Spoorwijzigingen worden wel vaker niet omgeroepen. Al meerdere malen meegemaakt op station Breda. De laatste keer was afgelopen zaterdag. Op spoor 7 stond een defecte IC Brussel. De sprinter naar Dordrecht werd zonder aankondiging gewijzigd naar 6. De enige manier om het door te hebben was omdat de sprinter niet meer zichtbaar was als volgende trein op de TBP want ook op de TBP was de spoorwijziging niet te zien want de IC naar Den Haag werd als volgende trein getoond.TLP schreef: ↑do 04 jul 2024, 18:14 Het lijkt erop alsof de medewerker de sporenlayout van Deventer niet kende.
Ergens vraag ik me wel af of de reizigers die de trein gemist hadden de trein konden horen of voelen aankomen. Het is tenslotte toch een massaal voertuig dat aan komt zetten, in dit geval aan hetzelfde perron, dat hoor en voel ik meestal wel ook al komt de trein aan de andere kant dan ik verwacht.
OVer Missers in de Reisinformatie
-
- Berichten: 12082
- Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
- Locatie: Oosterhout
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Het is heel handig dat de app van NS International aangeeft dat ik in Breda de overstap van de 9200 op de 1100 niet ga halen, maar het zou nog handiger zijn als hij dan gelijk een alternatief reisadvies geeft.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 6954
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
De RET meldde vanmiddag dat tramlijn 20 vanwege een stremming op de Schiedamsedijk een omleiding reed via Eendrachtsplein. Dat was blijkbaar gekopieerd van een oude versperringsmaatregel, want die lijn rijdt al een tijdje niet meer.
-
- Berichten: 1765
- Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
- Locatie: Helmond
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Vandaag en morgen rijdt de 1100 richting Den Haag 3 minuten eerder weg uit Eindhoven, vandaag betekend dat dat de aansluiting vanaf de 3500 in zijn geheel vervalt, morgen zou de 3700 2 minuten eerder moeten rijden (met een kering van 3 minuten te Venlo dus
) zodat de aansluiting op papier weer wel gehaald wordt. Dit alles schijnbaar vanwege werkzaamheden aan spoor 1 en 2 te Ehs -een probleempje- dit wordt door de NS helemaal nergens vermeld.

-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 13757
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
- Locatie: Utrecht
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
De 4400 rijdt ook niet tussen Eindhoven en Boxtel, maar ook dat heeft het werkzaamhedenoverzicht niet gehaald.
-
- Berichten: 4089
- Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Nee, de keertijd is 33 minuten op sporen 3 en 6.teun schreef: ↑vr 12 jul 2024, 20:37 Vandaag en morgen rijdt de 1100 richting Den Haag 3 minuten eerder weg uit Eindhoven, vandaag betekend dat dat de aansluiting vanaf de 3500 in zijn geheel vervalt, morgen zou de 3700 2 minuten eerder moeten rijden (met een kering van 3 minuten te Venlo dus) zodat de aansluiting op papier weer wel gehaald wordt. Dit alles schijnbaar vanwege werkzaamheden aan spoor 1 en 2 te Ehs -een probleempje- dit wordt door de NS helemaal nergens vermeld.
-
- Berichten: 1765
- Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
- Locatie: Helmond
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Nu vind ik het ineens weer jammer dat dat onder normale omstandigheden niet kan. 

-
- Berichten: 8292
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Voor een dagtripje naar België begin augustus geeft NS International aan dat ik via Amersfoort moet rijden. Terwijl Amersfoort er dan uit ligt. Best bizar dat NS drie weken van tevoren voor dergelijke reizen niet in staat is goede reisinformatie te leveren.
