Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
VIRM

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

gisteren op het journaal een aantal fragmenten gezien van de afscheidstoespraak van Rutte. Tja, wat zal ik zeggen? Als individuele inwoner van Nederland heb ik het best goed. Maar na vier kabinetten-Rutte heb ik het idee dat problemen met oplossingen zo ver mogelijk vooruit werden geschoven...
Beul van de blindegeleidelijn
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

De toespraak had iets van een egotrip zonder echte zelfreflectie. Sowieso een kwartier een monoloog houden op "ingebroken" zenders zonder echte reden, vind ik van arrogantie betuigen.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
AppleMoose

Bericht door AppleMoose »

Dus dat. Zijn afscheidstoespraak was langer dan de twee toespraken van Beatrix bij elkaar rondom haar troonsafstand :X
En blandning av sött och salt.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Mark Rutte is geen premier meer. Dat was sinds 14 oktober 2010 niet meer gebeurd. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Dennenboom

Bericht door Dennenboom »

Waar blijft de zon die Wilders ons beloofd heeft? Het nieuwe kabinet levert alleen maar regen tot nu toe :|
AppleMoose

Nou was de hele formatie al een klucht van jewelste, maar de regeringsverklaring doet er nóg een schepje bovenop: Partijleider van de grootste fractie die de premier aanvalt, een minister die in het eerste de beste debat haar premier al (even) in moeilijkheden brengt... Gaaf land :Y _O-
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Wat een poppenkast weer in Den Haag inderdaad... :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

En de premier die daarna 2 keer die minister verkeerd betitelt: eerst als Adema (moet zijn: Agema), daarna als minister van verkeer en waterstaat (moet zijn: volksgezondheid, welzijn en sport)
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Dat het gedrocht dat nu op poten is gezet niet heel stabiel zou zijn had ik al vanaf het begin gedacht. Dat het gedrocht al tijdens de regeringsverklaring dusdanig gevaarlijk balanceert bij de stapjes van links naar rechts had zelfs ik niet aankomen :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
AppleMoose

Ben benieuwd of ze het record van het kortstzittende naoorlogse kabinet gaan verbreken :X De PVV en VVD zijn opvallend bezig voor te sorteren op de volgende verkiezingen.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Het kortst zittende kabinet niet zijnde een rompkabinet was Balkenende I, dat het nog geen jaar heeft volgehouden, doordat de populisten van de LPF het deden ontploffen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Het zou me zeer verbazen als dit kabinet 2025 weet te halen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door regenmaker »

Laten we in oktober maar weer naar de stembus gaan. :mrgreen:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
en-es

Bericht door en-es »

Het volk heeft gekozen. En mag binnenkort weer kiezen.
Dennenboom

Bericht door Dennenboom »

UK: van 33% naar 35% van de kiezers gaan (Labour) en meteen flink de absolute meerderheid pakken in het parlement. Dan gaat formeren ook wat sneller als bij ons.
VIRM

Bericht door VIRM »

Dat is dan weer een voordeel van het districtenstelsel daar. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Het belangrijkste onderdeel en gelijk ook het nadeel van het districtenstelsel zoals dat in de VS en het VK is ingericht is dat het alles of niets is (first past the post). Degene die het grootste wordt in het district gaat er met de volledige lading (in het VK een zetel in het Lagerhuis, in de VS zijn dat kiesmannen) vandoor. Zo heeft Donald Trump in 2016 van Hillary Clinton gewonnen omdat hij de meeste staten en dus kiesmannen won, terwijl Clinton overall de meeste stemmen kreeg.

Het kiessysteem scheelt Labour wel een ingewikkelde samenwerking met de Conservatieven of de extreemrechtse Reform UK.
ITF

Bericht door ITF »

Labour hoefde in dat geval niet samen te werken met de Conservatieven of Reform, want een coalitie met de Liberal Democrat en Green levert ook meer dan de helft van de zetels op.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Van de districten waar de vijf conservatieve premiers van afkomstig waren zijn afgelopen nacht 4 districten naar andere partijen dan de conservatieven gegaan. Leuk feestje geweest vannacht
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

We hebben hier in Nederland coalities gehad van sociaaldemocraten en liberalen, maar of dat ook in Groot-Brittannië gaat werken vraag ik me af. Groenen en Labour had ik ook nog als kansrijk gezien inderdaad, maar dat haalt net geen meerderheid.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Volgens mij zijn de LibDem's te vergelijken met D66.

En voor wie het gemist heeft: Carola Schouten wordt de nieuwe burgemeester van Rotterdam. *O*
Volgens mij is het ook voor het eerst dat de CU de burgemeester van een grote stad levert.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

De Fransen laten zich van de beste kant zien vandaag, gezien de exitpoll van de tweede ronde van de parlementsverkiezingen. Rassemblement National, de extreem-rechtse partij, zou slechts derde zijn geworden. *O*
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Marine Le Pen heeft gehuild op de nationale televisie. Dat zijn beelden die ik wel vaker wil zien met extreem-rechtse partijleiders.
Hainje

Bericht door Hainje »

_O-
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
en-es

Bericht door en-es »

Aanslag op Donald Trump! Die hij overleeft heeft trouwens. De schutter niet.
Plaats reactie