Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
-
- Berichten: 144
- Lid geworden op: do 21 mar 2024, 16:32
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Triest om te lezen dat de 316 van 22.52 vanaf Edam Busstation niet rijd volgens OVinfo vanwege "Personeel, overlast, schelden/beledigen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10202
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Triest inderdaad, maar wel goed dat EBS de daadwerkelijke reden van uitval vermeldt. Zorgt wellicht voor wat extra begrip naar de reiziger toe. 

Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: do 18 jul 2024, 17:12
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Klopt helemaal. Ze rijden een stuk beter en er zitten normale stoelen in ipv die planken die in de CXX-bussen zitten.
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: di 18 jan 2011, 01:23
- Locatie: Krommenie
- Contacteer:
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
lol volgens Busposities rijd de 4023 van scania niet meer maar ik zag hem duidelijk nog rijden.
https://busposities.nl/voertuig/ebs_sca ... 23/details
https://busposities.nl/voertuig/ebs_sca ... 23/details
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: di 18 apr 2023, 19:46
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Het is uiteraard in deze concessie al fijn als er een bus komt opdagen en wat kan het reizigers dan schelen welke, maar wat me wel opviel is dat de nieuwe r-net wagens niet meer het standaard r-net stoelpatroon hebben, maar egaal donkergrijze (nepleren?) stoelen bevat. Is/ was dit niet verplicht?
Qbuzz heeft dit in DMG met de r-net wagens die eerst onder de snelbuzz vlag reden ook niet, maar dat lijkt me net een wat andere situatie, aangezien het hier om nieuw bestelde bussen gaat.
Qbuzz heeft dit in DMG met de r-net wagens die eerst onder de snelbuzz vlag reden ook niet, maar dat lijkt me net een wat andere situatie, aangezien het hier om nieuw bestelde bussen gaat.
Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding
-
- Berichten: 818
- Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Nee bij Qbuzz DMG hadden ze in de niet R-net bussen gewoon U-OV stoelen met een blauwe of groene hoofdsteun, waar later een hoesje erover heen is gegooid toen die R-net bussen zijn geworden.
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: di 18 apr 2023, 19:46
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Dat is toch wat ik al zei, dat die r-net (ex-snelbuzz) wagens niet nieuw waren, dus dit een andere situatie is dan de nieuwe r-net wagens in Zaanstreek Waterland. Of begrijpen wij elkaar verkeerd?
Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding
-
- Berichten: 818
- Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Tuurlijk niet.
-
- Berichten: 668
- Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
- Locatie: Groningen-Den Haag
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
De R-Net trams van GVB en HTM hebben ook geen R-Net stoel stoffering (bij HTM de e-citea's dan weer/nog wel). Volgens mij rijden er bij andere bus bedrijven wel meer R-Net bussen zonder die R-Net stoffering. Denk bijvoorbeeld aan die touringcars die EBS had rijden op sommige R-Net lijnen.
-
- Berichten: 1310
- Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
R-net Avenio van de HTM heeft wel de R-net stoelbekleding, op de trams met nieuwe zittingen na. Die zijn volledig rood. Oud & nieuw.
GVB heeft inderdaad geen R-net kleurstelling in de nieuwe trams. In geen enkel voertuig zit R-net bekleding daar.
De stoelen vd metro's hebben geen stof maar zijn volledig van plastic. In de nieuwe CAF R-net trams en VDL R-net bussen zit het zelfde als in de niet R-net variant: de standaard GVB kleurstelling.
Meer vervoerders wijken af van de R-net kleurstelling in het interieur, zie bijvoorbeeld de RET metro's,.
GVB heeft inderdaad geen R-net kleurstelling in de nieuwe trams. In geen enkel voertuig zit R-net bekleding daar.
De stoelen vd metro's hebben geen stof maar zijn volledig van plastic. In de nieuwe CAF R-net trams en VDL R-net bussen zit het zelfde als in de niet R-net variant: de standaard GVB kleurstelling.
Meer vervoerders wijken af van de R-net kleurstelling in het interieur, zie bijvoorbeeld de RET metro's,.
-
- Berichten: 1794
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
maurits-07 schreef: ↑wo 24 jul 2024, 20:08 wat me wel opviel is dat de nieuwe r-net wagens niet meer het standaard r-net stoelpatroon hebben, maar egaal donkergrijze (nepleren?) stoelen bevat. [...]
Qbuzz heeft dit in DMG met de r-net wagens die eerst onder de snelbuzz vlag reden ook niet,
Ik zie een patroon...Stadsbus schreef: ↑wo 24 jul 2024, 22:55 R-net Avenio van de HTM heeft wel de R-net stoelbekleding, op de trams met nieuwe zittingen na. Die zijn volledig rood. Oud & nieuw.
GVB heeft inderdaad geen R-net kleurstelling in de nieuwe trams. In geen enkel voertuig zit R-net bekleding daar.
De stoelen vd metro's hebben geen stof maar zijn volledig van plastic. In de nieuwe CAF R-net trams en VDL R-net bussen zit het zelfde als in de niet R-net variant: de standaard GVB kleurstelling.
In het R-net Handboek stond inderdaad een eigen R-netstof voor de stoelen. Dat handboek dateert echter uit 2013, dus het is goed mogelijk dat die eis inmiddels niet meer bestaat of dat de stof niet meer leverbaar is.
-
- Berichten: 255
- Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 00:18
- Locatie: Groningen
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Plus dit is (nep) leer, daar krijg je niet zo makkelijk zo’n patroon op
Ben erg geïnteresseerd in het ov in Nederland
-
- Donateur
- Berichten: 8496
- Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
- Locatie: Gouda
- Contacteer:
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Aanvankelijk werd lijn 370 de komende tijd omgeleid via de A10 West, maar inmiddels heeft EBS besloten om lijn 370 nu tot en met 8 september volledig uit de dienstregeling te halen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22811
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Begrijpelijke keuze.
Ik zie alleen niet of dat dan ook geldt voor de lijnen 276, 277 en 278.
Ik zie alleen niet of dat dan ook geldt voor de lijnen 276, 277 en 278.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10202
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Die rijden in de zomervakantie in elk geval niet, de weken daarna zal nog moeten blijken.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Berichten: 1710
- Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Om het aflopen van het verbeterplan op te vangen gaat het vervoerplan 2025 al per 1 september in. Op dat moment wordt de productie opgeschaald naar 91%, in december naar 95% en medio 2025 naar 100% van het aantal aangeboden dienstregelingskilometers. Of de opschaling per 1 september gehaald wordt is mede afhankelijk van de uitloop van de werkzaamheden aan de A7.
-
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Gaat de instroom van nieuwe chauffeurs dan zo snel?
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 1710
- Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Daarover heeft EBS een analyse en prognose gemaakt.
-
- Berichten: 144
- Lid geworden op: do 21 mar 2024, 16:32
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Op zich prima vervoersplan. Ik snap alleen niet dat de gemeente Purmerend voorstelt om de 101/102 via Gildeplein wilt laten gaan.TLP schreef: ↑di 30 jul 2024, 23:34 Om het aflopen van het verbeterplan op te vangen gaat het vervoerplan 2025 al per 1 september in. Op dat moment wordt de productie opgeschaald naar 91%, in december naar 95% en medio 2025 naar 100% van het aantal aangeboden dienstregelingskilometers. Of de opschaling per 1 september gehaald wordt is mede afhankelijk van de uitloop van de werkzaamheden aan de A7.
Daar rijdt de 110 ook al zoals EBS zelf in hun reactie al aangeeft. Ik heb zelf ruim 35 jaar in de Purmer Noord gewoond en denk eerlijk gezegd dat de 110 een prima verbinding geeft met het centrum van Purmerend. Op zich kan binnen de Purmer Noord makkelijk binnendoor naar de haltes aan de Groothuijzenweg lopen mits je goed te been bent.
Voor de Purmer Zuid zie ik geen verbetering als daar de ringlijn 101/102 zal rijden gelijk dan wel parallel aan de 110 die al via Meerland rijdt. Ik denk dat je beter aandoet de huidige route te handhaven.
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: ma 22 jul 2019, 14:05
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Het nachtnet wordt ook weer in zijn geheel opgestart. Alhoewel er doordeweeks weinig gebruik van wordt gemaakt. Ik denk dat er later wel lijnen zullen sneuvelen.
Ik denk dat het handig 24/7 is één nachtlijn naar Purmerend te handhaven en voorts nog nachtlijnen richting Hoorn en Zaandam. Ik vraag me af of er markt is voor nachtreizigers naar bijvoorbeeld Oostzaan, Marken of Landsmeer.
Ik denk dat het handig 24/7 is één nachtlijn naar Purmerend te handhaven en voorts nog nachtlijnen richting Hoorn en Zaandam. Ik vraag me af of er markt is voor nachtreizigers naar bijvoorbeeld Oostzaan, Marken of Landsmeer.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22811
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Ik vind de wijziging(en) op lijn 63 wel creatief.
Het wordt alleen voor reizigers wennen dat deze lijn niet meer bij het busstation stopt, maar er ontstaat wel een interessante nieuwe verbinding.
Maar de versnelling op lijn 111 geldt dan toch alleen richting Amsterdam? Richting Zaandam moet die lijn toch wel langs het Uitvaartcentrum blijven rijden?

Maar de versnelling op lijn 111 geldt dan toch alleen richting Amsterdam? Richting Zaandam moet die lijn toch wel langs het Uitvaartcentrum blijven rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10202
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Richting station Zaandam zal lijn 111 inderdaad de huidige route volgen, zoals dat ook gebeurt met lijn 391. Of halte Uitvaartcentrum vervalt voor lijn 111 of wel bediend blijft in noordelijke richting zou ik niet weten, maar dat merken we vanzelf.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Berichten: 1710
- Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Oh, het is ook nog eens zo dat lijn 111 richting Zaandam via de halte Uitvaartcentrum moet blijven rijden? Dan snap ik de routewijziging richting Amsterdam al helemaal niet, want volgens mij zit lijn 111 prima in de rijtijd en door de halte Uitvaartcentrum te laten vervallen wordt de verbinding vanuit daar met station Zaandam onnodig gecompliceerd.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22811
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
De verbinding met station Zaandam wordt nauwelijks langzamer, want de afstand tussen het station en halte Houtveldweg is niet veel verder dan tussen het station en het busstation.
De verbinding met het busstation vervalt inderdaad wel.
De verbinding met het busstation vervalt inderdaad wel.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 1710
- Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Ah, het lijkt er inderdaad op dat de route van lijn 63 naar het station misschien nog sneller is dan die van lijn 111. Wel vervalt de verbinding tussen het Uitvaartcentrum en het stadscentrum voor nog steeds een minimale tijdwinst voor doorgaande reizigers, wat ik daarom niet snap.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten