OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Jultar

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Jultar »

Bemined schreef:Zo te zien zouden de s15400 en s25400 gewoon moeten rijden maar worden die series verborgen gehouden worden in de statische reisinformatie, pas een dag van te voren worden die treinen zichtbaar. Alleen 5400 en s12100 worden standaard getoond in de reisinformatie, maar a.s. zaterdag rijdt de 5400 dus niet naar Zandvoort en de s12100 rijdt alleen op vrijdagen.

Het lijkt iig dat de treinen ontbreken in de planner maar wel rijden, de s15400 is extra ingelegd in de ochtend en avond en de s25400 maakt een extra stop in Overveen door het wegvallen van de 5400 dus het lijkt wel allemaal zo gepland te zijn maar niet door te komen in de reisplanner.
Ik heb inmiddels reactie terug en inderdaad is dit aan de hand. De 15400 en de 25400 rijden gewoon, maar die treinseries worden tegenwoordig standaard pas een dag vantevoren getoond omdat die series gebruikt worden voor de 'mooi weer-sprinters', waarvan normaal gesproken pas last-minute besloten wordt om die wel of niet te rijden.
In dit geval is dat even behoorlijk onhandig. Ze gaan kijken of er op deze korte termijn nog iets aan gedaan kan worden, maar anders is het helaas afwachten tot de treinen vrijdag/zaterdag in de reisplanner verschijnen.
En een mooi puntje om mee te nemen voor een volgende keer

Laatst gewijzigd door Jultar op wo 26 jun 2024, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
MetroRET

Bericht door MetroRET »

Volgens mij is dit al zeker niet de eerste keer dat dit zo gebeurd, dus schijnbaar is het begrip "volgende keer" erg ruim genomen.
Jultar

Bericht door Jultar »

Het lijkt mij vrij sterk dat deze specifieke situatie eerder op deze manier voorgekomen is, aangezien deze treinseries eerder gewoon altijd zichtbaar waren, en dan vervolgens opgeheven werden als ze niet reden vanwege slecht weer.

Wel zijn er andere omstandigheden geweest waarbij treinen pas de middag/avond van tevoren zichtbaar waren, maar dat is niet hiermee te vergelijken, ook al is het resultaat voor de reiziger uiteraard hetzelfde.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Op Shl stond de "IC Direct <=\=>" aangekondigd op spoor 5, maar de rechter 1/3 van het NS-logo viel buiten het scherm
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Wubbo »

Vanwege een seinstoring tussen Breda en Eindhoven werd op Utrecht Centraal het advies gegeven om naar Helmond via Eindhoven C te reizen. Echt, ik begrijp die automatisch gegenereerde omreisadviezen nog steeds niet.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

NS schreef:t/m dinsdag 02 juli 02:00 uur
Door werkzaamheden: van, via en naar Amsterdam Centraal rijden er geen treinen.
Er rijden snelbussen tussen Amsterdam Centraal, Hilversum, Hilversum Sportpark en Utrecht Centraal.
Even los van de opmerkelijke vermelding van Hvsp, kan ik bij deze werkzaamheden alleen bussen vinden tussen Asdm en Weesp.
Bemined

Bericht door Bemined »

Dat slaat op het verbussen van de nachttrein (s21500) die dus op Hvsp stopt. Wel opmerkelijk is het ontbreken van Hvsm, daar stopt de nachttrein normaal wel maar de vervangende bus niet.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Wow. Hvsm snap ik nog enigszins voor late night televisie, maar waarom Hvsp recht heeft op een nachttrein? Er liggen geen 2 stations zo dicht bij elkaar als hvsp en hvs. Had dan Ndb een stop gegeven...
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

De gemeente Hilversum betaald die nachttrein meen ik, Bussum niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DDietzen

Bericht door DDietzen »

De omroep over ontbrekende cateringservice op IC Berlijn hoorde ik zojuist tweemaal op Deventer. Deze is nu enkel Nederlandstalig (met herhaling), terwijl het voorheen twee- of drietalig was (Engels en mogelijk ook Duits, zonder herhaling).

Lijkt me niet erg vriendelijk voor internationale reizigers, zeker niet voor degenen die nu wellicht hun treinnummer of "Berlijn" opvangen maar niet weten waar het over gaat en daarom kunnen gaan panikeren.

