Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
- Hainje
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
En minimaal onderhouden waarschijnlijk.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
- Meltrain
- Donateur
Dus dat dit extra vertraging oplevert en een chauffeur eerder rugklachten krijgt vind jij geen nadelen?Dionysusnu schreef: ↑vr 19 jul 2024, 14:44 Maar dat even terzijde: Je kan net zo goed verplichten dat een chauffeur met een handmatige plank helpt, ook waar die wel standaard is. Dat heeft wat mij betreft veel minder (mogelijke) nadelen dan zo'n elektrische.

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Contacteer:
Daar is gewoon een speciale haak voor aanwezig in de bus zodat de chauffeur niet hoeft te bukken.
-
Ten eerste, dat zei ik niet. Ten tweede, als je door de plank vertraging krijgt zit er al zeer weinig buffertijd in de dienstregeling. De meeste tijd ben je kwijt met het instappen en indien nodig vastzetten van het hulpmiddel.
Rugklachten voor de chauffeur had ik niet eerder overwogen, maar lijkt me toch onwaarschijnlijk. De plank is niet zwaar, en zoals Michael zegt is er - bij sommige bussen in ieder geval - een haakstang om niet te hoeven bukken.
Rugklachten voor de chauffeur had ik niet eerder overwogen, maar lijkt me toch onwaarschijnlijk. De plank is niet zwaar, en zoals Michael zegt is er - bij sommige bussen in ieder geval - een haakstang om niet te hoeven bukken.
-
Voor de ogen is het in ieder geval een parel, het design van deze U-serie is onwijs mooi.sandertjo schreef: ↑vr 19 jul 2024, 12:11 Het worden Yutong U15
https://www.qbuzz.nl/nieuws/ZpfPJREAACY ... uwe-bussen
- Meltrain
- Donateur
Zou Qbuzz (tijdelijk) de BYD K7's kunnen inzetten die sinds vandaag buiten dienst zijn gesteld in Noord-Holland Noord?
Toegegeven, het zijn niet de meest ideale bussen (want Connexxion stelt ze niet voor niets buiten dienst), maar alles is beter dan niets.
Toegegeven, het zijn niet de meest ideale bussen (want Connexxion stelt ze niet voor niets buiten dienst), maar alles is beter dan niets.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Hoe wil je bussen van 9,9 meter (zoiets) inzetten om uiteindelijk 15 meter bussen te laten instromen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Updates:
-
Hier nog wat meer informatie over de U-lijn van Yutong. Wel even via Google Translate tenzijnje Hongaars kan.
Design is door Europeanen gedaan. Dat verklaart misschien ook het wat mindere "chineze" uiterlijk tov andere modellen van bijvoorbeeld Schiermonnikoog of die 2.1 bussen in Utrecht.
https://magyarbusz.info/2024/05/25/uj-h ... -a-yutong/
Design is door Europeanen gedaan. Dat verklaart misschien ook het wat mindere "chineze" uiterlijk tov andere modellen van bijvoorbeeld Schiermonnikoog of die 2.1 bussen in Utrecht.
https://magyarbusz.info/2024/05/25/uj-h ... -a-yutong/
- Meltrain
- Donateur
Door de andere bussen (tijdelijk) door te schuiven.
De kans dat het gebeurt, lijkt me overigens nihil, maar het zou een optie kunnen zijn.
Volvo's eventueel wel?
-
Aldus https://www.qbuzz.nl/nieuws/ZpfPJREAACY ... uwe-bussenBij de start van de concessie rijden de nieuwe bussen van IVECO. Ook worden bestaande dieselbussen ingezet.
Dus ik verwacht dat de Volvo’s iets langer door mogen.
As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
-
De diesel bussen zijn voor de r-net en de snelbuzz.
Denk dat Qbuzz eigen diesel bussen inzet.
Arriva zal dat niet doen denk om de Volvo bussen te laten gebruiken door Qbuzz.
Denk dat Qbuzz eigen diesel bussen inzet.
