Korte Wiki vragen

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
ITF

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door ITF »

Is het mogelijk om je gebruikersnaam te wijzigen op de wiki?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Nee, je kunt alleen maar een nieuwe account aanmaken. Wat automatisch zou moeten gaan als je inlogt met je nieuwe accountnaam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

huibf schreef: ma 01 jul 2024, 17:05 Ik zou Kaldenkirchen, Am Swimmbadd aanhouden.
En dus dehernoeming destijds terugdraaien.
Mijn compromis om het Nettetal Kaldenkirchen Am Schwimmbad te noemen is helaas teruggedraaid...
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
fogeltje
Oud-beheerder OVNL

Bericht door fogeltje »

Wat betreft Pelgrimsrust, als je op Google Maps Handel intypt, dan valt dat stukje er buiten en hoort het bij Gemert. Kijk je bij het kadaster, dan neemt Handel daar inderdaad een hapje uit Gemert. Ik vind dat opmerkelijk omdat Google in mijn ervaring voor plaatsen overeenkomt met de kadasterkaarten (limited steekproef in de regio). In dat geval hecht ik meer waarde aan de kadasterkaart. Maar ik zou het hier, zeker in de paginanaam, gewoon op Gemert houden. Dat is duidelijker voor de lezer en ook in geest met de lijnen. Die zijn voor Gemert bedoeld. Voor Handel heb je slechts de 655 en aan de rand de 322. Eventueel kan bij de betrokken lijnen een triviapuntje toegevoegd worden.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur

Bericht door huibf »

Ik zag het inderdaat ook op de BAGkaart en ook op de kadasterkaart. Google laat de 'hapje' bij Gemert horen.
- Hermes noemt het Handel.
- Arriva noemt het Gemert. (Glimble ook)
- Google noemt het Gemert.
- 9292 noemt het Gemert.
- OV info noemt het Handel.
    De eindbestemming is overigens Gemert, Pelgrimsrust. Dat is ook het meest logische.
    TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

In overheidland (waar ik werk) is het echt not done om Google Maps te gebruiken. BAG is verplicht.

Blijf er in zijn geheel moeite mee hebben dat we hier nog altijd een totale willekeur hebben wat leidend is. Soms de vervoerder, soms iets anders.

Wellicht moeten we toch eens met een democratisch gekozen leidraad gaan komen, want dit is niet werkbaar soms.
    Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
    waldo79

Bericht door waldo79 »

Op zich is de wiki een particulier initiatief waarvoor geen verplichting geldt om de BAG te hanteren.
    Daniel
    OVNL-bestuurslid
    Contacteer:

Bericht door Daniel »

Nee, maar overal wat anders doen is ook niet handig. De vervoerder volgen zoals we vrijwel altijd al doen lijkt het handigst, want daar moet je toch al de haltenamen checken bij een nieuwe dienstregeling.
    Alleen Qbuzz is dan niet handig, met namen die pas last minute wijzigen.
    Schapekop in de Keistad

TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

Mee eens Daniel!
    iamthedutchdude

Bericht door iamthedutchdude »

TomSteyl schreef: za 13 jul 2024, 12:43 Wellicht moeten we toch eens met een democratisch gekozen leidraad gaan komen, want dit is niet werkbaar soms.
    Daniel schreef: za 13 jul 2024, 15:00 overal wat anders doen is ook niet handig.
    Dat is ook wat enkele berichten geleden geopperd werd, dus eens.
    regenmaker
    OVNL-beheerder
    Contacteer:

Bericht door regenmaker »

Volgens mij wordt er zwaar overdreven hoe groot het probleem is. Geef eerst wat concrete voorbeelden waar haltes bij verschillende lijnen een andere naam hebben voordat we extra regels gaan opleggen.

Er wordt nu een heel probleem gemaakt van 2 voorbeelden, waarbij op alle lijnpagina's die de halte bedienen netjes dezelfde naam gehanteerd wordt. Het is toch raar als je bij de een Handel gebruikt en de ander Gemert. Het reguleert zich nu prima door de gebruikers zelf. Maatwerk is hier de oplossing.
    Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
    Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
    huibf
    Donateur

Bericht door huibf »

Juist.
    Volgensmij maken wij de wiki en we kiezen daarbij ook wat logisch is, in de geval Gemert, Pelgrimsrust.
    TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

regenmaker schreef: zo 14 jul 2024, 18:23Het reguleert zich nu prima door de gebruikers zelf. Maatwerk is hier de oplossing.
    Akkoord. Als er dan maatwerk/compromis wordt toegepast, dan moet het ook niet teruggedraaid worden. :p Dan zal ik het zelf weer even terugplaatsen.
    regenmaker
    OVNL-beheerder
    Contacteer:

Bericht door regenmaker »

Nee, dat slaat nergens op. Dan ben je tussen verschillende lijnen verschillende namen aan het gebruiken en dat alleen omdat Arriva zo nodig een andere naam moet gebruiken. In de trivia staat nu netjes vermeld dat Arriva een andere naam gebruikt.
    Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
    Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
    TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

Je hebt het zelf over maatwerk. Wat maakt het dan uit dat er bij twee haltes nu extra Kaldenkirchen vermeld zou worden? Even vanuit jouw redenatie gezien kan ik de 3 haltes van lijn 66 in Steyl die Arriva nog altijd Tegelen noemt ook wijzigen, omdat Arriva eigenwijs is?

