met 60 (dummy) kasten.
- ODRAIL
-
^^
Dit is een citaat van een Belgische website. In België kent een fietsstraat wél een juridische status.
https://www.belfiusdirect.be/nl/blog/mo ... oet-weten/(..)Sommige wegen hebben geen ruimte voor veilige fietspaden, waardoor fietsers zich op de rijbaan moeten begeven. Door fietsstraten in te voeren, waarop fietsers zich veilig kunnen verplaatsen, hoopt men het gebruik van de fiets te stimuleren, als alternatief voor de auto. (..)
Dit is een citaat van een Belgische website. In België kent een fietsstraat wél een juridische status.
- Suus
- Contacteer:
Ja. Het meest bizarre vind ik nog wel dat er vrijwel vlak voor het voormalige kantoor van het ministerie van Verkeer en Waterstaat aan de Plesmanweg in Den Haag een fietsstraat te vinden is op de parallelweg van de Nieuwe Parklaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- trolly
De vraag is uiteraard of een concept een aparte juridische status moet hebben om een effectieve verkeersoplossing te zijn. Bij een fietsstraat geldt sowieso een maximumsnelheid van 30 km/u, en het overhooprijden van medeverkeersdeelnemers is binnen de Nederlandse wetgeving toch al een dingetje. Als een beetje andere wegindeling en de mededeling dat automobilisten "te gast" zijn het gewenste verkeersgedrag opleveren lijkt me de buit wel zo'n beetje binnen. Welke toegevoegde waarde een wettelijke status daarbij op zou leveren is me niet helemaal duidelijk.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
In Enschede heb je zelfs fietsstraten waar de bus overheen gaat. Wel met afwijkende rode kleur: hier zijn de zijkanten rood, waar bij de andere fietsstraten juist het middendeel rood is. Zie hier, na de kruising verandert het omdat de bus hier linksaf slaat.
-
En dan heb je nog de Parklaan in Montfoort, die, net als veel fietsstraten, sinds kort rood asfalt heeft, maar helemaal geen fietsstraat is
.

zij/haar/hen/hun
- AppleMoose
Hoera, eindelijk gaan ze bij mij ook het GFE-afval apart inzamelen en nog gratis ook. Maar in plaats van eenvoudig bij iedereen standaard de milieupas geschikt te maken voor de nieuwe container, moet je dat via een contactformulier aanvragen
Waarom eenvoudig doen, als je ook een omslachtig systeem kunt bedenken?

En blandning av sött och salt.
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Jep, dat heeft bij mij ook twee weken geduurd na tussendoor nog eens te hebben gebeld dat-ie het na de beloofde tijd nog niet deed. Zal wel zijn om misbruik van de containers te voorkomen? De papiercontainer ernaast is wel gewoon wagenwijd open 

Gediplomeerd ongeluksmagneet
- AppleMoose
Ik verwacht inderdaad dat het niet in een keer goed gaat
Dat het met een pasje moet, is niet zo'n probleem en snap ik ook. Maar de pas hebben we al voor het restafval en gaan op huisnummer. In principe moeten ze dus alle pasnummers hebben en automatisch alle passen geschikt kunnen maken voor een nieuwe container. Dus waarom je hier nu weer apart voor moet aanmelden?
Papier is hier ook gratis en kun je dan weer zonder pasje in de container gooien.

Papier is hier ook gratis en kun je dan weer zonder pasje in de container gooien.
En blandning av sött och salt.
- ThatPCDude
- Donateur
Dat het behoorlijk irritant is dat, sinds dat de treinen op de Oude Lijn overspoeld worden met vs-amerikanen en ander Noord-Amerikaans Engelssprekend volk, het begrip "Stiltecoupé" nog verder te zoeken is dan normaal? Hoe lastig is het om je aan de icoontjes van de sushende poppetjes en de stilte/silence stickers op ieder raam te houden... 

Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
Hear hear.
Laatst had ik een groepje Franse jongedames in de stiltecoupé vanaf Delft (uiteraard op de vierzitter, want het is ook zo'n geweldig idee om vierzitters in een stiltecoupé in te bouwen
), toen ik hen in roestig doch redelijk Frans daarop wees probeerden ze juist een gesprekje met mij aan te knopen 
Laatst had ik een groepje Franse jongedames in de stiltecoupé vanaf Delft (uiteraard op de vierzitter, want het is ook zo'n geweldig idee om vierzitters in een stiltecoupé in te bouwen

-
- Donateur
... en het verhaaltje eindigde de volgende vroege middag met DDietzen wakker wordend in een vreemd hotelbed met vier Franse jongedames en een hoop lege flessen Bordeaux om zich heen.
-
Stratford in Oost Londen. Treinstation ligt praktisch tussen twee overdekte winkelcentra. In het winkelcentrum tegenover de hoofdingang hangen borden met een waarschuwing dat je op je hoede moet zijn voor overvallen.
-
- Donateur
Ik mis volledig waarom dit het vermelden überhaupt waard is - ook in dit topic.
-
Gelukkig ben jij geen moderator hier.
-
- Donateur
Gelukkig niet nee - maar vertel anders eens wat er zo magikevenkwijtwaardig is aan zo'n waarschuwingsbordje op een groot station tussen twee winkelcentra in een drukke wereldstad?
Ook vraag ik me af hoe een theoretisch tussen twee winkelcentra in gelegen treinstation eruit zou zien, maar die vraag bewaar ik beter even voor een ander toppickque.
Ook vraag ik me af hoe een theoretisch tussen twee winkelcentra in gelegen treinstation eruit zou zien, maar die vraag bewaar ik beter even voor een ander toppickque.
-
Nogmaals, ik ben aan jou geen verantwoording schuldig. Maar het staat je vrij om mijn posting te rapporteren.
-
-
- Donateur
Dat suggereer ik ook nergens - het enige dat ik aangeef is dat ik de relevantie van deze observatie niet kan plaatsen, gegeven het feit dat op drukke treinstations en in winkelcentra het inderdaad oppassen geblazen is voor overvallers en andere representanten van het grijpgrage gilde.
Maar waarschijnlijk mis ik gewoon de clou van je observatie.
Bonjour, je m'appelle DDietzen et j'aime les trains.
Doet wonderen.
-
-
- Donateur
Hoe zou dat mailontwerp- en -goedkeuringsproces bij DHL verlopen, vraag ik me dan af? Of zouden ze dit taakje uitbesteed hebben aan de maffia?