Concessie Zeeland (2027-2038)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
DDietzen

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door DDietzen »

Op die manier heeft een klantenbarometer inderdaad wel een hoog gehalte van "onze online enquête wijst uit dat 100% van de bevolking kan internetten" _O-
huibf
Donateur

Bericht door huibf »

Is de inspraaktermijn trouwens al voorbij ?

Dit staat nu op de site van reizendoorzeeland.nl

Hoe verder?
De komende weken kan iedereen zijn zegje doen over het ontwerp-Programma van Eisen. Na deze consultatie worden de definitieve aanbestedingsstukken opgesteld, waarna de aanbestedingsprocedure kan starten. In het eerste kwartaal van 2025 wordt er dan gegund, waarna de nieuwe vervoerder volgens planning in december 2026 kan gaan rijden.
custermans

Bericht door custermans »

Vanaf 1 juli op Tenderned dacht ik.
huibf
Donateur

Bericht door huibf »

Zou een prima zaak zijn als er weer geen gegadigden zijn. Maar ik denk dat het optrekken van 7 naar een 12jarige concessie de doorslag is voor veel vervoerders.
sirvinniei

Bericht door sirvinniei »

Philip schreef: do 27 jun 2024, 16:47 Er is wel degelijk concurrerend busvervoer mogelijk, maar dan moet je er meer geld tegenaan gooien. Rendabel zal het nooit worden, want zelfs het GVB is niet rendabel.
Dan kan je nog wel rendabele lijnen hebben, die het andere vervoer kan ondervangen.
Nog meer geld voor een financieel ongezonde provincie? Momenteel is en was het OV overigens ook al totaal niet aantrekkelijk. Al die bussen zitten nu gewoon vol met scholieren en studenten. Het enige OV dat gebruikt wordt is de voetveer, omdat je daar simpelweg niet met de auto op kan.
Er is een reden dat in vrijwel heel Zeeuws Vlaanderen met taxibusjes werd gereden voordat er gekrompen werd. Het functioneert nu al als een vangnet. Als je dat vangnet iets sneller zou kunnen maken door kernen over te slaan scheelt dat fors. Dienstregelingen moeten niet als heilig worden beschouwd. In principe zijn ze alleen nuttig op haltes waar op een groot deel van de aankomst momenten reizigers staan of er een volle bus toch al langs de halte rijdt.
Ik heb geen onderschrift
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Ik ben het er niet helemaal mee eens dat je flexvervoer zonder dienstregeling kan rijden. Als je aansluit op een bus met zijn halte op de hoofdweg buiten de kern lijkt het mij wenselijk om op zijn minst een indicatie te geven van hoelang je taxi onderweg is naar die halte, zodat een gebruiker weet tot hoe laat van tevoren hij die moet bestellen. Dat is een stuk gebruiksvriendelijker dan alleen op de halte bij de hoofdweg aangeven dat je hier verder kan reizen met vervoer op afroep, want dat ziet de keuzereiziger die in een klein dorp woont niet.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
custermans

huibf schreef: za 29 jun 2024, 10:41 Zou een prima zaak zijn als er weer geen gegadigden zijn. Maar ik denk dat het optrekken van 7 naar een 12jarige concessie de doorslag is voor veel vervoerders.
Ik vraag het me af. Met amper 160.000 DRU's plus een meegeleverde dienstregeling waar een vervoerder amper aan mag sleutelen lijkt me alleen al een fatsoenlijk dienstrooster een utopie.
ICE11

Bericht door ICE11 »

ArrivaBas schreef: za 29 jun 2024, 11:12 Ik ben het er niet helemaal mee eens dat je flexvervoer zonder dienstregeling kan rijden. Als je aansluit op een bus met zijn halte op de hoofdweg buiten de kern lijkt het mij wenselijk om op zijn minst een indicatie te geven van hoelang je taxi onderweg is naar die halte, zodat een gebruiker weet tot hoe laat van tevoren hij die moet bestellen.
Flexvervoer zonder dienstregeling maar met aansluiting op de bus gebeurt hier dagelijks: www.aseag.de/netliner
custermans

Nou de boel staat online op Tenderned, kansloos lijkt me.

https://www.tenderned.nl/aankondigingen ... cht/341296
CamilleKreemers

Bericht door CamilleKreemers »

Hoezo denk je dat het kansloos is?
huibf
Donateur

Bericht door huibf »

Omdat de provincie Zeeland de concessie uitschrijft.
custermans

CamilleKreemers schreef: do 04 jul 2024, 23:58 Hoezo denk je dat het kansloos is?
De huidige concessie is 240.000 DRU's de nieuwe nog geen 160.000. CXX lijdt in de huidige concessie al flinke verliezen, het is onmogelijk om met 160.000 DRU's een fatsoenlijke bedrijfsvoering te hebben. Zeeland is dunbevolkt en een relatief groot gebied. Terug naar 3 stallingen kan, maar voordeel heb je daar niet van aangezien je dat allemaal weer kwijt bent aan VCSA-regelingen.
CamilleKreemers

Ik vraag me af of the provincie blijft vasthouden aan een eerste bus pas op een station om 7:45 en in Oude Tonge om 8:15. Daarmee zou je de forenzen de bus al uitjagen.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Het hele PvE geeft mij al langer sterk de indruk dat het provinciebestuur niet buiten de eigen provinciegrenzen kijkt en daardoor veel plekken waar de reizigers heen willen vergeet. Gelukkig staat het vervoerders vrij om vroegere ritten te rijden waar forensen die moeten overstappen wel wat aan hebben.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
CamilleKreemers

waar staat dat men dat mag doen?
huibf
Donateur

Bericht door huibf »

Je mag altijd meer doen dan gevraagd. Zolang je het maar binnen het budget kan doen.
Maar gezien het armoedige PVE gaat geen vervoerder dat doen.
DPDelft
OVNL-beheerder

Bericht door DPDelft »

Vervoerders hebben al vaker voor verrassingen gezorgd. Zie de aanbesteding IJssel-Vecht maar ook Twente waar volledig ZE niet geëist en verwacht was. Kortom: gewoon maar even afwachten huibf en niet direct van het slechtste uitgaan.
CamilleKreemers

Hoeveel is het budget eigenlijk?
iamthedutchdude

Bericht door iamthedutchdude »

Er is sprake van een plafondbedrag van 27,9 miljoen euro per jaar (prijspeil 2023), met noodoptie. Onder die noodoptie kunnen vervoerders voor een hoger bedrag bieden, maar deze biedingen worden enkel bekeken als er geen enkele bieding onder het plafondbedrag is binnengekomen. Bieding kan dan alleen geschieden na goedkeuring van GS en PS, aangezien dit formeel gezien buiten budget en dus buiten het gestelde mandaat valt.

Overigens zijn alle bestanden vrij (dus zonder inlog) te downloaden via Mercell.
CamilleKreemers

Die refetentie dienstregeling kan wel wat optimalisaties gebruiken. Die "efficiente" dienstregeling is kennelijk niet toegepast in de weekenden.
custermans

iamthedutchdude schreef: zo 07 jul 2024, 19:29 Er is sprake van een plafondbedrag van 27,9 miljoen euro per jaar (prijspeil 2023), met noodoptie. Onder die noodoptie kunnen vervoerders voor een hoger bedrag bieden, maar deze biedingen worden enkel bekeken als er geen enkele bieding onder het plafondbedrag is binnengekomen. Bieding kan dan alleen geschieden na goedkeuring van GS en PS, aangezien dit formeel gezien buiten budget en dus buiten het gestelde mandaat valt.

Overigens zijn alle bestanden vrij (dus zonder inlog) te downloaden via Mercell.
Waar staat dat?
iamthedutchdude

Bericht door iamthedutchdude »

Aanbestedingsleidraad, paragraaf 2.7.3 (pagina 16) en 5.1.2 (pagina 37)
Education

Bericht door Education »

Een pracht plan de nieuwe OV concessie met Flex variant.
Wie schrijft er nu zo'n artikel.
https://pitane.blue/2024/07/04/strijd-o ... aging-aan/
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Een marktleider in slimme online mobiliteitsoplossingen.
Tja.
Dennenboom

Bericht door Dennenboom »

Ik mis nog de deelwaterfietsen voor als er geen boten en bussen tussen Zeeuws Vlaanderen en Vlissingen/Middelburg/Goes varen/rijden.
Plaats reactie