Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Plaats reactie
sirvinniei

Re: Korte vragen

Bericht door sirvinniei »

Kan je lijn 42 tussen Breskens en Brugge op 1 ticket reizen, of moet je per se een ticket hebben voor zowel het Belgische als het Nederlandse deel? Kan je dit gewoon bij de chauffeur kopen?
Ik heb geen onderschrift
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Je dient voor beide landen volgens mij een ticket te hebben; vanaf België tot Sluis in Nederland bijvoorbeeld een Dagpas of een enkele reis van € 2,50 en in Nederland in- en uitchecken.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
PatrickM

Bericht door PatrickM »

Vroeger kon dat wel, maar sinds Connexxion is gestopt met de wagenverkoop gaat dat niet meer. Het is dus in België inchecken bij het witte kaartlezer (niet uitchecken) en in Nederland in- en uitchecken bij de zwarte kaartlezer.
Laatst gewijzigd door PatrickM op ma 22 jul 2024, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

sirvinniei schreef: ma 22 jul 2024, 14:12 Kan je lijn 42 tussen Breskens en Brugge op 1 ticket reizen, of moet je per se een ticket hebben voor zowel het Belgische als het Nederlandse deel? Kan je dit gewoon bij de chauffeur kopen?
In het verleden werden er doorgaande kaartjes verkocht maar dat was gewoon de optelsom van losse kaartjes aan beide kanten van de grens. Met strippenkaart/OVC en lijnkaart was altijd al goedkoper. Ik op de Connexxion-website sulke kaartjes niet staan, alhoewel dat niet alles zegt. Het kan zijn dat de chauffeur die nog steeds heeft. Er bestaan wel dagretours Vlissingen-Brugge, dus inclusief veerboot, voor €14,75.
PatrickM schreef: ma 22 jul 2024, 14:58 Vroeger kon dat wel, maar sinds Connexxion is gestopt met de wagenverkoop gaat dat niet meer.
Volgens de Connexxion-website is er nog steeds verkoop bij de chauffeur:
https://www.connexxion.nl/nl/vervoerbewijzen/kaartjes
sirvinniei

Bericht door sirvinniei »

Er bestaan wel dagretours Vlissingen-Brugge, dus inclusief veerboot, voor €14,75.
Waar koop je die? Ik kan het op internet niet zo snel vinden.
Ik wil komende week van Amsterdam naar Brugge, en de route over Vlissingen lijkt me veel mooier dan over Antwerpen.
Ik heb geen onderschrift
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

sirvinniei schreef: ma 22 jul 2024, 15:13
Er bestaan wel dagretours Vlissingen-Brugge, dus inclusief veerboot, voor €14,75.
Waar koop je die? Ik kan het op internet niet zo snel vinden.
Ze hebben het goed verstopt; ik kon het ook niet direct terugvinden en echt intuïtief is het oo niet. Er staat een link op deze pagina:
https://www.connexxion.nl/nl/onze-route ... en/zeeland
Daarmee kom je hier:
https://westerscheldeferry.nl/tickets/
Kies daar Dagticket Vlissingen-Breskens en selecteer dan een datum. Wacht tot de tickets geaden zijn en kies dan de Combideal Connexxion Vlissingen-Breskens.
Te bekijken is of dat echt goedkoper is dan een retour voor de veerboot, een retour Brekens-Sluis (of daldagkaart Zeeland) en een retour (of lijnkaart) Sluis-Brugge.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

PatrickM schreef: ma 22 jul 2024, 14:58 Vroeger kon dat wel, maar sinds Connexxion is gestopt met de wagenverkoop gaat dat niet meer. Het is dus in België inchecken bij het witte kaartlezer (niet uitchecken) en in Nederland in- en uitchecken bij de zwarte kaartlezer.
Let er daarbij op dat De Lijn een aparte kaartlezer heeft voor contactloos betalen en voor tickets. Eerstgenoemde lijkt op de kaartlezers van de RET.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
huibf
Donateur

Bericht door huibf »

sirvinniei schreef: ma 22 jul 2024, 14:12 Kan je lijn 42 tussen Breskens en Brugge op 1 ticket reizen, of moet je per se een ticket hebben voor zowel het Belgische als het Nederlandse deel? Kan je dit gewoon bij de chauffeur kopen?
Wat gebeurd er als je inchecken in Breskens en helemaal doorreist naar Brugge ? Roept de chauffeur om dat je vanaf Sluis moet uitchecken ?
hoe weet de indicentele reiziger dat ?
9292 geeft van Breskens Veerhaven naar Brugge Station 7,97 aan (naar St.Annastraat in Sluis is 6,69).
Van Toversluis in Sluis naar Brugge is 2,55 (geen geld voor die lange afstand)

Ik zeg doen ! *O*
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Niks, je kan in Brugge gewoon uitchecken. De bussen hebben overal posters die zeggen hoe het werkt.

