Maar dat zou bij GVB toch niet anders zijn dan bij NS? Ik lees daar geen klachten over, maar misschien zit ik in de verkeerde bubbel.hauptbahnhof schreef: ↑wo 19 jun 2024, 16:51 Vraag me af of dit wel een goed idee is. Mensen gaan al een melding doen als er een zwerver in de metro zit “want daar is het nummer toch voor”. Om vervolgens weer social media te bombarderen met berichten dat er geen actie wordt ondernomen bij meldingen.
Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Oud-beheerder OVNL
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
De laatste tijd is het idd rustig maar ik kan me herinneren dat in het begin veel geklaag op social media was, ook vanuit Maatschappij voor Beter OV
Maar de klachten waren geen echte veiligheidsklachten maar meer dingen als "er zit hier iemand keihard muziek af te spelen". Dus logisch dat er geen actie op werd ondernomen.

Maar de klachten waren geen echte veiligheidsklachten maar meer dingen als "er zit hier iemand keihard muziek af te spelen". Dus logisch dat er geen actie op werd ondernomen.
- trolly
Onderzoek. Pilot. Dat lijken mij dus best handige middelen voor als je je afvraagd of iets een goed idee is. Kom ze er vanzelf ook achter of het in de praktijk inderdaad volgens de voorspelling van hauptbahnhof gaat.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Donateur
Of dat “logisch” is, is ook maar een mening. Als die meldkamer korte lijntjes heeft met de HC, vind ik het op zich ook niet onlogisch als ze zeggen: die geven we een seintje, verder is het aan de HC. Hoef je minder snel als medereiziger actie te ondernemen, heb je ook minder kans dat het echt tot een veiligheidsklacht escaleert.hauptbahnhof schreef: ↑wo 19 jun 2024, 19:56 Maar de klachten waren geen echte veiligheidsklachten maar meer dingen als "er zit hier iemand keihard muziek af te spelen". Dus logisch dat er geen actie op werd ondernomen.
-
Maar dat is het ding dus... kennelijk werd er vrijwel niks doorgegeven aan de HC. Dus tenzij ze niet consequent de meldingen doorzetten (om welke reden dan ook), weinig nut aan zo'n nummer.
- Meltrain
- Donateur
Hoe weet jij dat er vrijwel niks werd doorgegeven aan de HC?
Overigens heb ik één keer een verdwaalde tas in een ICNG doorgegeven via dat nummer. Toen kreeg ik de vraag terug of dat boven of beneden was.
Overigens heb ik één keer een verdwaalde tas in een ICNG doorgegeven via dat nummer. Toen kreeg ik de vraag terug of dat boven of beneden was.

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
GVB heeft al zo'n nummer: [url=tel:+31683099189]+31 6 83099189[/url].
Dat werkt prima voor niet-spoedbehoevende incidenten, al hebben ze tegenwoordig een filterrobot dus moet je niet je hele verhaal vertellen maar eerst "hoi" zeggen.
Dat werkt prima voor niet-spoedbehoevende incidenten, al hebben ze tegenwoordig een filterrobot dus moet je niet je hele verhaal vertellen maar eerst "hoi" zeggen.
-
Dat is wat er constant werd gezegd op Social Media (met name Twitter) inclusief door R.S. (Maatschappij voor Beter Ov)...
-
Het stukje busbaan tussen de Dolingadreef en Pablo Nerudalaan (Station Duivendrecht) wordt geherasfalteerd en daarom rijdt lijn 41 een bijzondere omleiding: Komende vanaf Gaasperplas na Anton de Komplein rechtdoor via haltes Foppingadreef, Hoogoorddreef/Atlas (de halte bij Asb op de doorgaande weg), Hoogoorddreef via de weg Spaklerweg weer naar de route bij Stationsweg.
De vaste omleidingsroute was de oude route van de 59: na de Dolingadreef via de bussluis onder het spoor, via een noodhalte aan de achterkant van Duivendrecht en de Rijksstraatweg, dat is een stuk korter en je slaat er maar één halte mee over ipv 4 zoals nu.
Ik weet dat dat op protesten stuitte omdat die kant van station Dvd geen lift heeft, maar nu wordt Dvd helemaal niet aangedaan.
De vaste omleidingsroute was de oude route van de 59: na de Dolingadreef via de bussluis onder het spoor, via een noodhalte aan de achterkant van Duivendrecht en de Rijksstraatweg, dat is een stuk korter en je slaat er maar één halte mee over ipv 4 zoals nu.
Ik weet dat dat op protesten stuitte omdat die kant van station Dvd geen lift heeft, maar nu wordt Dvd helemaal niet aangedaan.
-
- Contacteer:
Viel mij ook op inderdaad!
Nu is wel onlangs het zuidelijke deel van de Rijksstraatweg heringericht, zou dat nu te krap zijn geworden?
Nu is wel onlangs het zuidelijke deel van de Rijksstraatweg heringericht, zou dat nu te krap zijn geworden?
- Meltrain
- Donateur
Overigens wordt er over niet al te lange tijd een lift geplaatst aan de “dorpszijde” van station Duivendrecht.

