Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
... Om te voorkomen dat racende fatbikers gehinderd worden in hun dagelijkse ambtie het snelheidsrecord te verbreken en af moeten stappen om ruimte te maken voor trampassagiers.
/Fixed that for you.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ja. Aankomende nacht gaat de Oosttunnel grotendeels dicht maar de Westtunnel heropent richting het Centrum pas weer volledig rond de jaarwisseling. Dus het wordt even een half jaar met de tanden op elkaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TffpaA schreef: ↑do 20 jun 2024, 16:59
Harro Homan (wat een naam...) slaat bij monde van Het Parool de laatste hoop dat het CS ooit klaar is de grond in:
Is het station dan nooit af? Nee, zegt ProRail-regiodirecteur Harro Homan.
De westtunnel is dicht tussen de voorzijde en spoor 4. De oosttunnel is dicht tussen spoor 13 en de achterzijde. De Amstelpassage wordt verbouwd tot Eurostar-terminal. De middentunnel en de ij-passage zijn volledig toegankelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
^^ Afgelopen maandag bleek tot mijn schrik de Oosttunnel vanaf de voorzijde al voorbij spoor 4/5 afgesloten. Ik moest naar spoor 13 en moest dus omlopen.
Amsterdam De Vijf Bruggen - Webcam: "ProRail werkt komende vijf jaar aan de vijf spoorbruggen ten oosten van Amsterdam Centraal. Deze moeten een voor een vervangen worden. Kijk hier live mee met de werkzaamheden!"
evos schreef: ↑vr 12 jul 2024, 22:40
^^ Afgelopen maandag bleek tot mijn schrik de Oosttunnel vanaf de voorzijde al voorbij spoor 4/5 afgesloten. Ik moest naar spoor 13 en moest dus omlopen.
Oeps. Dus nu heb je vanaf de centrumkant maar effectief één reizigerstunnel? Ik ben heel benieuwd hoe ProRail dan de visueel beperkte medemens en blindegeleidelijnen heeft omgeleid.
evos schreef: ↑vr 12 jul 2024, 22:40
Oeps. Dus nu heb je vanaf de centrumkant maar effectief één reizigerstunnel? Ik ben heel benieuwd hoe ProRail dan de visueel beperkte medemens en blindegeleidelijnen heeft omgeleid.
Ja, maar gelukkig is dat begin 2025 opgelost
Station Luchtbal schreef: ↑wo 24 jul 2024, 13:00Amsterdam De Vijf Bruggen - Webcam: "ProRail werkt komende vijf jaar aan de vijf spoorbruggen ten oosten van Amsterdam Centraal. Deze moeten een voor een vervangen worden. Kijk hier live mee met de werkzaamheden!"
Ik ben erg benieuwd wat nu wordt gesloopt weer een nieuwe viaduct krijgt. Hopelijk voor 1 september 2024 wanneer er weer bussen uit de Zaanstreek en Waterland weer naar Amsterdam Centraal gaan rijden
Pas in 2029 volgens mij, wel gaan er als het goed is in april twee sporen bovenlangs de onderdoorgang lopen en worden er drie bestaande sporen weggehaald om ruimte te maken om de rest van de vrije kruising af te kunnen bouwen.
Volgens Strukton dragen zij het bouwterrein eind deze maand over aan Dura Vermeer voor "werk aan sporen", waarmee er in feite een volgende fase in zou moeten gaan (waarna Strukton in mei weer verder kan). https://struktoninfraspecials.nl/projec ... amsterdam/
Dionysusnu schreef: ↑wo 06 nov 2024, 17:28
2 erbij, 3 eraf, dan blijven er maar 5 over? Of gaat hem om het ongeëlektrificeerde nauwelijks-spoor-te-noemen 83/107?
De twee sporen van/naar de Watergraafsmeer worden tijdelijk teruggebracht tot één. Uiteindelijk komen er vier sporen bovenlangs de vrije kruising maar die andere twee worden pas veel later aangelegd.