Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Plaats reactie
Selivio

Re: Korte vragen

Bericht door Selivio »

Idd, kwam toevallig vandaag tegen dat de app van Qbuzz vervangen wordt door de samenwerking met 9292.

https://www.mobiliteit.nl/ov/2024/06/27 ... -met-9292/
Grt. Stefan
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Het zou zeer zeker een stuk makkelijker zijn om voor OV-kaartjes één nationaal dekkende app te gebruiken dan dat elke vervoerder zijn eigen app heeft. Vooral de incidentele reizigers hebben niet altijd benul van welke club ze nou van A naar B gaat brengen als ze een keer de bus of de trein pakken.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
jelmerrr

Bericht door jelmerrr »

Maar op android onderdrukt de NS app dan ook google pay?
Durashift

Bericht door Durashift »

Waar staat de afkorting GWR voor?

Op A'foort staat een bord (bij de dienstspoorovergang t.o.v. de voormalige verkeersleiderspost) dat het spoor (voor medewerkers Dura Vermeer) alleen onder begeleiding van GWR overgestoken mag worden. :?:
nvdw
Donateur

Bericht door nvdw »

Grenswachter. Die ziet erop toe dat werklui op of aan het spoor binnen hun zone blijven (ordinair gezegd: niet het spoor opwandelen als hun werkgebied naast de spoorbaan is).
Feed the childrens
verfmeer

Bericht door verfmeer »

Oftewel, de rol die ontbrak bij het treinongeval in Voorschoten.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Mikos schreef: do 27 jun 2024, 13:16
gpvos schreef: do 27 jun 2024, 12:33 Vooral dat "natuurlijk" stuit me tegen de borst,
Nou, dan zal ik mezelf even corrigeren: "Voor 90% van de mensen is het vervoerbewijs in de app van (een van) de vervoerder(s) laden natuurlijk de toekomst."

Zoveel mensen, zoveel wensen.
Maar waarom kun je tickets van NS International niet in de app van NS laden? Het is nota bene hetzelfde bedrijf!
Nu heb ik dus twee apps nodig, terwijl het prima met één had gekund.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Is het echt zo moelijk om de NSI-app erbij te downloaden en daar je ticket te uploaden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
04-08-2025 NIEUW --> 2 foto's uit Almere Stad
27-07-2025 NIEUW --> 379 foto's uit Noord-Duitsland, Padborg en Krusa in Denemarken en Szczecin in Polen!
dennistd

Bericht door dennistd »

jelmerrr schreef: do 27 jun 2024, 17:35 Maar op android onderdrukt de NS app dan ook google pay?
Ja, maar op Android kun je ook gewoon zelf de NFC uitzetten. Apple wil dat blijkbaar niet :roll:
hauptbahnhof

Bericht door hauptbahnhof »

Milco schreef: do 27 jun 2024, 22:31 Is het echt zo moelijk om de NSI-app erbij te downloaden en daar je ticket te uploaden?
Vraag ik mij ook af. Wat is het nut van een smartphone hebben als je het niet als zodanig gebruikt?
Download die NSI-app, zet je ticket erin. Na de reis, verwijder je de app weer. ;) :pos:
cassie127

Bericht door cassie127 »

jelmerrr schreef: do 27 jun 2024, 17:35 Maar op android onderdrukt de NS app dan ook google pay?
De Interrail app onderdrukt Google Pay ook als je je ticket laat zien.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Milco schreef: do 27 jun 2024, 22:31 Is het echt zo moelijk om de NSI-app erbij te downloaden en daar je ticket te uploaden?
Elke app kost weer extra geheugen. Op mijn vorige telefoon was ik op een gegeven moment het geheugen vol, waardoor ik steeds maar weer manieren moest bedenken om nog wat geheugen vrij te spelen. Één app meer of minder kan dan het verschil maken.
En ik vraag me dus oprecht af waarom het niet gewoon kan. Waarom wordt aan de reizigers gevraagd om nog een extra app te installeren, terwijl het technisch vast wel op te lossen is?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
hauptbahnhof

Als die ene app het verschil maakt, dan betekent dat dat je eigenlijk te weinig geheugen hebt op je telefoon. En dat is dan de keuze die jij maakt.

Sowieso is het geen slecht idee of enkele keren per jaar alle apps goed onder de loep te nemen en kijken of je ze echt nog steeds op je telefoon moet houden of dat tijdelijk verwijderen geen probleem is.
Mijn telefoon heeft een capaciteit van 128GB en dat is eigenlijk precies wat ik nodig heb. Met minder zit ik idd te kutten met apps, video's en foto's etc en nu heb ik dat probleem niet. Dan nog, als ik met SNCF ga reizen, download ik die app weer, en na de reis verwijder ik hem weer want ik reis echt niet zo vaak met SNCF.

Overigens, zoals je al weet: je kunt nog steeds uitprinten. Een app installeren is geen must.
En gezien hoeveel gezeik zwartrijders/fraudeurs kunnen veroorzaken, begrijp ik echt wel dat in dit geval NS voor de minder klantvriendelijke mogelijkheden kiest. Net als met Samenreiskorting. Het is niet meer zo makkelijk voor ons, reizigers. Het maakt alles zo veel moeilijker om te omzeilen en het scheelt weer gezeik bij controle.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Ik snap nu inderdaad wel waarom PDF's niet zijn toegestaan, maar dat is nog steeds geen antwoord op de vraag waarom je voor NS en NS International aparte apps nodig hebt.
hauptbahnhof

Twee verschillende "bedrijven": NS Reizigers en en NS International
Je koopt het kaartje bij International dus je gebruikt de International-app. Als je gewoon bij NS-Reizigers (net als bij DB bijv) je internationale kaartjes kon kopen, was het ook zo makkelijk om het in hun app te uploaden.

Dat is een keuze die door NS gemaakt is en alleen zij (al denk ik niet dat je een fatsoenlijk antwoord gaat krijgen van klantenservice) kunnen je de reden vertellen.
en-es

Bericht door en-es »

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Omdat het twee verschillende bedrijven zijn…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
04-08-2025 NIEUW --> 2 foto's uit Almere Stad
27-07-2025 NIEUW --> 379 foto's uit Noord-Duitsland, Padborg en Krusa in Denemarken en Szczecin in Polen!
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Zelfs als het een bedrijf is: NS International draait op een volledig andere ticket-api (van benerail) dan de NS-app. Zelfs als je het in één app zou doen zou je twee totaal verschillende interfaces hebben om nationale en internationale apps te kunnen tonen, waarmee de NS-app nog groter zou worden dan deze app nu al is (NS app is 118 mb, NS International app is 25 mb)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Waarom gebruikt de NS-app dan niet ook de ticket-api van benerail?
henrivanderweijden

Bericht door henrivanderweijden »

Of gewoon gaan inchecken met je bankpas bij NS (of chipkaart), heb je de hele NS-app niet nodig.
Als t zo problematisch is ...... ;)
en-es

Bericht door en-es »

Daarom heb ik de NS app niet.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:Waarom gebruikt de NS-app dan niet ook de ticket-api van benerail?
Omdat 21 jaar geleden door NS en NMBS is besloten om de internationale ticketverkoop via internet samen te voegen in benerail en de verkoop van binnenlandse tickets via de eigen systemen te blijven doen. Daardoor zijn er twee systemen ontstaan die niet meer samengevoegd gaan worden. Daarna is benerail ook door CFL en DSB geadopteerd. CFL heeft daarom ook een internationale app (uitgegeven door NMBS), internationale tickets gekocht bij DSB moeten vrijwel allemaal uitgeprint worden, ook daar ondersteunt de binnenlandse app geen internationale tickets.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

DDietzen schreef: za 15 jun 2024, 20:40 Overigens niet alleen in Nederland, ook in België (vriend met Interrail Global Pass die van Luik naar Brussel meewilde werd fysiek tegengehouden en weggeschreeuwd).
Het probleem met name in Luik is dat de ICE naar Brussel daar niet lang voor de IC naar Oostende vertrekt, vanaf hetzelfde perron, en er altijd wel een stuk of 10 mensen richting Brussel willen instappen, die daar eigenlijk op de IC richting Oostende staan te wachten. Die hebben geen geldig ticket voor de ICE; een reiziger met Interrail is daar een grote uitzondering. Ik vermoed dat die vriend daar slachtoffer van werd. Securail staat er ook altijd bij en die weten vermoedelijk maar weinig van tickets.
Instappen in Luik richting Brussel doe je het beste helemaal achteraan (kant Aken). De ICE naar Brussel stopt daar altijd op het perrondeel kant Aken, vermoedelijk om zo weinig mogelijk instappers zonder ICE-ticket te hebben.
cassie127

Bericht door cassie127 »

Ze stoppen ook aan het eind van het perron zodat ze controles kunnen doorvoeren indien nodig. Er staan daarom ook hekken midden op het perron.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

cassie127 schreef: ma 01 jul 2024, 09:55 Ze stoppen ook aan het eind van het perron zodat ze controles kunnen doorvoeren indien nodig. Er staan daarom ook hekken midden op het perron.
Die controles waren alleen bedoeld voor instappende reizigers, voor de ICE is dat dus vrijwel uitsluitend naar Duitsland en in die richting stopt de ICE niet helemaal aan het eind van het perron. Ik heb die controles zelf in Luik nog nooit meegemaakt en ik betwijfel of die er nog wel zijn.
Plaats reactie