Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
albertjan96 schreef: ↑za 06 jul 2024, 13:17
Vannacht 6 bussen vernield op de remise in Arnhem… 5 CNG’s en 1 trolley. Die zullen voorlopig wel niet inzetbaar zijn
Scheelt dat we vakantiediensten rijden en er dus nog het een en ander in Bemmel staat en trolleybussen hebben we zeker over nu naar Velp en op lijn 7 gas rijdt.
De dader is al gelijk gepakt omdat er nog personeel aanwezig was die de politie hebben gewaarschuwd.
Wie zoiets doet? Gezien het feit dat de dader 37 is, is het geen kwajongensstreek maar vermoed ik dat het een schreeuw om aandacht is. Jaren geleden hebben we in Twente ook zoiets gehad met een collega. Die raakte in een psychose door PTSS.
Gelukkig is het alleen materiële schade en, zoals iemand al zei: een ruit is snel geplaatst.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Op de kaart zijn wat gelede bussen zichtbaar rond Nijmegen. Op dit moment zie ik de 9272, 9273 en 9265 uit Zeeland, 9247 van Eindhoven (Bravo) en de 9249, 9263 en 9302 van Hermes.
Marc schreef: ↑za 13 jul 2024, 09:18Op de kaart zijn wat gelede bussen zichtbaar rond Nijmegen. Op dit moment zie ik de 9272, 9273 en 9265 uit Zeeland, 9247 van Eindhoven (Bravo) en de 9249, 9263 en 9302 van Hermes.
Van Hermes rijdt er ook nog de 9255.
Dan rijden er ook nog wat 'normalere' bussen (wel breng, normaal niet in het weekend):
9241 en de Citaro CNG G's
Toevoeging: de 9254, 9303 en 9305 uit VLZ zijn ook actief in Nijmegen
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
Sinds een week of twee loopt de informatie voor Arnhem/Nijmegen in OVinfo niet synchroon met de werkelijke dienstregeling. Eerst zaten meerdere lijnen er gewoon helemaal niet in of misten ze op bepaalde dagen van de week, nu zie je dat de ritten wel zijn geladen maar blijven er minutenverschillen in de tijden. Op diverse lijnen zit in OVinfo een meerdere minuten verschoven dienstregeling, de afwijking in actuele +/- klopt ook niet met de actuele tijd en lijkt dus berekend te worden in verhouding tot een andere dienstregeling dan waar je naar zit te kijken in de app.
Is ook een probleem met enkele lijnen van Hermes rondom Eindhoven. Het lijkt alsof die op een oude dienstregeling zijn blijven hangen. Loop ook niet synchroon met Google welke dezelfde datasource volgens mij gebruikt. OVInfo zelf wordt niet meer onderhouden, maar de datakoppeling loopt volgens mij automatisch. Dus als Hermes het verkeerd aanlevert aan openov (of hoe die open source ook heet), dan staat het oa fout in OVInfo.
Speelt op meerdere plekken. Via 9292 gaat het wel goed, via Google Maps en OVinfo nog niet. Heeft ermee te maken hoe deze bronnen onze exportdata interpreteren. Vanaf zondag zou dit overal goed moeten gaan.
Er staat dat de bus wel in dienst was (lijn 8, Arnhem CS). Is deze lijn altijd zo leeg?! Ik had wel verwacht dat er niet veel mensen in zouden zitten, maar niemand is wel heel weinig...
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
Het display voor is wat vervormd, maar op de zijkant staat lijn 9, dat klopt ook met de GPS van die bus. Dit was pas 2 haltes na het begin/eindpunt, op een rustig moment, dus ik ben niet heel verbaasd dat er nog niemand in zat.
Dit was inderdaad lijn 9 en in de daluren zitten er vrijwel geen passagiers in de bus tussen IPC en Koningsweg, simpelweg omdat er verder niks te beleven is. IPC is een opleidingslocatie voor groenvoorzieningen, natuurverzorging etc. Lijn 9 rijdt maandag t/m vrijdag tussen aanvang dienst en 18.00 elk half uur hier naar toe. Buiten de spitstijden kun je een verdwaalde wandelaar daar tegen komen, maar meestal rond de tijd van het ongeval is de bus op dat stukje leeg.
Laatst gewijzigd door gkw1969 op vr 19 jul 2024, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Museumbus 101 zal dinsdag op de route van lijn 3 richting Burgers Zoo pendelen, ter ere van 100 jarig jubileum van het dierenpark én het 75 jarig jubileum van de trolleybus in Arnhem. Een ritje is gratis op vertoon van een geldig toegangskaartje voor het park. https://www.gelderlander.nl/arnhem/burg ... ~ac295cdd/
Er zijn echt chauffeurs die het rijden met de nieuwe Solarissen nog niet echt onder de knie hebben. Herhaaldelijk achter elkaar gas (stroom) geven in wissels (met schokken als gevolg),geen gas terugnemen onder het spoorviaduct bij Arnhems Buiten, vergeten te wisselen bij perron A op Arnhem CS om maar enkele voorbeelden te noemen.
Het probleem zit hem deels in de gewenning en deels in het feit dat je het ene deel aan de draad zit en andere deel niet. De rijeigenschappen zijn namelijk dezelfde. Dus soms vergeet je dat aan de draad zit. Daarnaast is een deel niet gewend aan de onderbrekers en de wissels bij spoor A. Als je een tijdje niet gereden hebt kun je die nog wel eens vergeten.
Het lijkt eenvoudig, maar dat is het niet. De chauffeurs die destijds al met lijn 1 naar Velp reden zullen er minder moeite hebben dan de chauffeurs die daarna trolley chauffeur zijn geworden. En sommigen leren het nooit.
Jurre schreef: ↑wo 17 jul 2024, 10:06
Speelt op meerdere plekken. Via 9292 gaat het wel goed, via Google Maps en OVinfo nog niet. Heeft ermee te maken hoe deze bronnen onze exportdata interpreteren. Vanaf zondag zou dit overal goed moeten gaan.
Inmiddels lijkt het inderdaad weer goed te gaan Gelukkig maar, want die 9292 app is echt een grafding.
Je kan beter de Breng of Hermes app gebruiken die is nog beter dan 9292 die zijn beste tijd wel heeft gehad ofwel tijd is langzaam rijp voor een nieuwe app te bouwen.
MichOV schreef: ↑di 30 jul 2024, 11:03
Je kan beter de Breng of Hermes app gebruiken die is nog beter dan 9292 die zijn beste tijd wel heeft gehad ofwel tijd is langzaam rijp voor een nieuwe app te bouwen.
Maar als de data incompleet is dan helpt dat weinig vrees ik...
Zat vanochtend in de Breng 5361(MAN CNG) bus mijn hemel wat klonk die bus slecht. Ik zat achterin ter hoogte van waar de achterwielen zitten en juist daar maakte de bus heel erg veel lawaai tijdens het rijden alsof er iets los zit want het maakte nogal een heen en weer klapperend geluid bij de wielophanging. Lijkt mij dat deze bus echt even uit voorzorg voor de veiligheid van chauffeur en passagiers serieus moet worden nagekeken. Waar kan dit worden gemeld? Of kan iemand van jullie dit doen?