Wanneer is dit veranderd?
jens

Bericht door jens »

Is de NS ooit nog van plan om de automatische omroep aan te zetten in de intercity’s? De stem van de conducteur is met name slecht te horen in de VIRMS. In het kader van toegankelijkheid zou een automatische omroep een welkome verbetering zijn. (Niet dat de automatische omroep in de sprinters het altijd goed doen, maar toch beter verstaanbaar)
hauptbahnhof

Bericht door hauptbahnhof »

Zijn het niet de reizigers zelf die ervoor gekozen hebben? In het kader van een soort van "nog een echte persoon horen praten"of iets dergelijks?
DDietzen

Bericht door DDietzen »

Dat is inderdaad het argument waarvan ik me herinner dat NS er ooit mee gewapperd heeft, een enquête die uitwees dat reizigers liever een live ingesproken dan een automatische omroep hebben. Waarbij ik echter sterk vermoed dat alleen een heldere live omroep is meegenomen in het onderzoek, en geen rekening ermee is gehouden dat de live omroep veel vaker gebrekkig is in het echt.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

De automatische omroepen missen wel de sjeu die veel conducteurs nu toevoegen aan hun omroepberichten. En ik denk dat de automatische omroepen toch nog matig zijn op Engelstalige boodschappen (waar nodig) en overstapinformatie, dat is in sprinters ook minder goed dan in intercitytreinen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dionysusnu

In Engeland gebruiken ze (in ieder geval bij TPE) een hybride oplossing, waarbij de conducteur eerst een kans krijgt om om te roepen, maar de automatische omroep anders iets later afspeelt. Zo voorkomen ze dat er helemaal geen omroep is, wat in mijn ervaring in Nederland toch relatief vaak het geval is in ICs.
jelmerrr

Bericht door jelmerrr »

Op de borden in Wierden op de stations stond de trein van 16u32 maar met 3 bakken op de borden maar dat waren er 6. Op treinposities ontbrak SNG 3040.
Laatst gewijzigd door jelmerrr op wo 03 jul 2024, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79

Bericht door waldo79 »

Welk station gaat jouw opmerking over?
Dionysusnu

jelmerrr

Bericht door jelmerrr »

Ja inderdaad, sorry
cassie127

Bericht door cassie127 »

jelmerrr schreef: wo 03 jul 2024, 16:51 Op de borden in Wierden op de stations stond de trein van 16u32 maar met 3 bakken op de borden maar dat waren er 6. Op treinposities ontbrak SNG 3040.
Lijkt alsof er of één stel niet doorgekomen is in de reisinformatie, het stel afgesloten was voor reizigers of dat het tweede stel manco was in de systemen maar in de praktijk wel aanwezig was. In zo'n geval wordt het soms gesognaleerd door meetpunten in de baan, maar dan moet er op het baanvak waar de trein rijdt wel zo'n meetpunt aanwezig zijn.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
DDietzen

Bericht door DDietzen »

5 minuten voor vertrek in Deventer wordt de 1562 (IC richting Amsterdam Centraal van 17:20) gewijzigd van spoor 4b naar 3. De omroep zwijgt in alle toonaarden, daardoor mist een aantal mensen de trein.

Op mijn klacht reageert de klanteNService dat het beleid is om zulke spoorwijzigingen niet om te roepen "omdat reizigers deze vaak niet kunnen halen". Spoor 4b en 3 liggen aan hetzelfde perron, de reizigers hadden enkel moeten weten dat ze zich moesten omdraaien... -0-

Voortaan blijf ik maar vlakbij een infoscherm staan dus :')
TLP

Bericht door TLP »

Het lijkt erop alsof de medewerker de sporenlayout van Deventer niet kende.

Ergens vraag ik me wel af of de reizigers die de trein gemist hadden de trein konden horen of voelen aankomen. Het is tenslotte toch een massaal voertuig dat aan komt zetten, in dit geval aan hetzelfde perron, dat hoor en voel ik meestal wel ook al komt de trein aan de andere kant dan ik verwacht.
DDietzen

Bericht door DDietzen »

Gezien de formulering denk ik dat de medewerker enkel de regel napraatte die geen rekening met sporenlayout houdt. Doet me wel denken aan die keer dat een overstap in Tilburg van spoor 1 naar spoor 1 in 4 minuten niet kon volgens de reisplanner, toen reageerde de klanteNService ook dat die overstap te krab [sic!] zou zijn.

Rond dat tijdstip in Deventer kwamen er genoeg andere treinen voorbij: binnen 5 minuten de IC Roosendaal, de IC Zwolle, en de IC Berlijn die dankzij vertraging nota bene op precies hetzelfde moment binnenreed als de IC Amsterdam, waardoor de geluiden en trillingen van beide treinen in elkaar overvloeiden. Lijkt me niet dat een gemiddelde reiziger geacht mag worden bij elk geluid van een trein ergens op het station om zich heen te kijken of dat ineens toch hun trein is. Daarnaast belemmert de oude wachtkamer het zicht tussen spoor 4 en 3.
Sommige reizigers hebben de spoorwijziging wel nog op tijd opgemerkt, anderen niet.
TLP

Bericht door TLP »

Zeker niet, alleen wist ik niet dat Deventer net zo zuinig is met spoorgebruik als Roosendaal. Zo vaak kom ik niet op beide stations. :@
EWilsonAdam

Bericht door EWilsonAdam »

Stapte gistermiddag in de 110 bij halte Volendam Centrum met bestemming; Geen Dienst via Edam :lol:
Plaats reactie