
En aangezien het concept van een lamp in de cabine die aangeeft dat de deuren gesloten zijn eveneens een technisch concept is wat België nog niet bereikt heeft, moet de treinbegeleider van de NMBS de vertrekprocedure met LINDA doen.
Dit vond ik op: https://p-magazine.com/nl/articles/nmbs ... bare-lindaLINDA is een nieuwe vertrekprocedure. Als de deuren van de trein gesloten zijn, geeft de treinbegeleider via zijn smartphone en smartwatch een signaal aan de treinbestuurder dat hij mag vertrekken. Die laatste krijgt dan toelating op zijn tablet om te vertrekken en zet zijn trein in beweging als het sein ook op veilig staat.
De treinen van Arriva hebben geen sleutelkastje bij de deuren om de treinbegeleider het vertrekproces uit te laten voeren.Suus schreef: ↑za 13 jul 2024, 07:55 Eenmansbediening is in België verboden![]()
En aangezien het concept van een lamp in de cabine die aangeeft dat de deuren gesloten zijn eveneens een technisch concept is wat België nog niet bereikt heeft, moet de treinbegeleider van de NMBS de vertrekprocedure met LINDA doen.
Er zijn ook machinisten van Arriva die bevoegdheid hebben voor België en nu dus ook af en toe naar Luik rijden.
Dat lijkt me een heel domme reactie. Er wordt al genoeg onzin beweerd op dit forum dat niet gestaafd is.
Er zijn op dit moment geen Arriva-machinisten bevoegd op Belgisch grondgebied. Waar haal je die info?
Waarom zouden ze open-access rijden op een kleine verlieslatende lijn, naast een NMBS-trein die ook moet rijden wegens concessie?
Arriva is/was van plan om in Nederland ook (voor NS) verlieslatende stoptreinen te rijden gezien hun meldingen bij de ACM, dus zo gek is dit idee niet.DovaModaal schreef: ↑ma 15 jul 2024, 15:50Waarom zouden ze open-access rijden op een kleine verlieslatende lijn, naast een NMBS-trein die ook moet rijden wegens concessie?
Dat doet toch geen enkele privé-vervoerder. Dan heb je ook geen integratie met de NMBS-tickets, en moeten ze zelf uitvinden hoe ze internationale tickets werkend krijgen...
Arriva heeft tot nu toe slechts enkele nachttreinen in open-access.
Bron? Dat ze daarmee die lijnen uit de HRN-concessie wilde houden is qua tijdpad niet logisch. En ik heb niks gehoord over een handdoekgooiactie met die plannen.DovaModaal schreef: ↑ma 15 jul 2024, 18:19 als overtuigingsmiddel om lijnen uit de concessie van NS te houden, maar zodra ze hoorden dat NS er toch ging rijden hebben ze de handdoek gegooid wegens niet interessant.
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 25 gasten