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40633
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ligt eraan wanneer begin augustus precies is. Over 3 weken rijden er vanuit Amersfoort alleen geen treinen naar Utrecht, de overige richtingen kan je wel gewoon met de trein langs.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Suus
- Berichten: 52109
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ja, maar de reisplanner geeft voor de eerste week van augustus gewoon rechtstreekse treinen Zwolle - Utrecht - Rotterdam zonder de omweg via Hilversum. Dat komt pas op 19 juli in de reisplanner te staan. Nu is dat voor de IC Brussel nog af te vangen door een paar minuten eerder de trein richting Schiphol te nemen, maar als je een trein met verplichte reservering hebt vanaf Rotterdam kan dat toch een nare verrassing worden 

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: do 14 dec 2023, 18:44
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ik ga zo met de 3034, als onderdeel van een langere reis, en ik dacht gisteren alvast de reis te voorbeschouwen. Vanwege de werkzaamheden tussen Rotterdam en Den Haag rekenee ik wel op een deugdelijke omreis en de NS planner gaf ook aan dat er maar liefst 12 treinstellen zouden rijden! Nu ben ik van nature achterdochtig, dus ik check net nog even de reis. Blijkt dat er van de 12 nog 4 bakken over zijn.
Dit gebeurt regelmatig. Waarom worden treinen altijd korter en nooit langer dan geprojecteerd?
Dit gebeurt regelmatig. Waarom worden treinen altijd korter en nooit langer dan geprojecteerd?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40633
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Als ik me niet vergis geeft de NS planner altijd de inzet op de dag van plannen en niet de dag van reizen.
En gisteren reed de 3034 inderdaad met 12 bakken.
En gisteren reed de 3034 inderdaad met 12 bakken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: do 14 dec 2023, 18:44
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Laat ze dat dan vermelden zodat je niet dood wordt van een blij vogeltje. Over missers gesproken...
-
- Berichten: 6954
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Die bug zit al jarenlang in de NS reisplanner, terwijl de juiste gegevens wel gewoon beschikbaar zijn (tot 72 uur vooruit als open data, en de NS zou intern zelfs verder vooruit kunnen kijken).
-
- Berichten: 7253
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ook B@M (bijsturingssysteem voor materieel) werkt tot 72 uur voor uitvoering. Daarna zul je echt in de planningssystemen moeten kijken waar die omloop in overgaat.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Donateur
- Berichten: 6005
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
- Locatie: Maastricht/Berlin
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Tsja, oordeel zelf.
De verkeerde dienstregeling is gewoon drielandenknulligheid (al zijn ze een extra melding in bijvoorbeeld Eijsden vergeten). Maar dat die rare bug met die verschuivende uren wanneer je op een specifieke trein klikt, nou nog steeds in die app zit...





-
- Berichten: 1898
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Oh, ik dacht dat het aan mij lag.
Overigens heeft 9292 (de app) dat ook, vooral als je een reis plant en dan vanuit het overzicht naar de details voor één reis gaat en bijv 5mn later weer terug naar overzicht en detail.
Overigens heeft 9292 (de app) dat ook, vooral als je een reis plant en dan vanuit het overzicht naar de details voor één reis gaat en bijv 5mn later weer terug naar overzicht en detail.
-
- Berichten: 1792
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Bij mij maakt het in 9292 niet uit welk reisadvies ik in het overzicht aanklik, ik krijg altijd het detailoverzicht met volledig andere tijden (en soms ook volledig andere reisadviezen*). Dat is ook de reden dat ik 9292 niet meer als app op de telefoon heb staan. Als ik het nodig heb zoek ik de site er wel bij...
- Spoiler: show
-
- Berichten: 7253
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dat vertrek van 3 minuten eerder is het gevolg van de vertrekprocedure die meer tijd kost. In Eijsden vertrekt men 2 minuten eerder en in Visé en Bressoux 1 minuut eerder.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 953
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Waarom kost de vetrekprocedure bij een Flirt meer tijd dan bij een Break? Bij de Flirt gebeurd dat toch door de machinist? De hoeft alleen maar in zijn spiegel te kijken en op t knopje deuren dicht te drukken.
Zou naar mijn idee sneller moeten gaan.
