Komkommertijd: Wat is jouw favoriete tramlijn van Rotterdam?
-
Komkommertijd: Wat is jouw favoriete tramlijn van Rotterdam?
Laatst gewijzigd door iamthedutchdude op ma 05 aug 2024, 11:46, 4 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Wat is jouw favoriete tramlijn van Rotterdam?
Elke tramlijn die s avonds meer dan tweemaal in het uur rijdt. Wat een droeftoeters. 

Het is een spectrum.
- AppleMoose
Lijn 25. De enige tramlijn in Rotterdam die ik enige jaren consequent heb gebruikt en omdat deze lijn veel verschillende type wijken met dito inwoners aandoet. Je krijgt zo een mooi beeld van de stad en de inwoners 

En blandning av sött och salt.
- Suus
- Contacteer:
Lijn 24 rijdt op weekendavonden 3x/uur, echt een topfrequentie

Anyway, ik heb voor lijn 4 gekozen. Wel iets minder mooi sinds de achterbakse inkorting van het Marconiplein naar het Heemraadsplein, maar een prachtige verzameling mooie trajecten: Nieuwe Binnenweg, Mauritsweg, Noordsingel, Straatweg en de Burgemeester Frederik Hendrik van Kempensingel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- ODRAIL
Hier nog iemand die er zo over denktAppleMoose schreef: ↑za 20 jul 2024, 00:27 Lijn 25. De enige tramlijn in Rotterdam die ik enige jaren consequent heb gebruikt en omdat deze lijn veel verschillende type wijken met dito inwoners aandoet. Je krijgt zo een mooi beeld van de stad en de inwoners![]()

-
Ik heb voor lijn 25 gekozen. Een leuk snel stuk vanaf Carnisselande, over de Erasmusbrug, door het centrum, over het viaduct over de A20, de vrije baan tussen de bomen langs de Kleiweg en de grote keerlus in Schiebroek.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Tram 8. Ik houd van het gekronkel door wijken over stratentrace's.
-
- Contacteer:
Lijn 21 en 24 lijken me erg mooie lijnen, juist omdat die helemaal van de Esch naar Schiedam/Vlaardingen rijden. Maar lijn 25 is voor mij toch de favoriete lijn en rijdt langs de mooiste stukjes van deze stad. Het stukje tussen Carnisselande en Langenhorst en tussen Schieweg en de keerlus Schiebroek vind ik juist zo mooi. Overigens gebruik ik deze lijn dagelijks om bijvoorbeeld naar mijn tante te gaan of als ik de stad in ga.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
-
Waar Amsterdammers tig keer nodig hebben om tot een resultaat te komen, pakken we dat in Rotterdam veel doortastender aan. Lijn 25 heeft hier namelijk veel ruimer gewonnen: precies de helft van de stemmen waren voor deze lijn!