Van Toversluis naar Brugge kan ook gewoon door in te checken bij De Lijn, dat is ook maar 2.50
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

huibf schreef: ma 22 jul 2024, 21:08 Wat gebeurd er als je inchecken in Breskens en helemaal doorreist naar Brugge ? Roept de chauffeur om dat je vanaf Sluis moet uitchecken ?
9292 geeft van Breskens Veerhaven naar Brugge Station 7,97 aan (naar St.Annastraat in Sluis is 6,69).
Naar Sint Anna ter Muiden Havenstraat is volgens 9292 €7,18. De halte Grens is blijkbaar opgeheven (9292 kent hem nog wel maar lijn 42 stopt er zo te zien niet meer) maar ik vermoed dat 7,97 de prijs tot aan de grens is.
De daldagkaart Zeeland kost momenteel trouwens maar €8,58 en de dagkaart Zeeland maar €11,88, dus dat is veel goedkoper bij een retour.
Een retour Sluis-Brugge is het goedkoopst met een 10-rittenkaart (€3,40). Maar als ik de prijzen van de veerboot bekijk (retour €11,40), dan is dat retour van €14,75 voor boot+bus wel een erg goede deal.
PatrickM

Bericht door PatrickM »

huibf schreef: ma 22 jul 2024, 21:08
Wat gebeurd er als je inchecken in Breskens en helemaal doorreist naar Brugge ? Roept de chauffeur om dat je vanaf Sluis moet uitchecken ?
Van Toversluis in Sluis naar Brugge is 2,55 (geen geld voor die lange afstand)

Ik zeg doen ! *O*
Er is een automatische omroep in de (Connexxion)bussen. De chauffeur zal er misschien geen punt van maken, maar bij controle in BE heb je een boete van 108 euro te pakken..
huibf
Donateur

Bericht door huibf »

Ik denk dat die boete geen stand houd. Zeker als je er niet op wordt geattendeerd.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

huibf schreef: di 23 jul 2024, 06:35 Ik denk dat die boete geen stand houd. Zeker als je er niet op wordt geattendeerd.
Er is omroep en er hangen posters in de bus.
en-es

Bericht door en-es »

Ach het staat je vrij om dit bij de rechter aan te vechten. Is wel een heel gedoe en of je dan gelijk krijgt :shock:
huibf
Donateur

Bericht door huibf »

rvdborgt schreef: di 23 jul 2024, 07:49
huibf schreef: di 23 jul 2024, 06:35 Ik denk dat die boete geen stand houd. Zeker als je er niet op wordt geattendeerd.
Er is omroep en er hangen posters in de bus.
Dan is het duidelijk 👍
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Hoe vaak wordt het toiletpapier aangevuld in de treinen?
Is dat eens per dag of bij elke kering?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Bij de meeste reinigingen van de toiletten, hoevaak dat gebeurt is afhankelijk van wanneer dat ingepland kan worden. De NoordOost-IC's worden bijvoorbeeld in Groningen, Leeuwarden en Enschede vaak schoongemaakt gedurende de kering daar.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Nitein-Repart

Bericht door Nitein-Repart »

Ik heb afgelopen zaterdag van de Rabobank een nieuwe betaalpas gekregen van VISA met een 16-cijferig kaartnummer en een CVV-code. Werkt deze betaalpas ook voor het boeken en betalen van tickets via www.bahn.de, het activeren van het Deutschlandticket via de HVV-Switch-app en het boeken en betalen van hotels?
-
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Ja. Het is namelijk een Visa-debit kaart, daarmee kan je alle betalingen doen die je ook met een Visa-creditcard kan. Zie anders ook deze uitleg van nu.nl.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Nitein-Repart

Bericht door Nitein-Repart »

Wat is dan nog het nut van een creditcard, naast een aankoopverzekering? Als je naar schunnige landen reist moet je of in Nederland contante euro's pinnen of bij het GWK Amerikaanse Dollar afhalen en in het land ter plekke wisselen in de lokale valuta.
-
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Nitein-Repart schreef: di 23 jul 2024, 22:15 Wat is dan nog het nut van een creditcard, naast een aankoopverzekering?
De eerste zes letters ;) Met een debitcard wordt het bedrag direct van je rekening afgeschreven, met een creditcard niet.

En zoals het door Z2N gelinkte artikel dus ook voor borg, want dan kan er achteraf nog een bedrag afgeschreven worden als je iets beschadigd hebt.
(Of niet betaald: ik had ooit een hotel dat me een betaalde upgrade had aangeboden, maar vergeten was die ook in rekening te brengen bij het uitchecken... Belden ze me op in de trein terug of ik het alsjeblieft nog wilde overmaken)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jultar

Bericht door Jultar »

Afhankelijk van de creditcard, maar over het algemeen kan een creditcard ook offline gebruikt worden en in combinatie met bijvoorbeeld een handtekening of magneetstrip, waar deze nieuwe betaalpassen in principe online-only zijn en alleen de chip, chip+pin of contactloos (al dan niet met pin) gebruikt kunnen worden.

Ik heb zelf sinds eind vorig jaar ook zo'n een Visa debitcard van mijn bank gekregen en ik had in eerste instantie de goede hoop dat ik mijn creditcard helemaal niet nodig zou hebben, maar dat viel in enkele specifieke landen toch tegen.
Als je bijvoorbeeld naar de VS gaat, daar is heel veel nog magneetstrip + handtekening, wat die debitkaart (althans de mijne) niet ondersteunt en de transactie dus geweigerd wordt.

Laatst gewijzigd door Jultar op di 23 jul 2024, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Schiet me trouwens nog wat te binnen: op m'n creditcard krijg ik rente als ik er extra geld op stort, op de betaalrekening echt niet ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79

Bericht door waldo79 »

Nitein Repart: bespaar me je vooringenomen tirade over schunnige landen. Het is me al diverse keren overkomen dat ik wel kan pinnen met een creditcard, maar niet met een pinpas.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Bij mij deze week nog: “Is dat een Maestro-kaart? Die accepteren we niet.” :') Dan maar de creditcard (Mastercard), maar ik moest toch even goed nadenken wat de pincode ook alweer was. :mrgreen:
Plaats reactie