Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
gkw1969

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

De 5284 staat wel op kenteken maar staat nog niet aan de Westervoortsedijk.
De 5282 heeft een afgebroken stroomafnemer en wacht op onderdelen.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
albertjan96

Bericht door albertjan96 »

Nu al kapot? :(
gkw1969

Bericht door gkw1969 »

Tsja, dat gebeurt wel eens. Bij een nieuwe auto heb je ook wel eens iets dat direct defect gaat. En sommige type bussen vliegen al in brand tijdens de aflevering.
Shit happens.
albertjan96

Ja dat is zeker waar, het is alleen wel opvallend dat het om het stroomafnemer gaat; zou dat kunnen komen door het veelvuldig beugelen en/of verkeerd beugelen?
gkw1969

Bericht door gkw1969 »

Het kan zijn dat hij inderdaad naast de vangbak is geschoten, maar het kan ook zijn dat hij vast in de bovenleiding is geschoten en de chauffeur net iets te veel vaart had.

Maar het kan ook zomaar zijn dat de bus aan de halte stond en een te hoge vrachtwagen passeerde die de poten er af hengst. Sommige haltes staat de bus aan de kant maar hangt de bovenleiding nog boven de weg, dat zie je op Schuytgraaf heel goed bij de halte Germanenveld. Als dan een vrachtwagen met 50 er langs komt denderen en iets te ver naar rechts rijdt of te hoog is (en die tijd gaan we weer tegemoet met de hooiwagens die zich niet aan de 4 meter hoeven te houden) hengst hij de poten van de draad.
Wageningen1998

Bericht door Wageningen1998 »

Voor mijn gevoel zijn er afgelopen weken flink veel ritten vervallen van lijn 352. Is hier een oorzaak van te benoemen?
gkw1969

Bericht door gkw1969 »

Op alle lijnen is veel uitgevallen, niet specifiek 352. Dit alles door personeelsgebrek. Afgelopen week stonden er per dag 5 trolleys stil.
Wageningen1998

En dan nog even terugkomend op de airco van de Solarissen: is hier al een oplossing voor? Het is werkelijk niet uit te houden in die dingen met dit weer, laat staan als het straks 35 graden is.
gkw1969

Bericht door gkw1969 »

Nee, op dit moment is er nog geen nieuws. Ze zijn wel
Aan het uitzoeken wat er aan de hand is en hoe het opgelost moet worden.
Heel_Holland_Spot

Bericht door Heel_Holland_Spot »

Volgens busposities rijdt de 5284 nu op de 352. Ik heb echter nog niet gehoord dat hij is aangekomen. Dus is hij er al? Of zit de boordcomputer ergens anders in?
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
Wageningen1998

Ik kan het bevestigen, ik zit er momenteel in.
gkw1969

Bericht door gkw1969 »

Heel_Holland_Spot schreef: di 25 jun 2024, 06:55 Volgens busposities rijdt de 5284 nu op de 352. Ik heb echter nog niet gehoord dat hij is aangekomen. Dus is hij er al? Of zit de boordcomputer ergens anders in?
Hij stond al sinds 27 mei op kenteken, hij was vanaf die datum al in Nederland. Waar, dat weet ik niet en waarom het een maand geduurd heeft weet ik ook niet.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Volgens de RDW-gegevens is het kenteken pas sinds afgelopen vrijdag (21 juni) toegelaten op de openbare weg.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Lijn4

Bericht door Lijn4 »

Ik vind het persoonlijk erg slecht dat Connexxion/Hermes met deze hitte met de Solarissen blijft rijden. Jammer dat er niet tijdelijk andere bussen worden ingezet, en de oude Citaro bussen hadden ze beter wat langer als reserve kunnen aanhouden denk ik.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Vanmiddag had een bus zijn onderkant klemgereden op een stoeprand in de draai Laan van Oost-Indie / Weurtseweg in Nijmegen. Wat het extra lollig maakte was dat het een lesbus was van de Connexxion Academy, met enkel de instructeur aan boord. Dan zou je toch verwachten dat die kan inschatten dat dit misschien de kortste route is naar de stalling, maar dat je deze bocht met geen enkele bus of vrachtwagen kan halen.

https://maps.app.goo.gl/WRAs625xxASvb1c5A?g_st=ac
MichOV

Bericht door MichOV »

Lijn4 schreef: wo 26 jun 2024, 17:08 Ik vind het persoonlijk erg slecht dat Connexxion/Hermes met deze hitte met de Solarissen blijft rijden. Jammer dat er niet tijdelijk andere bussen worden ingezet, en de oude Citaro bussen hadden ze beter wat langer als reserve kunnen aanhouden denk ik.
Helaas is het geneuzel met concessie eisen vanuit de provincies belangrijker dan het welzijn van buspassagiers en buschauffeurs anders had men tijdelijk best ergens een Citea of Amba ergens van stal kunnen halen die wel heerlijk koelende airco's hebben, btw de MAN bussen van bijv. Breng koelen ook best wel goed ervaarde ik eergisteren.
Durashift

Bericht door Durashift »

^^ Waarom kan een fabrikant niet gewoon nieuw materiaal leveren dat een voldoende werkende airco heeft? Daar zal toch ook wel op getest moeten zijn voor aflevering (temperatuur sheet?)
Lijn4

Bericht door Lijn4 »

Tja, idd erg vreemd. In een eerdere reactie werd ook genoemd dat de kachel bleef branden.. Ik mag hopen dat dat inmiddels wel is opgelost. (A)
Stefan

Bericht door Stefan »

Lijn4 schreef: wo 26 jun 2024, 17:08 Ik vind het persoonlijk erg slecht dat Connexxion/Hermes met deze hitte met de Solarissen blijft rijden. Jammer dat er niet tijdelijk andere bussen worden ingezet, en de oude Citaro bussen hadden ze beter wat langer als reserve kunnen aanhouden denk ik.
Toch apart, de Solarissen die ik bij de Rheinbahn in Düsseldorf als chauffeur gereden heb, waren vaak toch echt gewoon vrieskisten.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
gkw1969

Bericht door gkw1969 »

De airco’s van de bussen zijn wel goed, het zit hem meestal alleen in de software instellingen en het voldoende afvullen met koelmiddel.
Ik heb het nagevraagd maar de software instelling zou moeten zijn dat hij pas bij 23 graden begint te koelen (ik weet het, dat gebeurt niet en bewijs al afgeleverd). Tevens het koelmiddel verhaal doorgegeven. De logistieke man zou er mee aan de slag gaan.

Met de komst van de Citea’s in Twente waren ook grote problemen en daar hebben we 2 jaar over gedaan om op te lossen. Achteraf bleek de oplossing kinderlijk eenvoudig. Bij de Citea’s was de programmering precies verkeerd om: deur dicht airco uit, deur open airco aan. Daarnaast was er voldoende koelmiddel afgevuld omdat onder een bepaald niveau iedere Jan Boerenlul met die airco’s mag klooien en daarboven een gecertificeerde monteur. En je raadt het bij Syntus al…. Te weinig koelmiddel. Deze ervaring meegegeven aan logistiek en nu kijken wat er gebeurt.
Wageningen1998

Is er een reden dat er zo weinig Trollino’s op de weg zijn afgelopen dagen? Ondanks de vakantieperiode tref ik continu een MAN aan op lijn 352
gkw1969

Bericht door gkw1969 »

Ik vermoed dat ze bezig zijn om wat problemen met deze bussen op te lossen. O.a. het airco-/kachelsysteem leveren klachten op waardoor er nader gekeken wordt naar instellingen etc.
albertjan96

Vannacht 6 bussen vernield op de remise in Arnhem… 5 CNG’s en 1 trolley. Die zullen voorlopig wel niet inzetbaar zijn :(

https://www.gld.nl/nieuws/8173227/vanda ... -even-niet
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Een voorruitje is zo geplakt. ;)
albertjan96

Er zouden meerdere ruiten ingegooid zijn per bus, dus die moeten allemaal vervangen worden… wie dóét zoiets :shock:
Plaats reactie