Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Hans schreef: ↑zo 02 jun 2024, 09:48
Momenteel heb ik vakantie, maar ik kan bevestigen dat het her en der aardig begint te piepen en kraken. Reizigers weten de bus weer te vinden, maar de frequentie is daar nog niet op aangepast. Wij merken dat daardoor op sommige momenten ook in onze rijtijden.
Vorige week zaterdag had ik op de 405 van 00:09 ook veel staanplaatsen!!
Gelukkig komt de aanwas van nieuwe collega's komt aardig op stoom ondertussen en kunnen we hopelijk later dit jaar weer een en ander van de afschaffingen op de stad terug draaien en frequenties verhogen.
Overigens, voor zover ik weet is er geen extra inzet op 400 en/of 401, dus wellicht heb jij een vertraagde en een op tijd rijdende 400 gezien?
De opschaling lijkt in september aan de orde. De NIET HOV stadslijnen krijgen de opschaling, alles lijkt min of meer teruggezet te worden naar van voor Corona, met dien verstande dat 4x per uur vooralsnog alleen in de brede spitsen terugkeert (lijnen 2,4,5)
De meeste HOV lijnen rijden namelijk grotendeels een gezamelijk traject (401/402 en 405/406) waardoor hier de frequentie nog 2x per uur blijft in de spits.
Blijft irritant, chauffeurs die op de 119 in Eindhoven op alle tussengelegen haltes stoppen. Tegenwoordig zeg ik er gewoon wat van. Vaak gaan ze op hun schermpje kijken, owja je hebt gelijk ook.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Waarom is dat irritant?
Als de bus vol is, snap ik dat de bus voorbij rijdt, maar anders zou ik het als wachtende passagier juist irritant vinden als er een halflege bus voorbij rijdt, terwijl die ook gewoon had kunnen stoppen.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Precies wat Milco zegt: Bij lijnen die niet alle haltes op de route aandoen is de rijtijd daar ook op berekend. Dus de tijd is er simpelweg niet om dan overal te stoppen. Als voorbeeld lijn 400 van Oosterhout naar Utrecht en lijn 326 van Breda naar Geertruidenberg. Tussen Oosterhout Busstation en Raamsdonksveer van Wijngaardenstraat rijden beide lijnen precies dezelfde route. Lijn 400 doet op dat stuk alleen 1 tussenliggende halte aan terwijl lijn 326 op dat stuk 5 haltes heeft. Lijn 400 heeft 10 minuten rijtijd voor dat stuk terwijl lijn 326 er 12 minuten voor krijgt.
Nou kunnen ze die 119 sowieso beter opheffen en die dru's zinniger inzetten. Als ASML snel vervoer naar CS wil hebben, dan kunnen ze dat best zelf opzetten. Zou niet ten koste moeten gaan van normale busreizigers.
Jasper073 schreef: ↑za 27 apr 2024, 15:54
Arriva heeft het onderhoud contract gestopt met VDL en gaat eigen onderhoud doen. Door het slechte materiaal, De ontzettende achterstanden in onderhoud en omdat Arriva alles in eigen beheer wil hebben qua onderhoud.
Niet al het onderhoud gaat Arriva zelf doen. Alleen in Tilburg gaat Arriva zelf het onderhoud verzorgen. In Den Bosch gaat Bluekens het onderhoud overnemen.
Oke weet ik dat ook weer haha
Ben op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland en om van andere te leren die er langer verstand van hebben dan ik.
Sinds wanneer rijden er Intouros in Oost-Brabant? Kwam vandaag 2 Brabantliner bussen tegen op lijn 300. Overigens met staanplaatsen en "Bus is vol" voorop.
Er rijdt er eentje in Waalwijk voor lijn 134. Dat is gisteren mis gegaan begrijp ik uit interne communicatie, waardoor de bus op lijn 300 is beland. Onder het motto "beter één bus, dan geen bus". Het laatste is er volgens mij ook nog niet over gezegd. Waar die andere vandaan komt weet ik zo snel ook niet.
Edit: heb het even nagevraagd, er is op Waalwijk één Brabantliner. Voor zover ik weet wordt lijn 300 niet door Den Bosch en zeker niet door Tilburg gereden, dus misschien heb je dezelfde bus twee keer gezien.
Te St. Michielsgestel passeerde een bus die lijn 159 verzekerde. Deze lijn bestaat naar mijn weten sinds December 2016 niet meer
Overigens valt het me op hoeveel Bossche stadsbussen er op de streeklijnen zitten. Gisteren 3 SLF's achter elkaar (!!) op streeklijn 156. Als er onvoldoende streekwagens beschikbaar zijn, had Arriva nooit die Ambassadors mogen afvoeren...
NBus073 schreef: ↑di 18 jun 2024, 20:31
Te St. Michielsgestel passeerde een bus die lijn 159 verzekerde. Deze lijn bestaat naar mijn weten sinds December 2016 niet meer
Overigens valt het me op hoeveel Bossche stadsbussen er op de streeklijnen zitten. Gisteren 3 SLF's achter elkaar (!!) op streeklijn 156. Als er onvoldoende streekwagens beschikbaar zijn, had Arriva nooit die Ambassadors mogen afvoeren...
Dat er ook zo veel Bossche stadsbussen er op de streeklijnen zitten komt ook door omdat ze stuk voor stuk zijn omgebouwd naar streekwagens. Als Tilburg zijn nieuwe bussen krijgt, gaan die ex-Limburg bussen naar Den Bosch om verder te gaan als de Bossche stadsbussen en de 81** serie gaan dan dienst doen als de streekbussen. Er rijden ook heel veel Bravo direct bussen op lijnen als 90, 158, 156. En denk ook idd bus te kort, de ex-Twents rijden nu ook veel hier in Den Bosch net als de ex-Berlijn bussen
Ben op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland en om van andere te leren die er langer verstand van hebben dan ik.
Ik val nog net niet van verbazing van m'n stoel. Dit voelt eigenlijk als een hele slechte 1 april grap (of moeten ze het conform er nog inbouwen???). De kwaliteit van het openbaar vervoer hier in (Oost-) Brabant is met de komst van de Berlijners en het verdwijnen van de Ambassadors al tot een historisch dieptepunt gezakt, maar schijnbaar zoekt Arriva echt graag het dieptepunt op. Wat mij betreft ontnemen ze Arriva vandaag nog de concessie zodat (ik noem maar wat) Qbuzz er wel wat fatsoenlijks van kan maken..
Je weet toch wel dat de ex Berlijners en ex Twentse wagens maar tijdelijke bussen zijn die weer weggaan als de elektrische vloot voor Tilburg en Uden instroomt?
Ik snap alleen niet waarom men bij VDL blijft bestellen die met enorme achterstanden kampt. Mercedes en MAN zijn wel in staat om op tijd te leveren in Duitsland net als BYD overigens.
Het verbruik en de range van de nieuwe Citea's steken (zeer) positief af bij de concurrentie - met alleen de Ebusco 3.0 als evenknie. Dat zal over de looptijd van de concessie zo veel voordeel opleveren dat de hogere aanschafprijs én een mogelijke latere levering op de koop toe worden genomen.
En het wagenpark van Arriva bestaat überhaupt grotendeels uit VDL en Volvo...
Ook onze oosterburen nemen meer bussen van dat type af, zoals NEW MöBus uit Mönchengladbach heeft net een vervolgorder geplaatst voor nog eens 30 stuks BYD solobussen voor 2024 en nog met extra opties in 2025 en 2026. Als passagier nooit iets negatiefs aan te merken gehad op de BYDs.
Lijkt me dat als de chauffeurs in Duitsland zo'n slechte ervaring hadden gehad, dan hadden ze echt geen vervolg order gehad. Wat dat betreft is het handiger om kleine orders te plaatsen in plaats van in 1x 200+ bussen.
Dat BYD in Duitsland goed scoort wil natuurlijk niet zeggen dat dat in Nederland hetzelfde is. De frauduleuze spoedorder van Keolis (want de fraude had niet alleen betrekking op de elektrische buurtbussen die GINAF zou leveren) heeft geleid tot een gebed zonder eind aan problemen met die bussen, en dat debacle heeft op een gegeven moment ook de landelijke media bereikt. De concurrentie van Keolis zal anno 2024 wel twee keer nadenken voor ze met de Chinezen in zee gaan.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022