Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Plaats reactie
Bemined

Re: Korte vragen

Bericht door Bemined »

Wat gaat men eigenlijk van 31 augustus t/m 8 september doen? Dan rijden de ICE's van Zürich naar Frankfurt en verder wel weer maar Bazel - Keulen is dan nog ingekort tot Karlsruhe.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

DDietzen schreef: zo 16 jun 2024, 11:46 Volgens mij is die beperkte capaciteit en het 'vreemde eend'-geval niet het issue voor de Amsterdam-Basel, want die rijdt met een dubbele ICE3 en in het vaste tweeuurlijkse pad van de lijn Hamburg-Keulen-Basel.
Het vreemde eend geval wat ik noemde had echter niks met de periode met werkzaamheden te maken, maar met de vraag over de periode daarna waarin men Basel voor München wil verruilen.
Dan is de 104/105 wel een vreemde eend, want uit Basel van/naar Amsterdam i.p.v. Hamburg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Via Wiesbaden en Mainz naar Mannheim is volgens de DB 30 minuten extra reistijd. De kering van trein 105 op trein 104 is al minder dan dat. Vanuit Frankfurt Flughafen via Darmstadt naar Mannheim betekent dat je in Mannheim moet kopmaken. Daardoor kost dat ook minstens een half uur extra.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gast

Bericht door Gast »

Dit zal ongetwijfeld al ergens zijn langsgekomen, maar ik vroeg me af of NS ook enkele ICE 3neo treinstellen toegewezen krijgt (net zoals 4651/4252) of blijven alle stellen eigendom van DB?
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Heb ik ook gevraagd, maar zover ik weet was dat niet de bedoeling. De drie 406 treinstellen zijn inmiddels ook overgeschreven naar NS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd

Bericht door dennistd »

Naar DB ;)
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Kun je op lijn 42 Breskens-Brugge nog een vervoerbewijs kopen voor één hele rit of dien je twee aparte vervoerbewijzen te hebben (één voor Nederland en één voor België)?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Frank93

Bericht door Frank93 »

Het laatste. Op deze pagina staat wel eeen duidelijke uitleg vind ik:
https://www.delijn.be/nl/content/vervoe ... -breskens/
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Bedankt Frank! :pos:

Vervolgvraag: is het de bedoeling om op het Nederlandse traject letterlijk in Sluis uit te checken om te blijven zitten met een vervoerbewijs van De Lijn, of is het ook mogelijk om pas ergens in België uit te checken waarbij het systeem alsnog de ritprijs tot Sluis berekent?

Updates:
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Ik heb sinds kort een NS Flex Dal Voordeel abonnement. Als ik de grens over wil, kan ik dan binnen Nederland met korting reizen ook als ik een ticket koop van Almere naar bijvoorbeeld ergens in België en kan ik dan bij het boeken kiezen voor 40 % korting tot de grens?

Updates:
Tochjo
Donateur

Bericht door Tochjo »

Ja. Zie deze pagina voor meer informatie.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Overigens kan het, gezien Almere wel een eindje van de grens ligt, voordeliger zijn het eerste stuk op je chipkaart te reizen als je voor 6.30 kunt vertrekken.
Op een internationaal ticket krijg je dan geen korting in Nederland immers. Je kunt dan vanaf het overstappunt alsnog een internationaal kaartje met korting kopen, of een korter stuk op vol tarief.

In de middagspits precies andersom, want dan geeft een internationaal ticket wel recht op korting.
Schapekop in de Keistad

Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Ah bedankt! Het gaat mij om dit weekend. Wil misschien een stukje Kusttram doen met een overnachting ergens in Brugge of Oostende. Had gepland via Vlissingen te gaan, maar via Antwerpen lijkt me leuker. Dan zou ik dus Almere - Roosendaal met de chipkaart kunnen doen (met korting) en dan een aanvullend vervoerbewijs Roosendaal - ergens in België, via nmbs.be of NS international.

Ik ga vanavond eens puzzelen wat het goedkoopste is. :pos:

Updates:
teun

Bericht door teun »

Zijn er mensen hier die een beetje ervaring hebben met de 3-minuten overstap in de weekenden van de Maaslijn op de IC richting Zwolle in Nijmegen? Is die goed haalbaar of is het een soort gevalletje Roermond?
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Milco schreef: do 20 jun 2024, 17:31 Ah bedankt! Het gaat mij om dit weekend
In het weekend is een doorgaand ticket sowieso de beste optie (i.v.m. langeafstandskorting!). En da's natuurlijk ook het makkelijkst, want dan hoef je niet in te checken maar alleen de QR-code van het e-ticket te gebruiken.
Via NSI is het voordeligst trouwens, want bij NMBS zit er een toeslag van 1 euro op e-tickets.
Schapekop in de Keistad

Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Bedankt voor de adviezen! Het is een andere route geworden: per trein tot Antwerpen (korting tot Roosendaal, dan kaartje kopen van € 8,60; optegeld op wat centen na net zo duur als via NSI een enkeltje naar Antwerpen met 40 % korting in Nederland). Vanaf Antwerpen reis ik met De Lijn voor € 7,50 naar Oostende. Terug zondag wordt wel iets duurder, maar meer binnendoor: tot Sluis met De Lijn en vanaf daar via Breskens en Vlissingen terug. Ietsjes duurder (Sluis - Breskens en veer naar Vlissingen komen er bovenop), maar vind ik toch leuker dan heen en terug dezelfde route. :)

Updates:
waldo79

Bericht door waldo79 »

teun schreef: do 20 jun 2024, 19:56 Zijn er mensen hier die een beetje ervaring hebben met de 3-minuten overstap in de weekenden van de Maaslijn op de IC richting Zwolle in Nijmegen? Is die goed haalbaar of is het een soort gevalletje Roermond?
Met voorin zitten en wat doorlopen moet die overstap te maken zijn. Het is van 1b naar 1a, geen traplopen.
AppleMoose

Bericht door AppleMoose »

En op 1a staan ook paaltjes van Arriva en NS, dus mocht het op 1b te druk zijn, kun je gerust een stukje doorlopen.
En blandning av sött och salt.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Het hangt er een beetje vanaf hoe laat je reist. ‘s Ochtends wanneer er niet zoveel te doen is: zou goed moeten lukken als je vooraan klaarstaat. Op zondagavond, wanneer alle studenten op Heyendaal uitstappen? Wat lastiger, dat slokt vaak net iets te veel tijd op.

Eigenlijk wil je voorkomen dat de IC al helemaal binnengekomen is wanneer je uitstapt. Maar dan nog, vroeger was het 2 minuten dus je kansen zijn al wat beter. Je hebt wel pech wanneer je op spoor 35 binnenkomt.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Ik zie dat naast de 5000 en 5100 ook de 5200 naar Den Haag Centraal rijdt en de sprinters een 10-minutendienst vormen. Sinds wanneer is dit en betreft dit een tijdelijke maatregel (en waarom) of iets definitiefs?

Updates:
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Vanwege de werkzaamheden rond Vught aansluiting rijdt de 1100 door als de 1000. De 5200 vervangt nu de frequentie op het stuk naar Den Haag.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Kun je internationale tickets ook downloaden in de NS app of heb je daarvoor speciaal de NS International app nodig?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Nee, internationale tickets moeten in de NSI-app. Je kan ook een PDF downloaden en afdrukken :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Jammer, waarom kan dat niet gewoon in dezelfde app? :s
Ik snap trouwens ook niet waarom je een e-ticket niet als PDF op je telefoon mag zetten.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Je kunt toch prima de NS International app downloaden en inloggen?

Updates:
Plaats reactie