Arriva zal dat niet doen denk om de Volvo bussen te laten gebruiken door Qbuzz.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Met de overname van de huidige Leidse stadswagens kan er mogelijk nog een en ander worden geschoven om de inzet van tijdelijk materieel zo klein mogelijk te houden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Updates:
Updates:
- Lijn 45
- Contacteer:
Bestaande dieselbussen kan ook betekenen dat de bussen in kwestie niet nieuw zijn aangeschaft. Dan kunnen ze wel tweedehands van elders zijn.AnderzamNL schreef: ↑zo 21 jul 2024, 19:13Aldus https://www.qbuzz.nl/nieuws/ZpfPJREAACY ... uwe-bussenBij de start van de concessie rijden de nieuwe bussen van IVECO. Ook worden bestaande dieselbussen ingezet.
Dus ik verwacht dat de Volvo’s iets langer door mogen.

-
In Leiden komen ook de nieuwe IVECO stadsbussen 12m 23 stuks
En voor Alphen a/d Rijn en Gouda komen ook stadsbussen van IVECO 10m 15 stuks.
En voor Alphen a/d Rijn en Gouda komen ook stadsbussen van IVECO 10m 15 stuks.
-
Nee.RamonZuidhoek73 schreef: ↑za 13 apr 2024, 17:15 Worden de bussen voor Qbuzz nu wel geleverd door van hool Macedonië.
Volgens https://omnibus.news/yutong-statt-van-hool komen er Yutung U15 voor de VH bussen.
Beste groeten uit Mülheim ruhr
Moritz
Moritz
-
Dat er Yutong bussen komen ja dat wist ik al.
Dit bericht was van April.
Dit bericht was van April.
-
Arbeidsomstandigheden bij Yutong (een chinees bedrijf dat veel westerse connecties heeft) zullen niet zo slecht zijn als je misschien zou verwachten. Ik ben zelf bij meerdere Chinese bedrijven en fabrieken binnen geweest, die zijn zo slecht nog niet. Al helemaal niet als ze op een internationaal niveau handel drijven. Veiligheid staat hoog en risicovolle onderdelen van het productieproces zijn vaak geautomatiseerd. Tevens is de desbetreffende Yutong bus ontworpen door mensen uit het westen, voor mensen uit het westen. Het is dus nog niet eens zo’n gekke keuze van Qbuzz.Lange_Dre schreef: ↑wo 10 jul 2024, 22:03Ik ben gewoon kritisch, dat jij dat als negatief ervaart moet je zelf weten. Ik oordeel op wat we tot nu toe over het type bus weten. En ik ben inderdaad niet in een juich stemming als ik het type bus zie. En daarnaast speelt ook mee dat ik niet voor bussen uit China ben. 1 vanwege de arbeidsomstandigheden. 2 omdat we er in de corona crisis massaal achter kwamen dat we minder afhankelijk moeten willen zijn van bijvoorbeeld een China. En daarnaast ook veiligheids instanties steeds vaker laten weten dat we voorzichtiger moeten zijn met producten uit China. Dus nee, ik ben niet in een Jubal stemming en ja ik ben kritisch op wat we gaan krijgen. En nee ik heb er niet veel vertrouwen in dat dit de juiste keuze is die Qbuzz kon maken.
Waar ik wel tevreden over ben is dat men eerst de bussen voor R-Net laat produceren. Als die allemaal in dienst zijn en aan alle verwachtingen voldoen, worden pas de bussen voor Snelbuzz besteld en niet eerder. Dat vind ik wel een verstandige keuze. Maar feit blijft dat ik er op meerdere vlakken geen vertrouwen in heb, maar dat was inmiddels wel duidelijk.
Ik bereid me, met plezier, voor op veel nieuwe Chinese modellen op de Nederlandse weg. Zo ook deze Yutong bus!
-
Natuurlijk, als hobbyist is het natuurlijk leuk om eens andere bussen dan VDL's en Mercedessen te zien rijden.
Hoe de arbeidsomstandigheden in Chinese fabrieken is interesseert mij eigenlijk niet zoveel. Wat is kwalijker vind in deze tijd is of je de Chinezen wel een voet tussen de Europese deur moet laten zetten. Er gaan in overheden nogal wat stemmen op om Chinese artikelen zoveel mogelijk te weren. Ik begrijp dat de gemiddelde Nederlander dat moeilijk vindt. Kijk maar in de Action bijvoorbeeld.