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
Mijn ervaring is dat er meldingen over bedelaars wel werden aangenomen, maar dat een melding over mensen die overduidelijk wilden gaan tailgaten bij poortjes op een station met voldoende personeel werd afgewimpeld met een verwijzing naar de klantenservice. Terwijl tailgaters toch wel een groter veiligheidsprobleem kunnen opleveren. Dan weet ik het als klant ook niet meer.hauptbahnhof schreef: ↑wo 19 jun 2024, 22:46Dat is wat er constant werd gezegd op Social Media (met name Twitter) inclusief door R.S. (Maatschappij voor Beter Ov)...
Maar goed:
Beul van de blindegeleidelijn
-
Niet alleen dat, maar een deel van de oude busbaan is omgetoverd tot een fiets- en voetgangerszone.
https://maps.app.goo.gl/gdZjkatnrKTFyFQA7
-
- Donateur
Ik kan me van mijn 10 jaar gevangenschap in Duivendrecht eerlijk gezegd ook niet heugen dat ik daar ooit een bus heb zien rijden. Sterker nog: de hele situatie zag er toen ik daar in 2007 kwam wonen al uit alsof daar al heel lang geen bus meer reed
Waarom heeft men eigenlijk überhaupt ooit de moeite genomen daar een busbaan aan te leggen? Waren de plannen er indertijd misschien nog naar dat de dorpszijde de hoofdingang van het station zou worden?

Waarom heeft men eigenlijk überhaupt ooit de moeite genomen daar een busbaan aan te leggen? Waren de plannen er indertijd misschien nog naar dat de dorpszijde de hoofdingang van het station zou worden?
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Misschien dat in die tijd de busbaan tussen Stationsweg en Rijksstraatweg nog een spoorlijn was? Weet niet wat er eerder was eigenlijk.
Er zijn ergens foto's dat er nog treinen door het tunneltje reden.
Er zijn ergens foto's dat er nog treinen door het tunneltje reden.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
-
- Contacteer:
Het is volgens mij in de jaren '90 voor het laatst gebruikt. Toen was de huidige busbaan er inderdaad nog niet.
Nu ben ik er al een tijd niet geweest, maar mij viel juist op dat de oude busbaan niet fysiek is aangepast, maar alleen met verf. Dat zou dan erop kunnen duiden dat men toch het plan openhoudt deze relatief gemakkelijk in gebruik te kunnen nemen.
Overigens heb ik wel eens hulpdiensten ervan gebruik zien maken, dat kan natuurlijk ook een goede reden zijn het niet fysiek af te sluiten.
Nu ben ik er al een tijd niet geweest, maar mij viel juist op dat de oude busbaan niet fysiek is aangepast, maar alleen met verf. Dat zou dan erop kunnen duiden dat men toch het plan openhoudt deze relatief gemakkelijk in gebruik te kunnen nemen.
Overigens heb ik wel eens hulpdiensten ervan gebruik zien maken, dat kan natuurlijk ook een goede reden zijn het niet fysiek af te sluiten.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
-
Het is een paar jaar geleden nog een paar week gebruikt voor de bus. En volgens OVinNederland Wiki voor mei 2006, toen het lijn 59 was. Ik ben pas in dec 2006 hier komen wonen.
-
- Contacteer:
In mijn herinnering reed lijn 59 al via de huidige route van lijn 41, en de onvolprezen website traminfo bevestigt dat: https://www.traminfo.nl/lijn59.html
Volgens deze website is de route via de huidige busbaan in gebruik genomen in 1993, dus bij de opening van station Duivendrecht.
Al met al dan best opmerkelijk dat de oude route nog steeds bestaat!
Volgens deze website is de route via de huidige busbaan in gebruik genomen in 1993, dus bij de opening van station Duivendrecht.
Mijn foto's
-
Omdat, zoals gezegd, dit een mooie omleidingsroute is. Er zijn hier weinig andere nuttige wegen.
Al heb ik al heel veel leuke routes van de 41 gezien, zoals laatst na Tulastraat via Gooiseweg, Dalsteindreef, Bergwijkdreef, station Diemen Zuid, Diemerdreef, Van der Madeweg, Sattelietbaan en Telstarweg.
Al heb ik al heel veel leuke routes van de 41 gezien, zoals laatst na Tulastraat via Gooiseweg, Dalsteindreef, Bergwijkdreef, station Diemen Zuid, Diemerdreef, Van der Madeweg, Sattelietbaan en Telstarweg.
-
Pas in 1994 kwam het gedeelte tussen station Duivendrecht en de Rijksstraatweg als busbaan in gebruik, eerste moest de goederenspoorbaan worden opgebroken. Tot die tijd reed lijn 59 wel naar station Duivendrecht maar keerde terug via de oude route.~~~~tsov schreef: ↑do 20 jun 2024, 17:43 In mijn herinnering reed lijn 59 al via de huidige route van lijn 41, en de onvolprezen website traminfo bevestigt dat: https://www.traminfo.nl/lijn59.html
-
- Donateur
Zeg, het is hier geen Wikipedia 

-
Bijwyks schreef: ↑vr 21 jun 2024, 08:29Pas in 1994 kwam het gedeelte tussen station Duivendrecht en de Rijksstraatweg als busbaan in gebruik, eerste moest de goederenspoorbaan worden opgebroken. Tot die tijd reed lijn 59 (en CN 175) wel naar station Duivendrecht maar keerde terug via de oude route.tsov schreef: ↑do 20 jun 2024, 17:43 In mijn herinnering reed lijn 59 al via de huidige route van lijn 41, en de onvolprezen website traminfo bevestigt dat: https://www.traminfo.nl/lijn59.html
-
Bijwyks schreef: ↑vr 21 jun 2024, 08:29Aanvankelijk moesten de lijnen na Duivendrecht terug rijden via de oude route. Na korte tijd kwam men er achter dat op station Duivendrecht geen nachttreinen stoppen en werd de nachtbus teruggelegd op de oude route, de daglijnen 59, 60 en CN 175 volgde al snel en de passagiers werden verwezen naar de halte aan de noordzijde. Alleen spitslijn 62 kwam toen nog op het busstation en in de begintijd ook VAD lijn 158. Pas in 1994 kwam het gedeelte tussen station Duivendrecht en de Rijksstraatweg als busbaan in gebruik, eerste moest de goederenspoorbaan worden opgebroken, en werd het station weer aangedaan.tsov schreef: ↑do 20 jun 2024, 17:43 In mijn herinnering reed lijn 59 al via de huidige route van lijn 41, en de onvolprezen website traminfo bevestigt dat: https://www.traminfo.nl/lijn59.html
-
Dan moet OVinNL wiki aangepast worden. Maar om niemand duidelijke redenen kan ik daar geen inlog maken.
-
De bus was 3 mn te vroeg, dus ik moest snel mijn ijsje naar binnenwerken, maar de chauffeuse zei "Rustig aan, ga lekker zitten" dus ik heb voor het eerst van mijn leven een ijsje gegeten in een bus!