Juist vanwege dit zou ik niet te streng gaan modereren, regenmaker. En enig maatwerk/compromis toelaten.
    Meltrain
    Donateur

Bericht door Meltrain »

regenmaker schreef: ma 15 jul 2024, 07:55 Nee, dat slaat nergens op. Dan ben je tussen verschillende lijnen verschillende namen aan het gebruiken en dat alleen omdat Arriva zo nodig een andere naam moet gebruiken. In de trivia staat nu netjes vermeld dat Arriva een andere naam gebruikt.
    Maar volgens Daniel moeten we de vervoerder volgen :Y :
    Daniel schreef: za 13 jul 2024, 15:00 Nee, maar overal wat anders doen is ook niet handig. De vervoerder volgen zoals we vrijwel altijd al doen lijkt het handigst, want daar moet je toch al de haltenamen checken bij een nieuwe dienstregeling.
    Alleen Qbuzz is dan niet handig, met namen die pas last minute wijzigen.
    Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
    Daniel
    OVNL-bestuurslid
    Contacteer:

Bericht door Daniel »

Maar ik schrijf ook met een reden dat we de vervoerder volgen "vrijwel altijd" doen. Dat is precies het maatwerk waar regenmaker op doelt, want namen die overduidelijk fout zijn moet je gewoon wat aan doen en soms vervalt een halte volgens dienstregeling terwijl hij er in de praktijk nog gewoon is.
    Schapekop in de Keistad

Frank93

Bericht door Frank93 »

Omdat er een nieuwe lijn 140 komt te rijden tussen Hoorn en Medemblik wil ik deze pagina graag hernoemen met de jaartallen erachter dat deze lijn gereden heeft. Echter is er geen einddatum bekend van deze lijn. Wat is in zo'n geval het handigst om te doen?
    nvdw
    Donateur

Bericht door nvdw »

In de dienstregeling van 1997-1998 staat lijn 140 niet meer, en ook is er niks gemeld over opheffing, dus dat zou al in de vorige dienstregeling gebeurd moeten zijn. Die van 1996-1997 staat echter niet op de wiki. Ik zou 1996 aanhouden.
    Feed the childrens
    Frank93

Bericht door Frank93 »

Doe ik dat, bedankt :pos:
    Etienne
    Donateur
    Contacteer:

Bericht door Etienne »

Edoch; ik heb even teruggekeken in de busboekjes en de opheffing vond pas plaats op 30 mei 1999, toen het eerste boekje van Connexxion uit kwam.
    Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
    In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
    Milco
    OVNL-beheerder
    Contacteer:

Bericht door Milco »

Sinds afgelopen 21 juli is Overal Flex grotendeels opgeheven en zijn twee gebieden overgenomen door Overal OV op Maat, zie: https://www.overal.nl/nl/onze-routes/ve ... ov-op-maat

Nu ben ik zelf niet zo heel bekend met zulke Flexsystemen, dus eigenlijk is mijn vraag: zou iemand dit binnenkort op de wiki willen aanpassen en verwerken? Alvast bedankt! :)
    Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
    Updates:
    25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
    14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
    Frank93

Bericht door Frank93 »

Het is inmiddels al aangepast zie ik, maar vreemd dat dit zonder enige vorm van communicatie is gewijzigd. Dat ik bezig was met de wijzigingen werd op de website ook nog gesproken over Overal Flex (dat is nu wel overal aangepast zie ik). Op de lijnennetkaart staat ook nog steeds Overal Flex.
    Milco
    OVNL-beheerder
    Contacteer:

Bericht door Milco »

Ik had inderdaad zelf een goede poging gedaan om de wijzigingen door te voeren, ik ga er vanuit dat alles correct is. Vreemde manier van communiceren weer vanuit Connexxion, door van de ene op de andere dag de naam opeens te wijzigen... :')
    Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
    Updates:
    25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
    14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
    TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

TomSteyl schreef: ma 15 jul 2024, 08:07 Je hebt het zelf over maatwerk. Wat maakt het dan uit dat er bij twee haltes nu extra Kaldenkirchen vermeld zou worden? Even vanuit jouw redenatie gezien kan ik de 3 haltes van lijn 66 in Steyl die Arriva nog altijd Tegelen noemt ook wijzigen, omdat Arriva eigenwijs is?

Juist vanwege dit zou ik niet te streng gaan modereren, regenmaker. En enig maatwerk/compromis toelaten.
    Aangezien het een beetje richtingloos blijft hier (oa door verschillende geluiden vanuit beheer) en ik inmiddels ontdekt hebt dat ze zelfs in de reisplanner van de DB-automaten (VRR) de toevoeging van o.a. Kaldenkirchen en Lobberich bij de haltenamen doen (zie afbeelding, ook bij andere lijnen), ga ik de wikipagina van lijn 1 toch aanpassen naar het voorgestelde compromis.

Afbeelding
    Plaats reactie