Maar wie garandeert dat deze elektrische bussen niet voor een heel ander doel ingezet kunnen worden? Een Chinese overheid zou op afstand een en ander kunnen gaan beïnvloeden. Is dat geen reëel gevaar? En dan heb ik het nog geeneens over de uitverkoop van alle belangrijke infra, van havens tot bussen inderdaad, die in Chinese handen vallen.
De Provincie heeft naar mijn idee veel te snel ja gezegd. Want op hun strepen blijven staan en dus van 13 jaar 8 jaar maken bijvoorbeeld, geeft veel te veel gedoe.
Hoe de arbeidsomstandigheden in Chinese fabrieken is interesseert mij eigenlijk niet zoveel. Wat is kwalijker vind in deze tijd is of je de Chinezen wel een voet tussen de Europese deur moet laten zetten. Er gaan in overheden nogal wat stemmen op om Chinese artikelen zoveel mogelijk te weren. Ik begrijp dat de gemiddelde Nederlander dat moeilijk vindt. Kijk maar in de Action bijvoorbeeld.
Maar wie garandeert dat deze elektrische bussen niet voor een heel ander doel ingezet kunnen worden? Een Chinese overheid zou op afstand een en ander kunnen gaan beïnvloeden. Is dat geen reëel gevaar? En dan heb ik het nog geeneens over de uitverkoop van alle belangrijke infra, van havens tot bussen inderdaad, die in Chinese handen vallen.
De Provincie heeft naar mijn idee veel te snel ja gezegd. Want op hun strepen blijven staan en dus van 13 jaar 8 jaar maken bijvoorbeeld, geeft veel te veel gedoe.
-
Ik geef Qbuzz groot gelijk dat zij voor deze bus hebben gekozen.
Wand als zij wel voor vdl of wat uit europa hadden gekozen hadden ze nog langer moeten wachten.
Kom je achter aan de rij met bestelling. Vindt het juist een mooie bus.
Wand als zij wel voor vdl of wat uit europa hadden gekozen hadden ze nog langer moeten wachten.
Kom je achter aan de rij met bestelling. Vindt het juist een mooie bus.
-
Dat is het probleem met veel dingen uit China; het ziet er mooi uit en er wordt een snelle levering beloofd. Als je je er verder niet in verdiept lijkt het heel wat. Er is nog geen enkele Chinese bus in Nederland die voldoet aan wat er beloofd is. Connexxion voert de BYD's veel sneller af. Keolis en nu EBS ervaren heel erg veel problemen met de BYD's. Ook auto's uit China en (ander niveau) prullaria van Aliexpress en Action lijkt heel wat, maar valt in de praktijk tegen. De milieu impact is enorm en de mensenrechten tijdens de productie in China worden veelal geschonden.
Gr BasG
-
Exact. Maar tegenwoordig denken veel mensen vaak niet verder dan hun neus lang is. Alles moet snel en goedkoop geleverd worden. Alle andere zaken zijn pas belangrijk als een product zoals in dit geval eenmaal in dienst is, er bijvoorbeeld dingen kapot gaan, of de veiligheid in het geding komt of er andere risico's dichterbij komen.
Zo merkte we in de covid jaren wat het betekend als je afhankelijk bent van andere landen, met name van de landen buiten Europa. Toen besefte we massaal wat het belang is van een eigen sterke industrie. Of zoals hier al eerder is aangeven, waneer China kan spioneren, gegevens kan verzamelen die vervolgens in ons nadeel tegen ons ingezet kunnen worden.
Maar dat is voor de meeste mensen allemaal veel te ver weg of niet lullig bedoeld te ingewikkeld om te kunnen begrijpen
En inderdaad, de provincie Zuid Holland is er maar al te gemakkelijk en te snel in mee gegaan dat Qbuzz met die Chinese bussen wil gaan rijden.
Zo merkte we in de covid jaren wat het betekend als je afhankelijk bent van andere landen, met name van de landen buiten Europa. Toen besefte we massaal wat het belang is van een eigen sterke industrie. Of zoals hier al eerder is aangeven, waneer China kan spioneren, gegevens kan verzamelen die vervolgens in ons nadeel tegen ons ingezet kunnen worden.
Maar dat is voor de meeste mensen allemaal veel te ver weg of niet lullig bedoeld te ingewikkeld om te kunnen begrijpen
-
Ieder zijn mening is altijd goed.
-
Dat is nogak een claim. Ik heb nog weinig of geen klachten voorbij zien komen van de auto's van NIO en Lynk&Co. Voor producten van Action en op AliExpress (en meer algemeen voor producten die in China worden aangeschaft) geldt vooral dat je kritisch moet zijn wat je koopt. De producten die ik bij AliExpress en soortgelijke bedrijven gekocht heb, heb ik nog geen klachten over. In tegenstelling tot sommige duurdere producten die bij bijv. Hema, Kruidvat of Mediamarkt verkocht worden...BasGeluk schreef: ↑wo 24 jul 2024, 17:07 Dat is het probleem met veel dingen uit China; het ziet er mooi uit en er wordt een snelle levering beloofd. Als je je er verder niet in verdiept lijkt het heel wat. Er is nog geen enkele Chinese bus in Nederland die voldoet aan wat er beloofd is. Connexxion voert de BYD's veel sneller af. Keolis en nu EBS ervaren heel erg veel problemen met de BYD's. Ook auto's uit China en (ander niveau) prullaria van Aliexpress en Action lijkt heel wat, maar valt in de praktijk tegen.
Tuurlijk, de BYD bussen blijken de nodige problemen te hebben, waardoor die bij Connexxion versneld worden afgevoerd en waardoor EBS nu de problemen ervaart van de door Keolis aangeschaft BYDs. Dat is echter slechts 1 merk en zegt dus weinig over de prestaties van andere merken. Immers, de bouwkwaliteit van een Volkswagen is ook niet equivalent aan de bouwkwaliteit van een Porsche.
Laatst gewijzigd door iamthedutchdude op do 25 jul 2024, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
bah wat een neerbuigende toon.Maar dat is voor de meeste mensen allemaal veel te ver weg of niet lullig bedoeld te ingewikkeld om te kunnen begrijpen

- ArrivaBas
- Contacteer:
De verdenkingen van spionage zijn wat mij betreft alleen terecht als een bedrijf of moederbedrijf daarvan bewezen banden heeft met de Chinese autoriteiten. Bij Yutong is dat niet het geval, want het bedrijf is zelfstandig en beursgenoteerd in Shanghai. Deze beurs is ook niet gecontroleerd door de Chinese staat.
Op de arbeidsomstandigheden hebben wij Nederlanders weinig zicht, omdat al het nieuws uit China wél wordt gecontroleerd door de staat. Dat roept bij ons vrije westerlingen uiteraard vraagtekens op, maar er zit nogal een verschil tussen de berichtgeving van Chinese staatsmedia met een korreltje zout nemen, of alles gelijk naar het andere uiterste verdraaien en stellen dat Chinese busbouwers hun werkomstandigheden totaal niet op orde hebben.
Qua design vind ik de U-serie wel vrij gewaagd. Zeker de voorkant is behoorlijk smaakgevoelig. De oudere modellen van de E-serie vind ik wat volwassener en meer kwaliteit uitstralen.
Op de arbeidsomstandigheden hebben wij Nederlanders weinig zicht, omdat al het nieuws uit China wél wordt gecontroleerd door de staat. Dat roept bij ons vrije westerlingen uiteraard vraagtekens op, maar er zit nogal een verschil tussen de berichtgeving van Chinese staatsmedia met een korreltje zout nemen, of alles gelijk naar het andere uiterste verdraaien en stellen dat Chinese busbouwers hun werkomstandigheden totaal niet op orde hebben.
Qua design vind ik de U-serie wel vrij gewaagd. Zeker de voorkant is behoorlijk smaakgevoelig. De oudere modellen van de E-serie vind ik wat volwassener en meer kwaliteit uitstralen.

"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022