Zou naar mijn idee sneller moeten gaan.
-
- Berichten: 1993
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dat doen ze in België niet, zie de recente uitleg in het andere topic:
cassie127 schreef: ↑za 13 jul 2024, 14:51 De treinen van Arriva hebben geen sleutelkastje bij de deuren om de treinbegeleider het vertrekproces uit te laten voeren.
Officiële vertrekproces:
Treinbegeleider staat bij deur en fluit. Loopt naar de achterste cabine en belt via boordtelefoon naar Machinist en geeft opdracht deuren te sluiten. Treinbegeleider loopt de cabine uit naar de deur en sleutelt zijn deur open. Kijkt of alles veilig is, sluit daarna die deur weer (een enkele deur kan dus wel). Loopt terug naar de achterste cabine en geeft het bevel tot vertrekken (in NL) of bevestigd via LINDA dat de verrichtingen gedaan zijn (in BE).
En dan hoor ik je denken waarom dan niet bellen via de mobiele telefoon? Nou dat gaat nogal lastig rond Visé en Eijsden met het wisselen van Netwerk providers.
-
- Berichten: 1773
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Give me a Break. Dit hadden we van te voren niet zien aankomen?
-
- Berichten: 6954
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dat heeft men ook aan zien komen, want :16 is de normale vertrektijd van de 18900 zoals deze altijd in de systemen heeft gestaan. Daarom is het ook een misser, dit is niet de vertrektijd die uit de plansystemen komt.
-
- Berichten: 7253
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Probleem is dat de NS International app werkt op basis van Hafas en Hafas niet zo vaak geüpdatet wordt met dienstregelingswijzigingen van NS t.o.v. de binnenlandse reisplanner en datastromen. Is overigens niet alleen bij NS zo. Zo kwam ik afgelopen weekend in Antwerpen in ÖBB Scotty enkele strandtreinen tegen volgens de NMBS app niet bestaan.
En welke app gelijk heeft is altijd moeilijk te zeggen. In Köln heb ik wel eens meegemaakt dat een trein volgens de info van DB op Messe/Deutz zou vertrekken en volgens de (Hafas) info in ÖBB Scotty zou de trein van Köln Hbf gaan vertrekken. In dit geval had Scotty de juiste informatie. Terwijl Scotty afgelopen week bijvoorbeeld aangaf dat mijn ICE vanaf München Hbf om 09:46 zou vertrekken maar in de praktijk (en volgens de DB informatie) de trein om 09:43 ging vertrekken.
Oftewel: vaak klopt de binnenlandse reisinformatie het beste, maar lang niet altijd. Waarbij we bij de binnenlandse reisinformatie het geluk hebben dat wijzigingen die gemaakt worden in het plansysteem vrij snel doordruppelen naar de reisinformatie stromen.
En welke app gelijk heeft is altijd moeilijk te zeggen. In Köln heb ik wel eens meegemaakt dat een trein volgens de info van DB op Messe/Deutz zou vertrekken en volgens de (Hafas) info in ÖBB Scotty zou de trein van Köln Hbf gaan vertrekken. In dit geval had Scotty de juiste informatie. Terwijl Scotty afgelopen week bijvoorbeeld aangaf dat mijn ICE vanaf München Hbf om 09:46 zou vertrekken maar in de praktijk (en volgens de DB informatie) de trein om 09:43 ging vertrekken.
Oftewel: vaak klopt de binnenlandse reisinformatie het beste, maar lang niet altijd. Waarbij we bij de binnenlandse reisinformatie het geluk hebben dat wijzigingen die gemaakt worden in het plansysteem vrij snel doordruppelen naar de reisinformatie stromen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 6954
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dan is hafas wel heel erg lang niet bijgewerkt, want in wijzigingsblad juni staat het al goed en die wijzigingsbladen worden circa 2 maanden van te voren afgesloten. Dus al zeker sinds half april zijn de juiste tijden van de 18900 bekend.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten