Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
teun schreef: ↑zo 23 jun 2024, 09:11
Heel aangenaam dat men bij de verkeersleiding denkt dat het wel een goed idee is om een trein die al wat vertraging heeft en twee krappe aansluitingen biedt nog eventjes te laten roestrijden.
De Döner king op Venlo zal wel weer goede zaken doen, hier in Blerick is het in ieder geval goed druk, zeker in verhouding tot de voorzieningen op het station.
Gisteren had de verkeersleiding in Ehv bedacht dat de aankomende 1100 met +1 naar spoor 5 moest ipv spoor 1.
Dan laat je natuurlijk niet de 3700 naar Venlo een minuut of 2 wachten want veronderstel dat de overstappers nog mee kunnen zeg !! Dus de overstappers bleven achter, de 3700 op tijd weg maar die ging achter een goederentrein aan dus met +6 (volgend de app) in Venlo. Had ie dus ook in Ehv even kunnen wachten ...
Door werkzaamheden kon ik vanochtend rechtstreeks van Hilversum naar Amsterdam Bijlmer ArenA. De IC van 10.54 was maar heel matig bezet. Die reed trouwens door naar Arnhem via Utrecht.
De IC van 13.20 van Amsterdam Centraal naar Dordrecht was zeer matig bezet toen ik instapte. Maar vanaf een paar minuten voor vertrek stroomde de trein vol. Waar komen die reizigers plotseling vandaan?
Reizigers naar Sloterdijk die ruim op tijd op het station waren, namen natuurlijk een eerdere trein. Als de trein elke paar minuten rijdt, ga je niet tien minuten wachten in een trein tot vertrek.
Vanmiddag afscheid genomen van de wisselstraat van Amersfoort aangezien ik niet meer verwacht daar te komen de komende weken. Er reden nogal wat treinen met afwijkende bestemmingen, de 1700 ging naar Rotterdam en de 11600 naar Arnhem (via Amsterdam Bijlmer waar deze aan de 3100 doorgekoppeld was). De borden gaven bij die 11600 aan dat de sprinter naar Utrecht eerder in Utrecht zou zijn. Dat klopt, maar de 1700 aan de andere kant van het perron zou natuurlijk nóg eerder in Utrecht zijn, maar die zal wel niet getoond worden omdat die één minuut eerder vertrekt en de melding daardoor de laatste minuut niet correct zou zijn. Tot slot dieselde er vanmiddag nog een verdwaalde Arriva trein door Amersfoort heen.
Iets anders: door spoorproblemen in Duitsland en werkzaamheden bij ‘s-Hertogenbosch worden momenteel alle ICE’s en NightJets omgeleid via Eindhoven en Rotterdam… leuke omleiding
Mogen deze treinen eigenlijk via de HSL rijden of moeten ze via de Oude Lijn omrijden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
In Wierden met TVV vandaag mogen er blijkbaar geen autos op de parkeerplaats vooraan (K+R) staan maar dat staat nergens aangegeven... lekker duidelijk dus. Overigens stapten de meestw mensen vanmorgen in zonder in te checken want niemand had zin om op perron in te checken
Vanmorgen reden er geen treinen van/naar/via/langs Wierden. Mensen van andere stations zaten dus al in de bus, in dit geval van NS.
Over de mobiele incheckpalen: zo snel zag ik ze niet staan. Maar bij de vervangende bushalte stoppen de bussen niet dus niet heel goed opgelet. De vervangende bussen stoppen wat verderop bij de K+R.
Terwijl ik stond te wachten op station Duivendrecht is de eindbestemming van de 2469 ineens veranderd in Amsterdam Zuid.
Ik snap totaal niet wat de reden daarvan is, want de trein rijdt gewoon op tijd en de andere treinen richting Den Haag rijden gewoon.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
De HC van de 2258 floot precies toen de 758 aankwam te Ledn.
In combinatie met bovenstaand bericht hebben reizigers van Asdz naar Gv (en verder) dus dubbel pech.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
In een volle IC 1660 was een vierzitje met 2 mensen en erg grote koffers. Ik vroeg of ik daar kon zitten en wees mensen erop dat ze hun koffers tussen de rugleuningen van de banken kwijt konden, maar nee, ze zetten ze liever óp de ene nu nog vrije stoel. Ik wees erop dat er nog mensen stonden "Nou dan koeten ze maar ook een plek komen vragen." Ik heb het erbij gelaten.
Vervolgens bij het uitstappen op het kleine eindbalkon stond iemand met uitgeklapte vouwfiets (het was nog spits) en die wees mij tot drie keer toe enigszins dwingend non-verbaal op de deur-open-knop (terwijl de trein nog niet stilstond dus dat heeft geen zin), voor hij de vraag uitsprak of ik op de knop wilde drukken. Toen ik me tussen z'n fiets door wurmde om erbij te kunnen en de deur open deed drong hij alsnog voor om als eerste uit te kunnen stappen. Ik twijfelde even of ik hem een trap na zou geven maar ik heb het bij wat onvriendelijke woorden gelaten.
Dat doet mij denken aan een kleine ergernis van mij: sinds er weer volop DDZ in de 700/1800 rijdt, valt het mij op hoeveel mensen onderaan de trap vlak naast het deurtje richting de coupé gaan zitten (dus echt letterlijk op de trap zitten, en niet op een reguliere stoel in de coupé). De laatste tijd al meerdere malen op een persoon of desbetreffende spullen gestapt.
Welke werkzaamheden zijn er tussen Utrecht en Amsterdam waardoor de 3900 niet rijdt tussen deze stations?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
VIRM schreef: ↑wo 26 jun 2024, 08:48
Dat doet mij denken aan een kleine ergernis van mij: sinds er weer volop DDZ in de 700/1800 rijdt, valt het mij op hoeveel mensen onderaan de trap vlak naast het deurtje richting de coupé gaan zitten (dus echt letterlijk op de trap zitten, en niet op een reguliere stoel in de coupé). De laatste tijd al meerdere malen op een persoon of desbetreffende spullen gestapt.
In mijn ervaring is het best wel standaard dat men op de trap gaat zitten in zowel VIRM als DDZ zodra het druk wordt want het is toch weer een plek om te zitten, zeker op de lange stukken. Al snap ik ook dat het niet voor iedereen even aangenaam is als ze uit willen stappen dus meestal als ik dat doe sta ik op en aan de kant zodra de trein een station nadert (Dan heb je ook nog kans op een zitplaats in de coupe).
VIRM schreef: ↑wo 26 jun 2024, 08:48
Dat doet mij denken aan een kleine ergernis van mij: sinds er weer volop DDZ in de 700/1800 rijdt, valt het mij op hoeveel mensen onderaan de trap vlak naast het deurtje richting de coupé gaan zitten (dus echt letterlijk op de trap zitten, en niet op een reguliere stoel in de coupé). De laatste tijd al meerdere malen op een persoon of desbetreffende spullen gestapt.
In mijn ervaring is het best wel standaard dat men op de trap gaat zitten in zowel VIRM als DDZ zodra het druk wordt want het is toch weer een plek om te zitten, zeker op de lange stukken. Al snap ik ook dat het niet voor iedereen even aangenaam is als ze uit willen stappen dus meestal als ik dat doe sta ik op en aan de kant zodra de trein een station nadert (Dan heb je ook nog kans op een zitplaats in de coupe).
Ik snap best waarom mensen op de trap gaan zitten. Maar niet elke trapzitter let ook even goed op wat er om hen heen gebeurt.
Als de trein helemaal vol is, begrijp ik het ook. Maar vaak is nog de helft van de zitplaatsen vrij en begint men al de boel te blokkeren bij de deuren en trappen. Reizigers die later instappen, denken vervolgens dat de trein vol is en blijven ook op het balkon staan. Ik vind dat vrij irritant.