Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
trolly

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Benieuwd naar de reactie van de NRA.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Karl

Bericht door Karl »

Meer vrijheid!
Dan was de schutter al door het publiek neergeschoten en had het een paar onschuldige slachtoffers gescheeld.
Het is een spectrum.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Wubbo »

Biden heeft zich teruggetrokken als presidentskandidaat.
en-es

Bericht door en-es »

Ach, Trump gaat dit gewoon duidelijk winnen. Die aanslag kwam niet zo slecht uit.
Hainje

Bericht door Hainje »

Als Trump dit gaat winnen dan wordt de VS echt een grote dictatoriale shitshow. Je wilt dan echt geen vrouw zijn daar. Zoek maar eens op Project 2025, komt er op neer dat The Handmaids Tale dan geen fictie meer is. Dus ik hoop echt van harte dat mevrouw Harris de verkiezingen wint.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
DDietzen

Bericht door DDietzen »

Hainje neemt me de woorden uit de mond. De Republikeinse plannen zijn nog nét niet openlijk fascistisch en ronduit misselijkmakend. Nagenoeg absolute macht voor de president, versnelde vervanging van het gerechtelijke en ambtenarenapparaat door loyalisten, snijden in toegang tot voedselbanken en armoederegelingen, christelijke organisaties en families worden expliciet voorgetrokken, iedere vorm van betrokkenheid bij abortus en contraceptie algemeen strafbaar gesteld, burgerrechten van LHBTIQ+'ers worden gestript en transgender(voorvechter)s worden gelijkgesteld aan pedofielen voor wie de doodstraf zou worden ingevoerd... ik kan nog wel even doorgaan.
Ze zouden ook veel speelruimte hebben gezien de 6-3 conservatieve meerderheid in het hooggerechtshof, en bij Republikeinse verkiezingswinst ook een aannemelijke meerderheid in het hele congres. Dat maakt het geheel een stuk akeliger, in tegenstelling tot griezelige politieke plannen in andere landen waar geen tweepartijenstelsel en een meer apolitieke rechterlijke macht heersen en een regerende partij dus meer water bij de wijn moet doen.

De Democraten moeten zich schamen dat het zo lang heeft geduurd om af te zien van de kandidatuur van Biden, nota bene in 2020 al aangekondigd als 'tussenpaus'. Jaren geleden hadden ze al moeten beginnen om Harris of een andere jongere blikvanger klaar te stomen voor de kandidatuur.
Ik ben opgelucht dat ze de knoop eindelijk hebben doorgehakt. Of het nu Harris, Newsom, Whitmer, Shapiro of een ander wordt, is mij nu om het even; ik hoop vooral dat ze snel een keuze maken zonder hun ego's te laten spreken, daar vereend achter gaan staan en keihard campagne voeren in duidelijke taal. Drie maanden is kort, maar hopelijk alsjeblieft niet té kort.

Van al mijn nieuwsbronnen had ik overigens niet verwacht dit nieuws als eerste op OVinNederland te lezen _O-
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

De halve wereld is f•cked als Trump president wordt. Biden is een van de meest effectieve presidenten ooit, ik kan mij gedurende mijn leven in ieder geval geen effectievere president bedenken, maar het te lang willen blijven vasthouden aan de macht kan het land wel eens fataal worden :s
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
isadora

Bericht door isadora »

DDietzen schreef: zo 21 jul 2024, 21:16 De Republikeinse plannen...
Graag even een linkje.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
trolly

Bericht door trolly »

Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
iamthedutchdude

Bericht door iamthedutchdude »

Dit artikel is, samen met de duiding van Elsevier, het duidelijkste Nederlandstalige artikel dat ik over Project 2025 heb kunnen vinden.

Overigens lijkt het erop dat de integrale tekst op project2025.org te lezen is.
isadora

Bericht door isadora »

trolly schreef: ma 22 jul 2024, 08:18 Alsjeblieft.
Dank je trolly, erg attent. :pos:

Toch had ik liever de bron van OP gezien.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
DDietzen

Bericht door DDietzen »

Trolly was me 2 minuten voor met een bron, daarom had ik niet meer gepost ;)

Maar vooruit, de Engelstalige wikipagina geeft een aardig overzicht, en deze subreddit doet een poging om zo goed mogelijk het 500 pagina's tellende document uit te pluizen.
isadora

Bericht door isadora »

Dank je, ik ga me er eens in verdiepen.

Alhoewel ik meer een officiële (Republikeinse) site had verwacht (anders dan Wikipedia en Reddit), waarin de richtlijnen voor de komende jaren zijn uiteengezet.
VIRM

Bericht door VIRM »

iamthedutchdude schreef: ma 22 jul 2024, 10:16 Dit artikel is, samen met de duiding van Elsevier, het duidelijkste Nederlandstalige artikel dat ik over Project 2025 heb kunnen vinden.

Overigens lijkt het erop dat de integrale tekst op project2025.org te lezen is.
Dank je. Ik zag afgelopen week al een vooraankondiging van een rapportage van Nieuwsuur over de 'zuivering' van het Amerikaans overheidsapparaat, maar kon het niet terugvinden. Maar dat maakt dus onderdeel uit van project 2025,
Beul van de blindegeleidelijn
Hainje

Bericht door Hainje »

isadora schreef: ma 22 jul 2024, 11:17 Dank je, ik ga me er eens in verdiepen.

Alhoewel ik meer een officiële (Republikeinse) site had verwacht (anders dan Wikipedia en Reddit), waarin de richtlijnen voor de komende jaren zijn uiteengezet.
Het officiële document in pdf. Slechts 920 pagina's.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
isadora

Bericht door isadora »

Dank je Hainje. :pos:
Ik ga maar eens weekje in retraite. :D
ITF

Bericht door ITF »

Deze aflevering van Last Week Tonight (vergelijkbaar met Zondag met Lubach) vat de boel ook goed samen, wel een stuk beknopter dan een document van 920 pagina’s (A)
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Durashift

Bericht door Durashift »

Ik las vandaag een artikel over Trump zijn vice president, J.D. Vance, in de Vokskrant: "de personificatie van de witte rancune"
https://archive.ph/EtHDq

Geeft ook wel een inkijkje in de bedoelingen van de geldschieters achter hem (de zgn. PayPal maffia).
Verontrustend.
Hainje

Bericht door Hainje »

Via diverse TikTok kanalen krijg ik dan weer te horen dat mevrouw Harris in één etmaal zo'n $ 90 miljoen dollar aan KLEINE donaties heeft binnen geharkt. En klein is dan een donatie tot iets van $ 2200,-. Om je een indruk te geven van hoe overweldigend dit is, ze is nu de recordhouder voor het meeste aan donaties binnen harken binnen 24 uur.

Dat geeft toch wel weer hoop.
isadora

Bericht door isadora »

Ze staat er in de polls ook niet gek voor, procentpuntje verschil.
Durashift

Bericht door Durashift »

Als de Democratische gedelegeerden doen wat ze nu zeggen, dan is er voldoende steun om de stemming bij de partijconventie te winnen.
(..)Kamala Harris heeft genoeg steun van de gedelegeerden om genomineerd te worden als presidentskandidaat voor de Democratische Partij. Berekeningen van Amerikaanse media bevestigen de claim van de presidentskandidaat zelf.

Harris claimde de overwinning nadat de ruim 300 afgevaardigden van Californië zich onder leiding van Nancy Pelosi officieel achter haar hadden geschaard. "Als dochter van Californië ben ik blij dat onze campagne door de delegatie van mijn thuisstaat voldoende stemmen binnen heeft", reageerde ze in een toelichting.

Op basis van publieke steunbetuigingen en een eigen belronde berekende persbureau AP dat Harris kan rekenen op de steun van zeker 2668 afgevaardigden. Dat is veel hoger dan de meerderheid van 1976 die nodig is om bij de eerste stemming de nominatie binnen te halen.(..)
https://nos.nl/artikel/2529944-kamala-h ... -te-worden
isadora

Bericht door isadora »

Obama is helemaal niet zo blij met Harris.
https://charter97.org/en/news/2024/7/25/604180/
Hainje

Bericht door Hainje »

Nou ik denk dat ik al weet waar de schoen wringt:
According to the NYP source, Harris “cannot navigate the landmines that are ahead of her”, “cannot debate”, and “is going to put her foot in her mouth about Israel, Palestine, Ukraine.”
Als ik Vox moet geloven:
Harris will meet with Netanyahu one-on-one on Wednesday, and the Wall Street Journal reported that she is expected to tell him “it is time for the war to end in a way where Israel is secure, all hostages are released, the suffering of Palestinian civilians in Gaza ends, and the Palestinian people can enjoy their right to dignity, freedom, and self-determination.”

Only days into her campaign, Harris has yet to articulate her Gaza policy, but the fact that she is not attending Netanyahu’s speech and privately communicating the urgency of a ceasefire signals that she might not follow Biden’s lead in giving the Israeli leader a “bear hug.”
Bron

M.a.w. Obama laat zich paaien door de Zionisten, Harris is wat minder makkelijk overtuigen van het nut en de noodzaak.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

isadora schreef: do 25 jul 2024, 13:16 Obama is helemaal niet zo blij met Harris.
Aldus een bron vanuit de zijde van Biden, gequote door een vrij rechtse krant. Ik neem er een korreltje zout bij.
isadora

Bericht door isadora »

Wat is er precies rechts aan Charter97?
Plaats reactie