Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
-
- Donateur
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Dat was mijn link hierboven dan ook. 

-
Re: Kort buitenlands nieuws
Vandaag terug van Berlijn,met ICE 940 vertrokken.In Ostbahnhof was de oorspronkelijke vertrektijd 11.32,dit werd echter 16 minuten later omdat de trein nog niet gereed was in Rummelsburg(opstelterrein).
Tussen Berlijn en Wolfsburg een stuk langzaam gereden ivm een wisselstoring,schade in Hannover bij aankomst:+30 minuten.
In Hannover hebben we vervolgens een kwartier gewacht op een machinist,die van een andere vertraagde trein moest komen.
Duisburg bereikt met +47.
De eerstvolgende trein naar Viersen ging dan om 17.01,de RE42,en was gelukkig op tijd,weliswaar had ik daardoor een uur vertraging,maar vooruit.
Tijdens de passage van de rijnbrug bij Duisburg kwamen we tot stilstand net voor het einde van de brug.
Volgens de omroep in de trein stond er een trein voor ons,later werd dat een"stau von zügen" en minimaal 10 minuten zouden we moeten wachten.
Uiteindelijk werd dat 20 minuten,dus de aansluiting naar Venlo in Viersen is dan ook allang weg,weer een uur erbij!
De volgende trein naar Venlo,1833,werd met +10 aangekondigd,dus dan zou de overstap in Venlo richting Eindhoven ook de mist in gaan.
Gelukkig werd in Mönchengladbach snel kop gemaakt(ben maar door gegaan naar Mcgb)en met +4 vertrokken we.
Aankomst in Venlo om 1859,dus snel naar spoor 3 voor de IC richting Eindhoven,oef net gehaald.
Aangezien in Tilburg achterin de trein de beste positie is voor de roltrappen in Tilburg,ben ik maar achterin gaan zitten in Venlo,de overstap in Eindhoven is toch hetzelfde perron,en ik had al gezien dat het ICNG zou zijn.
Maar nee,alsof de duvel ermee speelde,stond de 1100 in Eindhoven op spoor 4!!Dus maar weer haasten,gelukkig waren we ruim op tijd in Eindhoven en dus ook de 1100 kunnen halen.
Tilburg dus bereikt om 20.05 ipv de oorspronkelijke geplande 18.05.
Nou ja,ik heb het formulier van DB voor teruggave al ingevuld........
Tussen Berlijn en Wolfsburg een stuk langzaam gereden ivm een wisselstoring,schade in Hannover bij aankomst:+30 minuten.
In Hannover hebben we vervolgens een kwartier gewacht op een machinist,die van een andere vertraagde trein moest komen.
Duisburg bereikt met +47.
De eerstvolgende trein naar Viersen ging dan om 17.01,de RE42,en was gelukkig op tijd,weliswaar had ik daardoor een uur vertraging,maar vooruit.
Tijdens de passage van de rijnbrug bij Duisburg kwamen we tot stilstand net voor het einde van de brug.
Volgens de omroep in de trein stond er een trein voor ons,later werd dat een"stau von zügen" en minimaal 10 minuten zouden we moeten wachten.
Uiteindelijk werd dat 20 minuten,dus de aansluiting naar Venlo in Viersen is dan ook allang weg,weer een uur erbij!
De volgende trein naar Venlo,1833,werd met +10 aangekondigd,dus dan zou de overstap in Venlo richting Eindhoven ook de mist in gaan.
Gelukkig werd in Mönchengladbach snel kop gemaakt(ben maar door gegaan naar Mcgb)en met +4 vertrokken we.
Aankomst in Venlo om 1859,dus snel naar spoor 3 voor de IC richting Eindhoven,oef net gehaald.
Aangezien in Tilburg achterin de trein de beste positie is voor de roltrappen in Tilburg,ben ik maar achterin gaan zitten in Venlo,de overstap in Eindhoven is toch hetzelfde perron,en ik had al gezien dat het ICNG zou zijn.
Maar nee,alsof de duvel ermee speelde,stond de 1100 in Eindhoven op spoor 4!!Dus maar weer haasten,gelukkig waren we ruim op tijd in Eindhoven en dus ook de 1100 kunnen halen.
Tilburg dus bereikt om 20.05 ipv de oorspronkelijke geplande 18.05.
Nou ja,ik heb het formulier van DB voor teruggave al ingevuld........
-
Korte opvallende dingen in Berlijn,tov mijn laatste bezoek(mei)
-Bij de S Bahn niks opvallends,wel vaak verstoringen door 'derden'(spoorlopers etc)
-Bij de U Bahn is de U5 door werkzaamheden onderbroken tussen Tierpark en Wuhletal,op het deel naar Hönow(plus pendel Wuhletal-Kaulsdorf Nord)reden uitsluitend F zügen(de oudste van de zgn grootprofiel metro's)
Bij het westelijk deel tussen Hauptbahnhof en Tierpark opvallend veel IK(I KA) stellen(de smalprofiel met extra tredes aan de deuren)
-Bij de tram zag ik een verschuiving van de inzet:op lijn 12 rijden nu weer uitsluitend GT6N,de oudste stellen.In mei reed hier nog de 5 delige Flexity serie 4000
-Lijn M4 is een mengeling van gekoppelde GT6N stellen en Flexity stellen,de eerste wel in de meerderheid.
-Gedurende 2 dagen zag ik op lijn M2 ook een 5 delige Flexity,normaal rijdt alles met 7 delige trams op de M2 aangezien dit een erg drukke lijn is.
-Er was ontzettend veel controle in burger rondom Hellersdorf(M6 en 18)en Ahrensfelde(M8 en 16)de hele week.Soms zelfs samen met politie,gezien tijdens een stop op U bahnhof Hellersdorf,waar veel scholieren op de bon gingen
-Door de werkzaamheden tussen Karlshorst en Köpenick rijdt lijn 21 een rondje Lichtenberg-Ehrlichstrasse(omnummering in lijn 37)-Lichtenberg.
In de avond en weekenden rijdt de 21 dan vanuit Ehrlichstrasse tot S Friedrichsfelde Ost
-Tevens heb een kijkje genomen in Schöneweide,waar de laatste werkzaamheden aan de tramhaltes achter het station hun voltooiing naderen.
Hier liggen 2 lussen en meerdere haltes,zodat trams uit beide richtingen hier kunnen eindigen/beginnen
-Bij de S Bahn niks opvallends,wel vaak verstoringen door 'derden'(spoorlopers etc)
-Bij de U Bahn is de U5 door werkzaamheden onderbroken tussen Tierpark en Wuhletal,op het deel naar Hönow(plus pendel Wuhletal-Kaulsdorf Nord)reden uitsluitend F zügen(de oudste van de zgn grootprofiel metro's)
Bij het westelijk deel tussen Hauptbahnhof en Tierpark opvallend veel IK(I KA) stellen(de smalprofiel met extra tredes aan de deuren)
-Bij de tram zag ik een verschuiving van de inzet:op lijn 12 rijden nu weer uitsluitend GT6N,de oudste stellen.In mei reed hier nog de 5 delige Flexity serie 4000
-Lijn M4 is een mengeling van gekoppelde GT6N stellen en Flexity stellen,de eerste wel in de meerderheid.
-Gedurende 2 dagen zag ik op lijn M2 ook een 5 delige Flexity,normaal rijdt alles met 7 delige trams op de M2 aangezien dit een erg drukke lijn is.
-Er was ontzettend veel controle in burger rondom Hellersdorf(M6 en 18)en Ahrensfelde(M8 en 16)de hele week.Soms zelfs samen met politie,gezien tijdens een stop op U bahnhof Hellersdorf,waar veel scholieren op de bon gingen
-Door de werkzaamheden tussen Karlshorst en Köpenick rijdt lijn 21 een rondje Lichtenberg-Ehrlichstrasse(omnummering in lijn 37)-Lichtenberg.
In de avond en weekenden rijdt de 21 dan vanuit Ehrlichstrasse tot S Friedrichsfelde Ost
-Tevens heb een kijkje genomen in Schöneweide,waar de laatste werkzaamheden aan de tramhaltes achter het station hun voltooiing naderen.
Hier liggen 2 lussen en meerdere haltes,zodat trams uit beide richtingen hier kunnen eindigen/beginnen
-
Deze avonturen lijken me meer iets voor het topic Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland 

-
Lijkt mij ook. Toch wel mooie avonturen beleefd. 

-
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Groeten vanuit het Slowaakse TVV, omdat de internationale trein uit Praha Hlavní Nazdrazí geëindigd is in Strekov. Die reis was trouwens al grappig, omdat net over de grens twee luidbekkende wijven de dienstdoende CD-Mikossin duidelijk wilden maken dat ze wél in de eerste klasse wilden plaatsnemen. Alleen jammer dat ze geen plaatsbewijs konden tonen vóór die eerste klasse.
Maar goed, toen dat voorval in het voordeel van de Mikossin was beslist, kon ze verder met meedelen dat we er dus bij Strekov uitgegooid zouden worden. En dat deed ze nog een keer. En nog een keer voor de slechthorende medereiziger. Ik liet haar maar begaan, ik weet toch wel dat op het moment dat je daar arriveert, de trein toch leegruimen moet worden door Mikossin of ener diens collega's. En stiekem moest ik even gniffelen toen een aantal reizigers al op stond en naar de uitgang begon te lopen bij de reguliere stop in Nové Zámky
Afijn, Strekov bereikt, en de geplande ontruiming begint. Iedereen stapt netjes uit, loopt naar het stationspleintje en gaat schaapachtig kijken naar de gereedstaande bussen. Alsof ze op instructie wachten tijdens een schoolreisje. Gelukkig heb ik ruim ervaring met het Nederlandse TVV
, dus ik loop gewoon assertief op zo'n bus af, gooi mijn rugtas in de bagageruimte en neem plaats. Ja kom zeg, ik wil ook verder naar Budapest-Nyugati páliaudvar...
UPDATE (16.37 uur): inderdaad, een klein kwartiertje later staan we inderdaad op perron 3 van Štrúovo Párkány. Waar we geen trein aantreffen. Die staat namelijk met +100(!) op het enige bord in dit antieke station. We gaan eens zien...
UPDATE (16.42 uur): instructie van de twee Mikossinnen: De trein komt binnen op spoor 2. En gelijk nemen een aantal medereizigers daar gelijk actie op door alvast naar dat perron te verhuizen.
UPDATE (17.08 uur): kijk, zo kan TVV ook. In Nederland heerst er altijd zo'n grafstemming. Op perron 2 worden inmiddels shotjes uitgedeeld, en de eerste biertjes zijn ook gesignaleerd. En de (lokale) verslaggeefster wordt even vriendelijk bejegend. Misschien kom ik nog wel op TV vanavond, want ik sta nu ook op beeld....
UPDATE (18.32 uur): De vervangende trein (met ARKO, wat lekker is tegen 32 graden, dan kun je hangen!) Is gearriveerd in Budapest-Nyugati páliaudvar. Oorspronkelijk gepland 16.28 uur, dus dat is +124. Maar hé, je hebt wel zomaar een mooi verhaal op je eerste Interrail!

Maar goed, toen dat voorval in het voordeel van de Mikossin was beslist, kon ze verder met meedelen dat we er dus bij Strekov uitgegooid zouden worden. En dat deed ze nog een keer. En nog een keer voor de slechthorende medereiziger. Ik liet haar maar begaan, ik weet toch wel dat op het moment dat je daar arriveert, de trein toch leegruimen moet worden door Mikossin of ener diens collega's. En stiekem moest ik even gniffelen toen een aantal reizigers al op stond en naar de uitgang begon te lopen bij de reguliere stop in Nové Zámky

Afijn, Strekov bereikt, en de geplande ontruiming begint. Iedereen stapt netjes uit, loopt naar het stationspleintje en gaat schaapachtig kijken naar de gereedstaande bussen. Alsof ze op instructie wachten tijdens een schoolreisje. Gelukkig heb ik ruim ervaring met het Nederlandse TVV

UPDATE (16.37 uur): inderdaad, een klein kwartiertje later staan we inderdaad op perron 3 van Štrúovo Párkány. Waar we geen trein aantreffen. Die staat namelijk met +100(!) op het enige bord in dit antieke station. We gaan eens zien...
UPDATE (16.42 uur): instructie van de twee Mikossinnen: De trein komt binnen op spoor 2. En gelijk nemen een aantal medereizigers daar gelijk actie op door alvast naar dat perron te verhuizen.

UPDATE (17.08 uur): kijk, zo kan TVV ook. In Nederland heerst er altijd zo'n grafstemming. Op perron 2 worden inmiddels shotjes uitgedeeld, en de eerste biertjes zijn ook gesignaleerd. En de (lokale) verslaggeefster wordt even vriendelijk bejegend. Misschien kom ik nog wel op TV vanavond, want ik sta nu ook op beeld....
UPDATE (18.32 uur): De vervangende trein (met ARKO, wat lekker is tegen 32 graden, dan kun je hangen!) Is gearriveerd in Budapest-Nyugati páliaudvar. Oorspronkelijk gepland 16.28 uur, dus dat is +124. Maar hé, je hebt wel zomaar een mooi verhaal op je eerste Interrail!
Laatst gewijzigd door rikthoff op ma 29 jul 2024, 20:47, 3 keer totaal gewijzigd.
- ArrivaBas
- Contacteer:
Sloveens als in je bent ook nog via Slovenië gereisd onderweg? Nové Zámky lag de laatste keer dat ik op de kaart keek nog in Slowakije en is dus Slowaaks.

"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
@DDietzen en @en-es
ja,klopt,maar ik zie dat het al verplaatst is

ja,klopt,maar ik zie dat het al verplaatst is

-
Groeten uit Aken waar diverse treinen van Arriva uitvallen. Waaronder die van 13.17 die ik tot Luik wilde nemen. Ook de 13.42 uit Luik en de 13.47 naar Maastricht rijden niet. Dan maar via Welkenraedt naar Luik. Een locomotief, stuurstandrijtuig en drie tussenrijtuigen. Een ervan een oud exemplaar met schuifraampjes.
-
En dat krijg je als je aansluitingen niet afwacht.
11:02 in Bregenz begonnen. Uiteraard was het met de EC 99 al prijs, vanwege onduidelijke redenen rijdt die er tot Memmingen 10 minuten vertraging bij waardoor de RE naar Ulm niet wil wachten.
Nou goed, dan heb je iig tijd om een Leberkässemmel te kopen en dan maar de RS7 naar Ulm, met de volgende RE heb je ook weer risico in Ulm.
Nadeel is dat je nu de verbinding met overstap in Mannheim hebt. En in Ulm wordt niet alleen de stationshal verbouwd, ook spoor 1 en 2 liggen eruit waardoor het Fernverkehr allemaal op spoor 3 wordt afgewikkeld. Zowel de trein naar München als die naar Stuttgart. En dat gaat natuurlijk ook niet goed, want de helft daarvan is ook vertraagd. Vanaf de tijd dat mijn ICE naar Mannheim had moeten vertrekken werden nog even twee ICE naar München afgewikkeld. Op zijn DB's, dus vooral rondkijken en vooral de 2 minuten standtijd in acht nemen. De conducteur van mijn ICE dichtte de Schäbische Alb NBS magische krachten toe, "we zouden op tijd in Stuttgart zijn want we gaan over de NBS". Eh, nee. Daar werd 0 vertraging afgereden. Dus in Mannheim 14 minuten vertraging en de aansluitende trein ging met 5 minuten vertraging 2 minuten voor onze aankomst weg.
2e uur vertraging.
De omroep wreef het er ook nog even in dat de TGV naar Parijs ook niet kon wachten, je moest maar naar Karlsruhe gaan en daar 2 uur wachten op de volgende TGV "maar dan had je wel tijd genoeg om je reservering om te laten zetten
"
Nu in Mainz nog maar 3 minuten vertraging, maar we moeten het Rijndal in en dan komt Keulen nog. Wat zijn de kansen dat ik in Keulen mijn 20 minuten overstap op de RB27 naar Mönchengladbach haal?
Dat ik in feite dus al 3 uur langer onderweg ben omdat we niet over de NBS kunnen laten we maar even gaan.
Het is weer een topprestatie van de DB.
11:02 in Bregenz begonnen. Uiteraard was het met de EC 99 al prijs, vanwege onduidelijke redenen rijdt die er tot Memmingen 10 minuten vertraging bij waardoor de RE naar Ulm niet wil wachten.
Nou goed, dan heb je iig tijd om een Leberkässemmel te kopen en dan maar de RS7 naar Ulm, met de volgende RE heb je ook weer risico in Ulm.
Nadeel is dat je nu de verbinding met overstap in Mannheim hebt. En in Ulm wordt niet alleen de stationshal verbouwd, ook spoor 1 en 2 liggen eruit waardoor het Fernverkehr allemaal op spoor 3 wordt afgewikkeld. Zowel de trein naar München als die naar Stuttgart. En dat gaat natuurlijk ook niet goed, want de helft daarvan is ook vertraagd. Vanaf de tijd dat mijn ICE naar Mannheim had moeten vertrekken werden nog even twee ICE naar München afgewikkeld. Op zijn DB's, dus vooral rondkijken en vooral de 2 minuten standtijd in acht nemen. De conducteur van mijn ICE dichtte de Schäbische Alb NBS magische krachten toe, "we zouden op tijd in Stuttgart zijn want we gaan over de NBS". Eh, nee. Daar werd 0 vertraging afgereden. Dus in Mannheim 14 minuten vertraging en de aansluitende trein ging met 5 minuten vertraging 2 minuten voor onze aankomst weg.
2e uur vertraging.
De omroep wreef het er ook nog even in dat de TGV naar Parijs ook niet kon wachten, je moest maar naar Karlsruhe gaan en daar 2 uur wachten op de volgende TGV "maar dan had je wel tijd genoeg om je reservering om te laten zetten

Nu in Mainz nog maar 3 minuten vertraging, maar we moeten het Rijndal in en dan komt Keulen nog. Wat zijn de kansen dat ik in Keulen mijn 20 minuten overstap op de RB27 naar Mönchengladbach haal?
Dat ik in feite dus al 3 uur langer onderweg ben omdat we niet over de NBS kunnen laten we maar even gaan.
-
Duitsland is weer een drama. RE1 en RE6 hebben vandaag weer gigantisch veel rituitval en op de Rechte Rheinstrecke is het helemaal drama. Mijn trein (RB10) heeft 90 minuten vertraging door een defecte overweg. Op die manier wordt je hobby echt niet leuk meer.
En Nederlanders en Belgen worden op die manier het vliegtuig ingejaagd omdat het spoor in onze voornaamste buurlanden hondsberoerd is.
En Nederlanders en Belgen worden op die manier het vliegtuig ingejaagd omdat het spoor in onze voornaamste buurlanden hondsberoerd is.
-
-
Ik zag even voor 14.00 op station Welkenraedt een Nightjet stam aan een perron. Compleet met locomotief. Wel zonder reizigers
-
Oh, die overstap in Keulen zit wel snor. De RB27 gaat met 20 minuten vertraging vertrekken uit Koblenz. Nee, de vraag is nu hoe ik in Viersen kom, want mijn ICE stopt dus heel fijntjes niet tussen Keulen en Dortmund. Dat wordt de RE7 naar Krefeld en dan de RB33 naar Viersen, en +161 bij aankomst.
Maar wat is de Loreley toch mooi.
Maar wat is de Loreley toch mooi.

Laatst gewijzigd door MaartenD op za 20 jul 2024, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
NightJet was vandaag ook ernstig vertraagd. Zou waarschijnlijk wel gewoon aan het weer liggen.
Maar vandaag is zo'n beetje de ergste Duitsland-reisdag van mijn leven (tot nu toe). Één keer eerder 2,5 uur vertraging meegemaakt omdat ik in een trein zat die betrokken was geweest bij een ongeval met een persoon. Dat was pure pech.
Maar als ik nog een keer weer richting Duitsland ga met het Deutschlandticket, ga ik meer richting het oosten (Hannover/Kassel). De treinen in die richting zijn vaak veel minder vaak verstoord dan de treinen die via Köln rijden. Mittelrheintal, Moseltal en de Eifel zijn prachtig, maar het spoor is vaak een drama en veel bussen rijden er niet.
Maar vandaag is zo'n beetje de ergste Duitsland-reisdag van mijn leven (tot nu toe). Één keer eerder 2,5 uur vertraging meegemaakt omdat ik in een trein zat die betrokken was geweest bij een ongeval met een persoon. Dat was pure pech.
Maar als ik nog een keer weer richting Duitsland ga met het Deutschlandticket, ga ik meer richting het oosten (Hannover/Kassel). De treinen in die richting zijn vaak veel minder vaak verstoord dan de treinen die via Köln rijden. Mittelrheintal, Moseltal en de Eifel zijn prachtig, maar het spoor is vaak een drama en veel bussen rijden er niet.
-
-
Ik had gisteren de nacht-ICE 619 naar München, die rijdt nu de NBS niet bereden kan worden met een ICE3 i.p.v. een ICE14(13). Dat was zelfs in de 1e klas knus en staanplaatsen, maar ik denk dat dat ook was vanwege de crowdstrikeproblemen bij de luchtvaartmaatschappijen.Nitein-Repart schreef: ↑za 20 jul 2024, 17:40
-
Uiteindelijk ben ik met de vertraagde RB27 (+20) naar Mönchengladbach gegaan die de RE13 ruim zou missen omdat de RB33 werd voorspeld met zoveel vertraging dat ik daar een overstap op had. Nou, die haalde dus wel vertraging in dus ik moest de volgende RE42 nemen. Dat werd de RE13 omdat in mijn RB27 een Nederlandse dame zat die al een half uur in de wacht stond met NS internationaal omdat zij ook vertraging had en ze nooit met de trein reisde en geen idee had wat ze nu moest doen. Terwijl ze niet erg geholpen werd door NS int had ik in 10 seconden de dienstregeling van Mönchengladbach naar Eindhoven op de telefoon getoverd. Toen maar met de RE13 meegegaan tot Viersen. Dus in totaal 3 uur vertraging. Zo erg heb ik het nog niet gehad terwijl eigenlijk alles normaal zou moeten rijden. Ik benoem toch maar weer het niet willen overnemen van aansluitingen, vooral in uursdiensten, als echt volstrekte klanthaat. Natuurlijk kun je zeggen dat een keer een aansluiting missen niet erg is, maar nu heb ik dus 3x een aansluiting gemist. En alleen die laatste was echt zo erg dat je redelijkerwijs niet had kunnen wachten.
Ik zeg maar weer: men rijdt treintjes alsof het een modelspoorbaan is. Als de treintjes maar op tijd rijden (en verrassing, dat doen ze ook niet!) dan is het goed. Fuck de reiziger.
Laatst gewijzigd door MaartenD op zo 21 jul 2024, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik gok dat je de RE1 en RE6 bedoeld die via oa Köln en Dormund rijden? Er zijn er namelijk meerdere in Duitsland.Nitein-Repart schreef: ↑za 20 jul 2024, 17:40 Duitsland is weer een drama. RE1 en RE6 hebben vandaag weer gigantisch veel rituitval en op de Rechte Rheinstrecke is het helemaal drama. Mijn trein (RB10) heeft 90 minuten vertraging door een defecte overweg. Op die manier wordt je hobby echt niet leuk meer.
En ja, het vliegtuig is ook niet alles. Dinsdag 9 juli zou ik met vlucht LX 734 vanuit Zürich naar AMS vliegen. Vertrek origineel 17.35 uur wat door late aankomst van het vliegtuig 19 uur zou worden. Om 18.40 uur gaan boarden en om 19 uur de omroep dat we nog minimaal 50 minuten moesten wachten vanwege hevige onweersbuien op AMS. Om 19.30 uur de vlucht gecancelled.
Vanwege mijn business class ticket was ik omgeboekt naar de volgende vlucht maar als ik anders wilde kon ik dat bij de transferbalie regelen. Nou, graag. De volgende vlucht stond gepland met schematijd 22.45 uur op AMS en bij vertraging zou ik mijn laatste trein niet halen. Dus omgeboekt naar vlucht LX 728 van de volgende dag. Uiteindelijk 19 uur later thuis dan gepland dus in de luchtvaart gaat t ook niet altijd soepel
Kosten hotel, eten, ov ticket van/naar hotel en €250,- compensatie vanwege de gecancelde vlucht zijn inmiddels binnen.
- isadora
Dat laatste is dan weer wel vliegensvlug geregeld, en ook heel netjes lijkt me zo.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
Volledig mee eens. Dinsdag vliegen werd woensdag, diezelfde avond claim ingediend. Donderdag bevestiging dat de claim was binnen gekomen. Vrijdag een mail dat ie was toegekend en dat het bedrag binnen 10 werkdagen overgemaakt zou worden, afgelopen donderdag stond t geld op mijn rekening. Daar kan de NS een voorbeeld aan nemen !!
-
Nou kan je op de DB mopperen maar het is natuurlijk al langer bekend, zeker bij mensen die oa hier meelezen, dat de DB verre van punctueel is.MaartenD schreef: ↑za 20 jul 2024, 17:32 En dat krijg je als je aansluitingen niet afwacht.
2e uur vertraging.
De omroep wreef het er ook nog even in dat de TGV naar Parijs ook niet kon wachten, je moest maar naar Karlsruhe gaan en daar 2 uur wachten op de volgende TGV "maar dan had je wel tijd genoeg om je reservering om te laten zetten"
Als je dan een reis met zulke korte overstappen plant is het welhaast zeker dat het mis gaat. Je had namelijk ook die EC 99 tot aan München kunnen nemen en daar over stappen op de rechtstreekse ICE naar Köln. Dan had je 23 minuten overstaptijd in München en was je op dezelfde tijd in Köln dan nu echter met veel minder gestress en minder overstappen.
-
Van en naar Bregenz is over Friedrichshafen bovendien een stuk sneller en als je echt een mooie route wil meepakken zou je over Immenstadt en Kempten moeten reizen en niet via Leutkirch.
De EC Zürich-München is een drama qua punctualiteit vanwege het enkelspoor tussen Hergatz en Buchloe alsmede enkelspoor tussen Lindau, Bregenz en St. Margreten.
De EC Zürich-München is een drama qua punctualiteit vanwege het enkelspoor tussen Hergatz en Buchloe alsmede enkelspoor tussen Lindau, Bregenz en St. Margreten.
-
-
Tja, om aan het begin van de reis al te denken "ik ga wel twee uur vertraging hebben", dat vind ik zelfs voor DB-maatstaven erg veel. En ik denk dat de vertraging waardoor ik in Mannheim de trein miste volledig toe te schrijven is aan de werkzaamheden in Ulm, als je dat niet van te voren door hebt dan kun je daar ook geen rekening mee houden.henrivanderweijden schreef: ↑zo 21 jul 2024, 08:58
Nou kan je op de DB mopperen maar het is natuurlijk al langer bekend, zeker bij mensen die oa hier meelezen, dat de DB verre van punctueel is.
Als je dan een reis met zulke korte overstappen plant is het welhaast zeker dat het mis gaat. Je had namelijk ook die EC 99 tot aan München kunnen nemen en daar over stappen op de rechtstreekse ICE naar Köln. Dan had je 23 minuten overstaptijd in München en was je op dezelfde tijd in Köln dan nu echter met veel minder gestress en minder overstappen.
Laatst gewijzigd door MaartenD op zo 21 jul 2024, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Nee, dat is nooit sneller. Je kunt een kwartier eerder met de REX naar Lindau en verder via Friedrichshafen naar Ulm, maar dan heb je dezelfde ICE en in Ulm 7 minuten overstaptijd. Je hebt dan net zo goed krappe aansluiting als via Memmingen. Via Friedrichshafen 7 minuten in Lindau en 7 minuten in Ulm, via Memmingen 6 minuten in Memmingen en 9 minuten in Ulm.Nitein-Repart schreef: ↑zo 21 jul 2024, 09:30 Van en naar Bregenz is over Friedrichshafen bovendien een stuk sneller en als je echt een mooie route wil meepakken zou je over Immenstadt en Kempten moeten reizen en niet via Leutkirch.
En die REX zag ik net wegrijden, misschien had ik die kunnen halen als ik me iets meer gehaast had, maar het vervelende is dat de reisplanner die optie ook niet geeft, dus je moet het maar weten.
Die was in Bregenz 2 minuten vertraagd (maar werd met op tijd aangekondigd), ik snap niet hoe je er dan nog 8 minuten bij rijdt tot Memmingen. Het treinpersoneel legde de schuld aan de "zugfolge", ik vertaal dat met dat er een trein voor zat tot Memmingen. Dat kun je ook niet van te voren weten.De EC Zürich-München is een drama qua punctualiteit vanwege het enkelspoor tussen Hergatz en Buchloe alsmede enkelspoor tussen Lindau, Bregenz en St. Margreten.
-
Eurail is eigenlijk ook best snel met claims. Vorige claim op 11 juli ingediend, 12 juli al geld gekregen.henrivanderweijden schreef: ↑zo 21 jul 2024, 08:47 Volledig mee eens. Dinsdag vliegen werd woensdag, diezelfde avond claim ingediend. Donderdag bevestiging dat de claim was binnen gekomen. Vrijdag een mail dat ie was toegekend en dat het bedrag binnen 10 werkdagen overgemaakt zou worden, afgelopen donderdag stond t geld op mijn rekening. Daar kan de NS een voorbeeld aan nemen !!
-
De route via Friedrichshafen is misschien niet sneller, maar wel korter, dus een kleinere kans dat er iets misgaat. ÖBB rijdt meestal wel op tijd dus de aansluiting in Lindau moet te halen zijn. Aansluiting in Ulm is altijd een onzekerheidje, maar de verbinding via Friedrichshafen is wel wat betrouwbaarder omdat er enkel tussen Lindau en Friedrichshafen enkelspoor ligt. Via Memmingen is het gehele stuk tussen Hergatz en Neu-Ulm enkelspoor, veel langer dus.MaartenD schreef: ↑zo 21 jul 2024, 10:22Nee, dat is nooit sneller. Je kunt een kwartier eerder met de REX naar Lindau en verder via Friedrichshafen naar Ulm, maar dan heb je dezelfde ICE en in Ulm 7 minuten overstaptijd. Je hebt dan net zo goed krappe aansluiting als via Memmingen. Via Friedrichshafen 7 minuten in Lindau en 7 minuten in Ulm, via Memmingen 6 minuten in Memmingen en 9 minuten in Ulm.Nitein-Repart schreef: ↑zo 21 jul 2024, 09:30 Van en naar Bregenz is over Friedrichshafen bovendien een stuk sneller en als je echt een mooie route wil meepakken zou je over Immenstadt en Kempten moeten reizen en niet via Leutkirch.
En die REX zag ik net wegrijden, misschien had ik die kunnen halen als ik me iets meer gehaast had, maar het vervelende is dat de reisplanner die optie ook niet geeft, dus je moet het maar weten.
Die was in Bregenz 2 minuten vertraagd (maar werd met op tijd aangekondigd), ik snap niet hoe je er dan nog 8 minuten bij rijdt tot Memmingen. Het treinpersoneel legde de schuld aan de "zugfolge", ik vertaal dat met dat er een trein voor zat tot Memmingen. Dat kun je ook niet van te voren weten.De EC Zürich-München is een drama qua punctualiteit vanwege het enkelspoor tussen Hergatz en Buchloe alsmede enkelspoor tussen Lindau, Bregenz en St. Margreten.
-