Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: wo 22 apr 2020, 10:09
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Voor 2028 gaat Transdev gaat alle bussen in Utrecht elektrificeren. Een interessant detail is dat er elektrische dubbelgelede bussen gaan komen volgens de internationale website van Transdev. Ongeveer 50 bussen gaan over. Ik neem aan dat de gelede Heuliez', de 3 Iveco's en de Ebusco's 2.2 meegaan naar de nieuwe concessie.
Link: https://www.transdev.com/en/press-relea ... therlands/
Link: https://www.transdev.com/en/press-relea ... therlands/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10199
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Ik vraag me af of Transdev de CapaCity's weer terugneemt voor lijn 28.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40633
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Volgens het persbericht gaan ze nieuwe dubbelgeledes kopen, dus ik denk niet dat ze nog ergens werk voor die CapaCity's hebben. Ben wel benieuwd waarmee ze de eerste jaren gaan rijden als ze pas in 2028 elektrificeren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: wo 22 apr 2020, 10:09
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Het is te hopen dat Transdev voldoende dubbelgelede bussen gaat aanschaffen voor lijn 28 (en wellicht voor andere lijnen voor op de toekomst?). Nu zijn er nog omlopen die door een gelede bus worden gereden. Ik neem aan dat er al een deel van de elektrische bussen voor 2028 zullen instromen.
-
- Berichten: 1792
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Dat is zeker interessant, want daar zijn er (zeker na het faillissement van Van Hool) niet zo veel meer van. Aangezien de biedingen net voor het bekend worden van het mogelijke faillissement van Van Hool zijn ingediend (biedingskluis eind februari geopend, begin maart werd bekend dat faillissement dreigde), zou het mij niet verbazen dat ook Transdev uitging van het kopen van (in ieder geval de dubbelgelede) bussen bij Van Hool.
Volgens mij hebben nu alleen Hess en Bozankaya (die v.z.i.w. Sileo hebben overgenomen) nog elektrische dubbelgelede bussen in hun assortiment.
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Solaris heeft elektrische bussen en dubbelgelede trolleys dus ook wel mogelijkheden. En BYD heeft ook dubbelgelede bussen, maar wie daar op zit te wachten...
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
-
- Berichten: 1792
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Dat van BYD is scherp inderdaad: die hebben hem niet als model op de site staan, maar wel genoemd in een nieuwsartikel. Het is dus gissen of dat gewoon een bestaand model is of een op maat gemaakt model.
Voor de rest ben ik uitgegaan van bestaand aanbod, dus niet van op maat gemaakte modellen zoals bij Solaris.
Voor de rest ben ik uitgegaan van bestaand aanbod, dus niet van op maat gemaakte modellen zoals bij Solaris.
- Lijn 45
- Berichten: 5832
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Hees heeft ook een elektrische dubbelgelede LighTram.
-
- Berichten: 551
- Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Ook al vindt ik ze zelf echt niet mooi, maar Solaris heeft al een urbino 24 electric op het programma (niet opart genoemd op de site, maar wel in de brochure). En ze zijn ook al sinds afgelopen jaar in dienst in Aalborg:
https://www.urban-transport-magazine.co ... d-e-buses/
https://www.urban-transport-magazine.co ... d-e-buses/
Grt. Stefan
-
- Berichten: 1792
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Dat zei ik toch ook?
Dank, zelfde dus als bij BYD: over het hoofd gezien doordat hij niet tussen de modellen staat.

-
- Berichten: 1306
- Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Is die bus van BYD wel een lagevloersbus? De bus die ongeveer een jaar geleden opdook heeft een verhoogde vloer en deuren zo gemaakt voor bepaalde BRT lijnen met verhoogde platforms. Ook is die bus 27 meter, te lang voor Utrecht denk ik.
-
- Berichten: 1792
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
De toen ontwikkelde versie niet, maar dat is inmiddels al wel 5 jaar geleden (dus niet een jaar zoals je meldt, of je moet een ander model bedoelen dan ik op hun site vind). Het zou me ook niet verbazen (gezien het model en de ontwikkelingen van accu's en motoren) dat het model zonder problemen als lagevloersmodel aangeboden kan worden.
27m hoeft geen probleem te zijn voor Utrecht als 25m past, de vraag is voornamelijk of de RDW die bussen een buitenwettelijke goedkeuring (want langer dan 18m) en bijbehorend ZZ-kenteken wil geven. Die vraag is relevant aangezien er nog niet eerder bussen langer dan 25m zijn toegelaten. Waar nog bij komt dat dat laatste inmiddels ook tien jaar geleden is.
27m hoeft geen probleem te zijn voor Utrecht als 25m past, de vraag is voornamelijk of de RDW die bussen een buitenwettelijke goedkeuring (want langer dan 18m) en bijbehorend ZZ-kenteken wil geven. Die vraag is relevant aangezien er nog niet eerder bussen langer dan 25m zijn toegelaten. Waar nog bij komt dat dat laatste inmiddels ook tien jaar geleden is.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40633
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Er is ook niet eerder toelating voor aangevraagd lijkt meiamthedutchdude schreef: ↑di 23 jul 2024, 20:18Die vraag is relevant aangezien er nog niet eerder bussen langer dan 25m zijn toegelaten.

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1306
- Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Die inderdaad, de K12A. Wat gaat de tijd snel zeg.. .iamthedutchdude schreef: ↑di 23 jul 2024, 20:18 De toen ontwikkelde versie niet, maar dat is inmiddels al wel 5 jaar geleden (dus niet een jaar zoals je meldt, of je moet een ander model bedoelen dan ik op hun site vind).
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: ma 29 jan 2024, 22:00
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Er resteren nog maar 7 Van Hools sinds de brand van vorig jaar, dus het is wel te begrijpen dat ze niet alle omlopen kunnen bedienen. De Capacity's doen het daarnaast wel gewoon prima als vervanging. In het PvE staat dat er specifiek voor lijn 28 straks minimaal 22 extra lange bussen zullen moeten komen, dus dan heb je er wel weer voldoende.Xavier030 schreef: ↑di 23 jul 2024, 12:57 Het is te hopen dat Transdev voldoende dubbelgelede bussen gaat aanschaffen voor lijn 28 (en wellicht voor andere lijnen voor op de toekomst?). Nu zijn er nog omlopen die door een gelede bus worden gereden. Ik neem aan dat er al een deel van de elektrische bussen voor 2028 zullen instromen.
-
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
- Locatie: Woerden
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Is er eigenlijk al duidelijk of er bezwaar is gemaakt tegen de gunning van (een van) de concessies? Vandaag zijn immers de 6 weken voorbij.
-
- Berichten: 8480
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
25,25 meter is het langste voertuig wat in het wegverkeer is toegestaan. Nog langer en een tram is praktischer.
-
- Berichten: 1765
- Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
- Locatie: Helmond
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Tegen Utrecht binnen verwacht ik niet; anders zou Transdev niet juist nu met zo'n press release zijn gekomen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40633
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Het persbericht is van 19 juni, dus een week na de voorlopige gunning. De bezwaarperiode startte overigens ook pas op woensdag 12 juni en loopt dus morgen pas af.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Lijn 45
- Berichten: 5832
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
In de tijd dat alle dubbelgeledes (ook de Hess) nog reden, reden er (ook doordeweeks) al geregeld 18-meters op de 28.RW2104 schreef: ↑di 23 jul 2024, 20:57Er resteren nog maar 7 Van Hools sinds de brand van vorig jaar, dus het is wel te begrijpen dat ze niet alle omlopen kunnen bedienen. De Capacity's doen het daarnaast wel gewoon prima als vervanging. In het PvE staat dat er specifiek voor lijn 28 straks minimaal 22 extra lange bussen zullen moeten komen, dus dan heb je er wel weer voldoende.Xavier030 schreef: ↑di 23 jul 2024, 12:57 Het is te hopen dat Transdev voldoende dubbelgelede bussen gaat aanschaffen voor lijn 28 (en wellicht voor andere lijnen voor op de toekomst?). Nu zijn er nog omlopen die door een gelede bus worden gereden. Ik neem aan dat er al een deel van de elektrische bussen voor 2028 zullen instromen.
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: ma 29 jan 2024, 22:00
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Gaat naar concessie Buiten en wordt U-liner, volgens de verdeling van de lijnfiches. Staat er namelijk niet in de lijnfiches van Binnen.Heel_Holland_Spot schreef: ↑di 23 jul 2024, 08:44 Blijft lijn 50 eigenlijk door twee vervoerders gereden worden? Of gaat deze naar één concessie?
Is mij trouwens nu pas opgevallen dat zowel de toekomstige U-liner als nieuwe U-link lijnen staan aangegeven bij de lijnfiches, weet niet of dit eerder benoemt is.
Zo te zien worden voor Binnen lijn 3 en 29 nieuwe U-link toevoegingen, voor Buiten zijn dat lijn 2, 4, 5, 17 en 70.
De U-liners staan aangegeven bij lijnen 41, 50, 76, 107, 126, 130, 202, 280 en 295.
Document komt uit 2023 dus nieuwe lijnen kunnen er nog bij komen in de toekomst.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Bijzonder, als er één Amersfoortse stadslijn is waarvan ik had verwacht dat het U-link zou worden, is het wel lijn 3.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 1792
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
mAaR dAt KaN nIeT wAnT eR kOmT aL eEn U-lInK lIjN 3!!1! 

-
- Berichten: 1995
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40633
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Wellicht een foutje, gezien 5 juist niet zo U-link waardig is.
Al zie ik de U-liner potentie van lijn 280 ook nog steeds niet heel erg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten