Banner
-
Re: Banner
rooddolfijn ziet ook het door Mikos aangegeven patroon en betreurt dit patroon
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
- Hainje
Oh nou dat is goed.
Stel er dan gewoon iemand voor aan die dat onder zijn/haar/hun hoede neemt. Die optie is weet ik vrijwel zeker al een keer geopperd, maar straal genegeerd. Ik denk eerder dat je gewoon die taak niet uit handen wilt geven omdat je dan niet meer de volledige controle over het reilen en zeilen hebt. En dat is wellicht iets waar je aan moet gaan werken, dingen uit handen geven bij zaken die je aan het hart gaan.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
Ook iamthedutchdude herkent het door Mikos aangegeven patroon en betreurt dit patroon
Overigens was bij de vorige discussie op dit punt één van de argumenten dat er gezocht werd naar een nieuwe huisstijl. Zijn daar nog vorderingen in, is besloten deze wijziging niet door te voeren, of is de discussie daarover doodgebloed?
Precies dit. Er zijn best mensen beschikbaar die met dit soort kleine werkzaamheden willen assisteren (zowel op forum als op wiki). Als de beheerders daar echter niet aan willen, is de (naar mijn mening logische) verwachting van de forumgebruikers dat deze beheerders dit zelf actief (d.w.z. binnen niet al te lange tijd) oppakken.
Overigens was bij de vorige discussie op dit punt één van de argumenten dat er gezocht werd naar een nieuwe huisstijl. Zijn daar nog vorderingen in, is besloten deze wijziging niet door te voeren, of is de discussie daarover doodgebloed?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Volledige controle heb ik al tijden niet meer, sterker nog, eigenlijk nooit gehad. De server heb ik al meer dan vier jaar niks meer mee te maken, domeinnaam ook niet meer sinds de stichting. Ik kan zelf nog niet eens een banner uploaden momenteel

Heb het titeltje technisch beheerder nog, maar praktisch kan ik net zo veel als een forumbeheerder.
Banners maken is het probleem niet. We hebben echter geen simpele manier om ze te uploaden momenteel, dus dat is gewoonweg niet makkelijk uit te besteden. Op de wiki heeft in principe iedereen die een beetje bewerkingshistorie heeft al voldoende rechten om het meeste bij te kunnen werken.iamthedutchdude schreef: ↑vr 05 jul 2024, 19:49 Er zijn best mensen beschikbaar die met dit soort kleine werkzaamheden willen assisteren (zowel op forum als op wiki).
Maar dat niet even simpel uploaden is ook de reden dat ik het zelf opspaar en niet steeds 1 banner bij ga maken.
Is nog work in progress (niet door mij overigens), maar wel afgelopen maand nog in het bestuur besproken hoe we dingen die maar blijven liggen nu eens op kunnen pakken. Algemene conclusie is dat het vooral op onderbezetting van het technisch beheer vastloopt.Overigens was bij de vorige discussie op dit punt één van de argumenten dat er gezocht werd naar een nieuwe huisstijl. Zijn daar nog vorderingen in, is besloten deze wijziging niet door te voeren, of is de discussie daarover doodgebloed?
Maar er zijn sindsdien zeker wel lang slepende zaken opgepakt, kijk maar eens op over.ovinnederland.nl bijvoorbeeld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- isadora
Zou dat hele bannergeval dumpen.
Geen onderhoud en geen gejank, dubbel winst.
Geen onderhoud en geen gejank, dubbel winst.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Donateur
Op mobiel zie je 'm sowieso al niet, dus zo'n slecht idee is het niet 
Minder bruusk zou misschien een foto-van-het-kwartaalverkiezing zijn, dan zit er ook regelmaat in de verversing van de foto en kan het beheer zich lastig meer achter 'geen tijd' verschuilen

Minder bruusk zou misschien een foto-van-het-kwartaalverkiezing zijn, dan zit er ook regelmaat in de verversing van de foto en kan het beheer zich lastig meer achter 'geen tijd' verschuilen

- Z2N
- Donateur
Dat kan nog steeds prima. Ik vind het namelijk heel wat dat er een groep leden is die er schijnbaar vanuit gaan dat het bestuur alle tijd van de wereld heeft, en elk wissewasje zomaar kan uitvoeren. Het zijn ook maar mensen, met een leven buiten een hobbyistenforum 

-
- Donateur
Uiteraard. Maar mijn eigenlijke punt heb ik proberen te maken, en zo te zien aan de reacties van gisteravond lijk ik daarin niet de enige.
Het komt echter totaal niet aan. Ik heb zo mijn theorieën over het waarom, waardoor ik ook weinig verwachtingen heb ten aanzien van eventuele verbetering. Maar wonderen bestaan nog.
Het komt echter totaal niet aan. Ik heb zo mijn theorieën over het waarom, waardoor ik ook weinig verwachtingen heb ten aanzien van eventuele verbetering. Maar wonderen bestaan nog.
- Hainje
Hebben ov-hobbyisten een leven buiten het forum? 

♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
-
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Het komt geloof ik ook niet aan dat het best lastig is een geschikte foto te vinden door de verhouding. Daardoor vallen de meeste foto's af. Een kwartaal wedstrijd is dus leuk, maar als je 95% van de winnaars niet kan gebruiken heb je dus elke 2 jaar misschien een goeie foto.
En we zijn aan het kijken wat de toekomst van de banner is, don't worry!
- dylanwild94
- Donateur
En hoe moeilijk is het om de eisen die een banner moet hebben te delen met de kandidaten?
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
De eisen zijn heel eenvoudig eigenlijk: als je een mooie uitsnede uit een foto kunt maken met de afmetingen van de banner zoals je 'm boven het forum ziet staan is 'ie geschikt. Liefst nog ietsje groter, want dan is er nog te schuiven als er iets precies achter een letter verdwijnt.
De complexiteit zit vooral in het maken van een foto waarmee dat lukt zonder al te rare afsnijdingen te moeten maken. Ik heb best vaak "standaard" OV foto's ingestuurd gekregen in het verleden en dan is het onderwerp vaak te groot in beeld. De recentere inzendingen zijn echter beter te gebruiken, die zitten dichter bij de juiste verhoudingen.
De complexiteit zit vooral in het maken van een foto waarmee dat lukt zonder al te rare afsnijdingen te moeten maken. Ik heb best vaak "standaard" OV foto's ingestuurd gekregen in het verleden en dan is het onderwerp vaak te groot in beeld. De recentere inzendingen zijn echter beter te gebruiken, die zitten dichter bij de juiste verhoudingen.
Schapekop in de Keistad
-
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
1152x195 pixels is de maat
-
Heel grofweg een verhouding van 1/6. 

- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Er zijn inmiddels 11 nieuwe banners gereed gemaakt, die wachten nu op uploaden naar de server.
Schapekop in de Keistad
- trolly
trolly waardeert deze actie
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
-
Dit wordt ook door Iamthedutchdude gewaardeerd
-
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
De nieuwe banners staan er op en er zijn er wat oude tussenuit

-
Deels heb je een punt, maar wie een site met leden opricht is wel verantwoordelijk om ervoor te zorgen dat deze goed gerund wordt. Gezien er ook een stichting is opgericht vanuit de gedachte dat de site voor nu en voor de toekomst een verzamelplaats moet zijn voor ov-liefhebbers, geldt deze verantwoordelijkheid mijns inziens des te meer. Het door Mikos geschetste beeld (soms zonder stap 4 en met af en toe successen) herken ik helaas ook en vind ik zorgelijk, gelet op bovenstaande.
Dat gezegd hebbende kan ik de beheeracties van vandaag alleen maar waarderen, al hoop ik wel dat er dusdanig geëvalueerd gaat worden dat TffpaA en anderen topics niet meer hoeven te besmetten met hun gekuch.
- MarkNL
Het kenmerk van een stichting is juist dat deze geen leden heeft (alleen een bestuur). Als er vanuit leden inspraak gewenst is / was, had er een vereniging opgericht moeten worden.
-
Oh, dan zal er juridisch ook wel een verschil bestaan tussen leden en gebruikers. Ik kan in het afgelopen jaarverslag en de topics over de stichting niets terugvinden over de keuze tussen stichting en vereniging, dus wellicht wil het bestuur daar nog eens over uitweiden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Als korte samenvatting: het zit 'm onder meer in de aansprakelijkheid van de bestuurders. Bij een stichting zijn die standaard niet hoofdelijk aansprakelijk, met een vereniging zou je daarvoor alsnog ook statuten moeten hebben waarin dat geregeld moet worden en moet je ook bij de KvK ingeschreven staan. Daarmee wordt het verschil tussen stichting en vereniging met volledige rechtsbevoegdheid al kleiner.
Daarnaast heeft een stichting zoals gezegd geen leden. Administratief en organisatorisch kon de organisatie daardoor kleiner gehouden worden, gezien hierdoor ook geen ledenadministratie nodig is en er geen ALV georganiseerd hoeft te worden. Dat scheelt uiteraard ook in de kosten, gezien voor een ALV over het algemeen dan ook een zaaltje gehuurd zou moeten worden.
Daarnaast heeft een stichting zoals gezegd geen leden. Administratief en organisatorisch kon de organisatie daardoor kleiner gehouden worden, gezien hierdoor ook geen ledenadministratie nodig is en er geen ALV georganiseerd hoeft te worden. Dat scheelt uiteraard ook in de kosten, gezien voor een ALV over het algemeen dan ook een zaaltje gehuurd zou moeten worden.
Schapekop in de Keistad
-
- Donateur
Cookies verwijderd, cache geleegd, flink aantal keren ververst...maar ik zie zogauw niets 'nieuws' ertussen staan. In ieder geval niet mijn foto. Is de upload toch nog niet gelukt? Is de mijne niet door de selectieronde gekomen? En zo ja, waarom?