Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Hainje

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Voor wat betreft de elektrische VDL's. Die zouden eind mei/ begin juni beschikbaar komen voor instructie. Dus even op kantoor gevraagd, er werd geen datum (meer) genoemd. Het antwoord was: "we verwachten niet dat we dit jaar nog met die wagens op de dienstregeling kunnen rijden."

Dan weten we denk ik wel genoeg. :')
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Gistermiddag is een partybus afgebrand op de A58 bij Bavel: https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/449 ... jd-uit-bus
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

ex Arriva 6034 van Part Express/Van der Rijk Reizen uit Dongen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Een voormalige stadstractor van Gorinchem dus. Dat dat ooit nog een partybus zou worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
nvdw
Donateur

Bericht door nvdw »

Dat die dingen ooit nog in de fik zouden vliegen. Heetlopen deden ze in de zomer allemaal, want de radiateur koekte standaard dicht met straatvuil en andere troep en niemand die daar naar keek.
Feed the childrens
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Zo'n beetje alle lijnbussen die na pak 'm beet 1995 zijn ontwikkeld, zijn van binnen een en al plastic en ander licht ontvlambaar spul, dus dat brandt heel goed. Het verbaast mij daarom niets dat zo'n Irisbus in nog geen kwartier kan veranderen in een hoopje oud ijzer.
In het Brabants Dagblad stond bij een vergelijkbaar artikel ook weer dat cliché riedeltje over dat de bus tot in de puntjes onderhouden zou zijn, net als elk ander voertuig dat tijdens het rijden spontaan vlam vat... :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Jasper073

Bericht door Jasper073 »

Vandaag toch wel een soort van mini Primeurtje gehad / gezien.
De 4854 van Arriva reed voor de alle eerste keer met reclame over alle twee de hele zijkant :D
Vanaf het begin dat ze hier in Den Bosch rijden hebben ze zulke reclame nog nooit gehad, je zag het meest zulke reclame op de stad/streek Citea's.

Hier onder de link naar foto die ik vandaag heb gemaakt (hopelijk doet ie het)
https://busposities.nl/foto/176879
Ben op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland en om van andere te leren die er langer verstand van hebben dan ik.
waldo79

Bericht door waldo79 »

Foto doet het. Zolang reclame niet diagonaal over de zijramen wordt geplaatst heb ik er geen moeite mee. Op deze bussen oogt het heel natuurlijk.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Gisterenavond heeft een lege stadsbus zich vastgereden in Tilburg: https://brabant.nieuws.nl/2024/07/09/bu ... H4P-O1CtGD

In tegenstelling tot wat de media melden is deze rotonde niet in aanbouw, maar wordt deze heringericht naar een situatie waarbij de fietsers voorrang hebben op auto's die de rotonde willen op- of afrijden. Behalve op een aantal momenten mogen lijnbussen en hulpdiensten wel door het werkvak rijden. Kennelijk was een chauffeur niet (voldoende) op de hoogte van de periode(s) waarin de rotonde voor alles en iedereen is afgesloten. Gelukkig voor de chauffeur en de aannemer van de werkzaamheden is er weinig tot geen schade ontstaan en de bus rijdt vandaag gewoon weer.
Jasper073

Bericht door Jasper073 »

waldo79 schreef: ma 08 jul 2024, 07:18 Foto doet het. Zolang reclame niet diagonaal over de zijramen wordt geplaatst heb ik er geen moeite mee. Op deze bussen oogt het heel natuurlijk.
Gelukkig dat ie het doet de foto.
Oh van mij mag ook wel reclame over de raam heen hoor geen probleem.
Ben op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland en om van andere te leren die er langer verstand van hebben dan ik.
teun

Bericht door teun »

Er staat momenteel een gelede e-citea bij de stalling Helmond. :Y
Lijn 45
Contacteer:

Bericht door Lijn 45 »

Een BRT-Citea of een nieuwe?
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Ex-Scandinavië denk ik; daarvan komen er circa 20 in dienst bij Hermes.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
teun

Bericht door teun »

Gewoon een Eindhovense BRT leek het op.
ZO6176
Donateur

Bericht door ZO6176 »

Milco schreef: di 23 jul 2024, 13:50 Ex-Scandinavië denk ik; daarvan komen er circa 20 in dienst bij Hermes.
Ik zag op busposities 18 nummers ingevoerd: 9543-9560
maurits-07

Bericht door maurits-07 »

Het is toch ook juist dat er ex oslo wagens bij vdl Valkenswaard stonden? Bekend of deze er nog staan?
Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding
Chrysa

Bericht door Chrysa »

De uitval in West-Brabant is om te huilen de afgelopen paar weken, en lijkt alleen maar erger te worden. :|
ovforens

Bericht door ovforens »

De 122 en die naar Zundert reden gister soms wel 4 uur lang niet. De laatste 3 uur van de 130 viel ook uit. Hoe komen de mensen dan thuis? Kan je een taxi declareren bij Arriva of de provincie? Waarom is de dienstregeling niet afgeschaald om ongeplande rituitval te voorkomen?
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Ik heb door rituitval wel Bravoflex terugbetaald gekregen door Arriva, maar naar Zundert rijdt dat ook niet.

Wat ik vooral irritant vind is dat de rituitval vooral op de streek is, terwijl er wel elk kwartier een half lege bus naar Princenhage rijdt.
DPDelft
OVNL-beheerder

Bericht door DPDelft »

Ik zat in OVInfo de uitval van gisteren terug te kijken naar inderdaad opvallend dat de uitval vrijwel alleen op de reguliere streeklijnen is. Juist deze kunnen rijden maar 1 of hoogstens 2 keer per uur.
kristuipan

Bericht door kristuipan »

Het klopt dat de planning zich meer richt op het vullen van de stadsdiensten dan de streekdiensten. Bij de stad zijn alle ritten aan elkaar gekoppeld en wordt er steeds afgelost op het station. Bij openstaande diensten loopt dat heel snel helemaal in de soep en wordt het een chaos op het busstation. Bij de streekdiensten houdt de chauffeur veel vaker zijn eigen bus en eindigt de rit altijd op het station, wat minder verwarring en chaos oplevert. Het is echter wel kwalijk dat laatste ritten vervallen of meerdere ritten achter elkaar in uurdiensten. Maar bij 13 chauffeurs tekort, zoals gisteren in breda, is het lastig om daar een pijl op te trekken, de chauffeurs stellen namelijk zelf ook eisen aan welke diensten ze wel en niet willen rijden (wat na voor de zoveelste keer overwerken best begrijpelijk is)
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Yep. Ik snap dat het met de huidige diensten handiger is, maar naar de reiziger toe vind ik het een kwalijke zaak.

En ik snap het van de chauffeurs wel. Als uitzendkracht is het eigenlijk wel ideaal, ik kan gewoon elke week mijn maximale rijtijd halen op de werkuren die ik zelf wil. Een paar weekjes 45 uur draaien hou ik wel even vol.
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Sinds wanneer rijd jij op de bus :shock:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Hainje

Bericht door Hainje »

kristuipan schreef: za 03 aug 2024, 13:03 Het klopt dat de planning zich meer richt op het vullen van de stadsdiensten dan de streekdiensten. Bij de stad zijn alle ritten aan elkaar gekoppeld en wordt er steeds afgelost op het station. Bij openstaande diensten loopt dat heel snel helemaal in de soep en wordt het een chaos op het busstation. Bij de streekdiensten houdt de chauffeur veel vaker zijn eigen bus en eindigt de rit altijd op het station, wat minder verwarring en chaos oplevert. Het is echter wel kwalijk dat laatste ritten vervallen of meerdere ritten achter elkaar in uurdiensten. Maar bij 13 chauffeurs tekort, zoals gisteren in breda, is het lastig om daar een pijl op te trekken, de chauffeurs stellen namelijk zelf ook eisen aan welke diensten ze wel en niet willen rijden (wat na voor de zoveelste keer overwerken best begrijpelijk is)
Hier in Tilburg doen we het dus juist andersom, men zorgt ervoor dat de streekdiensten (combidiensten) zoveel ingevuld zijn. Dit omdat mensen binnen de stad vaak nog een alternatieve reismogelijkheid hebben of anders ook weer niet superlang op de volgende rit hoeven te wachten (uitzonderingen daargelaten).

Om uitval op streekdiensten te voorkomen worden zelfs regelmatig chauffeurs van Tilburg in Waalwijk ingezet. Die chaos in Breda valt volgens mij best te voorkomen als je één persoon hebt die de uitgevallen bussen even naar de Slingerweg/het station rijdt. Als er even geen bus is om te verplaatsen dan is er vast een pod-auto die weer richting de stalling/station gaat (of moet).
Chrysa schreef: za 03 aug 2024, 14:16 En ik snap het van de chauffeurs wel. Als uitzendkracht is het eigenlijk wel ideaal, ik kan gewoon elke week mijn maximale rijtijd halen op de werkuren die ik zelf wil. Een paar weekjes 45 uur draaien hou ik wel even vol.
En wat Etienne zegt.... :shock:
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Het was mij inderdaad ook al opgevallen dat er regelmatig ritten uitvallen op de 117, terwijl deze in de vakantiedienstregeling maar 1x/uur rijdt. Kan toch knap vervelend zijn als je in Klundert of Langeweg woont.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie